آرایشی و زیبایی

پنکک بهتر است یا کرم پودر؟

در بین محصولات آرایشی مختلفی که وجود دارد، کرم پودر و پنکک از مهم‌ترین لوازمی هستند که مورد استقبال همیشگی خانم‌ها قرار می‌گیرد. استقبال زیاد از پنکک و کرم پودر به این دلیل است که مصرف‌کنندگان آن به خوبی می‌دانند استفاده از این محصولات چه تأثیر باورنکردنی‌ای بر زیبایی‌شان دارد. داشتن پوستی صاف و یک‌دست می‌تواند برای شما نیز، مانند بسیاری از خانم‌‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار باشد.

اما قصه درست از همین‌جا شروع می‌شود که خیلی از افراد نمی‌دانند که پنکک بهتر است یا کرم پودر. شما هم ممکن است با سوالاتی از این دست مواجه شده باشید. مثلاً اینکه برای آرایش پوست صورتتان باید از کدام یک از این محصولات استفاده کنید؟ از میان این‌ها کدام یک ضرر بیشتری دارد؟ بهترین برند کرم پودر و پنکک کدام است. فراموش نکنید که زیبایی بیشتر نیازمند شناخت بیشتر محصولات آرایشی است. اما برای یافتن پاسخ سوالاتتان اول باید بدانید که پنکک و کرم پودر چگونه محصولاتی هستند.

پنکک

یکی از بهترین لوازم ارایشی برای پوشاندن لکه‌های صورت پنکک‌ها هستند. این دسته از محصولات علاوه بر پوشش لکه‌ها کاربرد‌های فوق‌العاده دیگری نیز دارند. شما می‌توانید از پنکک برای تثبیت کردن آرایش، برای مات کردن رژ لب یا پرپشت کردن مژه‌ها نیز استفاده کنید. همچنین بسیاری از پنکک‌ها ترکیباتی در خود دارند که می‌توانند به عنوان ضد آفتاب نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

پنکک چیست

عوارض پنکک

مصرف درازمدت لوازم آرایشی در کنار زیبایی بسیاری که به شما هدیه می‌دهند می‌تواند ضرر‌های اندک اما قابل کنترلی نیز داشته باشند. ولی متأسفانه پنکک های بسیاری در بازار وجود دارند که از استاندارد‌ و کیفیت پایینی برخوردارند. با وجود اینکه وظیفه‌ی پنکک‌ها پوشاندن لکه‌هایی مثل جوش و آکنه است اما استفاده از پنکیک‌های نامرغوب می‌تواند منجر به جوش‌، حساسیت و التهاب پوستی شود. می‌توانید به مطلب آیا پنکک باعث جوش می‌شود یا نه سر بزنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم از پنکک برندهای باکیفیت و نام‌أشنایی مثل پرفکت فینیش، تراکوتا، شون و مای استفاده کنید. برای خرید پنکک مناسب می‌توانید به فروشگاه مادامون مراجعه کنید.

خرید انواع پنکک از فروشگاه مادامون

کرم پودر

کرم پودر یکی از معروف‌ترین محصولات آرایش پوست است که از آن برای یکنواخت کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. این ماده آرایشی که معمولا از دو جز مرطوب‌کننده و رنگ‌دانه تشکیل می‌شود، نواقص پوستی مانند لک، جوش، آکنه، زخم یا کبودی را محو می‌کند تا پوستی یکدست داشته باشید. اکثر افراد به دلیل عواملی مثل آلودگی محیطی، خواب و تغذیه نامناسب یا عوامل گوناگون دیگر دچار مشکلات ظاهری پوست می‌شوند. در نتیجه استفاده از کرم پودرها کاربرد زیادی برایشان دارد.

کرم پودر چیست

عوارض کرم پودر

بسیاری از مواد آرایشی مانند کرم پودرها می‌توانند هر روز مورد استفاده قرار بگیرند و هر بار برای چندین ساعت بر روی پوست شما قرار دارد. پس توجه داشته باشید در صورتی که لایه ضخیمی از آن را روی پوستتان بزنید، ممکن است منجر به بسته شدن منافذ پوستی شما شده و در نتیجه باعث بروز آکنه یا جوش شود. البته میزان آسیبی که کرم پودر می‌تواند به پوست شما وارد کند بیش از هر چیز به کیفیت محصول ارتباط دارد. همچنین پیشنهاد می‎‌کنیم مطلب بهترین کرم پودر برای پوست چرب را در بلاگ مادامون بخوانید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که از محصولات معتبری استفاده کنید که کیفیت آنها برایتان تضمین شده باشد. کرم‌پودرهای باکیفیت را هر زمانی که بخواهید می‌توانید از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی مادامون خریداری کنید.

خرید انواع کرم پودر از فروشگاه مادامون

تفاوت پنکک و کرم پودر

اگرچه هر دوی این‌ها شباهت زیادی با یکدیگر دارند ولی در برخی ویژگی‌ها و شرایط استفاده از هم متفاوتند. کرم پودر یک محصول آرایش رنگی‌ است که در ترکیباتش از مرطوب‌ کننده استفاده شده و اکثرا به شکل کرم در بازار عرضه می‌شود اما پنکک حالت پودری دارد و مرطوب کننده‌ای در آن نیست.

به طور معمول کرم‌ پودر‌ها پوست صورت را براق می‌کند اما پنکک درخشندگی صورت را گرفته و پوست را به شکل زیبایی مات می‌کند. این را نیز به خاطر داشته باشید که اگر روی کرم پودر از پنکک استفاده کنید کرم پودر صورت شما تثبیت می‌شود.‌

بسیاری از مصرف‌کنندگان از کرم پودر به عنوان پایه و زیرساز آرایش بهره می‌برند و نقص‌های پوستی را پوشش می‌دهند. در حالی که از پنکک، علاوه بر اینکه به تنهایی نیز قابل استفاده است، در مراحل پایانی‌ آرایش و برای روشن‌تر کردن رنگ پوست و تثبیت کرم پودر هم استفاده می‌شود. اگر به مطالب آرایشی علاقمندید می‌توانید تفاوت موس صورت و کرم پودر  را در بلاگ مادامون بخوانید.

بالاخره پنکک بهتر است یا کرم‌ پودر؟

پاسخ این سوال را نمی‌توان در یک کلمه برای همه‌ خلاصه کرد. انتخاب بین کرم پودر و پنکک به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد. برای برخی از افراد کرم پودر گزینه بهتری است. برای برخی دیگر پنکیک انتخاب مناسب‌تری می‌تواند باشد و برخی دیگر نیز از هر دوی اینها استفاده می‌کنند تا به نتیجه مطلوب مورد نظرشان برسند. اما مهم‌تر از انتخاب رنگ مناسب محصول برای رسیدن به بهترین نتیجه شما نیاز دارید که پیش از هر چیزی پوستتان را بشناسید.

بالاخره پنکیک بهتر است یا کرم‌ پودر؟

برای پوست‌های چرب:

از میان این دو محصول پنکک بافت سبک‌تری دارد و به دلیل حالت پودری و عدم وجود مرطوب‌کننده در ترکیبات آن چربی اضافی پوست را جذب کرده و پوستی مات‌تر را نتیجه می‌دهد. اگر شما هم پوست چربی دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پنکک استفاده کنید. اما اگر پوست شما خشک باشد، پنکک می‌تواند با جذب چربی، خشکی پوستتان را افزایش داده و به مرور آسیب‌هایی به پوستتان برساند. اگر پوست خشکی دارید به مقاله بهترین پنکک برای پوست خشک سر بزنید.

برای پوست‌های خشک و معمولی:

برخلاف پنکک، کرم پودر بافت سنگین‌تری دارد و پوشش‌دهی آن نیز از پنکک بیشتر است. کرم پودر به دلیل حالت کرمی و وجود مرطوب‌کننده در ان چربی پوست را نمی‌گیرد و به همین دلیل به افرادی که پوست معمولی یا خشکی دارند به طور معمول توصیه می‌شود که از کرم پودر به جای پنکک استفاده کنند تا خشکی بیشتر و آسیب‌های احتمالی و استمراری آن دور بمانند.

به تناسب صورتتان انتخاب کنید.

برای اینکه آرایش مناسبی داشته و از آن احساس زیبایی و رضایت کنید شما باید بدانید که از لوازم آرایشی خود دقیقا چه می‌خواهید. بسیاری از مصرف‌کنندگانی که بدون آرایش صورت چرب اما صاف و یکدستی دارند پنکک به تنهایی می‌تواند کافی باشد. اما اگر پوست خشکی دارید و لکه‌هایی را روی پوستتان می‌بینید که بدون آرایش می‌توانند به چشم بیایند بهتر است که از کرم پودر استفاده کنید تا هم زیبایی بیشتری به دست بیاورید و هم به سلامت پوستتان آسیبی نزنید. در صورتی که لکه‌های بسیاری مثل جوش، آکنه، حساسیت‌های پوستی و مواردی از این دست اعتماد به نفستان را کم کرده، استفاده از کرم پودر و پنکک به صورت همزمان می‌تواند روحیه زندگی را به شما بازگرداند.

دقت داشته باشید که اگر نیاز دارید از هر دوی این محصولات استفاده کنید ابتدا باید از کرم پودر استفاده کنید و سپس در مراحل پایانی آرایش، پنکک را به صورتتان بیفزایید تا با این کار هم پوشش بیشتری به لکه‌های صورتتان بدهید و هم کرم پودرتان را تثبیبت کنید.

در این مقاله سعی کردیم به شما نشان دهیم که برای پوست شما پنکک بهتر است یا کرم پودر. با وجود توضیحاتی که درباره این دو محصول دادیم امروزه با افزایش تنوع و ویژگی‌های محصولات آرایشی، کرم پودرها و پنکک‌های گوناگونی وجود دارند. بسیاری از آنها spf هستند و این یعنی خاصیت ضد آفتاب‌ها را نیز دارند.  حتی امروزه شما می‌توانید کرم‌پودر‌های باکیفیتی را پیدا کنید که برخلاف عموم کرم‌ پودرها با وجود پوشش بسیار خوب لکه‌ها از بافت سبکی برخوردارند. حتی در حال حاضر پنکک‌هایی در بازار وجود دارند که برای پوست‌های خشک نیز تجویز می‌شود. با این حال در هنگام خرید این محصولات آرایشی به ویژگی‌های آنها توجه کافی داشته باشید.

نکته اخر اینکه از برندهایی استفاده کنید که بازخورد مثبتی در بین مصرف‌کنندگان داشته است. فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مادامون با آشنایی خوبی که نسبت به این محصولات دارد به شما پیشنهاد می‌کند که محصولتان را از برندهایی انتخاب کنید که هم قیمت مناسبی دارند و هم معتبر و تضمین شده هستند. پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه آنلاین مادامون مراجعه کرده و کرم پودر و پنکک مناسبتان را از برندهایی مثل اینلی ، مای، شون، تراکوتا و کالیستا تهیه کنید. ما لوازم آرایشی و بهداشتی را به خوبی می‌شناسیم و از طرفی دیگر به زیبایی و سلامت شما اهمیت می‌دهیم. به ما اعتماد داشته باشید.

سوالات متداول

آیا کرم پودر برای استفاده روزانه مناسب است؟

بهتر است از کرم پودرهای سبک و حاوی spf استفاده کنید؟

آیا کرم پودر باعث جوش می‌شود؟

اگر از محصولات باکیفیت و فاقد چربی استفاده کنید، خیر.

آیا پنکک باعث خشک شدن پوست می‌شود؟

برای کسانی که پوست خشکی دارند باید از پنکک‌های مخصوص پوست خشک استفاده کنند تا این مشکل ایجاد نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا