آرایشی و زیبایی

طرز استفاده از کرم دور چشم را یاد بگیرید.

اگر شما هم به زیبایی و جوانی چهره‌تان اهمیت می‌دهید استفاده از کرم دور چشم یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین روتین‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. پوست دور چشم شما نازک‌تر و حساس‌تر از پوست بقیه اجزای چهره‌تان است. این بخش از پوست زودتر از بقیه نواحی پوستتان می‌تواند رطوبت خود را از دست بدهد. به همین دلیل اغلب اولین نشانه‌های ظاهری استرس و بالا رفتن سن می‌تواند از تغییراتی در پوست اطراف چشم قابل تشخیص باشد؛ تغییراتی مثل چین و چروک، پف یا تیرگی دور چشم. می‌توانید مزایای استفاده از کرم دورچشم را در مادامون مگ بخوانید.

پس اگر به زیبایی بیشتر و جوانی طولانی‌تر اهمیت می‌دهید بهتر است که بدانید چه کرمی را برای دور چشم‌تان بخرید و چگونه از آن استفاده کنید. در ادامه طرز استفاده از کرم دور چشم را به شما توضیح می‌دهیم.

کرم دور چشم مناسب خودتان را انتخاب کنید.

کرم‌های دور چشم می‌توانند شامل ترکیبات و فرمول‌های مختلفی باشند که برخی از آنها با اهداف مشخص‌تری نسبت به برخی دیگر تولید شده‌اند. بعضی از کرم‌ها به کاهش پف دور چشم کمک می‌کنند. بعضی‌‌ها گودی و تیرگی دور چشم را بهبود می‌بخشند و بعضی دیگر نیز باعث می‌شوند که شما جوان‌تر و سرحال‌تر به نظر برسید. کرم‌هایی هم وجود دارند که کاربری آنها چندمنظوره است. درهرصورت کرم مناسب شما باید شامل موادی باشد که به نیاز خاص شما پاسخ بدهد.

در مقاله دیگری از مادامون راهنمای خرید بهترین کرم دور چشم را برای شما آماده‌ کرده‌ایم.

طرز استفاده از کرم دور چشم و کرم دورچشم مناسب

کرم‌های ضد چروک

با گذر زمان و افزایش سن چین و چروک‌های پوست از جمله چروک‌های دور چشم به طور طبیعی برای هر فردی ایجاد می‌شود اما اگر می‌خواهید مدت طولانی‌تری جوان بمانید می‌توانید از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که تمرکز آنها بر پیشگیری یا کاهش همین چروک‌هاست.

این محصولات عموماً دارای ویتامین C و ویتامین A هستند که به ویتامین‌های محبوب پوست معروف‌اند. همچنین پپتیدها نیز معمولاً در این دست کرم‌ها وجود دارند. با افزایش سن سطح کلاژن پوست شروع به کاهش می‌کند اما پپتیدها می‌توانند کاهش کلاژن پوست شما را به تعویق بیندازند. به طور کل پپتیدها بافت پوست شما را تقویت کرده و از جوانی چهره شما محافظت می‌کند.

کرم‌های ضد خشکی

در اطراف چشم انسان هیچ منبعی برای مرطوب نگه داشتن پوست وجود ندارد. در نتیجه بدون مراقبت‌های پوستی به راحتی می‌توانند دچار خشکی شوند. درست به همین دلیل است که شما نیاز دارید پوست دور چشمتان را مرطوب نگه دارید. معمولاً به افرادی که مایل‌اند به خشکی پوست دور چشم دچار نشده یا آن را درمان کنند توصیه می‌شود از کرم‌هایی استفاده کنند که دارای کره درخت روغن قلم هستند. هیالورونیک اسید نیز ماده‌ی دیگری است که می‌تواند رطوبت موردنیاز را در اطراف چشم شما تأمین کند.

کرم‌های ضد تیرگی دور چشم

بنا به شواهد علمی بسیاری از تیرگی‌های دور چشم به دلایل ژنتیکی ایجاد می‌شوند. کرم‌های ضد تیرگی با خواص ویژه‌ای که دارند می‌توانند این تیرگی را تا حد زیادی کاهش دهند اما متأسفانه نمی‌توانند آنها را به طور کامل از بین ببرند. با این وجود رساندن رطوبت کافی به‌صورت روزانه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

خرید بهترین کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم با کاربرد‌های گوناگونی که گفتیم، در قالب محصولاتی مختلف وجود دارند و قابل خریداری هستند. اما تجربه مصرف‌کنندگان و رضایت آنها از برخی محصولات باعث شده است که یک سری از برند‌ها مشهورتر و قابل اعتماد‌تر بوده و به همین دلیل خرید کرم دور چشم آنها تصمیم مناسب‌تری باشد. برند‌ّهایی مثل سینره، پرایم، سریتا‌ بیوتی، لافارر و نئودرم از برندهّای نام‌آشنا و باکیفیتی هستند که شما می‌توانید از طریق فروشگاه مادامون کرم مناسب‌تان را از میان محصولات‌‌شان انتخاب و خریداری کنید.

مراحل و طرز استفاده از کرم دور چشم:

پس از اینکه کرم مناسبی را تهیه کردید زمان مصرف کردن و لذت بردن از آن فرا می‌رسد. مراحل و نحوه استفاده از این کرم شامل نکاتی ‌می‌شود که بهتر است آنها را به خوبی بدانید تا بتوانید بیشترین تاثیرات ممکن را از مصرف این کرم‌ها دریافت کنید. اگر نمی‌دانید سن مناسب استفاده از کرم دورچشم چه زمانی است، حتما به مقاله مربوطه سری بزنید.

مراحل استفاده از کرم دورچشم

اول از همه: دستانتان را بشویید

بهترین ابزاری که در اختیار دارید تا از آن برای استفاده از کرم‌ دور چشم استفاده کنید انگشت شماست. پس دستانتان را پیش از شروع مصرف به خوبی بشویید. آلودگی و جرم چیزی همان‌چیزی است که هیچ‌کس آن را بر روی صورت خود نمی‌خواهد. سوای از این، وجود آلودگی می‌تواند تاثیرگذاری کرم‌ها را کاهش دهد. اجازه دهید که کرم در شرایط ایده‌آل از پوست شما مراقبت کند.

یک نوک انگشت کرم بردارید.

کرم دور چشم نسبت به سایر کرم‌ها دارای رطوبت بیشتر و مواد متراکم‌تری است. به همین دلیل حجم بسیار کمی از این کرم‌ها می‌تواند برای شما کافی باشد. پس کرم را برداشته و با نوک انگشت حلقه به اندازه یک عدس از کرم بردارید و بس.

به صورت نقطه‌ای ضربه بزنید.

برای انتقال کرم از روی انگشت به دور چشم بهتر است که از گوشه داخلی زیر چشم که بینی نزدیک است شروع کرده، به صورت تدریجی  و با شدت ملایمی آن را روی پوستتان ضربه بزنید و به سمت گوشه بیرونی چشم ضربات را ادامه دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که به استخوان ابرو برسید.

دقت داشته باشید که تماس بسیاری از کرم‌ها با پلک و خود چشم می‌تواند احساس سوزش در چشم شما ایجاد کند. علت سوزش چشم بعد از استفاده از کرم دور چشم این است که ترکیبات قدرتمندی در این کرم‌ها موجود است که می‌تواند چشم شما را دچار التهاب کنند. در نتیجه بهتر است که از مصرف آنها روی پلک‌ّ‌ها به خصوص پلک بالا پرهیز کنید.

به شیوه صحیح روی پوست بمالید.

حالا که کرم به شکل نقطه‌نقطه دایره‌ای را دور چشم شما ایجاد کرده‌ است، با ضربات و مالش‌های ریز و آهسته آن را پخش کنید تا جایی که دور چشم‌تان به طور کامل آغشته به کرم شود.

۲ دقیقه صبر کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم داشتید بعد از کرم دور چشم از کانسیلر یا محصولات مراقبت پوستی دیگری استفاده کنید، حداقل ۹۰ ثانیه صبر کنید تا ابتدا کرم شما جذب پوست‌تان شود.

به موقع استفاده کنید.

زمان مناسب استفاده از کرم‌های دور چشم می‌تواند شب یا روز باشد و این کاملا به شما و محصول‌ مدنظر شما بستگی دارد. اما برخی از پزشکان می‌گویند که اگر تصمیم داشتید که روزی یک بار از آن استفاده کنید بهتر است که شب را به عنوان زمان مصرف روزانه انتخاب کنید. چرا که پوست شما در طول شب به صورت طبیعی در یک وضعیت بازسازی و ترمیم قرار دارد. در نتیجه اگر مواد مورد نیاز پوست‌تان در طول شب تامین شده باشد، احتمالا تاثیر کرم دور چشم را تقویت خواهد کرد.

حالا که شما با طرز استفاده از کرم دور چشم آشنا شدید و می‌دانید کرم دور چشم مناسب برای شما چه کرمی باید باشد به راحتی می‌توانید خرید موفق و در ادامه نیز تجربه لذت‌بخشی از مصرف آن داشته باشید. تنوع بسیار زیادی در کرم‌های دور چشم با کاربرد‌ها و برند‌های مختلف در بازار وجود دارد. اما هر فردی بسته به نیاز خود می‌تواند یک یا چند گزینه را نسبت به سایر گزینه‌ها ترجیح دهد. مادامون با تنوع بالا در محصولات آرایشی و بهداشتی می‌تواند فروشگاه مناسب شما باشد. شما می‌توانید به صفحه مربوط به کرم‌ دور چشم در سایت مادامون مراجعه کنید و کرم مناسب خودتان را به صورت آنلاین سفارش دهید.

سوالات متداول

 

استفاده از کرم دور چشم را از چه سنی شروع کنیم؟

بستگی به سن پوستتان دارد، بهتر است از بیست سالگی شروع کنید.

آیا تیرگی زیرچشم با استفاده از کرم دور چشم از بین می‌رود؟

در طولانی مدت ممکن است کمتر شود اما کرم دور چشم بیشتر پیشگیری است تا درمان.

از چه نوع کرم دورچشمی استفاده کنیم؟

ابتدا نیاز پوست خود را بشناسید و سپس بر اساس ترکیبات کرم دورچشم، آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا