مو

علت موخوره در مردان و معرفی بهترین روش‌های درمان آن

موخوره یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد چه خانم‌های و چه آقایان ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند. این عارضه در آقایان امکان دارد که به دو شکل خود را نشان دهد. یکی موخوره در موی سر و دیگر در ریش است. ریش مردان نیز زمانی‌که بیش از حد بلند شود و به آن رسیدگی نشود می‌تواند هم‌چون موی سر نیز دچار موخوره شود.

موخوره در ابتدا یک موضوع کاملا جدی تلقی نمی‌شود و می‌توان با پیش پا افتاده‌ترین راه‌حلی که برای آن وجود دارد یعنی کوتاه کردن موها از آن رهایی پیدا کرد. اما در برخی از مواقع موخوره در صورت عدم رسیدگی، بیش از حد پیشرفت می‌کند و می‌تواند زمینه ساز یک معضل جدی باشد.

اگر به دنبال فهمیدن علت موخوره در مردان هستید و همچنین می‌خواهید بدانید که بهترین راه‌های درمان این عارضه چیست، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. چرا که ما در تیم مادامون می‌خواهیم اطلاعات کاملی را در مورد موخوره در مردان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

موخوره چیست ؟

موخوره را این‌گونه می‌توان تعریف کرد که در واقع عارضه‌ای ‌است که در اثر آسیب دیدن ساقه مو به وجود می‌آید و شکاف‌هایی را بر روی سطح آن می‌کند که در صورت بی توجهی به این شکاف‌ها ممکن است کل سر شما دچار موخوره شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد این امر می‌تواند در مردان به شکل دیگری نیز نمایان شود و آن‌هم موخوره در ریش است.

علت موخوره در مردان و معرفی بهترین روش‌های درمان آن

ریش مردان هم‌چون موی سر که اگر به آن رسیدگی نشود و یا پس از این‌که مدت زمانی طولانی آن را کوتاه و نوک گیری نکنید؛ ممکن است دچار موخوره شود. موخوره در مو و ریش در صورت عدم رسیدگی می‌تواند تا ریشه پیش برود و به‌صورت موقت آن ناحیه از سر و یا صورت را دچار کچلی کند. پس بهتر است قبل از وخامت این موضوع، به آن سریعا رسیدگی کنید.

انواع موخوره

موخوره در موی سر و ریش به شکل‌های مختلفی ممکن است ظاهر شود که در ادامه چند مورد از شایع‌ترین آن‌ها را برای شما بیان کرده‌ایم.

موخوره دو شاخه‌ای

موخوره دو شاخه‌ای در موی سر و ریش بسیاری از مردان ممکن است نمایان شود. این نوع از موخوره به شکل حرف Y در انتهای ساقه موهای سر و صورت به وجود می‌آید.

موخوره سه شاخه‌ای

این نوع از موخوره به شکل سر چنگال و سه شاخه‌ای در انتهای ساقه موها ایجاد می‌شود و در زمانی‌که موهای شما رطوبت کافی را دریافت نکنند نمایان خواهند شد.

موخوره شاخه شاخه

اگر عادت دارید ریش و موی سر خود را به‌طور مدوام رنگ کنید، در صورتی‌که مراقبت‌های لازم را بعد از رنگ کردن آن‌ها انجام ندهید ممکن است به موخوره شاخه شاخه یا به شکل پَر دچار شوید.

البته در صورت این‌که از رنگ موهایی با کیفیت پایین نیز استفاده کنید با نوع بدتری از موخوره به نام نقاط سفید مواجه می‌شوید که به سرعت باعث تخریب موهای شما خواهد شد.

علل به وجود آمدن موخوره در مردان

موخوره در مردان می‌تواند به علت‌های مختلفی به وجود آید. در ادامه این بخش از مطالب برخی از مهم‌ترین علل موخوره در مردان را بیان کرده‌ایم.

  • تغذیه نامناسب یکی از اصلی‌ترین دلایل به وجود آمدن موخوره در مردان است. چرا که اگر به میزان لازم مواد مغذی هم‌چون ویتامین، پروتئین و دیگر املاح مورد نیاز بدن تامین نشود، موهای شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دچار موخوره خواهید شد. همان‌طور که مکررا در مطالب بالا گفته شد موخوره در مردان جدا از این‌که در موی سر به وجود می‌آید، می‌تواند در ریش هم نمایان شود.
  • آقایان معمولا همان شامپویی را که برای شستشوی سر خود مورد استفاده قرار می‌دهند، برای شستن ریش خود نیز استفاده می‌کنند. در این حالت باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که شامپوها چربی پوست را می‌گیرند و اگر از شامپوی نامناسب استفاده کنید خشکی پوست را تشدید می‌کند. در نتیجه موی سر و ریش شما در معرض موخوره قرار می‌گیرد. روش صحیح شستشوی مو را در مادامون مگ بخوانید.
  • اگر هنگام دوش گرفتن عادت دارید که از آب بسیار داغ برای شستشوی موی سر و ریش خود استفاده کنید، باید بدانید که در صورت این‌که بیش از حد با آب داغ دوش بگیرید ممکن است دچار موخوره شوید.
  • در رنگ کردن موی سر و ریش نیز در صورتی‌که از مواد شیمیایی بی‌کیفیت استفاده شود و این‌کار را به‌طور مداوم و بدون رسیدگی و تقویت موهای سر و ریش خود انجام دهید، شما را دچار مشکل موخوره خواهد کرد.
  • اگر موها و ریش خود را مدت زیادی بلند گذاشته باشید و آن‌ها را در فواصل زمانی نسبتا کم، کوتاه نکنید؛ احتمالا شاهد ایجاد موخوره در آن‌ها خواهید بود. می‌توانید به مقاله چرا گاهی اوقات دچار موخوره می‌شویم نیز سر بزنید.
  • وقتی‌که می‌خواهید ریش و موی سر خود را شانه کنید، توجه داشته باشید که این‌کار را بیش از حد انجام ندهید و همچنین سعی کنید از شانه‌های چوبی برای انجام این‌کار استفاده کنید تا دچار موخوره نشوید. در عین بهتر است شانه کردن را در ابتدا از روی موها شروع نکنید و مستقیما شانه را بر روی ریشه موهای خود نکشید.
  • کشیدن بیش از حد موها و بستن آن‌ها در یک حالت یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در ایجاد موخوره در موهای شما است. حتی این موضوع باعث ریزش مو نیز خواهد شد.
  • اگر همیشه از دستگاه‌هایی هم‌چون سشوار و اتوی مو جهت خشک کردن ریش و موی سر خود استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که حرارت زیاد و دمای بالای این دستگاه‌ها زمینه ساز خشکی، کاهش رطوبت و ایجاد موخوره در موی سر و ریش شما خواهد شد.

معرفی بهترین روش‌های درمان موخوره

موخوره علل بسیاری دارد که هر کدام با توجه به شرایط مختلف و عدم رسیدگی به موقع می‌توانند عامل یک معضل جدی‌تر برای موهای سر و ریش شما باشند. آن قسمت از موهایی که دچار موخوره می‌شوند، به‌طور کامل قابل درمان نیستند و با استفاده از روش‌های موجود فقط قادر خواهید بود که از پیشرفت موخوره در ریش و موی سر خود جلوگیری کنید.

علت موخوره در مردان و معرفی بهترین روش‌های درمان آن

در ادامه این مطلب چند مورد از بهترین روش‌های درمان موخوره را بیان کرده‌ایم.

  • کوتاه کردن موها اولین روشی است که می‌تواند شما در درمان موخوره یاری کند. البته باید گفت که این روش درمان قطعی برای هر نوعی از موخوره نیست اما می‌تواند برای درمان موخوره دو شاخه‌ای و سه شاخه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. البته در مردانی که ریش‌هایی بلند دارند نیز بهتر است هر 2 هفته یک‌بار ریش خود را نوک گیری کنند تا دچار موخوره نشوند و یا ریزش ریش خود نشوند.
  • با داشتن یک برنامه غذایی سالم که بتواند مواد مغذی مورد نیاز بدن و موهای شما را تامین کند می‌توانید از به وجود آمدن موخوره در موهای سر و ریش خود جلوگیری کنید.
  • استفاده از یک شامپوی با کیفیت برای موهایی که دچار موخوره شده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشد. از بهترین محصولات مراقبت از مو در این زمینه نیز می‌توانیم به شامپو کراتینه رطوبت رسان حاوی ژل آلوئه ورا و روغن آووکادو (مناسب موهای خشک و دارای موخوره) هربا سنس اشاره کنیم که در حال حاضر در سایت مادامون آماده خرید برای شما عزیزان است.
  • یکی دیگر از بهترین روش‌های درمان موخوره استفاده از محصولات مراقبت از مو است که در سال‌های اخیر در انواع مختلف و با کارآیی‌های متفاوت عرضه می‌شوند. در بین محصولات مراقبت از مو می‌توان به سرم مو و ماسک مو نیز اشاره کرد.
  • حتی‌الامکان بهتر است از دستگاه‌هایی هم‌چون سشوار با حرارت بالا برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید، چرا که باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت موهای شما و در نتیجه ایجاد موخوره در آن‌ها خواهند شد.
  • برای شانه زدن موهای خود بهتر است شانه‌های چوبی را جایگزین شانه‌های فلزی و پلاستیکی کنید، به این دلیل که شانه چوبی بر خلاف دیگر شانه‌ها الکتریسیته ایجاد نمی‌کند و در نتیجه باعث تضعیف و شکنندگی موهای سر و ریش شما نخواهد شد.
  • موهای خود را تغییر مدل دهید و سعی کنید آن‌ها را بیش از حد نکشید، چرا که این موضوع باعث ضعیف شدن موهای شما خواهد شد.
  • استفاده از داروها و مکمل‌های تقویتی را هیچ‌گاه فراموش نکنید. البته بهتر است قبل از مصرف هر گونه دارو و مکمل با یک پزشک متخصص در زمینه پوست و مو مشورت کنید تا دچار عوارض جانبی مصرف خودسرانه آن‌ها نشوید.

علت موخوره در مردان و معرفی بهترین روش‌های درمان آن

موخوره یکی از عارضه‌هایی است که در طول زندگی هر شخصی ممکن است حداقل یک مرتبه سر راهش قرار گیرد. این مهمان ناخوانده در ابتدا مشکل جدی برای شما به وجود نمی‌آورد ولی اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، به‌طور قطع تبدیل به یکی از معضلات آزار دهنده برای شما خواهد شد. همان‌طور که در مطالب بالا متوجه شدید موخوره در مردان نیز هم می‌تواند در موی سر آن‌ها ایجاد شود و هم در ریش مردان به وجود می‌آید. ما در فروشگاه اینترنتی مادامون به بسیاری از علل به وجود آمدن این عارضه اشاره کردیم و بهترین روش‌های درمان موخوره را نیز برای شما عزیزان بیان کردیم.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مخاطبین گرامی مفید بوده باشد و اگر شما و اطرافیانتان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید بتوانید با کمک مطالب ذکر شده به درمان و مقابله با این عارضه بپردازید.

در عین حال به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم در صورتی‌که قصد خرید محصولات مراقبت از پوست و مو مناسب خود را دارید حتما به سایت مادامون سر بزنید و با قیمت‌های فوق‌العاده ما شگفت زده شوید و محصول مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید.

سوالات متداول

 

برای استحکام مو و جلوگیری از موخوره از چه روغنی استفاده کنیم؟

می‌توانید از روغن زیتون، بادام، آرگان و نارگیل استفاده کنید.

کدام نوع مو بیشتر دچار موخوره می‌شود؟

موهای خشک بیشتر در معرض این آسیب هستند. پس رطوبت رسانی به موهارا فراموش نکنید.

قطعی‌ترین درمان موخوره چیست؟

موخوره درمان ندارد و حتما باید موی خود را کوتاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا