آموزش ها

آموزش انجام پدیکور در خانه حتی بهتر از سالن‌های زیبایی !

بدن هر شخص نیازمند رسیدگی است تا زیبایی و طراوت خود را حفظ کند. افراد برای مراقبت از بدن خود اعمال بسیاری را انجام می‌دهند. در این بین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن که نیاز به مراقبت دارد پوست و ناخن‌های پا هستند. رسیدگی منظم به پوست و ناخن باعث می‌شود همیشه طراوت لازم را در این نواحی حس کنیم و از بسیاری از عارضه‌ها نیز به دور باشیم. پوست و ناخن‌های پای هر فرد هم‌چون دست او، نیازمند مراقبت و نگهداری صحیح هستند، چرا که پاها یکی از پرکاربردترین قسمت‌های بدن ما هستند و باید به خوبی به آن‌ها رسیدگی شود.

یکی از رایج‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌های مراقبت از پوست و ناخن پا انجام پدیکور است که در بسیاری از سالن‌های زیبایی این‌کار را برای شما انجام خواهند داد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌توان پدیکور را در خانه هم انجام داد یا خیر ؟؟

در جواب این سوال باید به شما بگوییم که بله، انجام پدیکور در خانه هم برای شما امکان پذیر است و با انجام مراحلی نسبتا ساده به راحتی می‌توانید هر زمان که نیاز باشد به‌طور منظم از پاهای خود با این روش درمانی مراقبت کنید.

ما در تیم مادامون عرضه کننده تخصصی لوازم مراقبت از پوست و مو می‌خواهیم شما را با پدیکور و نحوه انجام آن در خانه کمی بیشتر آشنا کنیم تا از این روش بسیار کاربردی برای مراقبت از پوست و ناخن پای خود بهره‌مند شوید. اگر علاقمند هستید که اطلاعات بیشتری درباره این روش و همچنین انجام آن در خانه به‌دست آورید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

پدیکور چیست ؟

پدیکور در واقع ترکیبی از کلمات “Pedis” به معنای پا و “Cura” به معنای مراقبت است که از فرهنگ لاتین نشأت گرفته است و به عنوان یک روش درمانی بی‌خطر نیز برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست پا در نظر گرفته می‌شود. با انجام پدیکور می‌توانید به پاهای خود طراوت ببخشید و همچنین شکل ظاهری جذاب‌تری را برای ناخن‌های پای خود به وجود آورید. نکته قابل توجه در این روش این است که حتی آقایان هم می‌توانند برای مراقبت از پوست و ناخن پای خود اقدام به انجام پدیکور کنند، چرا که این روش فقط برای لاک زدن ناخن‌های پا نیست و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

پدیکور چیست ؟

از پدیکور برای لایه برداری و آبرسانی به منافذ پوست پا، اصلاح فرم ناخن‌های پا، ماساژ پا و افزایش گردش خون در آن و همچنین مراقبت از کوتیکول‌ها استفاده می‌شود. موارد ذکر شده برای همه افراد امکان پذیر است ولی اگر کسی تمایل داشته باشد که بر روی ناخن‌های پای او نیز لاک زده شود، در انتهای مراحل انجام خدمات پدیکور نیز این‌کار برای او انجام می‌شود تا زیبایی دوچندانی به پاهایش بخشیده شود.

مزایای پدیکور

پدیکور را می‌توان یکی از بهترین مواردی دانست که می‌تواند به مراقبت از پوست و ناخن پای شما کمک شایانی کند. به همین منظور در ادامه این بخش از مطالب به مزایای انجام آن اشاره کرده‌ایم.

  • انجام منظم پدیکور به افزایش گردش خون در پای شما کمک می‌کند و همچنین باعث سلامتی بیشتر این عضو پر استفاده از بدنتان خواهد شد.
  • سلامت پوست و ناخن پا یک امر بسیار مهم به شمار می‌آید، به همین دلیل انجام پدیکور به شما این امکان را می‌دهد تا از عارضه‌هایی هم‌چون قارچ‌های پوستی در امان باشید.
  • یکی از مهم‌ترین مراحل در انجام پدیکور، ماساژ پاها است که با این‌کار استرس از شما دور شده و حس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد.
  • همان‌طور که گفته شد، پدیکور یک روش درمانی نیز به شمار می‌‌آید، به همین منظور می‌توان به کمک آن از عارضه‌هایی هم‌چون پینه، میخچه و یا ترک خوردگی در ناحیه پا رهایی پیدا کرد. در عین حال از این روش برای جلوگیری از به وجود آمدن عفونت‌هایی باکتریایی نیز استفاده می‌شود.

معایب پدیکور

این روش نیز هم‌چون دیگر روش‌های مراقبت از پوست ممکن است در صورتی‌که به مراکز و یا سالن‌های غیر حرفه‌ای مراجعه کنید برای شما دردسر ساز شود. از همین رو معایب احتمالی پدیکور را برای شما بیان کرده‌ایم.

  • در صورت عدم استفاده از لوازم استریل و یک‌بار مصرف، این امکان وجود دارد که به بیماری‌هایی باکتریایی، قارچ و هپاتیت ب دچار شوید.
  • اگر خدمات پدیکور به کمک اشعه فرابنفش (UV) برای شما انجام شود، ممکن است شما را دچار بیماری سرطان کند. پس بهتر است به سالن‌هایی مراجعه کنید که نوع دیگری از خدمات پدیکور را انجام می‌دهند تا از مبتلا شدن به چنین بیماری خطرناکی در امان باشید.

انواع پدیکور

خدمات پدیکور انواع مختلفی دارد و سالن‌های زیبایی با توجه به مهارت و تجربه‌ای که دارند، خدمات متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. در ادامه به چند مورد از پر استفاده‌ترین خدمات پدیکور اشاره کرده‌ایم.

  • پدیکور شکلاتی : این روش خاص‌ به این ترتیب انجام می‌شود که پاها را به شکلات گرم آغشته می‌کنند و با استفاده از دانه‌های ریز شکلات، عملیات لایه برداری (اسکراب) سطح پوست پا انجام می‌شود تا طراوات و زیبایی به آن هدیه شود.
  • پدیکور پارافین : در این روش به کمک پارافین گرم شده سطح پوست و ناخن پا مورد هدف قرار می‌گیرد تا مرطوب شوند و از آسیب و ترک خوردگی به دور باشند.
  • پدیکور فرانسوی : در این روش بعد از این‌که خدمات پدیکور انجام و به ناخن‌ها فرم داده شد، یک خط باریک و سفید رنگ در بالا و نوک ناخن‌ها با لاک مورد نظر شما کشیده می‌شود که در نهایت به آن پدیکور فرانسوی گفته می‌شود.
  • ژل پدیکور : در این روش با استفاده از یک لاک ژلی مخصوص و همچنین اشعه فرابنفش، دوام و ماندگاری لاک ناخن پای شما را افزایش می‌دهند.
  • پدیکور اسپا : در روش پدیکور اسپا معمولا تاکید بر روی مراقبت از پوست و زیبایی آن است، به همین دلیل پاها را ماساژ داده و از روش‌هایی هم‌چون پارافین تراپی و استفاده از سنگ گرم برای تسکین و درمان درد عضلات پا استفاده خواهد شد.

لوازم مورد نیاز برای انجام پدیکور در خانه

برای این‌که بتوانید خودتان در خانه بدون مراجعه به سالن‌های زیبایی، خدمات پدیکور را بر روی پای خود انجام دهید نیازمند یکسری لوازم هستید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

لوازم مورد نیاز برای انجام پدیکور در خانه

  • یک وان و یا ظرف آب گرم
  • شامپو حمام و یا نمک
  • یک لایه بردار (اسکراب) مناسب برای کف پا
  • یک اسکرابر مناسب برای ناخن
  • پاک کننده لاک ناخن هم‌چون استون
  • یک ناخن گیر
  • یک پوشر (هل دهنده) کوتیکول
  • کرم کوتیکول
  • یک سوهان مناسب
  • سنگ پای نم‌دار شده
  • مرطوب کننده و یا نرم کننده
  • ژل یا برق ناخن
  • پد پنبه‌ای
  • حوله تمیز

برای تهیه وسایل مورد نیاز پدیکور میتوانید به وبسایت مادامون مراجعه کنید.

معرفی چند اسکراب طبیعی و خانگی

استفاده از اسکراب یکی از مراحل مهم در انجام پدیکور است، اما اگر قصد دارید خدمات پدیکور را خودتان در خانه انجام دهید، بهتر از با چند مورد از اسکراب‌های طبیعی و خانگی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم آشنا شوید.

  • اسکراب شکر و روغن زیتون
  • اسکراب روغن زیتون، جوش شیرین و شکر قهوه‌ای
  • اسکراب نمک دریایی و روغن نارگیل
  • اسکراب جوش شیرین و نمک
  • اسکراب چای پودر شده و آب لیمو
  • اسکراب لیمو و عسل

آموزش انجام پدیکور در خانه

مراحل انجام پدیکور در خانه

همان‌طور که در مطالب بالا بارها اشاره شد پدیکور یکی از بهترین روش‌هایی است که برای مراقبت از پوست و ناخن پا استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای انجام این‌کار به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید. اما در عین حال باید بگوییم که انجام پدیکور در خانه نیز توسط خود شما امکان پذیر است و با در اختیار داشتن لوازم مورد نیاز آن، هر زمان که پوست و ناخن پاهای شما نیازمند مراقبت و پدیکور باشند، می‌توانید این‌کار را انجام دهید. در ادامه مراحل انجام پدیکور در خانه را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

  • اولین قدم برای انجام پدیکور در خانه این است که بایستی پاهای خود را تا حدی خیس کنید. برای انجام این‌کار بهتر است پای خود را در ظرف و یا وان که با آب گرم پر شده است قرار دهید و در همین حین کمی نمک و یا شامپو نیز به آب اضافه کنید تا آلودگی‌های سطحی موجود بر روی پوست و ناخن‌های پاهای شما تمیز شوند.
  • در مرحله بعد، هنگامی که پوست و ناخن پاها نرم شدند، در صورتی‌که لاکی بر روی ناخن پای خود زده‌اید، می‌توانید به راحتی آن‌را پاک کنید. همچنین به کمک ناخن گیر و سوهان می‌توانید ناخن‌های پای خود را کمی مرتب کنید و به آن‌ها شکل دهید.
  • پس از انجام مراحل بالا، پاهای خود را به آرامی ماساژ دهید، از یک اسکراب پا بر روی پوست پای خود استفاده کنید و به کمک سنگ پا اقدام به لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کف پای خود کنید تا در همین حین اگر دچار ترک خوردگی و خشکی پوست شده‌اید، از آن رهایی پیدا کنید.
  • بعد از این‌که لایه برداری تمام شد، پاهای خود را از محلولی که به همراه آب گرم فراهم کرده بودید، خارج کنید و آن‌ها را با یک حوله خشک کنید.
  • سپس به کمک یک پوشر چوبی، کوتیکول‌های موجود بر روی سطح ناخن خود را به آرامی بردارید و بعد از آن در صورتی که کرم مخصوص کوتیکول را تهیه کرده‌اید بر روی این ناحیه بزنید. در عین حال دقت کنید که کوتیکول‌های روی سطح ناخن را بایستی به آرامی بردارید، چرا که در صورت عدم دقت در نحوه برداشت کوتیکول‌ها، ممکن است به عفونت‌های پوستی هم‌چون قارچ مبتلا شوید.
  • حالا به کمک یک لوسیون، نرم کننده و یا مرطوب کننده پاهای خود را مجددا ماساژ دهید تا کل سطح پوست پایتان به آن آغشته شود.
  • در انتها در صورت تمایل برای زیباتر شدن ناخن‌های پای خود اقدام به لاک زدن آن‌ها کنید. به این ترتیب که در ابتدا، نرم کننده و یا مرطوب کننده که استفاده کرده‌اید را از نوک انگشتان پای خود پاک کنید، سپس لاک مورد نظر خود را به‌صورت 2 لایه نازک بر روی ناخن‌های خود بزنید. در ادامه نیز برای دوام و ماندگاری بیشتر لاک خود، بهتر است از یک براق کننده بر روی آن استفاده کنید.

آموزش انجام پدیکور در خانه

البته برای ایجاد استحکام بیشتر می‌توانید بعد از لاک زدن، از یک ژل سخت کننده نیز برای دوام و ماندگاری بالا و همچنین براق کردن ناخن‌های پای خود نیز استفاده کنید. در عین حال استفاده از روغن‌های طبیعی هم‌چون روغن زیتون نیز یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما است.

شایان به ذکر است که شما عزیزان می‌توانید برای خرید لاک با کیفیت از بهترین برند‌های بازار به سایت فروشگاه اینترنتی مادامون مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

خرید لاک باکیفیت از فروشگاه مادامون

 

هر چند وقت یک‌بار بهتر است پدیکور را انجام داد ؟

برای این موضوع یک فاصله زمانی مشخص وجود ندارد، چرا که وضعیت پوست و ناخن پای هر شخص با دیگری متفاوت است. به‌طور معمول اگر پوست پای شما دارای خشکی و ترک خوردگی است و همچنین رشد ناخن‌های پای شما در حالتی نرمال قرار دارد، می‌توانید حدودا هر یک ماه، خدمات پدیکور را انجام دهید تا پوست و ناخن‌های پاهایتان نرمی و طراوت خود را حفظ کنند.

پاهای شما جزو پرکاربردترین اعضای بدنتان هستند، به همین منظور مراقبت از آن‌ها یک امر ضروری به شمار می‌رود. ناخن و پوست پا نیز در این قسمت از بدن هستند و اگر به سلامت و زیبایی آن‌ها اهمیت می‌دهید حتما تا به حال در صدد جستجوی راهی برای این موضوع بوده‌اید. با توجه به همین مسئله، ما در فروشگاه مادامون در مطالب بالا یک روش بسیار کاربردی با قابلیت انجام در خانه را به شما عزیزان معرفی کردیم و آن هم انجام پدیکور است. همچنین مراحل انجام این‌کار نیز برای شما عزیزان شرح داده شد تا بتوانید به راحتی این‌کار را در خانه برای خود انجام دهید. امید است که مطالب ذکر شده برای شما زیبارویان مفید واقع شود. در عین حال شما مخاطبین عزیز می‌توانید برای خرید وسایل مانیکور پدیکور مورد نیاز خود به سایت و صفحه اینستاگرام مادامون سر بزنید و محصولات مورد نظر خود را با بهترین قیمت و اطمینان خاطر خریداری کنید. اگر شما عزیزان هم تجربه انجام خدمات پدیکور را در خانه برای خودتان و یا اطرافیانتان داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که آن‌را با ما و دیگر مخاطبان بلاگ و فروشگاه اینترنتی مادامون به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا