آرایشی و زیبایی

مزایای کرم دور چشم چیست ؟

پوست صورت هر فرد جزو حساس‌ترین نقاط بدن او می‌باشد، چرا که روزانه ممکن است در معرض انواع آسیب‌ها و آلودگی‌های محیطی قرار بگیرد. ناحیه دور چشم نیز با توجه به این‌که در اثر موارد مختلف می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد، بایستی به خوبی تحت مراقبت قرار گیرد تا دچار مشکلاتی هم‌چون پف کردن، چین و چروک و … نشود. در عین حال جالب است که بدانید پوست زیر چشم نازک‌ترین قسمت از پوست صورت و بدن انسان‌ها است. پس با این وجود بهتر است که همیشه از روش‌های مفید و کاربردی که عارضه‌ای نیز به همراه ندارد برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید. یکی از این راه‌کارها استفاده از محصولات مراقبت از پوست هم‌چون کرم دور چشم است که بسیاری از متخصصین نیز در این زمینه به فواید فوق‌العاده آن برای مراقبت از پوست حساس اطراف چشم اشاره کرده‌اند.

از این رو ما در تیم تخصصی مادامون یکی از عرضه کنندگان برتر در زمینه ارائه لوازم مراقبت از پوست می‌خواهیم در این مطلب مزایای کرم دور چشم را برای شما همراهان عزیز مادامون بلاگ بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعاتی کامل‌تر اقدام به خرید این محصول کنید. اگر علاقمند هستید که درباره کرم دور چشم و مزایای آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کرم دور چشم (Eye Cream) چیست ؟

به‌طور معمول کرم‌هایی که در بازار وجود دارند، موادی مرطوب کننده در آن‌ها به کار رفته است، اما در کرم دور چشم این موضوع کمی تفاوت دارد. ساختار اصلی کرم دور چشم بیشتر از آب تشکیل شده و در کنار آن نیز گلیسیرین وجود دارد تا پس از استفاده به راحتی جذب پوست شود. در عین حال برای این‌که آب و چربی موجود در کرم‌های دور چشم از یکدیگر جدا نشوند، ماده‌ای به نام امولسیفایر به آن‌ها اضافه می‌شود تا به راحتی بر روی پوست پخش شده و پس از مالیدن آن به ناحیه دور چشم به خوبی جذب پوستتان شود.

در کرم‌های دور چشم از هیالورونیک اسید استفاده شده که خاصیت آبرسانی بالایی دارند و می‌توانند چین و چروک دور چشم را کاهش دهند. در عین حال نکته‌ای که درباره ساختار این نوع از کرم‌ها مد نظر خواهد بود، این است که از سایر کرم‌ها کمی غلیظ‌تر هستند تا از روی پوست لیز نخورند و پخش نشوند. برای آشنایی با بهترین کرم‌های دورچشم موجود در بازار می‌توانید به مقاله مربوطه در مادامون مگ سر بزنید.

انواع کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم معمولا به دو دسته کلی روز و شب تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • کرم دور چشم روز : کرم‌های دور چشم روز دارای ضد آفتاب و میزان مناسبی از SPF هستند تا باعث جلوگیری از برخورد اشعه ماورای بنفش به پوستتان شوند.
  • کرم دور چشم شب : کرم دور چشم شب بایستی فاقد SPF بوده و حاوی رتینول باشد تا باعث رطوبت بخشیدن به پوست دور چشمتان شود.

مزایای کرم دور چشم چیست ؟

بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم

بسیاری از متخصصین در زمینه پوست و مو بر این باورند که استفاده از کرم‌های دور چشم یکی از بهترین راه‌کارها برای مراقبت از پوست این ناحیه است و سبب جوانسازی آن خواهد شد. بهتر است همواره برای این‌که از ایجاد مشکلات پوستی هم‌چون چین و چروک، پف کردن اطراف چشم، شل و کدر شدن پوست زیر چشم و … در امان باشید، از سن 20 تا 25 سالگی شروع به استفاده از کرم‌های دور چشم کنید.

مزایای کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم به دلیل خواص درمانی بالایی که دارند، به همه افراد برای جلوگیری از برزو نشانه‌های پیری و درمان مشکلات پوستی در این ناحیه پیشنهاد می‌شوند. از این رو در ادامه این بخش از مطالب به برخی از مهم‌ترین فواید کرم دور چشم اشاره کرده‌ایم.

  • کاهش خطوط چین و چروک اطراف چشم : بسیاری از افراد با افزایش سن، خشکی پوست و یا قرار گرفتن در برابر نور خورشید، ممکن است با مشکلات پوستی هم‌چون خطوط چین و چروک در اطراف دور چشم خود مواجه شوند. از این رو بهتر است از یک کرم دور چشم برای ترمیم و تقویت این ناحیه از پوست صورت خود استفاده کنید تا با انجام این‌کار بروز نشانه‌های پیری پوست خود را به تعویق بیندازید.

یکی از بهترین محصولات موجود در سایت مادامون برای رفع این مشکل کرم ضد چروک دور چشم پریم (Prime) سری Matex حجم 15 میلی متری است که با قیمتی فوق‌العاده آماده خرید برای شما زیبارویان می‌باشد.

  • جلوگیری از کدر و شل شدن پوست دور چشم : مشکلاتی هم‌چون کم آبی بدن و یا پیری باعث می‌شوند که پوست دور چشم شما در طول زمان کدر و شل شود. کرم‌های دور چشم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و آبرسانی بالایی که دارند، گزینه مناسبی برای مرطوب نگه داشتن این ناحیه از پوست صورت شما هستند و می‌توانند سبب شوند که شل شدگی و کدر بودن آن بهبود بخشیده شود.
  • درمان سیاهی دور چشم : سیاهی دور چشم یکی از مشکلات پوستی است که امکان دارد برای بسیاری از افراد در طول زندگی پیش آید. برای درمان این مشکل استفاده از کرم‌های دور چشم پیشنهاد می‌شود، چرا که این نوع از کرم‌ها بافت سبکی دارند و بدون مواد حساسیت زا هم‌چون اسانس‌های عطری تولید و عرضه می‌شوند تا بتوانید بدون ایجاد هیچ‌گونه عارضه‌ای سیاهی دور چشم خود را کاهش دهید. در عین حال باید اشاره کنیم که به‌طور معمول کرم‌های دور چشم دارای کافئین و ویتامین‌های C و K هستند تا بتوانند باعث کاهش تیرگی دور چشم شما شوند.
  • مناسب برای زیر سازی آرایش : کرم دور چشم برای افرادی که از لوازم آرایشی هم‌چون کانسیلر استفاده می‌کنند، نیز بسیار مفید است، چرا که می‌تواند برای زیرسازی آرایش مورد استفاده قرار گیرد. با این نوع از کرم‌ها می‌توانید پوست اطراف چشم خود را برای آرایش کردن آماده کرده تا مواد آرایشی به صورت یکنواخت بر روی پوست دور چشمتان قرار گیرند.
  • کمک به رفع پف دور چشم : طبق تحقیقات پف کردن دور چشم ناشی از تجمع مایعات در این ناحیه از پوست صورت است. دلایلی مختلفی هم‌چون افزایش سن، کم خوابی و یا آلرژی در به وجود آمدن این عارضه نقش دارند. با توجه به ترکیباتی هم‌چون کافئین که در این کرم‌ها وجود دارد، کلاژن سازی در این ناحیه از پوست صورت تحریک خواهد شد و در نتیجه سبب خواهد شد که پف دور چشم شما رفع شود.

مزایای کرم دور چشم

همچنین اگر شما عزیزان علاقمند هستید که درباره عوارض و معایب کرم دور چشم نیز اطلاعاتی جامع را به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله نوشته شده درباره آن در مجله اینترنتی مادامون سر بزنید.

همان‌طور که مکررا در مطالب بالا نیز ذکر شد، پوست دور چشم جزو نقاط بسیار نازک و حساس بدن است که باید برای مراقبت از آن روش‌هایی بدون عارضه را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید شادابی و طراوت را به آن هدیه کنید. یکی از بهترین راه‌کارها برای رسیدگی به پوست ناحیه دور چشم استفاده از محصولات مراقبت از پوست هم‌چون کرم دور چشم است که مزایای متعددی برای این ناحیه از پوست صورت دارد. از این رو ما در مادامون سعی بر این داشتیم که در مطالب بالا اطلاعاتی جامع را در رابطه با کرم دور چشم و فواید فوق‌العاده آن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین اگر شما عزیزان قصد خرید کرم دور چشم از مادامون را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت و یا صفحه اینستاگرام فروشگاه به انواع کرم‌های دور چشم از برند‌های معتبر ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید و محصول مورد نظر خود را با اطمینان خاطر در اسرع وقت خریداری کنید. در عین حال خوشحال می‌شویم که اگر شما همراهان عزیز مادامون تجربه‌ای در خصوص استفاده از کرم دور چشم داشته‌اید، آن‌را با ما و دیگر مخاطبین بلاگ مادامون به اشتراک بگذارید.

خرید کرم دور چشم از فروشگاه مادامون

سوالات متداول

شیوه صحیح استفاده از کرم دورچشم چگونه است؟

کرم را روی استخوان گونه زده و با انگشت حلقه، به آرامی روی آن ضربه می‌زنیم.

آیا دورچشم ضدچروک باعث ایجاد میلیا می‌شود؟

اصولا کرم‌های دورچشم ضدچروک بافت سنگینی دارند و به همین دلیل ممکن است سبب ایجاد میلیا شوند.

چرا باید از کرم ضدآفتاب دور چشم استفاده کنیم؟

پوست دور چشم به شدت حساس است و اشعه مضر خورشید به سرعت باعث ایجاد لک در این ناحیه می‌شود. به‌همین دلیل لازم است از ضدآفتاب دورچشم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا