مو

7 روش برای پر پشت شدن موهای نازک

اگر با مشکل نازک شدن موهای خود مواجه شدید، بدانید ک تنها نیستید! افراد زیادی موهای سالم و ضخیم‌تر می‌خواهند. ریزش و نازک شدن تارهای مو، ممکن است ناشی از عوامل مختلفی همچون ژنتیک، فشار روانی، به هم ریختن هورمون‌ها و مواردی از این قبیل باشد.

اگر به دنبال روش‌هایی برای پر پشت شدن مو و افزایش ضخامت آن هستید، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. در ادامۀ این مطلب، 7 روش مناسب  را معرفی کرده‌‌ایم که می‌توانید از آن برای پر پشت کردن موهای خود استفاده کنید.

1. موهای خود را با دقت و به دفعات کمتری بشویید

هنگام شستن موهای نازک خود، با احتیاط رفتار کنید. حتی اگر عادت دارید که روزانه دوش بگیرید، لزوماً نیازی به شستن موهای خود نخواهید داشت. هنگام شسشتوی موی خود، از شامپویی استفاده کنید که ملایم باشد و موهایتان را خشک نکند. برای انتخاب شامپوی مناسب می‌توانید به راهنمای انتخاب شامپو در مادامون مگ سر بزنید.

همچنین همیشه باید ساقۀ موهای خود را پس از شستشو حالت دهید. نرم‌کننده، با ایجاد یک سد محافظ روی موهای شما، از شکستن یا شکافتن آن جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که شستن موهایتان موجب ریزش آن نمی‌شود. با این حال، نحوۀ تمیز کردن و مراقبت از مو، به تقویت و محافظت از آن کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم‌کننده مو، مطلب تفاوت ماسک مو و نرم‌کننده مو را در مجله مادامون بخوانید.

7 روش برای پر پشت شدن موهای نازک

توصیه می‌کنیم که پوست سر خود را با شامپو بشویید و نرم‌کننده را تنها روی انتهای ساقۀ مو قرار دهید. استفاده از نرم‌کننده برای کل سر، می‌تواند موهای ظریف شما را بدحالت نشان داده و باعث ریزش هر چه بیشتر آن شود.

2. مدل موهای خود را عوض کنید

هنگام حالت دادن به موهای نازک خود، به آرامی با آنها رفتار کنید. این کار از ریزش سریع و ناخواستۀ موهای شما جلوگیری خواهد کرد. چند روش خانگی برای پر پشت شدن مو و افزایش ضخامت آن، عبارتند از:

  • مطمئن شوید که موهای خود را (مخصوصاً وقتی خیس است) نمی‌کشید؛
  • از سشوار کشیدن طولانی‌مدت موها خودداری کنید و درجۀ حرارت را پایین نگه دارید؛ اگر از سشوار و اتوی مو استفاده می‌کنید، بهتر است به مطلب عوارض صاف کردن مو نگاهی بیاندازید.
  • سعی کنید موهای خود را با یک شانۀ پهن‌تر حالت دهید؛
  • به جای برس یا شانه کردن، اجازه دهید تا موهایتان در هوا خشک شوند.

برخی از مدل‌های مو همانند دم اسبی یا شنیون‌، می‌توانند در درازمدت منجر به ریزش موهای شما شوند. لازم نیست که به طور کلی از این مدل‌ها اجتناب کنید، اما هر از گاهی به موهای خود استراحت داده و با آن‌ها ملایم رفتار کنید.

3. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید

متخصصان مجرب می‌توانند دلیل نازک شدن و ریزش موهای شما را تشخیص داده و مؤثرترین راه برای درمان آن را توصیه کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند محصولاتی خاص یا انواع قرص برای پر پشت شدن مو را نیز به شما پیشنهاد دهند.

4. مصرف سیگار را کاهش داده یا متوقف کنید

سیگار کشیدن به علاوۀ مضر بودن برای سلامت بدن انسان، با ریزش مو نیز مرتبط است. عوامل زیادی در ریزش مو افراد سیگاری مؤثر هستند. مهم‌تر از همۀ آن‌ها، تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار کشیدن به DNA فولیکول مو آسیب رسانده و موجب التهاب پوست سر افراد می‌شود.

7 روش برای پر پشت شدن موهای نازک

5. از موهای خود در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت کنید

همانطور که از پوست خود با ضد آفتاب محافظت می‌کند، محافظت از موها در برابر عناصر مخرب نیز اهمیت زیادی دارد. این امر به ویژه در تقویت موهای نازک و شکنندۀ افراد، مؤثر خواهد بود. بسیاری از نرم‌کننده‌ها می‌توانند علاوه بر بهبود استحکام و درخشندگی موهای شما، از آن‌ها در برابر اشعه‌های UV نیز محافظت کنند. همچنین سرم مو یکی از راه‌های افزایش طراوت موی شما است.

به علاوه، محصولات ضد آفتاب زیادی از جمله پودرها، شامپوهای خشک، لوسیون‌های سبک و میست نیز وجود دارند که برای استفاد روی پوست سر و موی شما طراحی شده‌اند. اگر قصد شنا دارید نیز اهمیت زیادی دارد که از موهای خود در برابر کلر یا آب نمک محافظت کنید.

قبل از ورود به استخر، ابتدا موهای خود را آبکشی کرده و سپس از نرم‌کننده استفاده کنید. کلاه شنا نیز می‌‌تواند از موهای شما محافظت کند. البته اگر موهای شکننده‌ای دارید، مطمئن شوید که کلاه شما خیلی سفت نباشد.

6. از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از روی، آهن و پروتئین استفاده کنید

یک رژیم غذایی متعادل که شامل مقدار زیادی از انواع میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های مختلف است، بر بهبود رشد مو و ساختار آن تأثیر زیادی خواهد داشت. روی، آهن و پروتئین، به پر پشت شدن مو و سلامت آن کمک خواهند کرد. اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا اخیراً به دلیل کاهش کالری دریافتی وزن زیادی از دست داده‌‌اید، ممکن است به اندازۀ کافی از این مواد مغذی دریافت نکنید.

7. از شامپوهای حجم‌دهنده استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید اکستنشن‌های گران‌قیمت را امتحان کنید یا استفاده از قرص برای پر پشت شدن موهای خود را مناسب نمی‌دانید، همواره یک روش آزمایش‌شدۀ دیگر برای افزایش ضخامت مو وجود دارد: انتخاب شامپو و نرم‌کنندۀ مناسب!

7 روش برای پر پشت شدن موهای نازک

اگر تار موهای شما به طور طبیعی ظریف است یا به تازگی با مشکل ریزش آن مواجه شده‌اید، استفاده از شامپوی مناسب کلید حل این مشکل است. بهترین شامپوهای پر پشت‌کنندۀ مو، سرشار از مواد تقویت‌کننده‌ای همانند ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که به آبرسانی، بهبود استحکام و افزایش حجم موهای شما کمک می‌کنند.

برخی از بهترین شامپوها برای بهبود ضخامت تار موهای شما، عبارتند از:

 

پیدا کردن روشی مطمئن برای پر پشت شدن مو و جلوگیری از ریزش آن، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که متخصصان پوست و مو با آن مواجه هستند. اگر شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با خرید و استفاده از انواع روغن‌ها، نرم‌کننده‌ها و شامپوهای تقویت‌کننده، استحکام تار موهای خود را بهبود ببخشید. تیم کاردان و مجرب ما در فروشگا اینترنتی مادامون، سعی دارد تا با ارائۀ بهترین برندهای آرایشی، بهداشتی و مراقبتی به مشتریان خود، تجربۀ خریدی مطمئن را در اختیار آن‌ها قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مادامون، بهترین کیفیت محصولات را با قیمتی مناسب خریداری و سلامت و زیبایی خود را تأمین کنید.

سوالات متداول

 

آیا ممکن است بارعایت کردن موارد گفته شده، باز هم موی کم پشت داشته باشیم؟

بله. یکی از دلایل عمده ریزش مو و عدم رشد مو، کمبود ویتامین D در بدن است. در این موارد لازم است به پزشک مراجعه کنید.

استفاده از روغن های مخصوص، روی پرپشت شدن مو تاثیر دارد؟

روغن‌های طبیعی مثل روغن آرگان و روغن بادام برای افزایش ضخامت و رشد مو مفید هستند. نتیجه‌گیری از این روش‌، مشروط به استفاده منظم و متداول از آن‌ها است. برای خرید روغن مو می‌توانید به وبسایت مادامون مراجعه کنید.

آیا ریزش موی ارثی درمانی دارد؟

معمولا عوامل ژنتیکی درمان قطعی ندارند اما با مراقبت و استفاده از محصولات مناسب می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا