مو

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو در چیست ؟؟

همیشه برخورداری از موهایی با طراوت و درخشنده یکی از مواردی است بسیاری از افرادی برای داشتن زیبایی بیشتر، به آن اهمیت می‌دهند. وقتی موهایی پرپشت و با لطافت داشته باشید، چهره شما زیبایی بیشتری به خود می‌گیرد و در نهایت باعث می‌شود که اعتماد به نفس بالاتری نیز داشته باشید. مراقبت از مو و رسیدگی به آن یک امر ضروری است که بایستی به‌صورت روزمره در صدد انجام آن باشید تا از لحاظ ظاهری و روحی روانی حس خوبی به شما القا شود. برای این‌که بتوانید به موهای خود رسیدگی کنید، می‌توانید روش‌های مختلف هم‌چون بوتاکس مو و یا کراتینه مو را در دستور کار خود قرار دهید.

این دو روش رایج برای رسیدگی به موها، می‌توانند باعث ایجاد شادابی و طراوت در موی سر شما شوند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که ما در تیم تخصصی مادامون عرضه کننده محصولات با کیفیت بهداشتی و مراقبت از مو می‌خواهیم آن‌ها را برای شما عزیزان بیان کنیم تا با اطلاعاتی کامل اقدام به استفاده از هر یک از این روش‌ها کنید. اگر علاقمند هستید که بدانید تفاوت بوتاکس با کراتینه چیست، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با ما در مجله اینترنتی مادامون همراه باشید.

بوتاکس مو (Hair Botox) چیست ؟

شاید برای اولین بار که نام بوتاکس مو را شنیده باشید، فکر کرده‌اید که بر روی موهای شما از همان موادی که مناسب برای رفع چین و چروک صورت است، استفاده می‌شود. اما در واقع باید گفت که این روش درمانی با پر کردن الیاف موهای سر شما در پرپشت نشان دادن و ایجاد لطافت در موهایتان نقش خواهد داشت. بوتاکس مو به لطف مواد اولیه‌ای هم‌چون ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آمینو اسیدها و چند ماده مغذی دیگر برای مو، باعث تقویت موهای سر شما خواهد شد. لازم به ذکر است که بوتاکس مو ماندگاری نسبتا بالایی نیز دارد و معمولا می‌توان برای حفظ حالت موها و تقویت آن‌ها حدودا هر 2 تا 4 ماه یک بار اقدام به انجام بوتاکس مو کرد. البته باید اشاره کرد که جنس موهای افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است این بازه زمانی برای هر شخص کمی متغیر باشد.

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو

بوتاکس مو برای بسیاری از افراد با انواع موهای مختلف می‌تواند استفاده شود که در ادامه به این موارد اشاره شده است.

  • به‌طور معمول بوتاکس مو برای افرادی که به‌طور طولانی مدت از وسایلی هم‌چون سشوار و اتو برای خشک کردن و حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • افرادی که موهای خود را رنگ و یا دکلره می‌کنند، ممکن است دچار آسیب دیدگی در موهای خود شوند. به این ترتیب بوتاکس مو برای چنین افرادی نیز کارساز خواهد بود.
  • برخی از افراد دارای موهای فر و وز هستند و همواره ممکن است دچار موخوره شوند و یا حالت مجعدی شکل موهای آن‌ها برایشان آزار دهنده باشد. در این حالت بهتر است که بوتاکس مو را حتما امتحان کنند. همچنین برای از بین بردن موخوره می‌توانید به مقاله آن در مادامون مگ مراجعه کنید.
  • اگر موهایی کم پشت و کدر دارید می‌توانید برای ترمیم و تقویت موهای خود از روش بوتاکس مو استفاده کنید.

فواید انجام بوتاکس مو

بوتاکس مو یکی از روش‌های درمانی به شمار می‌آید که به کمک آن می‌توانید موهای خود را ترمیم و تقویت کنید. از این رو در ادامه به مهم‌ترین فواید انجام بوتاکس مو اشاره کرده‌ایم.

  • بوتاکس مو به دلیل این‌که فاقد مواد شیمیایی است، برای موهای آسیب دیده بسیار مناسب خواهد بود.
  • به کمک بوتاکس مو می‌توانید از فر و مجعد شدن موهای خود جلوگیری می‌کند.
  • بوتاکس مو به پرپشت نشان دادن موهای شما نیز کمک می‌کند.
  • با انجام بوتاکس مو از آسیب دیدن موها در برابر استفاده از اتوی مو و سشوار، محافظت خواهید کرد.

نحوه انجام بوتاکس مو

برای انجام بوتاکس مو بایستی یکسری مراحل را به ترتیب انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو

  • ابتدا با استفاده از یک شامپوی مناسب موهای سر خود، اقدام به شستن آن‌ها کنید تا کوتیکول‌های موهای شما حالت پذیر شوند.
  • با توجه به این‌که بوتاکس مو یک روش تزریقی نیست و از ماده نرم کننده بر روی تارهای مو استفاده می‌شود، بایستی مواد بوتاکس مو را به ریشه موهای خود بکشید و تا نوک آن‌ها ادامه دهید.
  • سپس شروع به ماساژ دادن موهای خود کنید تا مواد بوتاکس به خوبی جذب آن‌ها شود.
  • مواد بوتاکس را حدودا 30 تا 45 دقیقه بر روی موهای خود نگه دارید و بعد از آن اقدام به شستن موهای خود کنید.
  • در انتها موهای خود را خشک کنید و شاهد نتیجه فوق‌العاده بوتاکس مو باشید.

خرید شامپو مناسب از فروشگاه مادامون

کراتینه مو (Hair Keratin) چیست ؟

کراتینه مو یکی از روش‌های صاف کردن موهای سر است که به کمک برخی از مواد شیمیایی امکان صاف و لطیف کردن موها را به شما می‌دهد. در این روش از فرمالدهید برای نگه داشتن حالت نرم و صاف مو استفاده می‌شود و به نوعی موها در حالت لَخت، فریز خواهند شد. به این ترتیب به کمک کراتین که یک نوع پروتئین ضروری برای موها است، پیازهای مو مورد هدف قرار خواهند گرفت و موهایی درخشان و با طراوت را خواهید داشت.

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو

نکته‌ای که در هنگام کراتینه کردن مو باید به آن توجه داشت این است که به دلیل وجود مواد شیمیایی به کار رفته در آن، بایستی از تنفس بخارات کراتینه مو خودداری کنید. چرا که می‌توانند سبب بروز تاثیراتی مخرب در بدن شوند. برای اطلاع از عوارض کراتینه مو به مجله اینترنتی مادامون سر بزنید.

کراتینه مو معمولا 3 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن بایستی برای ترمیم دوباره و ایجاد لطافت در موها، مجددا موهای خود را کراتینه کنید. اما به‌طور کلی این مدت زمان برای جنس موهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

فواید انجام کراتینه مو

به‌طور کلی بزرگ‌ترین مزیت انجام کراتینه مو این است که موهای فر و مجعد شما، حالتی صاف و لخت را به خود می‌گیرند و تا مدت زمان زیادی نیز خبری از حالت آزار دهنده موها نخواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد وقتی ماده کراتین که یکی از مواد ضروری برای موهای سر است را به همراه دیگر ترکیبات شیمیایی به موهای سر خود بزنید، در کنار رساندن یکسری مواد مغذی به ریشه موها، می‌توانید از موهایی صاف و لطیف نیز بهره‌مند شوید.

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو

در ادامه نیز برخی دیگر از فواید انجام کراتینه مو را بیان کرده‌ایم.

  • انجام کراتینه مو آسیبی به موهای سر شما نمی‌زند و بعد از گذشت حدودا 3 ماه، موی شما به حالت قبل باز خواهد گشت.
  • معمولا برای صاف کردن موهای وز و فر بایستی از سشوار و اتوی مو استفاده کرد، اما با انجام کراتینه مو دیگر نیازی به انجام این‌کار نخواهید داشت. به این ترتیب آسیبی توسط حرارت بالا به موهای شما نخواهد رسید.
  • ماندگاری بالای این روش، تا مدت زمانی نسبتا طولانی می‌تواند خیال شما را از داشتن موهایی صاف و لطیف راحت کند و در عین حال به بهبود کیفیت ساختار موهایتان نیز کمک خواهد کرد.
  • این روش درمانی را هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند انجام دهند.

در عین حال شما عزیزان می‌توانید برای خرید ماسک کراتینه موی سر مای به سایت ما نیز مراجعه کنید.

نحوه انجام کراتینه مو

انجام کراتینه مو هم‌چون دیگر روش‌های درمانی بایستی طبق یک اصول و روش خاص پیش برود که در ادامه نحوه انجام کراتینه مو را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

  • در ابتدا بایستی موهای خود را به خوبی بشویید.
  • بعد از آن در حالتی که موهای شما کمی نم‌دار هستند، باید شروع به کشیدن کراتینه مو به کمک یک برس کنید بر روی موهایتان کنید تا به خوبی آغشته به این مواد شوند.
  • مواد کراتینه را باید حدودا 30 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.
  • بعد از این‌که مواد کراتینه به خوبی به عمق تار موهای شما نفوذ کردند، می‌توان به کمک یک اتوی مو، موها را به خوبی صاف کرده و تا چند ماه شاهد ماندگاری این حالت در موهایتان باشید.

تفاوت بوتاکس با کراتینه در چیست ؟

بوتاکس و کراتینه دو روش درمانی هستند که در ظاهر ممکن است، یک کار را برای شما و موهایتان انجام دهند. اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • مواد به کار رفته در بوتاکس مو، املاحی هستند که برای ترمیم و تقویت موهای سر لازم خواهند بود، اما در مقابل در روش کراتینه از مواد شیمیایی در کنار کراتین استفاده می‌شود که ممکن است در برخی از مواقع در صورت عدم تجربه کافی در انجام آن، سبب ایجاد عارضه‌هایی برای بدن خود شوید. از این رو، بوتاکس مو گزینه بهتری هم برای تقویت موهای آسیب دیده و هم برای صاف و لطیف کردن موی شما است.
  • اگر می‌خواهید موهایی صاف و اصطلاحا شلاقی داشته باشید باید به سراغ کراتینه کردن مو بروید، چرا که بوتاکس مو، به‌طور تخصصی برای صاف کردن موهای سر نیست و این‌کار در کنار تقویت و ترمیم موها انجام می‌شود.
  • با توجه به توضیحات گفته شده در مطالب بالا مشخص است ک هر دو روش دائمی نیستند؛ اما کراتینه کردن مو دوام بیشتری خواهد داشت و برای مدت زمان طولانی‌تری حالت صاف و شلاقی بودن موهای شما را حفظ خواهد کرد.

اما به‌طور کلی برای این‌که ماندگاری هر دو روش را افزایش دهید بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. برای خرید شامپو بدون سولفات کراتینه کامان می‌توانید به وبسایت مادامون سر بزنید.

  • معمولا انجام بوتاکس مو به دلیل این‌که روشی تخصصی‌تر نسبت به کراتینه مو است، هزینه بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت.

زمانی‌که می‌خواهید از موهای خود مراقبت کنید، حتما به فکر استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبت از مو و یا انجام روش‌هایی که می‌توان با آن‌ها به موهای سر رسیدگی کرد نیز افتاده‌اید. با توجه به این‌که روش‌های درمانی مختلفی برای مراقبت از موها وجود دارند، انتخاب یکی از آن‌ها کار آسانی نیست. از این رو ما در فروشگاه مادامون سعی بر این داشتیم که در مطالب ذکر شده شما را با بوتاکس مو و کراتینه مو بیشتر آشنا کرده و برخی از تفاوت‌های این 2 روش مراقبت از مو را برای شما بیان کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد و بتوانید یکی از این دو روش را با اطلاعات دقیق‌تر برای رسیدگی به موهای خود انتخاب کنید و موهایی شاداب و درخشنده داشته باشید. همچنین به شما همراهان گرامی مادامون پیشنهاد می‌کنیم که به سایت و صفحه اینستاگرام فروشگاه مراجعه کنید تا بتوانید به دنیایی از محصولات مراقبت از مو با کیفیت دسترسی داشته باشید و در اسرع وقت اقدام به خرید هر یک از محصولات مورد نظر خود کنید. در عین حال خوشحال می‌شویم که اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در خصوص انجام روش‌های مراقبت از مو هم‌چون بوتاکس و یا کراتینه را داشته‌اید، تجربه با ارزش خود را با ما و دیگر همراهان مادامون بلاگ به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا