آموزش هامو

آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می‌شود ؟!

خود ارضایی یکی از انحرافات جنسی است که در بین افراد مختلف همیشه رایج بوده‌است. این عمل در واقع راهی است که افراد برای رفع نیاز جنسی خود به‌صورت غیر طبیعی دست انجام اعمالی می‌زنند تا نیازهای جنسی خود را برطرف کنند. انجام چنین کاری در ادیان الهی یک گناه به‌شمار می‌آید و از نظر روانشناسی نیز تاثیرات منفی بر روی افراد خواهد داشت.

وقتی‌که در مورد خود ارضایی صحبت می‌شود، افکار به‌سمت پسران مجرد معطوف می‌شود، اما باید گفت که این عمل در بین همه افراد چه مردها و چه زن‌ها رواج دارد. حتی زنان و مردان متاهل نیز برخی از مواقع دست به انجام چنین کاری می‌زنند. پیشنهاد می‌کنیم به مقاله ریزش مو در خانم‌ها نیز سری بزنید.

خود ارضایی در بین افراد مختلف می‌تواند دلایل متفاوتی داشته‌باشد اما عوارض و مشکلاتی که برای شما به‌وجود می‌آورد اکثرا یکسان است و می‌تواند روی سلامت جسمی و روانی افراد تاثیرات مخربی به‌جای بگذارد. یکی از مخرب‌ترین عوارضی که خود ارضایی در شما ایجاد می‌کند، ریزش موی سر است. شاید برای شما سوال شده‌باشد که خود ارضایی به‌طور کلی چه تاثیرات منفی بر روی شما خواهد گذاشت ؟ و یا این‌که احتمالا به دنبال راه درمانی برای این موضوع هستید.

ما در تیم مادامون قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم و برخی از عوارض ناشی از خود ارضایی را برای شما شرح دهیم. همچنین برخی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند به‌شما در درمان این مشکل کمک کند و باعث شود آن‌را ترک کنید را به‌شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، پیشنهاد ما به‌شما این است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عوارض خود ارضایی در مردان و زنان

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، انجام خود ارضایی در مردان و زنان رایج است. اما خود ارضایی باعث به‌وجود آمدن مشکلات جسمی و روحی بسیاری در افراد می‌شود. شاید در یک مدت زمان کوتاه عوارض مخرب خود ارضایی را در خود مشاهده نکنید، اما شک نکنید که اگر این‌کار را برای مدت زمان طولانی انجام دهید، با مشکلات روانی و جسمی متعددی مواجه خواهید شد.

آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می‌شود ؟!

از این‌رو ما در فروشگاه اینترنتی مادامون قصد داریم در ادامه این مطلب برخی از عوارض خود ارضایی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

ریزش موهای سر

از شایع‌ترین عوارض خود ارضایی می‌توان به ریزش موی سر اشاره کرد. تاثیر خود ارضایی در ریزش مو معمولا به این صورت نمایان می‌شود که موهای سر شما از کناره‌ها شروع به ریزش می‌کنند و تا به دیگر نواحی سر شما گسترش پیدا خواهد کرد. این موضوع زمانی پیش می‌آید که در اثر خود ارضایی تعادل هورمون‌های جنسی شما به‌هم می‌ریزد و این هورمون‌ها بیش از حد در بدن شما تولید می‌شوند. به این ترتیب تاثیری مستقیم و مخرب بر روی موهای شما خواهند داشت و باعث ریزش موهای سر شما می‌شوند.

در عین‌حال در مردان زمانی‌که مایع منی از بدن خارج شود، بسیاری از مواد مغذی هم‌چون کلسیم، ویتامین E، منیزیم و … از بدن خارج می‌شوند. در این حالت بدن شما زمان کافی برای بازسازی و جبران این مواد معدنی را ندارد و موهای سر شما به‌خوبی تغذیه نمی‌شوند. به این صورت شاهد ریزش موهای خود خواهید بود.

البته شما می‌توانید در صورتی‌که با مشکل ریزش مو در اثر خود ارضایی مواجه شدید، با مشورت با یک پزشک متخصص برخی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را از طریق مکمل‌ها و قرص‌ها تامین کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک شامپوی مناسب ریزش مو، روند ریزش موهای سر خود را متوقف کنید. در صورتی‌که می‌خواهید یک شامپوی ضد ریزش مناسب موهای خود را خریداری کنید، به‌شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت مادامون مراجعه کنید تا به بهترین و با کیفیت‌ترین شامپوها و محصولات مراقبت از پوست و مو دسترسی داشته‌باشید.

خرید انواع شامپو از فروشگاه مادامون

البته باید خاطر نشان کرد که بهترین راه برای مقابله با ریزش مویی که در اثر خود ارضایی ایجاد شده‌‌است، ترک این عادت است.

عطش جنسی بی انتها

زمانی‌که شما به‌صورت طبیعی ارضا شوید، میل جنسی شما نیز کنترل خواهد شد. اما اگر اقدام به خود ارضایی کنید، همه چیز هم‌چون روابط جنسی به‌درستی پیش نخواهد رفت و به‌صورت طبیعی ارضا نخواهید شد. در نتیجه بدن شما رویه دیگری را پیش می‌گیرد و کنترل میل جنسی خود را از دست خواهید داد و باعث به‌وجود آمدن عطش جنسی بی انتهایی در شما خواهد شد که در این صورت مجبور به تکرار این عمل می‌شوید و اعتیاد به آن پیدا خواهید کرد.

آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می‌شود ؟!

این عطش باعث می‌شود انرژی شما کاهش پیدا کند و دچار ضعف جنسی شوید. اگر اعتیاد شما به انجام خود ارضایی بیش از حد شود، ممکن است در طول روز چندین مرتبه نیز انزال و ارگاسم برای شما پیش بیاید که در نتیجه فرد انرژی خود را از دست خواهد داد و در طول روز احساس خستگی و ضعف خواهد داشت. این ضعف شما را به لاغری مفرط نیز مبتلا می‌کند و رفته رفته قوای جسمانی فرد تحلیل می‌رود.

بی‌اختیاری ادرار در مردان

وقتی مردان مدت زمان زیادی خود ارضایی کنند، این‌کار باعث می‌شود پروستات آن‌ها بیش از حد معمول تحریک شود، در نتیجه بعد از مدت زمانی شاهد این موضوع خواهند بود که پروستات آن‌ها بزرگ‌تر می‌شود و اختیار ادرار خود را از دست می‌دهند. همچنین تغییر اندازه پروستات عوارض جانبی بدتری نیز به‌دنبال دارد که شایع‌ترین آن سرطان پروستات است.

عادت ماهانه نامنظم و تشدید خونریزی در زنان

همان‌طور که خود ارضایی عوارضی منفی در مردان دارد، در زنان نیز باعث به‌وجود آمدن عوارض مخربی می‌شود که می‌تواند بر روی سلامت جسمی آن‌ها نیز تاثیر گذار باشد. اگر خانم‌ها اقدام به خود ارضایی کنند، آلت تناسلی آن‌ها بیش از حد تحریک می‌شود، تعادل هورمونی در آن‌ها به‌هم می‌ریزد و در نتیجه عادت ماهانه زنان، مدت زمان آن و شدت درد و خونریزی در خانم‌ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حتی ادامه چنین روندی در بدن زنان عوارض مخرب‌تری هم‌چون تنبلی و یا کیست تخمدان را بر جای می‌گذراد.

آیا خود ارضایی باعث ریزش مو می‌شود ؟!

پرخاشگری، اضطراب و افسردگی

وقتی فردی اقدام به خود ارضایی می‌کند و این‌کار برای او تبدیل به یک اعتیاد و عادت می‌شود، مسائلی فراتر از مشکلات جسمی گریبان‌گیر او خواهد شد. پرخاشگری، اضطراب و افسردگی از جمله مشکلات روحی روانی هستند که به فردی که به خود ارضایی اعتیاد دارد، تحمیل می‌شوند.

چنین افرادی بسیار حساس و دچار ضعف اعصاب می‌شوند که در نتیجه باعث می‌شود، روی به پرخاشگری بیاورند. حتی این موضوع باعث می‌شود فرد دچار استرس و اضطراب شدید شود و به‌نوعی به خود درگیری دچار شود. همچنین افسردگی دیگر مشکلی است که بیشتر در زنان اتفاق می‌افتد، چرا که زنان پیش از رابطه جنسی می‌بایست از نظر ذهنی آماده شوند، اما با انجام خود ارضایی چنین چیزی میسر نخواهد شد و فرد دچار افسردگی خواهد شد.

چنین مسائلی که اثرات منفی بر روی روح و جسم فرد می‌گذارند، می‌توانند به روابط اجتماعی وی نیز لطمه وارد کنند و فرد در محیط اطراف و یا محیط شغلی خود دچار مشکل می‌شود و روند زندگی عادی او مختل خواهد شد.

بهترین راه برای ترک خود ارضایی چیست ؟؟

افراد پس از این‌که با مشکلاتی که در اثر خود ارضایی به وجود می‌آیند، مواجه می‌شوند؛ به فکر ترک این عادت مخرب می‌افتند. با وجود این‌که ترک این عادت کمی دشوار است، اما راه‌کارهایی برای خلاص شدن از شر آن نیز وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

Quit masturbation

  • اولین اقدام مناسب برای ترک عادت خود ارضایی، نپوشیدن لباس‌های تنگ است. چرا که پوشیدن چنین لباس‌هایی شما را تحریک به انجام این عمل می‌کند.
  • اگر مدت زمان زیادی برای حمام کردن وقت می‌گذارید، سعی کنید زمان دوش گرفتن خود را کوتاه‌تر کنید. به این دلیل که وقتی زمان زیادی در حمام باشید، نا خود آگاه ذهن شما معطوف به خود ارضایی می‌شود که در نتیجه می‌تواند باعث به وجود آمدن تاثیرات مخرب جسمی و روحی برای شما شود.
  • ورزش کردن یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خود ارضایی و ترک آن است. زمانی‌که ورزش می‌کنید جسم و ذهن شما قوی می‌شود و به راحتی می‌توانید انجام خود ارضایی را از ذهن خود دور کنید.
  • اگر عادت به پرخوری دارید بهتر است همین حالا فکری برای آن بکنید، چرا که پر خوری یکی دیگر از عواملی است که میل شما را به خود ارضایی افزایش می‌دهد.
  • وقتی‌که شروع به خواندن یک کتاب کنید، فکر و ذهن شما مشغول خواندن و تحلیل مطالبی می‌شود که در حال خواندن آن‌ها هستید. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود از انجام خود ارضایی منصرف شوید و از آن دوری کنید.
خود ارضایی یکی از اعمالی است که باعث می‌شود ذهن شما ضعیف و آلوده شود، همچنین از نظر جسمی شما را تبدیل به یک فرد ضعیف می‌کند. یکی از شایع‌ترین مسائلی که ممکن است در اثر خود ارضایی با آن مواجه شود ریزش مو است. تاثیر خود ارضایی در ریزش مو بیش از آن چیزی است که حتی فکرش را بتوانید بکنید. اگر دچار مشکل خود ارضایی شده‌اید و در عین‌حال می‌خواهید یک زندگی سالم و پر نشاط را داشته‌باشید، بهتر است همین حالا شروع به ترک این عادت مخرب کنید تا به زندگی نرمال خود بازگردید. امیدواریم مطالب ذکر شده در مورد خود ارضایی و تاثیرات آن بر روی افراد، برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

 

آیا خودارضایی باعث ناباروری می‌شود؟

این عمل به علت شباهت به رابطه جنسی، تاثیری روی باروری ندارد.

میزان خود ارضایی در آقایان بیشتر است یا خانم‌ها؟

این عمل در اقایان 70 الی 90 درصد و در خانم‌ها 40 الی 60 درصد است.

خودارضایی چه تاثیری روی منی می‌گدارد؟

خودارضایی که مکرر روزانه باعث ضعف اسپرم می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا