مو

همه چیز در مورد شستشوی موی سر

شستشوی موی سر یکی از کارهایی است که تقریبا به صورت روزمره اکثر افراد آن‌را انجام می‌دهند. البته این موضوع به نوع موهای شما، فعالیت بدنی، شیوه زندگی هر شخص و بسیار از موارد دیگر بستگی دارد و همیشه نمی‌توان یک روتین کلی برای همه تعیین کرد.

داشتن یک برنامه منظم برای شستشوی موها برای هر فرد موضوعی است که باید طی گذشت زمان در فواصل منظم تعیین شود تا موها لطافت، درخشندگی و مقاومت خوبی نیز داشته باشند و دچار معضل‌هایی هم‌چون شوره سر و ریزش مو نشوید.

ما در تیم مادامون می‌خواهیم هر چیزی که نیاز است در مورد شستشوی موی سر بدانید را برای شما بیان کنیم. اگر علاقمند هستید که در این مورد اطلاعات کافی و مفیدی به‌دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراهی کنید.

فواصل زمانی شستشوی موی سر به چه عواملی بستگی دارد ؟

به‌طور کلی فواصل زمانی شستشوی موهای سر به چند مورد بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • نوع مو : این مورد عاملی تاثیرگذار بر روی میزان چربی تولید شده توسط غدد چربی یا همان سبوم است و اگر به‌طور مثال موهای شما صاف و کم پشت باشد این مورد بیشتر از افرادی که دارای موهای فر و ضخیم هستند، به چشم می‌خورد. در این حالت بهتر است اگر می‌خواهید به صورت روزمره موهای خود را با شامپو بشویید از شامپوهای روزانه استفاده کنید تا آسیبی به موهای شما و همچنین درخشندگی آن‌ها وارد نشود.

هر آن‌چه که باید در مورد شستشوی موی سر خود بدانید!

  • نوع پوست سر : این مورد نیز دیگر عاملی است که باعث می‌شود فواصل زمانی شستشوی موی سر برای افراد مختلف تغییر کند. به این صورت که اگر پوست سر شما چرب باشد بیشتر از افرادی که پوست سر آن‌ها به نسبت خشک است، نیاز به شستشوی پیدا می‌کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که شستشوی بیش از حد پوست سر چرب نیز باعث ایجاد مواردی هم‌چون شکنندگی موها می‌شود.
  • نوع فعالیت بدنی و شیوه زندگی : اگر از آن دسته از افراد هستید که در طول روز فعالیت بدنی زیادی دارید و شیوه زندگی شما به نحوی است که همیشه باید در حرکت باشید و فعالیت‌های سنگین انجام دهید، در این حالت با این موضوع رو به رو می‌شوید که بدنتان و به‌خصوص در نواحی پوست و موی سر شما تعریق بیشتری ایجاد شود و در نتیجه مجبور خواهید شد برای رهایی از تاثیرات نه‌چندان خوشایند عرق کردن بیش از حد دوش بگیرید و موهای خود را بیشتر از حد معمول بشویید. در نتیجه موفق به ایجاد یک برنامه زمانی معین و با فاصله زمانی مناسب برای شستشوی موهای خود نخواهید شد.
  • آلودگی‌های محیطی : اگر به صورت روزانه در محیط‌هایی شلوغ مشغول به کار هستید و یا فعالیت‌هایی هم‌چون باغبانی انجام می‌دهید، ممکن است دچار آلودگی‌های محیطی و یا گرده گل و گیاهان شوید. در این حالت نیاز به شستشوی موی سر خود پیدا می‌کنید، چرا که اگر سریعا این‌کار را انجام ندهید این امکان وجود دارد که موهای شما کدر و بی‌جان شوند.
  • محصولات مراقبتی و حالت دهنده مو : اگر از محصولات مراقبت از مو و حالت دهنده‌هایی استفاده می‌کنید که باید به کف سر مالیده شوند، در این حالت این موضوع می‌تواند باعث شود که پوست سر و موهای شما تحریک شوند و میزان زیادی چربی را نیز تولید کنند که در نتیجه استفاده مداوم از چنین محصولاتی مجبور خواهید بود موهای خود را به صورت روزمره بشویید.

در عین حال برای مراقبت از مو محصولاتی هم‌چون سرم مو وجود دارند که برای موهای مختلف نیز تولید می‌شوند و شما می‌توانید با تهیه یک سرم موی مناسب مطابق با جنس موهای خود از خواص تقویت کنندگی و همچنین ترمیم کنندگی آن استفاده کنید. علاوه بر این سرم مو یکی از محدود محصولات مراقبت از مو است که پس از استفاده نیازی به شستشوی مداوم ندارد. اگر علاقمند هستید که در مورد سرم مو و فواید آن بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به صفحه مربوط به آن در مجله اینترنتی مادامون بزنید تا اطلاعاتی مفید و کامل درباره آن کسب کنید.

هر آن‌چه که باید در مورد شستشوی موی سر خود بدانید!

همچنین شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع محصولات مراقبت از مو هم‌چون سرم مو مناسب موهای خود به سایت فروشگاه اینترنتی مادامون و همچنین صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید تا با تخفیفات فوق‌العاده، بهترین محصول را خریداری کنید.

  • شوره سر : اگر از آن دسته از افراد هستید که دچار شوره سر می‌شوید و پس از مشاهده ذرات شوره بین موها و لباس خود سریعا اقدام به شستشوی موی سر خود می‌کنید، باید بدانید شستن موها بدون استفاده از یکی شامپوی ضد شوره در واقع به‌صورت کاملا موقت و زودگذر باعث رفع مشکل شما می‌شود. در نتیجه پس از مشاهده مجدد شوره سر خود، ممکن است دچار نوعی وسواس شوید و بیش از حد اقدام به شستشوی موهای خود کنید. حتی ممکن است این وسواس باعث شود روزانه بیش از یک مرتبه دوش بگیرید و موهای خود را بشویید.

شستن زیاد موهای دارای شوره برعکس عمل می‌کند و در طی زمان نتیجه‌ای ناخوشایند تر از قبل را به شما تحمیل می‌کند. پس بهتر است زمانی که دچار شوره سر می‌شوید از یک شامپوی ضد شوره استفاده کنید تا فواصل زمانی شستشوی موهای سر شما دارای یک برنامه معین باشد. یکی از بهترین محصولات در این زمینه شامپو ضد شوره نوتریسل آنتی دندراف 300ML نئودرم است که می‌توانید با مراجعه به سایت مادامون آن‌را در اسرع وقت خریداری کنید.

بهترین راه ایجاد فاصله زمانی برای شستشو موی سر چیست ؟

اگر می‌خواهید کمتر موهای سر خود را بشویید و به‌نوعی باعث ایجاد فاصله زمانی بیشتر در رابطه با این موضوع شوید، بهتر است روش‌های زیر را در دستور کار خود قرار دهید تا بتوانید یک برنامه روتین را برای شستشوی موهای سر خود ایجاد کنید. در عین حال با وجود انجام چنین روش‌هایی قادر خواهید بود از کدر شدن موهای سر خود نیز جلوگیری کنید. در ادامه چند روش جایگزین برای شستشوی مو را برای شما بیان خواهیم کرد.

هر آن‌چه که باید در مورد شستشوی موی سر خود بدانید!

استفاده از شامپوهای خشک

شامپوی خشک در واقع نوعی پودر و یا اسپری پاک کننده است که به شما کمک می‌کند کمی از میزان چربی موهای خود بکاهید و ظاهری زیباتر را به آن هدیه کنید تا مجبور نباشید در صورتی‌که موهایتان چرب شده است بیش از حد دوش بگیرید و آن‌ها را بشویید. البته چنین شامپوهایی برای آن دسته از افراد که به برخی از مشکلات جسمی نیز دچار شده‌اند، مناسب است. چرا که با استفاده از شامپوی خشک می‌توانند بین زمان‌هایی که باید دوش بگیرند و موهای خود را بشویند، فاصله بیندازند.

استفاده از نرم کننده‌ها

اگر موهایی فر دارید و یا پوست سر و موهای شما خشک و دچار شوره می‌شود، یکی از بهترین راه‌کارها در این زمینه استفاده از نرم کننده‌های مو است. با استفاده از چنین محصولاتی قادر خواهید بود در فواصل زمانی طولانی‌تری دوش بگیرید و موهای سر خود را بشویید.

برای استفاده از نرم کننده، بهتر است مقدار لازم از این محصول را به کف دست خود بریزید و یا آن را به‌صورت مستقیم به ساقه موهای خود آغشته کرده و ماساژ دهید، به‌طوری‌که به پوست کف سرتان برخورد نکند. بعد از آن، با استفاده از یک برس و شانه مناسب، شروع به شانه کردن موهای خود کنید و در انتها بعد از چند دقیقه موهای سر خود را آبکشی کنید.

با استفاده محصولاتی هم‌چون نرم کننده عمیق مو سینره می‌توانید از چرب شدن بیش از حد موهای خود جلوگیری کنید و بدون شستشوی زیاد آن نیز باعث دوام و استحکام بیشتر موهای خود شوید.

هر آن‌چه که باید در مورد شستشوی موی سر خود بدانید!

شستشوی موی سر بدون مواد شوینده

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با آن فواصل زمانی شستشوی موی سر خود با مواد شوینده را بیشتر کنید، این است که از مواد شوینده استفاده نکنید و به جای آن از آب خالی برای شستن موهای خود استفاده کنید. شستن موهای سر با آب خالی یک راه کاملا عملی برای همه افراد نیست، ولی باید به این نکته اشاره کرد که آب هیچ ضرری به موها نمی‌رساند؛ پس بهتر است برای کمتر کردن آلودگی‌ها و چربی موی خود حتما شستشوی موی سر با آب خالی را نیز امتحان کنید.

شستشو و تمیزی موی سر به عوامل بسیاری بستگی دارد و همچنین تعیین یک فاصله زمانی معین و برنامه ریزی شده نیز طبق همین عوامل قابل انجام خواهد بود. همان‌طور که در مطالب بالا متوجه شدید، ما در فروشگاه مادامون تلاش بر این داشتیم که هر آن‌چه که باید در مورد شستشوی موهای سر خود بدانید را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بتوانید راحت‌تر یک برنامه زمانی مرتب را برای شستن موهای خود تعیین کنید. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مخاطبین و همراهان همیشگی مادامون مفید واقع شده باشد.

همچنین به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت فروشگاه اینترنتی و صفحه اینستاگرام مادامون سر بزنید، چرا که تیم مادامون با عرضه بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات مراقبت از پوست و مو یکی از پیشگامان در این عرصه است و شما می‌توانید با خیالی آسوده و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به خرید آنلاین و امن محصول مورد نظر خود کنید.

سوالات متداول

 

چرا بعد از حمام موها وز می‌شود؟

با اب داغ دوش می‌گیرید یا از وسایل حرارتی زیاد استفاده می‌کنید.

برای رشد سریع مو چیکار کنیم؟

از ماساژ سر استفاده کنید.

اب سرد برای شستشوی مو مناسب است یا آب داغ؟

آب سرد. با اب سرد رطوبت مو حفظ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا