پوست

آموزش ماساژ صورت برای کلاژن ‌سازی

چرا به آموزش ماساژ صورت برای کلاژن سازی نیاز داریم؟ آیا توجه کرده‌اید اولین تصویری که دیگران از ما دریافت می‌کنند و با آن ما را به یاد می‌آورند چهره ماست؟ از یک مهمانی شلوغ گرفته تا محیط‌ّ‌های عمومی و شهری، از یک مصاحبه کاری گرفته تا یک قرار عاشقانه، چهره ما اولین احساس را در فرد یا افرادی که به ما نگاه می‌کنند شکل می‌دهد. درست به همین دلیل است که ما به اینکه چطور به نظر می‌رسیم اهمیت بسیاری می‌دهیم.

داشتن چهره‌ای زیبا و جوان امتیازی است که همهٔ ما به دنبال آنیم یا در صورت برخورداری از این ثروت مایلیم که از آن نگهداری کنیم.

احتمالاً شما نیز به پوست صورتتان اهمیت بسیاری می‌دهید و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائلید. مراقبت از پوست صورت می‌تواند به شکل‌های مختلفی صورت بگیرد. می‌توانید از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید. با محصولات آرایشی به زیبایی و جوانی خود بیفزایید یا ممکن است از عمل‌های زیبایی بهره برده باشید. همهٔ اینها می‌تواند در زندگی‌تان اهمیت و جایگاه بالایی داشته باشد. اما آیا با ماساژ صورت و تأثیر آن بر اینکه چقدر جوان و زیبا به نظر برسید آشنا هستید؟

ماساژ صورت برای کلاژن سازی

حرکت عضلات صورت به طور روزانه برای هر کسی اتفاق می‌افتد. زمانی که می‌خندید، غذا می‌خورید، حرف می‌زنید یا با حرکات چهره به صحبت‌های دوستتان واکنش نشان می‌دهید، همگی حرکاتی ناخودآگاه اما ورزش‌هایی بسیار کوچک هستند. این تحرکات روزمره عضلات و پوست صورتتان را به کار گرفته و باعث گردش خون بیشتر در صورت شما می‌شود. اما متأسفانه این میزان از تحرک نمی‌‌تواند از افتادگی طبیعی پوستتان به‌مرورزمان و ایجاد تدریجی چین‌وچروک در چهره شما جلوگیری کند.

ماساژ صورت همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. روشی که علاوه بر ایجاد حس آرامش که از طریق ریلکس کردن عضلات صورت به دست می‌آید، باعث می‌شود سطح تولید کلاژن در پوست شما افزایش پیدا کند و نشانه‌های افزایش سن در چهره شما به تأخیر بیفتد. اما بیایید با هم ببینیم کلاژن چیست و چرا میزان کلاژن در پوست شما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کلاژن چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

کلمه کلاژن مثل بسیاری دیگر از کلمات از زبان یونانی گرفته شده و به ریشه کلمه «کُلا» به معنای چسب باز می‌گردد. این پروتئین، همان‌طور که از نام آن پیداست، کمک می‌کند که در مقیاس میکروسکوپی، اجزای بافت ارگانیکی مثل پوست در کنار یکدیگر نگه داشته شود. کلاژن در لایه میانی پوست شما که «درم» نامیده می‌شود به ایجاد شبکه‌هایی فیبری به نام فیبروبلاست کمک می‌کند و این فیبروبلاست‌ها باعث می‌شوند که سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های مرده پوستتان شده و در موقعیت سلول‌های قبلی رشد کند. فواید کلاژن را می‌توانید در مقالات دیگر مادامون مگ بخوانید.

کلاژن چیست؟

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که خاصیت ارتجاعی پوست شما به دلیل وجود کلاژن بوده و وجود مقدار کافی آن در درازمدت کمک می‌کند که پوست شما تازگی و طراوت خودش را از دست ندهد و از علایم افزایش سن در چهرهٔ شما جلوگیری کند. اما متأسفانه به طور طبیعی سطح تولید این پروتئین جوانی بخش افت کرده و به طور میانگین از ۲۵ سالگی به بعد شروع به کاهش استمراری می‌کند.

ماساژ صورت برای کلاژن ‌سازی چه فایده‌ای دارد؟

علاوه بر مواد غذایی و کرم‌هایی که می‌توانند سبب افزایش سطح کلاژن در بدن شوند، یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم ماساژ صورت است. بله. ماساژ صورت به جز اینکه باعث می‌شود گردش خون در صورتتان بیشتر شود و سرحال‌تر به نظر برسید، می‌تواند کلاژن‌سازی پوستتان را نیز افزایش دهد.

با این اوصاف اگر مایلید که از ماساژ صورت بهره ببرید، باید بدانید که یک ماساژ صورت مناسب برای کلاژن‌سازی چگونه و با رعایت چه اصولی انجام می‌شود.

آموزش ماساژ صورت

می‌توان گفت که یکی از بهترین مزایای ماساژ صورت برای کلاژن‌سازی این است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینهٔ ماساژور، خودتان به‌تنهایی از تجربه و فواید آن در منزل لذت ببرید. تنها کافی است که مراحل ماساژ را به‌درستی بشناسید و انجام آن را به روتینتان اضافه کنید.

همیشه با پوستی تمیز شروع کنید.

به شما توصیه می‌کنیم پیش از هر روتینی که دارید، از آرایش گرفته تا روتین مراقبت‌ پوستی، ابتدا دست و صورتتان را به‌خوبی بشویید. تمیز بودن دست‌ها کمک می‌کند تا چربی یا باکتری از آنها به صورتتان انتقال پیدا نکند. پس از شستن دست‌ها، پوست صورتتان را با شستن و پاک‌کردن کامل آرایش برای ماساژ آماده کنید تا بیشترین تأثیرپذیری را داشته باشد.

شستشوی صورت برای ماساژ کلاژن

به این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دستمال مرطوب، شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های آرایش استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها و تهیه لوازم مناسب به فروشگاه مادامون مراجعه کنید.

از روغن‌ها استفاده کنید.

کلید یک ماساژ مناسب در این است که ناحیه ماساژ به‌اندازه کافی روان و لغزنده باشد. پوست شما برای ماساژ نباید بیش از حد کشیده یا فشرده شود. فشار دست یا ابزار ماساژ باید در حدی باشد که به عضلات و لایه میانی پوستتان فشار ملایمی را وارد کند اما در عین حال حرکت آن بر روی پوست شما روان و با حداقل اصطکاک باشد. برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای نیاز است که حتماً از روغن‌ها یا سرم‌ها استفاده کنید.

روغن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. اما از میان آنها بهترین پیشنهاد روغن نارگیل و روغن آرگان است که در قالب محصولات ترکیبی با برندهای گوناگون قابل تهیه هستند. پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیهٔ محصول مناسب ماساژ صورت به صفحه مربوط به روغن‌‌ها در وب‌سایت فروشگاه مادامون سری بزنید و از میان آنها گزینه مناسبتان را انتخاب کنید.

آموزش ماساژ صورت در خانه

بعد از اینکه محصول مناسبی را انتخاب کردید بسیار مهم است که بدانید در ماساژ صورت کدام نواحی را باید لغزنده کنید و ماساژ دهید. همین‌طور باید با نحوه حرکت انگشت‌ها روی سطح پوستتان آشنا باشید. هر بخش از ماساژ صورت متعلق به یک قسمت از صورت شماست و نیاز به حرکتی خاص خودش دارد.

آموزش ماساژ صورت در خانه برای کلاژن سازی

در نظر داشته باشید که پیش از هر چیز باید انگشت‌های شست، اشاره و وسط را به یک تا دو قطره از روغن آغشته کنید. نیازی نیست که تمام دستتان به روغن آغشته شود. چرا که تنها همین سه انگشت از هر دست برای ماساژ صورت کافی است. سپس مراحل زیر را با دقت طی کنید و از اهمیتی که به خودتان می‌دهید لذت ببرید.

  • پیشانی: انگشت شست هر دو دستتان را درست بین ابروهایتان قرار دهید. سپس با ملایمت به سمت بالا حرکت کرده و پیش از اینکه به ریشه موهایتان برسید هر انگشت را به سمت بیرون کشیده و تا بالای شقیقه ادامه دهید.
  • دور چشم: برای ماساژ این ناحیه باید انگشت اشاره‌تان را روی گوشه بیرونی چشم‌هایتان قرار دهید و از قسمت پایانی چشم عبور کنید و به گوشه داخلی چشم‌ها که به بینی نزدیک‌اند برسید. سپس معکوس همین حرکت را از بین چشم و ابرو ادامه دهید تا مجدداً به گوشه بیرونی چشمتان برسید.
  • گونه: انگشتان اشاره و انگشت وسط هر دو دست را کنار لبه‌های پایینی بینی قرار دهید. حرکت انگشت شما باید از روی گونه‌های شما بگذرد و به کنار گوش‌هایتان برسد.
  • دور دهان: شما باید از انگشتان وسط و اشاره‌تان استفاده کنید. با هر دست یکی از انگشتان را بالای لب و دیگری را پایین لب قرار دهید. سپس حرکت را به سمت گوشه‌های بیرون لب‌هایتان ادامه دهید.
  • گردن: سرتان را بالا بگیرید و انگشتان اشاره و وسط را به یکدیگر بچسبانید. با هر دو دست از زیر چانه حرکت را آغاز کنید و تا رسیدن به ترقوه‌هایتان ادامه دهید.
  • دور صورت: همچنین شما می‌توانید انگشتانتان را مثل حرکت قبل روی قسمت بالایی پیشانی قرار داده و به طور متقارن دور صورت حرکت دهید تا جایی که به چانه برسید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که هر کدام از این حرکات را ۵ بار تکرار کنید. بهتر است که به اندازه کافی حوصله به خرج دهید و سرعت آهسته و فشار ملایم را در طول تکرار مراحل حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که نتایج این روتین چقدر ارزشمند خواهد بود.

حتماً شما هم دیده‌اید کسانی را که در میان‌سالی چهره‌ی بسیار جوانی دارند. مطمئن باشید که این افراد چهره‌ جوانشان را با مراقبت‌های پوستی مستمر حفظ کرده‌اند. زیبایی و جوانی شما یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های شماست. به یاد داشته باشید با هزینه‌ای که برای چهره‌تان پرداخت می‌کنید، احساس خوشبختی را در زندگی‌تان افزایش می‌دهید. مادامون، فروشگاه تخصصی محصولات سلامت و زیبایی، با تنوع بسیار بالا در انواع محصولات و برند‌‌ها، همیشه در دسترس شماست تا در مسیر جوانی و زیبایی همراه شما باشد.

سوالات متداول

 

چه روغنی مناسب ماساژ صورت است؟

روغن درخت چای گزینه مناسبی است چرا که به رفع آکنه نیز کمک می‌کند.

آیا ماساژ صورت باعث رفع چین و چروک می‌شود؟

در واقع ماساژ مداوم و کلاژن سازی صورت، از افزایش چین و چروک جلوگیری می‌کند.

برای تامین کلاژن پوست، از چه راهی استفاده کنیم؟

اگر در دوره میانسالی هستید می‌توانید مصرف قرص‌های کلاژن ساز را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا