آرایشی و زیبایی

کلاژن چیست و چگونه با کلاژن‌سازی به پوست خود کمک کنیم

شاید شما هم اسم محصولات کلاژن دار به گوشتان خورده باشد اما ندانید که دقیقاً کلاژن چیست؟ کلاژن یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌های موجود در بدن است که بافت‌ها را به هم وصل می‌کند و باعث می‌شود که منعطف و قوی باشند. در واقع این کلاژن موجود در پوست است که خاصیت ارتجاعی به پوست می‌دهد و از پیری و خشکی آن جلوگیری می‌کند.

حال که مشخص شد همه ما به طور طبیعی مقدار زیادی کلاژن در بدن داریم، چه ضرورتی دارد که از محصولات کلاژن ساز استفاده کنیم؟ نکته اینجاست که با افزایش سن روند تولید کلاژن در بدن کند می‌شود و به‌خاطر همین پوست شل و چروک می‌شود.

علاوه بر پیری موارد دیگری مثل مصرف مداوم کافئین و شکر، استرس، کم‌تحرکی، کم‌خوابی و استعمال دخانیات نیز منجر به کاهش میزان کلاژن بدن می‌شوند. اما با پیشرفت علم می‌توان با راه‌حل‌های گوناگون پزشکی تولید کلاژن در بدن را افزایش داد. در این مقاله از «مادامون» با ما همراه باشید تا بدانید که کلاژن چیست و از چه راه‌هایی می‌توان با کلاژن‌سازی به‌سلامت و زیبایی پوست افزود.

انواع مکمل‌های کلاژن چیست ؟

کلاژن به طور طبیعی در مواد غذایی مختلفی مانند ژلاتین، عدس، سفیده تخم‌مرغ و سیر یافت می‌شود اما امروزه جدای از رژیم‌های غذایی مناسب برای افزایش تولید کلاژن، استفاده از مکمل‌های کلاژن به‌صورت خوراکی نیز رایج شده است. طبق تحقیقات مختلفی که انجام شده مصرف منظم قرص یا پودر کلاژن از میان‌سالی تأثیر به سزایی در کاهش شل شدن و چروک پوست دارد.

دقت داشته باشید که اگر به ماهی یا تخم‌مرغ حساسیت دارید نباید کلاژن مصرف کنید. مکمل‌های کلاژن در شکل‌های مختلفی در بازار موجود هستند و مصرف آنها با اسیدآمینه‌ها بسیار مفید است. در ادامه سه نوع مکمل کلاژن یعنی قرص، پودر و قطره را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

کلاژن چیست و چگونه با کلاژن‌سازی به پوست خود کمک کنیم

– قرص کلاژن چیست؟

قرص کلاژن نوع دیگری از کلاژن خوراکی است که برای سنین زیر چهل سال هم مناسب است و اگر با روتین پوستی منظم همراه شود تأثیر بهتری دارد. همچنین ممکن است قرص کلاژن بعد از دوره‌ای مصرف پودر کلاژن تجویز شود تا روند درمانی ادامه پیدا کند.

– پودر کلاژن چیست؟

در مورد این که پودر کلاژن چیست می‌توان گفت کسانی که قورت دادن قرص برایشان دشوار است می‌توانند از پودر کلاژن استفاده کنند. همچنین پودر کلاژن برای افراد بالای چهل سال مناسب است و تضعیف مو، دندان و مفاصل را کاهش می‌دهد. درصورتی‌که به‌خاطر رژیم‌های لاغری دچار افتادگی پوست باشید، مصرف پودر کلاژن به شما کمک شایانی می‌کند.

قطره کلاژن

قطره کلاژن که به کلاژن مایع هم معروف است معمولاً به‌صورت مخلوط با آب یا آبمیوه مصرف می‌شود و حالت شربت دارد. قطره کلاژن باعث استحکام مو و ناخن‌ها می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا کلاژن بسازد. مزیت مصرف کلاژن مایع این است که به‌واسطه ساختاری که دارد بهتر جذب بدن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده که کلاژن مایع به جز تأثیرات مثبتی که بر پوست و زیبایی دارد، به‌سلامت قلب و مفاصل نیز کمک می‌کند.

کلاژن تراپی مو چیست؟

بسیاری از مشکلاتی که برای موها پیش می‌آید مثل ریزش، سفید شدن، خشکی سر و موخوره به دلیل کمبود کلاژن است، کلاژن تراپی یکی از روش‌های بی‌خطر اما مؤثر در درمان این عارضه‌هاست. کلاژن تراپی مو دو روش عمده دارد: مصرف مکمل کلاژن با استفاده از شامپوی کلاژن. درباره مکمل‌های کلاژن مفصل صحبت کردیم، پس مستقیم به سراغ شامپوی کلاژن می‌رویم.

این شامپو معمولی یا مناسب شست‌وشو نیست، اما اگر توسط متخصص برای شما استفاده شود کلاژن موی شما را افزایش می‌دهد و باعث ضخیم شدن مو و استحکام موها می‌شود. این شامپوها میزان کلاژن موجود در کف سر را زیاد می‌کنند و به همین دلیل باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شوند. این روش نیاز به تمدید دارد و در صورت مراقبت صحیح مدت‌زمان بیشتری مو را حفظ می‌کند.

کلاژن چیست و چگونه با کلاژن‌سازی به پوست خود کمک کنیم

بهترین محصولات دارای کلاژن چیست؟

تا به اینجا به معرفی مکمل‌ها و شامپوی کلاژن پرداختیم، وقت آن رسیده که چهار نوع کرم دارای کلاژن را به شما معرفی کنیم:

– کرم مرطوب‌کننده و آبرسان کلاژن آردن مدل Hydraline مناسب انواع پوست

این محصول آبرسان و مرطوب‌کننده برای انواع پوست مناسب است و با استفاده از آن رطوبت پوست برای طولانی‌مدت حفظ می‌شود. این کرم از پوست در برابر عوامل مضر محیطی مثل خشکی و سرما مراقبت می‌کند و با استفاده از آن روند پیری و چین‌وچروک کند می‌شود. ترکیبات گیاهی این کرم به‌اضافه کلاژن موجود در آن خریدش را به انتخابی هوشمندانه برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک مرطوب‌کننده همه‌کاره و مراقبتی هستند. برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

– کرم آبرسان مو کلاژن و کراتین هر واتر 400 میل کامان

این محصول از برند شناخته شده کامان نوعی کلاژن تراپی مو است که مناسب استفاده بعد از حمام است. با ترکیبات کلاژن و کراتینی که دارد موهایی نرم و سالم خواهید داشت. این کرم فاقد چربی است و روی مو احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. با خرید کرم آبرسان مو کلاژن و کراتین هر واتر کامان از موهایتان در برابر خشکی و رنگ و حرارت محافظت کنید. همچنین اگر موهای مجعدی دارید و به دنبال راه حلی برای جلوگیری از موخوره و وز هستید این آبرسان مناسب شماست. برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

کلاژن چیست و چگونه با کلاژن‌سازی به پوست خود کمک کنیم

– کرم ضدچروک شب پریم مدل Matex حجم 50 میلی‌لیتر

کرم‌های ضدچروک از مهم‌ترین محصولات مراقبتی پوست خصوصاً برای افراد میان‌سال هستند. این محصول جنبة درمانی دارد و با مصرف منظم آن سطح الاستین و کلاژن پوست افزایش‌یافته و رطوبت‌رسانی عمیقی به سلول‌ها صورت می‌گیرد. این کرم از مواد اولیه طبیعی و مرغوب تهیه شده، پس ضدالتهاب و حساسیت است. خرید کرم ضدچروک شب پریم مدل Matex را به شما توصیه می‌کنیم زیرا علاوه بر تمام ویژگی‌های فوق، ویتامین آنتی‌اکسیدان‌های ضروری پوست را دارد.

– کرم شب مناسب پوست صورت 60 میل ژاک آندرل

برند ژاک آندرل پاریس از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای زیبایی در ایران است و این کرم یکی از محصولات فوق‌العاده همین شرکت است. این کرم با ترکیبی از روغن هسته انگور، ویتامین E و روغن جوجوبا به پوست شما کمک می‌کند که هنگام استراحت کلاژن بسازد. این کرم بافت سبکی دارد، سریع جذب می‌شود و قدرت نرم‌کنندگی و آبرسانی بالایی دارد. با خرید کرم َشب ژاک آندرل، از پیری زودرس و خشکی پوست خود جلوگیری ‌کنید.

چرا باید محصولات کلاژن ساز را از مادامون بخریم؟

مادامون حاصل تلاش گروهی از افراد خلاق و دغدغه‌مند است که بدون هیچ واسطه‌ای محصولات اصل و باکیفیت داخلی و خارجی را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما در مادامون تنوع خرید بسیار بالایی دارید، مجموعه‌ای گسترده از 100 برند و بیش از 5000 محصول. اساس کار مادامون بیش از هر چیز جلب اعتماد و رضایت مشتری است، پس خیالتان بابت اصالت و تحویل به‌موقع کالاها راحت باشد. همین حالا اولین محصول کلاژن ساز مناسب خود را سفارش داده و از 10 درصد تخفیف و ارسال رایگان لذت ببرید.

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، فواید کلاژن بسیار فراتر از زیبایی است. جدای از اینکه کدام روش را برای کلاژن‌سازی مو یا پوست خود استفاده کنید، بهتر است هر چه زودتر این محصول را به برنامه خود اضافه کنید. کلاژن تراپی پوست و مو از بسیاری از مشکلات آینده جلوگیری کرده و شما را از عمل‌های جراحی و عوارض داروهای متعدد در امان نگه می‌دارد. فراموش نکنید که تجربیات خود را درباره کلاژن‌سازی و محصولات حاوی کلاژن با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم که در این مقاله به طور کامل برای شما توضیح داده باشیم که کلاژن چیست و چه فوایدی دارد.

 

سوالات متداول

 

استفاده از مکمل‌های کلاژن را از چه سنی شروع کنیم؟

بهترین سن استفاده از 25 سالگی است.

مصرف مکمل بهتر است یا کرم‌های حاوی کلاژن؟

استفاده از مکمل زودتر نتیجه می‌دهد.

خاصیت سرم‌های کلاژن ساز چیست؟

کاهش چین و چروک، سفت شدن پوست و شادابی پوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا