آموزش هاپوست

روتین صحیح مراقبت از پوست قبل از خواب چگونه است ؟؟

پوست هر فرد اولین قسمت از بدن او است که دائما در معرض انواع آلودگی‌ها، آسیب‌ها، زخم، اشعه‌های زیان آور و مواد آرایشی قرار می‌گیرد. پس بایستی به‌طور همیشگی و در زمان‌های مختلف از آن مراقبت شود. یکی از بهترین زمان‌های رسیدگی به پوست و شاید مهم‌ترین زمانی‌که می‌توان به پوست رسیدگی کرد، شب است. چرا که در کنار استراحت دادن به بدن، بیشترین ترمیم و بازسازی برای پوست در همین زمان رخ می‌دهد.

شما با وجود داشتن یک روتین مراقبت از پوست قبل از خواب به راحتی می‌توانید پوست خود را ترمیم کنید و شادابی خوبی به آن ببخشید. پوست ما برخلاف خودمان که خواب هستیم، شب‌ها بیدار می‌ماند و مشغول بازسازی سلول‌ها است. پس با این وجود سرعت ترمیم پوست در شب بیشتر از دیگر ساعات روز است و بهتر است با داشتن یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست در این زمان، لطافت و درخشندگی پوست خود را تضمین کنیم. یکی از بهترین مزایای انجام چنین روتینی قبل از خواب، از بین بردن خشکی پوست است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

شاید برای شما سوال شده باشد که روتین صحیح مراقبت از پوست قبل از خواب به چه نحوی انجام می‌گیرد ؟؟

برای جواب به این سوال شما ما در تیم تخصصی مادامون قصد داریم در ادامه این مطلب روتین مراقبت از پوست قبل از خواب را برای شما مخاطبین عزیز بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا با روتین مراقبت از پوست قبل از خواب به‌طور کامل آشنا شوید.

مراحل روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

شاید قبلا موارد بسیاری را برای مراقبت از پوست خود به‌خصوص قبل از خواب انجام داده باشید. اما نکته مهم این است که یک روتین صحیح را دنبال کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید. در ادامه این بخش از مطالب شما را با یک روتین عمومی مراقبت از پوست قبل از خواب آشنا خواهیم کرد.

  1. پاک کردن آرایش و شستشوی صورت : مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله روتین مراقبت از پوست قبل از خواب، پاک کردن آرایش است. این نکته را باید همیشه به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه با آرایش نخوابید. چرا که به جا آمدن آرایش بر روی صورت باعث می‌شود منافذ پوست بسته شوند و دچار جوش، لک و پیری زود هنگام شوید. بهتر است برای پاک کردن آرایش خود از دستمال مرطوب، ژل و مواردی از این دست استفاده کنید. پس از پاک کردن آرایش نیز از یک محلول شستشوی صورت برای پاکسازی کامل پوست خود از آرایش احتمالی به جا مانده بر روی آن، کمک بگیرید.

روتین مراقبت از پوست پاک کردن آرایش و شستشوی صورت

  1. استفاده از تونر : تونر یکی از محصولات بهداشتی است که بهتر است بعد از شستشوی صورت از آن استفاده کنید. این محصول به دلیل این‌که رطوبت، چربی و PH پوست شما را متعادل نگه می‌دارد، می‌تواند آن‌را تغذیه و به احیا و تسکین پوستتان کمک کند. همچنین، پوست را تقویت می‌کند و ظاهر آن را نیز بهبود می‌بخشد. اگر آلودگی و یا باقی مانده مواد آرایشی بر روی پوست شما وجود داشته باشد، تونر کمک می‌کند که از سطح پوستتان پاک شوند و پوست شادابی خوبی داشته باشد.

روتین مراقبت از پوست استفاده از تونر

  1. مرطوب سازی و آبرسانی به پوست : پس از پاکسازی کامل پوست از مواد آرایشی، حالا نوبت مرطوب سازی و آبرسانی به پوست است. برای این‌کار می‌توانید از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده پوست استفاده کنید. با انجام این مرحله امکان بروز چروک بر روی پوست نیز به حداقل می‌رسد. همچنین استفاده از چنین کرم‌هایی برای از بین بردن خشکی پوست نیز مناسب است و در فصول سرد سال که احتمال خشکی پوست بیشتر می‌شود، از به وجود آمدن این موضوع جلوگیری می‌شود و آبرسانی لازم به پوست شما انجام می‌شود. برای استفاده صحیح و آشنایی با آبرسان به بلاگ آبرسان چیست در مجله مادامون سر بزنید.
  2. استفاده از سِرُم یا کرم شب : سرم‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای پوست شما هستند، چرا که با وجود مواد مغذی و ضروری که در آن‌ها وجود دارد، می‌توانند جای جوش، لکه‌ها و تیرگی‌های روی پوست را از بین ببرند و جوانی و شادابی را به پوست شما هدیه کنند. استفاده از کرم شب هم یک راه مناسب برای کلاژن سازی و ترمیم پوست است و می‌تواند باعث روشن‌تر شدن پوست شود و همچنین چروک نشود.
  3. کرم دور چشم : یکی از حساس‌ترین قسمت‌های پوست صورت، دور چشم است. این ناحیه همچنین یکی از مستعدترین قسمت‌های پوست صورت است که به راحتی در اثر کمبود رسیدگی و توجه به آن، دچار تیرگی و چین و چروک خواهد شد. معمولا از سن 25 سالگی به بعد بهتر است مراقبت از دور چشم خود را با استفاده از یک کرم دور چشم با کیفیت و مناسب شروع کنید تا روشنایی خود را حفظ کند و نرمی و استحکام آن نیز افزایش یابد.

روتین مراقبت از پوست کرم دور چشم در روتین پوست

  1. استفاده از بالم لب : بالم لب یکی از موارد مراقبت از پوست است که بسیار پر اهمیت است. همان‌طور که گفته شد بهترین زمان برای استفاده از محصولات مراقبت پوست شب است، بهتر است استفاده از بالم لب را در روتین مراقبت از پوست خود قبل از خواب قرار دهید و آن‌را پیش از خواب بر روی لب‌های خود بزنید تا این قسمت از پوست شما نیز شادابی خود را حفظ کند. برای آشنایی بیشتر با بالم لب شیوه استفاده از آن به مقاله بالم لب چبیست سر بزنید.

با توجه به این‌که داشتن یک پوست شاداب اهمیت بسیار زیادی در داشتن ظاهری زیبا دارد، به همین دلیل بهتر است همیشه از یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست خود قبل از خواب پیروی کنید تا همیشه پوستی جذاب و با طراوت را داشته باشید. ما در فروشگاه مادامون در مطالب ذکر شده یک روتین نرمال را برای مراقبت از پوست قبل از خواب به شما معرفی کردیم. اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید همیشه یک پوست نرم و بی‌نقص را داشته باشید، بهتر است حتما از چنین روتینی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید. همچنین شما عزیزانی که برای پوست خود اهمیت ویژه‌ای قائل هستید و می‌خواهید محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست اصلی و با کیفیتی را تهیه کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی مادامون به دنیایی از این محصولات دسترسی داشته باشید و محصولات مورد نظر خود را با بهترین قیمت و با خیالی راحت خریداری کنید.

خرید محصولات مراقبت از پوست از فروشگاه مادامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا