آرایشی و زیبایی

فرق موس صورت و کرم پودر چیست؟ یک بررسی کامل!

دنیای لوازم‌آرایش بسیار متنوع است و هر روز محصولاتی با فرمولاسیون جدید به بازار می‌آیند تا نیازهای طیف گسترده‌تری از خریداران را برطرف کنند. در این مقاله از« مادامون» به سراغ فرق موس صورت و کرم پودر می‌رویم.

برای بررسی این تفاوت‌ها، انواع موس صورت و نحوه استفاده از آن‌ها را بررسی می‌کنیم و در ادامه با توضیح درباره کرم‌پودر هر دو محصول را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم و فرق موس صورت و کرم پودر را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم تا باتوجه‌به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

موس صورت چیست؟

موس صورت (Face Mousse ) در واقع یک زیرساز آرایشی است که بافت سبکی دارد و برای پوست‌هایی چرب و یا پوست‌های دارای لک و چین‌وچروک مناسب است. این کرم ظاهری مات و مخملی به پوست می‌دهد و منافذ پوست را نمی‌بندد و مضر نیست. به‌خاطر اینکه بافت پودری دارد چین‌وچروک‌ها را کمتر نشان می‌دهد ولی مثل پنکک خشک نیست و مانع تنفس پوست و ایجاد جوش نمی‌شود. موس صورت ماندگاری بالایی دارد و نیازی به استفاده از پنکک برای تثبیتش ندارید. این عدم نیاز به پنکک از جمله موارد فرق موس صورت و کرم پودر محسوب می‌شود.

انواع موس صورت

موس‌های صورت عمدتاً دو نوع هستند، موس‌های مات‌کننده (matte mousse) و موس‌های دارای ضدآفتاب.

اگر از کسانی هستید که به جز زیبایی، به‌سلامت پوست خود هم اهمیت می‌دهید موس صورت حاوی ضدآفتاب محصولی مناسب برای استفاده روزانه شماست. با این محصول علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر، ایرادات پوستی را می‌پوشانید و ظاهری طبیعی به آرایشتان می‌دهید. موس‌های مات‌کننده نیز برای افرادی که پوست‌های چربی دارند بسیار مناسب است، باعث می‌شود پوست براق به نظر نیاید و درعین‌حال احساس سنگینی روی صورت ایجاد نمی‌کند.

خرید موس صورت از فروشگاه مادامون

نحوه استفاده از موس صورت

طرز استفاده از این محصول بسیار راحت است، کافی است پس از استفاده از تونر پوست و کرم مرطوب‌کننده‌تان، مقدار مناسبی از محصول را با انگشت‌های اشاره روی صورتتان پخش کنید. مهم است که آرام و به‌صورت ضربه‌ای موس را روی پوست پخش کنید و روی نواحی که زودتر چرب می‌شوند یا لک دارند تمرکز کنید. اگر می‌خواهید برای میهمانی یا مراسم خاصی آماده شوید، بهتر است از اسفنج آرایشی یا براش برای پخش کردن موس صورت استفاده کنید.

فرق موس صورت و کرم پودر چیست؟ یک بررسی کامل!

کرم‌پودر چیست؟

کرم‌پودر (Foundation) پایه و اساس آرایش است و به این منظور طراحی و تولید شده که عیب‌ونقص‌های پوست را بپوشاند و آن را یکدست کند. کرم‌پودرها انواع متفاوتی دارند و می‌توانند ظاهری مات یا براق داشته باشند. کرم‌پودرها دوام بالایی دارند و در طول روز و هنگام فعالیت ثابت می‌مانند. اگر در انتخاب نوع و رنگ آن‌ها دقت لازم را به خرج دهید، جلوه‌ای بسیار طبیعی به میکاپ می‌دهند. بهترین کرم پودر پوست چرب را در مادامون مگ معرفی کردیم.

انواع کرم‌پودر

کرم‌پودرها جدای از اینکه برای پوست‌های مختلف تولید می‌شوند انواع متفاوتی نیز دارند که در زیر به‌اختصار به آنها می‌پردازیم:

  • فون مایع: محبوب‌ترین مدل این محصول است که استفاده از آن بسیار راحت است و برای انواع پوست مناسب است. اگر پوست چربی دارید باید نوع بدون روغن آن را خریداری کنید.
  • فشرده: این کرم‌ها بافت و پوشش سنگینی دارند و برای مراسم‌ها مناسب‌اند. بهترین حالت استفاده از آن‌ها این است که با یک اسفنج مرطوب روی پوست پخش شوند.
  • پنکیک: این محصول شبیه یک پودر فشرده شده است و برای تثبیت آرایش مناسب است. بهتر است افراد با پوست خشک زیاد از این محصول استفاده نکنند.
  • پن استیک: برای کاور کردن جای زخم، جوش، سوختگی یا سیاهی زیر چشم مناسب است و بافت سنگینی دارد.

خرید کرم‌پودر از فروشگاه مادامون

نحوه استفاده از کرم‌پودر

در استفاده از کرم‌پودر اگر زیرسازی مناسبی نداشته باشید نتیجه خوبی نمی‌گیرید. این زیرسازی لازم قبل از استفاده از کرم‌پودر چیست؟ صرف‌نظر از اینکه شما کرم‌پودرتان را با دست، براش، اسفنج یا بیوتی بلندر پخش کنید باید قبل از آن از پرایمر و مرطوب‌کننده استفاده کنید. پس از شست‌وشوی مناسب پوست صورت، مقدار مناسبی از مرطوب‌کننده را روی سطح پوست ماساژ دهید و منتظر بمانید تا به‌خوبی خشک شود. می‌توانید تفاوت مرطوب کننده و آبرسان را در مادامون مگ بخوانید.

اگر ماندگاری بالایی می‌خواهید (خصوصاً در فصول گرم سال یا آب‌وهوای مرطوب) در این مرحله باید مقدار پرایمر هم استفاده کنید. بعد از آن با استفاده از روشی که ترجیح می‌دهید کرم‌پودر را به‌خوبی روی پوست پخش کنید و در آخر اگر می‌خواهید آرایشتان بی‌نقص جلوه کند از پودر یا اسپری فیکس استفاده کنید.

فرق موس صورت و کرم پودر چیست؟ یک بررسی کامل!

فرق موس صورت و کرم پودر

در ادامه به صورت موردی، تفاوت این دو محصول را برای شما توضیح می‌دهیم تا متوجه فرق موس صورت و کرم پودر شوید:

  • کرم‌پودرها بافت رقیق‌تری دارند و چربی موجود در آنها متفاوت است و افراد با پوست‌های متفاوت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند اما موس‌های صورت بافت خشکی دارند و چربی موجود در آنها کم است و بیشتر مناسب پوست‌های معمولی و چرب هستند.
  • کرم‌پودرها برای ماندگاری نیاز به پنکیک یا پودر فیکس دارند اما موس‌های صورت دوام بالایی دارند و به محصولات اضافه نیازی ندارید.
  • یک فرق موس صورت و کرم پودر که باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که موس صورت بافت سبک‌تری دارد و منافذ پوست را کامل نمی‌بندد و در نتیجه می‌توانید با خیال راحت به‌صورت روزانه از آن استفاده کنید. اما بهتر است استفاده از کرم پودر را به زمان‌هایی خاص خلاصه کنید.
  • کرم‌پودرها دربسته بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند اما موس‌های صورت تنها در کاسه‌های شیشه‌ای نگه‌داری می‌شوند.
  • کرم‌پودرها ممکن است مات یا براق باشند اما تمامی موس‌های صورت جلوه مات و مخملی به پوست می‌دهند.
  • موس پوشش بالایی دارد و حتی بدون کانسیلر و پرایمر هم می‌توانید نواقص پوستی خود را بپوشانید.

شاید شما هم در انتخاب بین کرم پودر و موس صورت مردد باشید و ندانید بهتر است کدام محصول را تهیه کنید. در این مقاله سعی کردیم موس و کرم پودر را به ‌طور کامل برای شما معرفی کنیم و فرق موس صورت و کرم پودر را برایتان شرح دهیم. با دانستن این تفاوت‌ها می‌توانید به‌راحتی انتخاب کنید که موس برای شما مناسب‌تر است یا کرم پودر. تنها یک نکته را مد نظر داشته باشید لوازم آرایشی بي‌کفیت می‌توانند به راحتی سلامت و زیبایی پوست شما را خراب کنند. برای خرید موس صورت، کرم پودر یا هر کدام از وسایل آرایشی، بهداشتی و مراقبتی می‌توانید به سایت مادامون مراجعه کنید که اصالت و کیفیت تمام کالا‌هایش را تضمین می‌کند. منتظر چیزی نباشید، زیبایی پیش روی شماست!

سوالات متداول

 

کرم پودر سبک‌تر است یا موس؟

موس‌ها سبک‌تر هستند و ظاهر ماتی دارند.

بافت موس چگونه است؟

بافتی بین کرم پودر و پنکک دارند و پوشش مدیومی دارند.

برای کاور کردن جای جوش کدام مناسب است؟

کرم پودر پوشش بیشتری دارد و برای لک تیره مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا