پوست

روتین مراقبت از پوست چرب

پوست ما همواره مقداری چربی تولید می‌کند تا به این وسیله از خود محافظت کند. اما اگر میزان چربی تولید شده توسط پوست بیش از حد باشد، می‌تواند کمی مشکل ساز بوده و شما را با جوش و لک پوستی مواجه کند. برای این‌که از به‌وجود آمدن مشکلات پوستی جلوگیری شود راه‌کارهای بسیاری وجود دارند که یکی از بهترین موارد در این زمینه داشتن یک روتین پوستی مناسب و منظم است. به این ترتیب با وجود داشتن روتین پوستی از چرب شدن بیش از حد پوست شما جلوگیری خواهد شد.

با توجه به این موضوع ما در مادامون می‌خواهیم مطالبی را درباره روتین پوستی پوست چرب و هر آن‌چه که باید در مورد آن بدانید برای شما عزیزان بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روتین پوستی پوست چرب

به‌طور کلی روتین پوستی یکسری عادات صحیح است که می‌توان به کمک آن‌ها از پوست مراقبت کرد. پوست چرب نیز بایستی به کمک پیروی از یک روتین پوستی تحت مراقبت قرار گیرد تا بتوانید شادابی و طراوت لازم را در آن ایجاد کنید. از این رو در ادامه به انواع روتین‌ پوستی پوست چرب اشاره شده است.

روتین صبح‌گاهی پوست چرب

اگر پوستی چرب دارید و می‌خواهید در طول روز پوست شما شادابی و درخشندگی خود را حفظ کند، توصیه می‌شود که از یک روتین پوستی پیروی کنید. از این رو در ادامه مراحل کلی انجام یک روتین صبح‌گاهی مناسب پوست چرب بیان شده است.

  • شستشو و پاکسازی صورت : وقتی‌که از خواب بیدار می‌شوید، احتمالا با لایه‌ای از چربی و آلودگی بر روی پوست خود مواجه خواهید شد. برای رهایی از چربی و آلودگی به وجود آمده، توصیه می‌شود پوست خود را به کمک محصولات مراقبت از پوست هم‌چون شوینده‌های ملایم پاکسازی کنید.

روتین صبح‌گاهی پوست چرب

در عین حال باید اشاره کنیم که یکی از بهترین محصولات در این زمینه ژل شستشوی صورت مدل Deep مناسب پوست چرب و دارای جوش 343 میل دافی است.

  • تونر : استفاده از تونر بعد از شستشوی صورت می‌تواند سبب آماده شدن پوست صورت شما و همچنین پاکسازی عمیق‌تر آن شود. چرا که تونر می‌تواند چربی اضافی موجود بر روی پوستتان را کنترل کرده و منافذ آن‌را به حداقل برساند.

در عین حال باید اشاره کنیم که تونر پاک کننده پوست صورت و آرایش فرش بالانسینگ ( مناسب پوستهای چرب و مستعد آکنه ) الارو از جمله محصولات پرطرفدار در مادامون است که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

  • سرم پوستی : سرم‌ها به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، می‌توانند از پوست شما در برابر آلودگی‌های محیطی به خوبی محافظت کنند. توصیه می‌شود که بعد از استفاده از تونر، یک سرم پوستی را در روتین روزانه خود قرار دهید.
  • مرطوب کننده : برای این‌که آبرسانی خوبی به پوست شما انجام شده و همچنین تمام مواد مغذی که در مراحل قبلی استفاده کرده‌اید، جذب پوست شما شود؛ بهتر است از یک مرطوب کننده و یا آبرسان مناسب استفاده کنید.
  • کرم دور چشم و ضد آفتاب : به دلیل این‌که در طول روز ممکن است ساعات زیادی را در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، برای در امان ماندن از برخورد اشعه‌های مضر آن، بهتر است از کرم دور چشم و همچنین ضد آفتاب استفاده کنید.

روتین شبانه پوست چرب

داشتن روتین پوستی شبانه نیز برای پوست‌های چرب یکی از مواردی است که توصیه می‌شود همواره در امورات روزمره خود قرار دهید. از این رو در ادامه به یک روتین کلی شبانه مناسب پوست چرب اشاره شده است.

روتین شبانه پوست چرب

  • شستشوی صورت : اولین مرحله از روتین پوستی شبانه، شستشوی صورت به کمک محصولاتی هم‌چون میسلارواتر است، چرا که پوست چرب شما در طول روز میزانی از آلودگی‌ها را جذب کرده و نیازمند پاکسازی است.
  • تونر : استفاده از تونر را می‌بایست بعد از شستشوی صورت، هم‌چون روتین صبح‌گاهی نیز در دستور کار قرار دهید.
  • سرم یا مرطوب کننده : برای محافظت از پوست و تقویت آن، بایستی در مرحله بعد، از سرم یا مرطوب کننده مخصوص شب استفاده شود تا آبرسانی مناسبی نیز به پوست شما انجام شده باشد.
  • کرم دور چشم : هم‌چون روتین صبح‌گاهی توصیه می‌شود که در مرحله بعد از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنید.
  • بالم لب : برای جلوگیری از خشک شدن یا ترک خوردن لب‌ها در طول شب، در آخرین مرحله از روتین شبانه خود بهتر است از یک بالم لب با کیفیت استفاده کنید.
داشتن روتین پوستی مناسب به همه افراد توصیه می‌شود. افرادی که پوستی چرب دارند نیز بهتر است در طول روز و همچنین هنگام شب از یک روتین مناسب برای پوست خود استفاده کنند تا دچار مشکلات پوستی هم‌چون خشکی، جوش و … نشوند. از این رو ما در فروشگاه اینترنتی مادامون سعی بر این داشتیم که مطالبی را در رابطه با روتین‌های پوستی صبح‌گاهی و شبانه برای شما عزیزان بیان کنیم.

در عین حال شما عزیزان می‌توانید برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه مراقبت از پوست و مو هم‌چون روتین مراقبت از پوست خشک به مجله اینترنتی مادامون سر بزنید.

سوالات متداول

 

با رعایت روتین پوستی، لک‌های صورت کمرنگ می‌شوند؟

بله با رعایت روتین در چندین ماه.

چگومه از چرب شدن پوست در طول روز جلوگیری کنیم؟

استفاده از تونر چربی پوست شمارا متعادل می‌کند.

از چه سنی استفاده از کرم دورچشم را شروع کنیم؟

از بیست سالگی شروع به استفاده از دورچشم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا