مو

همۀ آنچه باید دربارۀ کاشت مو بدانید

ریزش مو بر اثر عوامل مختلفی مثل ژنتیک، رژیم غذایی ناسالم، استرس یا افسردگی، بیماری‌های مختلف و تغییرات هورمونی به وجود می‌آید. معمولا افراد در مراحل اولیه به سراغ درمان‌های خانگی و گیاهی می‌روند و زمانی که این روش اثربخش نباشد به پزشک مراجعه می‌کنند. گاهی ریزش مو با خوردن قرص‌های سادۀ ویتامین یا اصلاح سبک زندگی و تغذیه حل می‌شود و گاهی روش‌های درمانی و دارویی هم جواب نمی‌دهد. اینجاست که فرد بیمار به کاشت مو فکر می‌کند و اتفاقا اگر این روش درست انجام شود، نتیجۀ دائمی و نتیجه‌بخشی هم دارد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد کاشت مو را با هم بررسی کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو در واقع یک نوع جراحی است که طی آن فولیکول‌های مو از ناحیۀ اهدایی یا بانک مو برداشته می‌شود و به ناحیۀ گیرنده پیوند زده می‌شود. قسمت پشت و کناره‌های سر همان نواحی اهدایی هستند، چون هم تراکم خوبی دارند هم موهای این قسمت‌ها نسبت به ریزش و تغییر هورمونی مقاوم است. ناحیۀ گیرنده نیز همان قسمت‌های خالی یا کم‌مو است. اگر فردی که به کاشت مو اقدام می‌کند، بانک موی مناسبی داشته باشد و کاشت مو به دست پزشک ماهر و به درستی انجام شود نتیجۀ بسیار خوبی خواهد داشت.

همۀ آنچه باید دربارۀ کاشت مو بدانید

چه کسانی می توانند مو بکارند؟

برخلاف تصور عامۀ مردم، علاوه بر آقایان خانم‌ها نیز می‌توانند مو بکارند. در واقع تمام افرادی که ریزش موی دائمی و اثبات شده دارند می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند. منظور از ریزش موی اثبات شده این است که سایر روش‌های درمانی مؤثر نبوده و ریزش مو طی یک دورۀ پنج ساله پیشرفت زیادی داشته است. سن مشخصی برای کاشت مو اعلام نشده اما به دلیل اینکه ریزش مو در آقایان تا سن سی سالگی ادامه دارد، بهتر است بعد از سی سالگی کاشت مو انجام شود. پیشنهاد ما این است که شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها و بهترین روش جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها را در مجله اینترنتی مادامون بخوانید.

همۀ آنچه باید دربارۀ کاشت مو بدانید

کاشت مو چه مراحلی دارد؟

همان طور که گفتیم برای کاشت مو روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود. اما همۀ روش‌ها ماهیت یکسانی دارند و نحوۀ برداشت فولیکول‌ها در آنها متفاوت است. کاشت مو طی این مراحل انجام می‌شود:

مرحلۀ اول: برداشت فولیکول‌ها

در مرحلۀ اول پس از تزریق بی‌حسی موضعی، فولیکول‌های سالم از ناحیۀ اهدایی که در اکثر افراد قسمت پشت یا کناره‌های سر است برداشته می‌شود. این اقدام ممکن است به روش دستی یا با استفاده از پانچ و ابزار انجام شود.

مرحلۀ دوم: آماده‌سازی فولیکول‌ها

بعد از انجام مرحلۀ یکم و برداشت فولیکول‌ها، گرافت‌ها داخل محلول نگهداری می‌شود تا برای پیوند در ناحیۀ گیرنده آماده باشد. با این کار فولیکول‌ها سالم می‌ماند تا زمان پیوند برسد.

همۀ آنچه باید دربارۀ کاشت مو بدانید

مرحلۀ سوم: کاشت گرافت‌ها

در این مرحله سوراخ‌های بسیار ریزی در ناحیۀ گیرنده ایجاد می‌شود و گرافت‌ها در آن کاشته می‌شود. بعد از این کار، برش‌های ایجاد شده بخیه زده می‌شود و آن نواحی پانسمان می‌شود. حالا فرآیند کاشت مو به پایان رسیده و باید مراقبت و دستورات لازم به‌خوبی انجام شود.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

در گذشته فقط یک یا دو روش محدود وجود داشت که برای همۀ افراد انجام می‌شد. اما امروزه با پیشرفت علم روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. زمانی که به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید پزشک با توجه به تجربیاتی که دارد و معایناتی که انجام می‌دهد به شما علام می‌کند که کدام روش برایتان بهتر است. ممکن است طبق نظر پزشک روش‌های ترکیبی در فرآیند کاشت مو به کار گرفته شود. ماهیت اکثر روش‌ها یکسان است و در همۀ آنها فولیکول‌های سالم از ناحیۀ اهدایی یا بانک مو برداشته می‌شود و در ناحیۀ گیرنده پیوند زده می‌شود. وجه تمایز این روش‌ها در تکنیک برداشت گرافت‌هاست.

همۀ آنچه باید دربارۀ کاشت مو بدانید

هزینۀ کاشت مو چقدر است؟

هزینۀ کاشت مو به عوامل مختلفی مثل روش کاشت و تکنیک به کار گرفته شده، سابقۀ پزشک و خدمات کلینیک درمانی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان هزینۀ واحدی را برای همه مشخص کرد چون هزینۀ کاشت مو برای هر فرد متفاوت است.

آیا کاشت مو نتیجه‌بخش است؟

اگر کاشت مو با تکنیک درست و توسط پزشک ماهر انجام شود نتایج دائمی و ماندگار خواهد داشت. البته فراموش نکنید که بیمار هم باید نکات گفته شده قبل و بعد فرآیند کاشت مو را با دقت و به‌درستی انجام دهد. ممکن است در هفتۀ دوم یا سوم بعد از کاشت، گرافت‌ها رشد کنند و یک ماه بعد بریزند. جای نگرانی وجود ندارد و اتفاقا این نشانۀ خوبی است. حدود 3 ماه پس از این ریزش رشد مجدد موها شروع می‌شود. اکنون انجام مراقبت‌های توصیه شده و تقویت موهای جدید و قدیمی بر عهدۀ فرد بیمار است. شامپو فوم کاشت موی سریتا یکی از محصولات خوبی است که اینجا به کارتان می‌آید. با کاهش التهاب و زخم‌ها، خارش و سوزش پوست سر را کاهش می‌دهد و با تقویت فولیکول‌های مو، موفقیت‌آمیز بودن کاشت موی شما را تضمین می‌کند. برای خرید این محصول کافیست به فروشگاه مادامون سر بزنید.

معمولا شش ماه تا یکسال طول می‌کشد تا موها رشد کند و به حالت یکدستی برسد و این زمان در افراد مختلف متفاوت است پس نگران نباشید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا