آموزش ها

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

اکثر ما درباره این که رنگ لاک مناسب پوست من چیست پرسشی داریم؟ همین چند سال پیش بود که منتظر می‌ماندیم تا با مشخص شدن رنگ سال، ظاهر و استایل خودمان را بهروز کنیم. این الگوپذیری تا جایی پیش می‌رفت که برخی از افراد حتی دکوراسیون خانه و وسایل آن را مطابق با رنگ منتخب تغییر می‌دادند، بدون اینکه حتی سلیقه خود را اعمال کنند و با توجه به روحیات خود تصمیم به این کار بگیرند.

اما در سال‌های اخیر به دلیل استفاده بیشتر از اینترنت و پیشرفت شبکه‌های اجتماعی، روان‌شناسی رنگ‌ها و شخصیت شناسی، بازیگران اصلی و جدید صنعت مد و زیبایی شده‌اند؛ بنابراین با بررسی ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی هر فرد می‌توان پیشنهادهایی را ارائه داد.

در کنار اینها داشتن شناخت درست از رنگ پوست، ما را به سمت انتخاب‌های بهتری در پوشش و آرایش سوق می‌دهد. این مسئله در مورد نحوه آرایش دست‌ها نیز صادق است. برای داشتن دست‌هایی زیبا در کنار رسیدگی و مراقبت از پوست دست، توجه به زیبایی ناخن‌ها اهمیت بسیاری دارد که می‌توان با استفاده از لاک زدن به آن دست یافت. اما همواره چالش انتخاب رنگ لاک مناسب دغدغه افراد بوده و هست، چرا که انتخاب غلط رنگ لاک، باعث تیره‌تر دیده شدن پوست دست یا کوچک نشان دادن ناخن‌ها می‌شود. همچنین پس از انتخاب رنگ لاک مناسب خود، برای زیباتر شدن ناخن می‌توانید به مقاله آموزش لاک زدن با چسب مراجعه کنید.

ما در این مقاله از سایت مادامون پیشنهادهایی جهت انتخاب بهتر رنگ لاک مناسب انواع پوست را  به شما معرفی میکنیم. در ابتدا، بهتر است با انواع مختلف رنگ پوست، آشنا شویم تا با تشخیص دقیق آن، بتوانیم رنگ لاک مناسب انواع پوست را معرفی کنیم.

انواع مختلف رنگ پوست

اهمیت شناخت رنگ پوست، یک عامل مهم برای انتخاب رنگ لاک مناسب انواع پوست است. رنگ پوست انسان به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، رژیم‌های غذایی، ورزش، بهداشت و عوامل محیطی مانند میزان قرارگرفتن در برابر نور خورشید وابسته است. به‌صورت کلی سه نوع رنگ‌دانه برای پوست‌ها معرفی شده است:

  • ملانین: عامل رنگ قهوه‌ای
  • کاروتن: عامل رنگ زرد
  • هموگلوبین: عامل رنگ سرخ

با ترکیب این رنگ‌دانه‌ها با یکدیگر سایر رنگ‌ها ایجاد می‌شوند که شامل 5 دسته کلی هستند:

پوست روشن (یا خیلی روشن)، پوست سفید، پوست گندمی، پوست سبزه و پوست تیره. در ادامه ویژگی‌های هرکدام از گونه‌ها را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

پوست روشن (یا خیلی روشن)

پوست خیلی روشن کمی مایل به صورتی است و معمولاً دارای کک و مک است. بیشتر مردمی که در مناطق سردسیر و شمال اروپا زندگی می‌کنند پوست روشن دارند.

رنگ لاک مناسب پوست من

این گروه به‌راحتی آفتاب‌سوخته می‌شود و باید مراقبت‌های لازم را جدی بگیرند. اگر پوست روشنی دارید جالب است بدانید که برای برنزه شدن نباید از نور خورشید استفاده کنید و خطرات جدی دارد. کسانی که رنگ پوستشان خیلی روشن است معمولاً دست‌هایشان سفید، همراه با کمی رنگ‌پریدگی است.

پوست سفید

یکی از ویژگی‌های رنگ پوست سفید این است که زیر چشم این افراد، آبی مایل به کبود است. پوست سفید، رنگ‌دانه‌های خیلی کمی دارد و گاهی بدون ماده رنگی است. افرادی که این رنگ پوست را دارند نیز نباید مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

پوست گندمی

پوست گندمی ترکیبی از رنگ‌دانه‌های زرد و قهوه‌ای است. تناژ این نوع از پوست از سفید، تیره‌تر است و از سبزه روشن‌تر. افراد دارای این رنگ پوست، ظاهری بژ، خنثی و متعادل دارند. باتوجه‌به آب‌وهوا و عواملی که اشاره کردیم این رنگ پوست در آسیا و از جمله ایران بیشتر دیده می‌شود.

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

پوست سبزه

پوست سبزه دارای رنگی شبیه به رنگ زیتونی است. این افراد معمولاً موها و مژه‌های تیرهای دارند. این رنگ پوست، تناژ گرمی دارد و ترکیبی از رنگ‌دانه‌های زرد و قهوه‌ای است، با این تفاوت که میزان ملانین پوست بیشتر است.

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

پوست تیره

پوست تیره گونه‌ای از رنگ پوست است که سرشار از رنگ‌دانه‌های ملانین است. انسان‌هایی که دارای پوستی تیره هستند، علاوه بر ملانین دارای مادهای به نام ملانوزوم هستند که به‌عنوان یک محافظ عالی مقابل اثرات مضر اشعه فرابنفش عمل می‌نماید.

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

معرفی رنگ لاک مناسب انواع پوست

تا اینجا با دسته‌بندی و انواع رنگ پوست آشنا شدیم و در ادامه رنگ لاک مناسب انواع پوست را معرفی می‌کنیم. اگر به مانیکور علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله آموزش انجام مانیکور در خانه مراجعه کنید و برای شروع به مقاله وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن سر بزنید.

رنگ لاک مناسب پوست روشن

خوشبختانه کسانی که رنگ پوستشان روشن است انتخاب‌های زیادی برای رنگ لاک دارند و تقریباً می‌توان گفت هر رنگی روی دستان آنها مناسب و زیباست. اما اگر می‌خواهید جلوه بیشتری به دست‌هایتان دهید، پیشنهاد ما رنگ‌هایی مثل مشکی، زرشکی، سبز تیره، سرمه‌ای و طوسی است.

رنگ لاک مناسب پوست من

طیف رنگ‌های پاستلی مانند صورتی و آبی روشن و همچنین رنگ‌های پرطرفداری مانند قرمز، سرخابی و رنگ‌های نود (رنگ پوستی) برای افرادی با پوست روشن همیشه جواب می‌دهد.

رنگ لاک مناسب پوست سفید

این نوع رنگ پوست مانند پوست روشن، تقریباً با اکثر رنگ‌ها همخوانی دارد اما می‌توان گفت لاک‌هایی با طیف رنگی قرمز، کلاسیک‌ترین و جذاب‌ترین گزینه برای رنگ پوست سفید است که زیبایی دست‌ها را دوچندان می‌کند. علاوه بر طیف رنگی قرمز، رنگ‌های بژ، نقره‌ای، قهوه‌ای شکلاتی، تمشکی، سفید و صورتی مایل به کرم انتخاب‌هایی خاص و درعین‌حال چشم‌نواز برای پوست سفید هستند.

رنگ لاک مناسب پوست من

رنگ لاک مناسب پوست گندمی

از نگاه زیبایی‌شناسی و از نظر بسیاری از ناخنکاران حرفه‌ای، مناسب‌ترین انتخاب برای پوسته‌ای گندمی، لاک‌های پررنگ و درخشانی است که کنتراست سه‌بعدی زیبایی روی پوست ایجاد می‌کند. برخی از جذاب‌ترین پیشنهادها عبارت‌اند از:

رنگ سبز شکاری یا همان سبز زیتونی پررنگ، گزینه‌ای است که جذابیت دوچندانی به پوسته‌ای گندمی می‌بخشد. سبز شکاری یکی از رنگ‌های کلاسیک و سلطنتی محسوب می‌شود. قانون ساده انتخاب رنگ لاک برای پوست گندمی این است که لاک خیلی کم‌رنگ را از گزینه‌هایتان حذف کنید، مگر اینکه بخواهید دست‌هایتان تیره‌تر به نظر برسد. باتوجه‌به این قاعده، رنگ‌های شرابی، بنفش تیره، نارنجی و آبی کبالت (آبی نفتی) و سرمه‌ای جادویی زیبا برای دستانی با پوست گندمی است. برای اینکه لاک جلوه بهتری روی ناخن داشته باشد حتما به آموزش کشیدن سوهان در مجله مادامون سر بزنید.

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

رنگ لاک مناسب پوست سبزه

پوست سبزه دامنه وسیعی دارد، از سبزه روشن تا برنزه. ازاین‌رو انتخاب‌ها باتوجه‌به میزان تیرگی، متفاوت خواهد بود. بااین‌وجود، پیشنهادهای زیر بهترین رنگ لاک مناسب پوست سبزه هستند.

رنگ لاک مناسب پوست من چیست؟

لاک بژ که زردی آن باعث درخشش بیشتر پوست سبزه می‌شود، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این گروه است. همچنین لاک‌هایی با تناژ هلویی جلوه ملیحی به دست‌هایتان می‌دهد که گزینه مناسبی به‌ویژه برای فصل تابستان است. اگر پوست سبزه دارید حتماً تا الان پی برده‌اید که رژ قرمز مایل به نارنجی همخوانی بسیار خوبی با پوست شما دارد. این موضوع در مورد رنگ لاک نیز صادق است و باعث زیبایی بیشتر دستان شما خواهد شد.

رنگ لاک مناسب پوست تیره

رنگ لاک مناسب پوست من

همه رنگ‌هایی که تیره هستند یا تناژ گرم دارند برای این‌گونه از پوست، مناسب است. البته استفاده از لاک‌های روشن هم زیبایی خاصی به پوسته‌ای تیره و گرم می‌بخشد، چرا که رنگ‌های روشن در کنار رنگ تیره پوست، به‌خوبی خود را نشان می‌دهند و جلوه بیشتری دارند. طیف رنگی بنفش نیز همنشینی جذابی با این رنگ پوست می‌سازد و آرایش دست‌ها را خاص و متفاوت می‌کند. انتخاب‌های همیشگی و مطمئن برای پوست تیره شامل رنگ طلایی، آبی اقیانوسی، ارغوانی، قرمز تند و لاک‌های اکلیلی است.

رنگ پوست مناسب من

اکنون می‌دانیم که قانون ساده و درعین‌حال حرفه‌ای برای انتخاب رنگ لاک، توجه به رنگ پوست است. به همین علت انواع رنگ پوست و ویژگی آنها را برشمردیم و در نهایت بهترین رنگ لاک مناسب انواع پوست را معرفی کردیم. اکنون دیگر انتخاب رنگ مناسب در بین انبوهی از لاک‌ها، سخت و کلافه‌کننده نیست. اگر می‌خواهید به دنیای رنگ‌های بی‌پایان لاک وارد شوید، سری به سایت مادامون بزنید تا از طیف گسترده‌ای از معتبرترین برندها، لاک مناسب پوست خود را تهیه کنید.

خرید لاک ناخن باکیفیت از فروشگاه مادامون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا