آرایشی و زیبایی

تفاوت کانتور و هایلایتر در چیست ؟

در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی ممکن است نام‌های زیادی از محصولات را برای آرایش کردن شنیده باشید. در این بین کانتور و هایلایتر نیز از جمله مواردی هستند که برای آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما شاید برای شما سوال شده باشد که تفاوت کانتور و هایلایتر در چیست ؟

از این رو ما در مادامون قصد داریم مطالبی را درباره این‌که کانتور و هایلایتر چه تفاوت‌هایی می‌توانند با هم داشته باشند را برای شما عزیزان بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کانتور (Contour) چیست ؟

کانتور یکی از لوازمی است که برای شفاف و درخشان نشان دادن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول برای فرم دادن، ایجاد سایه روشن، رفع عیوب و یا برجسته‌تر کردن صورت نیز استفاده می‌شود.

این نکته را همواره در زمان کانتورینگ در نظر داشته باشید که میزان استفاده و رنگ محصول بایستی به نحوی باشد که فرم صورت را به هم نریزد. همچنین باید به نقاط استخوانی صورت، محو کردن حرفه‌ای خطوط کانتور و ترکیب رنگ روشن و تیره آن توجه کنید. لازم است بدانید که استفاده از کرم پودر به عنوان زیرساز آرایش ضرورس است. می‌توانید بهترین کرم پودر برای پوست چرب را در مقالات بلاگ مادامون بخوانید.

 معرفی کانتور برای شناخت بیشتر تفاوت کانتور و هایلایتر

انواع کانتور

کانتورها به‌طور کلی 3 نوع پودری، کرمی و مایع دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • کانتور پودری : این نوع از کانتورها در میکاپ‌های حرفه‌ای تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و حالتی مات را به چهره شما می‌بخشند. برای استفاده از کانتورهای پودری توصیه می‌شود که از قلم کمک بگیرید. همچنین باید اشاره کرد که کانتور پودری برای پوست‌های چرب گزینه مناسب‌تری است. اگر به داشتن پوست زیبا وسالم اهمیت می‌دهید ختما مقاله روتین پوست چرب را مطالعه نمایید.
  • کانتور کرمی : همان‌طور که از نام این نوع از کانتورها مشخص است، بافتی نرم‌تر دارند و به راحتی ترکیب شده و روی پوست محو خواهند شد. در عین حال لازم به ذکر است که کانتور کرمی گزینه مناسب‌تری برای پوست‌های خشک است. همچنین برای کنترل کردن خشکی پوست لازم است روتین پوست خشک را رعایت نمایید.
  • کانتور مایع : این کانتور به شکل مایع است، به درستی روی پوست پخش می‌شود و جلوه‌ای مناسب و یکدست به پوست شما می‌دهد. کانتور مایع برای انواع پوست‌ها قابل استفاده می‌باشد و می‌توان برای پخش کردن آن از اسفنج آرایشی و یا نوک انگشتان استفاده کرد.

هایلایتر (Highlighter) چیست ؟

هایلایتر یکی از لوازم آرایشی است که می‌توان به کمک آن قسمت‌هایی از صورت را برجسته‌تر و درخشان‌تر نشان داد. لازم به ذکر است که بهترین زمان برای استفاده از هایلایتر نیز بعد از اتمام زیرسازی آرایش است.( برای داشتن یک میکاپ حرفه‌ای لازم است با تفاوت کانسیلر و پرایمر به عنوان زیر ساز آرایش آشنا شوید.) در عین حال این امکان را خواهید داشت که هایلایتر را چند درجه روشن‌تر نسبت به رنگ پوست خود انتخاب کنید. البته باید در انتخاب هایلایتر بر اساس رنگ پوست نکاتی را رعایت کنید که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  • اگر پوست خیلی روشنی دارید، استفاده از طیف نقره‌ای، مرواریدی و یا یاسی خیلی روشن برای شما گزینه مناسبی است.
  • اگر پوست گندمی دارید، هایلایتر با طیف رنگی رزگلد و یا هلویی برای شما مناسب است.
  • اگر پوست زیتونی دارید، هایلایتر هلویی و دیگر رنگ‌های گرم می‌توانند جلوه بهتری به پوست شما ببخشد.
  • اگر پوست شما تیره است، رنگ‌های برنز و یا طلایی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

 معرفی هایلایتر برای شناخت بیشتر تفاوت کانتور و هایلایتر

انواع هایلایتر

هایلایترها انواع مختلفی دارند که انتخاب هر کدام بر اساس نوع استفاده و پوست شما باید انجام شود. از این رو در ادامه به انواع هایلایتر اشاره شده است.

  • هایلایتر پودری : این نوع از هایلایترها برای مواقعی مناسب هستند که قصد دارید یک آرایش سریع و ساده داشته باشید که زیاد از حد نیز جلب توجه نکند. نکته‌ای که باید در زمان استفاده از هایلایتر مد نظر داشته باشید این است که به آرامی و کم کم لایه‌های پودر را بر روی پوست خود بزنید تا میزان درخشندگی آن کنترل شود.
  • هایلایتر کرمی : این نوع از هایلایترها یکی از گزینه‌های مناسب برای داشتن یک آرایش خیره کننده است، چرا که به شما کمک می‌کند ظاهری درخشان‌تر داشته باشید. نکته قابل توجه در زمان استفاده از هایلایتر کرمی این است که میزان مناسبی از آن‌را به کمک انگشتان و یا براش آرایشی بر روی پوست خود بزنید تا جلای مناسبی به پوستتان بدهد.
  • هایلایتر مایع : هایلایتر مایع یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هایلایتر با 6 رنگ مختلفی که دارد، می‌تواند وسیله‌ای کارآمد و مناسب برای هر رنگ پوست باشد.

تفاوت کانتور و هایلایتر

احتمالا تا به اینجای مطالب متوجه تفاوت عمده کانتور و هایلایتر شده‌اید. به‌طور کلی می‌توان تفاوت این 2 محصول آرایشی را این‌گونه بیان کرد که استفاده از کانتور و همچنین کانتورینگ، تکنیکی برای پوشاندن عیوب صورت به کمک سایه روشن زدن بر روی بخش‌هایی از صورت است. اما با استفاده از هایلایتر می‌توان بیشتر بر روی نقاط قوت چهره مانور داد و برخی از قسمت‌ها را برجسته‌تر کرد. به‌طور مثال با استفاده از هایلایتر می‌توان گونه‌ها را به خوبی نمایان کنید.

لازم به ذکر است که کانتور و هایلایتر با توجه به تفاوت‌هایی که دارند، می‌توانند به عنوان مکمل یکدیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند و در داشتن چهره‌ای زیباتر به شما کمک کنند.

در دنیای لوازم آرایشی موارد بسیاری وجود دارند که می‌توانند به زیباتر کردن چهره شما کمک کنند. کانتور و هایلایتر نیز از جمله محصولاتی هستند که طرفداران بسیاری دارند و به شما کمک می‌کنند چهره‌ای درخشان‌ و جذاب‌تر را داشته باشید. با توجه به این‌که این 2 دو محصول تفاوت‌هایی نسبت به هم دارند، ما در مادامون سعی بر این داشتیم که مطالبی را در رابطه با کانتور و هایلایتر برای شما عزیزان بیان کرده و همچنین به تفاوت این محصول آرایشی نیز اشاره داشته باشیم. در عین حال شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع محصولات آرایشی بهداشتی به سایت فروشگاه اینترنتی مادامون مراجعه کنید و لوازم مورد نیاز خود را در اسرع وقت به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

خرید انواع هایلایتر و کانتور از فروشگاه مادامون

سوالات متداول

 

قبل از استفاده از کانتور باید کرم پودر بزنیم؟

استفاده از کرم پودر ضروری نیست اما استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده لازم است.

آیا با کانتور می‌توانیم بینی خود را کوچک کنیم؟

بله اما باید روش کانتور کردن متناسب با فرم بینی خود را یاد بگیرید.

استفاده از هایلایتر و کانتور باعث جوش می‌شود؟

آگر مستعد آکنه هستید حتما روتین پوستی خود را رعایت کنید و مدت طولانی آرایش نداشته باشید. سعی کنید از محصولات آرایشی متفرقه استفاده نکنید. کانتور و هایلایتری که می‌خرید باید مناسب پوست شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا