مو

کراتینه مو چیست؟

اگر شما هم موهای فر یا وزی دارید، احتمالاً بارها برایتان پیش آمده است که خواسته‌اید موهای براق، صاف و نرمی داشته باشید. خواسته‌ی شما کاملا قابل‌درک است. چرا که بنا به شاخصه‌های زیبایی جدید، موهای صاف و نرم طرف‌داران بسیار بیشتری نسبت به موهای فر، وز یا مجعد دارد. اما آیا می‌دانید که کراتینه مو همان معجزه‌ای است که شما به دنبال آن می‌گردید؟ کراتینه مو به شما کمک می‌کند که داشتن موهایی نرم را همراه با درخششی چشم‌نواز تجربه کنید.

جزئیات زیادی درباره کراتینه کردن وجود دارد که دانستن آنها بسیار مفید است. دانستن اینکه این روش چه فواید و عوارضی دارد؟ چگونه می‌توان یک کراتینه خانگی را تجربه کرد؟ چه شامپوهایی برای کراتینه مو مناسب است؟ و اینکه کراتینه کردن دقیقاً چگونه انجام می‌شود؟ اینجاست که شما را برای پیدا کردن پاسخ سؤالاتتان راهنمایی کند و به زیبایی و سلامت موهای شما همان اهمیتی را بدهد که لایق آن هستید.

کراتینه از نظر پزشکی

کراتین نوعی پروتئین فیبری است که به طور طبیعی در موی هر انسانی یافت می‌شود و به عنوان یک محافظ از موهای شما در برابر رطوبت بیش از اندازه جلوگیری می‌کند. رطوبت دلیل اصلی حالت فر موهای شماست. تجربه بسیاری از کسانی که امروزه موهای فر یا وزی دارند، نشان می‌دهد که حالت فر موهایشان از کودکی تا به حال، به تدریج افزایش پیدا کرده است؛ اما چرا؟

این پدیده از نظر علمی این‌طور توضیح داده می‌شود که با گذر زمان، به دلیل تماس با آفتاب، شرایط محیطی، استایل دادن به مو و مواد شیمیایی آرایشی مقدار کراتین طبیعی موهایتان کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل رطوبت بیشتری را جذب کرده و فری بیشتری را تجربه می‌کنید. درست در همین لحظه کراتینه کردن مو به داد شما می‌رسد. شما با این روش درمانی مقدار کراتین از دست رفته را جبران می‌کنید تا با افزایش مجدد این پروتئین فیبری، موهای شما در برابر جذب رطوبت مقاوم شود و ظاهری زیباتر و سالم‌تر داشته باشد.

فواید کراتینه مو

فواید کراتینه مو

بسیاری از افراد برای صاف کردن و ایجاد حالت‌پذیری در موهایشان از روش‌هایی مثل اتو کردن روزانه یا مصرف محلول‌های مختلفی استفاده می‌کنند بدون اینکه بدانند این روش‌ها چه آسیب‌هایی می‌تواند به موهایشان بزند. برخلاف آسیب‌پذیری موهای شما نسبت به این روش‌ها، کراتینه مو اگر به صورت درست و اصولی انجام شود، نه تنها آسیب‌های گوناگون روش‌های دیگر را ندارد؛ بلکه برای سلامت موی شما بسیار مفید است. از فواید کراتینه مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به لایه بیرونی موهای شما انعطافی باورنکردنی می‌بخشد.
  • از فر شدن موهایتان توسط رطوبت جلوگیری می‌کند.
  • موهای آسیب‌دیده شما را احیا می‌کند.
  • به موهایتان درخشندگی خیره‌کننده‌ای می‌بخشد.
  • و در نهایت اینکه اجازه نمی‌دهد که موهایتان به یکدیگر گره بخورد.

همه ما به خوبی می‌دانیم هیچکس نمی‌تواند این را انکار کند که حالت موهای ما چه تأثیر شگرفی بر زیبایی ما دارد. پس بسیاری از ما وقت زیادی را برای اتو کشیدن یا مراقبت‌های گوناگون از موهایمان صرف می‌کنیم. اما کافی است که شما یک‌بار موهایتان را کراتینه کنید تا به مدت ۲ الی ۴ ماه وقت بسیار کمتری برای صاف کردن و مراقبت هرروزه از موهایتان بگذارید. یک کراتینه درست و با کیفیت برای مدت طولانی خیالتان را از بابت صافی، شانه‌پذیری، سلامتی و زیبایی موهایتان راحت می‌کند.

عوارض کراتینه مو

بله. درست مثل هر تغییر دیگری که بخواهید در زندگی داشته باشید، از آرایش گرفته تا رژیم غذایی، کراتینه مو نیز معایب خودش را دارد. از معایب کراتینه مو می‌توان پیش از هر چیز به این اشاره کرد که درمانی همیشگی برای موهای فر شما نیست و در بهترین حالت، با استفاده از مراقبت‌ّهایی که پس از کراتینه انجام می‌شود، می‌توانید نهایتاً ۶ ماه از فواید آن بهره ببرید و پس از آن موهای شما کاملاً حالت پیشین خودش را به دست می‌آورد.

هزینه آن را بسنجید.

محلول کراتینه دارای ترکیباتی است که چندان ارزان‌قیمت به‌حساب نمی‌آیند. به همین دلیل هم قیمت کراتینه مو بستگی به میزان بلندی موهای شما دارد. هرچقدر موهای بلند‌تری داشته باشید قیمت کراتینه موهایتان بیشتر خواهد شد. اگر چه که می‌توانید در خانه هم فر بودن موهایتان را درمان کنید اما چه به سالن‌های زیبایی بروید چه خودتان در منزل موهایتان را کراتینه کنید، باید بدانید که موی بلندتر هزینه بیشتری را ایجاد می‌کند.

علاوه بر این‌ها شما برای حفظ حالتی که کراتینه به موهایتان داده، باید هزینه‌هایی را برای مراقبت مخصوص موهای کراتینه در نظر بگیرید. چرا که در غیر این صورت، خواص شانه‌پذیری و درخشش موهایتان را که با کراتینه به دست می‌آورید، زودتر از چیزی که فکر می‌کنید از دست خواهید داد. می‌توانید تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو را در بلاگ مادامون بخوانید.

موی کراتین شده

بیماری‌ها

یکی دیگر از ضرر‌های جدی کراتینه‌های مکرر در درازمدت ناشی از فرمالدهید است که تقریباً در تمام محصولات کراتینه یافت می‌شود. این ترکیب موجود در محلول کراتینه اگرچه به نرمی و صافی موهایتان کمک بسیاری می‌کند اما مصرف زیاد و طولانی‌مدت آن می‌تواند منجر به سرطان شود. همچنین عوارض صافی مو را در مجله مادامون برای شما عزیزان ارائه کردیم

علاوه بر این شواهد نشان داده است که درصد بسیار کمی از افرادی که موهایشان را کراتینه کرده‌اند به حساسیت‌های مختلفی دچار شده‌اند که معمولاً به صورت خارش پوست سر، قرمزی پوست سر و بعضاً سوزش در ناحیه چشم بروز پیدا می‌کند.

شامپو کراتینه مو چیست؟

شامپو‌های کراتینه دارای پروتئین کراتین هستند. این شامپوها درست بنا بر چیزهایی که پیش‌تر برایتان گفتیم هم موهای شما را تقویت می‌کند و باعث صافی و درخشش موهایتان می‌شود. به طور معمول توصیه می‌شود که پس از کراتینه مو حتماً از شامپوهای کراتین نیز استفاده کنید تا با تقویت بیشتر میزان کراتین موهایتان، حالت‌های شانه‌پذیری و درخشش را برای زمان طولانی‌تری حفظ کند. ما به شما شامپو کراتینه پریم را پیشنهاد می‌دهیم.

مادامون برای شما توصیه دیگری هم دارد. چه به عنوان شامپوی کراتینه چه هر شامپوی دیگری که استفاده می‌‌کنید اطمینان حاصل کنید که شامپو بدون سولفات باشد. امروزه پزشکان بسیاری بر این باورند که مصرف روتین و بلندمدت شامپوهای حاوی سولفات آسیب‌های گوناگونی به سلامت موهای شما خواهد زد.

در این نوشته به شما گفتیم کراتین مو چیست و چه فوایدی دارد. شما می‌توانید برای خرید شامپو بدون سولفات و شامپوی کراتینه با مراجعه به فروشگاه آنلاین مادامون از بین گزینه‌های متنوع موجود شامل برندهای معتبری مثل شون، مای و پریم انتخاب و خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که مادامون در کنار شماست تا با فروش محصولات باکیفیت زیبایی و سلامتی را در زندگی شما جاری کند.

سوالات متداول

چرا بعد از کراتینه دچار ریزش مو می‌شویم؟

کراتینه ممکن است ریشه موی شمارا ضعیف کند و باعث ریزش شود.

برای تقویت مو بعد از کراتینه از چه روغنی استفاده کنیم؟

استفاده از روغن آرگان مناسب است.

جایگزین کراتینه چه چیزی است؟

می‌توانید بعد از حمام از ماسک مو استفاده کنید و موهای خود را درخشان و نرم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا