پوست

ماسک زغالی با فواید فوق‌العاده !

هر چه که علم پیشرفت می‌کند شاهد عرضه محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت از پوست و موی بسیاری توسط تولید کنندگان این صنعت هستیم. به‌طور کلی مراقبت از پوست و رسیدگی به آن یک امر بسیار مهم به شمار می‌رود، چرا که در صورت عدم انجام این‌کار ممکن است در برخی از مواقع دچار عارضه‌ای شوید که شما را با مشکل جدی رو به رو کند. 

به‌طور کلی روش‌های بسیاری برای مراقبت از پوست و به‌خصوص صورت وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن‌ها بهره ببرید. یکی از این راه‌کارها استفاده از لوازم مراقبتی و بهداشتی است که می‌توانند خیلی تاثیر گذار باشند. شاید تا به حال اسم زغال فعال و یا کربن فعال را در کنار لوازم مراقبت از پوست شنیده باشید و به‌طور واضح‌تر احتمالا نام ماسک زغالی نیز امکان دارد به گوشتان خورده باشد. استفاده از ماسک زغالی یکی از روش‌های نوین جهت ایجاد درخشندگی در پوست صورت است که توسط بسیاری از متخصصین نیز به افرادی که با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز پیشنهاد می‌شود.

اگر علاقمند هستید که بیشتر در مورد ماسک زغالی و فواید فوق‌العاده آن برای پوست بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید، چرا که ما در تیم تخصصی مادامون در زمینه عرضه محصولات بهداشتی و مراقبتی می‌خواهیم در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم.

ماسک زغالی (Charcoal Mask) چیست ؟

ماسک زغالی در واقع یکی از جدیدترین روش‌ها برای مراقبت از پوست است و اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده این نوع از ماسک‌ها نیز زغال فعال و یا اصطلاحا کربن فعال است. این نوع از زغال‌ها نیز در دمای بالا و تحت یکسری شرایط خاص بدون این‌که اکسیژن به آن‌ها برسد، به دست می‌آیند و با ترکیب چند ماده طبیعی دیگر یک ماسک زغالی به وجود خواهد آمد که رنگ‌هایی مختلف هم می‌توانند داشته باشند.

ماسک زغالی با فواید فوق‌العاده !

زغال فعال به واسطه وجود مواد آنتی باکتریالی که در خود دارد می‌تواند باعث از بین رفتن ناخالصی‌ها و باکتری‌های موجود در زیر پوست هم‌چون جوش‌های سر سیاه شود. به‌طور کلی ماسک‌های زغالی موجود در بازار ترکیبی از زغال سیاه و سفید هستند و با ترکیب چند ماده دیگر هم‌چون خاک رس و … مطابق با پوست افراد مختلف می‌توانند سلول‌ها و لایه‌های مرده پوست را از بین ببرند و باعث درخشندگی و زیبایی دو چندان آن شوند.

فواید ماسک زغالی برای پوست

ماسک زغالی یکی از بهترین و بی‌عارضه‌ترین محصولات مراقبت از پوست است که توسط بسیاری از متخصصین در این زمینه به افراد پیشنهاد می‌شود تا بتوانند طراوت از دست رفته پوست خود را بازگردانند. در ادامه این بخش از مطالب نیز چند مورد از فواید ماسک زغالی برای پوست را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

  • رفع و بهبود جوش صورت : همان‌طور که در مطالب بالا ذکر شد ماسک‌ زغالی خواص آنتی باکتریال دارد و می‌تواند باکتری‌ها و چربی ‌های درون منافذ پوست را از بین ببرد و همچنین از روی هم انباشته شدن سلول‌های مرده پوست نیز جلوگیری کند. به این ترتیب شاهد خواهید بود که جوش‌های صورت شما درمان شده و خبری از لکه‌های پوستی در اثر جوش صورت نخواهد بود. شما عزیزان می‌توانید به مقاله بهترین روش‌ها برای درمان لک صورت در مجله مادامون سر بزنید.
  • روشن و درخشان کردن پوست صورت : ماسک‌های زغالی با توجه به موادی که در آن‌ها به‌کار رفته است، خواص پاکسازی پوست را نیز دارند و به تنفس بهتر پوست صورت کمک خواهند کرد. به همین دلیل است که می‌توان از آن‌ها برای روشن و درخشان کردن پوست صورت نیز بهره برد.
  • کنترل و کاهش میزان چربی پوست : وقتی‌که پوست شما بیش از حد چرب باشد، به احتمال زیاد دچار جوش‌های سر سیاه خواهید شد، اما زمانی‌که از ماسک زغالی استفاده کنید، میزان ترشح چربی پوست شما کنترل می‌شود و همچنین از آن کاسته خواهد شد. در نتیجه با انجام این‌کار از به وجود آمدن جوش و آکنه بر روی پوست خود جلوگیری خواهید کرد.

ماسک زغالی با فواید فوق‌العاده !

همچنین باید اشاره کنیم که یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از ماسک زغالی جهت جلوگیری و کاهش چربی صورت، فصل تابستان است. چرا که در این فصل به دلیل گرمای هوا شاهد ایجاد چربی زیادی بر روی پوست خود خواهید بود.

در عین حال باید اشاره کنیم که زغال فعال می‌تواند از جذب کلسترول توسط روده نیز جلوگیری کند و باعث کاهش کلسترول‌های بد تا 25 درصد در بدن شود.

  • سم زدایی پوست : معمولا همه ما در طول روز در معرض آلودگی‌های محیطی بسیاری قرار خواهیم گرفت. این موضوع باعث می‌شود که منافذ پوست ما گرفته شود و یکسری ناخالصی‌ها بر روی سطح پوستمان به وجود آیند. اما در این‌جا یک راه‌کار مطمئن برای رهایی از این مشکل وجود دارد و آن‌هم استفاده از ماسک زغالی است. به کمک ماسک زغالی می‌توانید ناخالصی‌های سطح پوست خود را از بین ببرید و به نوعی آن‌را سم زدایی کنید.
  • ترمیم پوست آسیب دیده : اگر پوستتان آسیب دیده یکی از بهترین محصولاتی که برای رسیدگی به آن می‌توانید استفاده کنید، ماسک زغالی است که خواص لایه برداری و دفع سموم از پوست را دارد. به کمک ماسک زغالی می‌توانید زخم‌ها و ضایعه‌های پوستی و همچنین جای نیش حشرات را به راحتی درمان و ترمیم کنید.

همان‌طور که گفته شد زغال فعال موجود در ماسک زغالی می‌تواند به دفع سموم کمک کند، به این ترتیب قادر به کمک کردن به افرادی که دچار مشکلات کلیوی شده‌اند نیز خواهد بود.

  • کمک به بهبود مشکلات گوارشی : یکی دیگر از مزایای زغال فعال به کار رفته در ماسک زغالی نیز این است که به تسکین گاز و نفخ معده کمک می‌کند. پس زمانی‌که از ماسک زغالی استفاده می‌کنید این امکان وجود دارد که مشکلات گوارشی شما نیز از این طریق بهبود یابند.

توصیه‌هایی ضروری در رابطه با استفاده از ماسک زغالی

مکررا در مطالب بالا اشاره شد که ماسک زغالی یکی از بی‌عارضه‌ترین محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست است، اما اگر برخی از توصیه‌ها را رعایت نکنید ممکن است دچار مشکلاتی شوید. پس بهتر است توصیه‌های زیر را در رابطه با استفاده از ماسک زغالی رعایت کنید.

ماسک زغالی با فواید فوق‌العاده !

  • به افرادی که دچار آلرژی هستند پیشنهاد می‌شود که از ماسک زغالی استفاده نکنند تا بیماری آن‌ها پیشرفت نکند.
  • زمانی‌که می‌خواهید از ماسک زغالی استفاده کنید بایستی توجه کنید که حداکثر به اندازه یک میلی‌متر از آن‌را بر روی سطح پوست خود بمالید، به این دلیل که ضخامت بیشتر می‌تواند هنگامی که می‌خواهید ماسک را از روی صورت خود بردارید باعث به وجود آمدن درد خفیفی در این ناحیه شود.
  • برای خرید ماسک زغالی باید به این موضوع توجه داشته باشید که از برندهای معتبر و با کیفیت استفاده کنید که در ماسک‌های خود از مواد طبیعی و فاقد رنگ و پارابن استفاده نمی‌کنند.
  • توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از ماسک زغالی بر روی پوست صورت کارساز نیست و بعد از خشک شدن بایستی سریعا آن‌را از روی سطح پوست خود پاک کنید.

چگونه از ماسک زغالی استفاده کنیم ؟؟

برای استفاده از ماسک زغالی بایستی چند مرحله را طی کنید که در ادامه مطلب آن‌ها را بیان کرده‌ایم.

  • اولین کاری که قبل از استفاده از ماسک صورت بایستی انجام دهید این است که صورت خود را بشویید تا به خوبی تمیز شود.
  • مقدار کمی از ماسک زغال را درون یک ظرف کوچک بریزید و به کمک یک برس نرم، آن‌را به آرامی بر روی صورت خود بمالید و حدودا 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. در عین حال توجه کنید که ماسک را بر روی ابرو و موهای خود نکشید، چرا که ماسک زغالی خواص از بین بردن موها را نیز دارد.
  • بعد از گذشت حدودا 15 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید تا ماسک و مواد درون آن به خوبی از روی سطح پوست شما برداشته شود.
  • وقتی‌که صورت خود را شستید، با یک حوله تمیز پوست صورتتان را خشک کنید. در مرحله آخر نیز از یک آبرسان قوی و یا مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود.

آیا ماسک زغالی خطر ساز است ؟!

استفاده از ماسک‌های زغالی معمولا هیچ‌گونه عارضه‌ای ندارد، اما بهتر است قبل از خرید ماسک زغالی و استفاده از آن با یک پزشک متخصص در این زمینه نیز مشورت کنید تا در صورتی‌که اگر این نوع از ماسک‌ها با بدن و پوست شما سازگاری نداشته باشد، سریعا تشخیص داده شود.

ماسک زغالی با فواید فوق‌العاده !

چند وقت یک‌بار می‌توان از ماسک زغالی استفاده کرد ؟

معمولا استفاده از ماسک زغالی، هر 2 هفته یک‌بار برای پوست مناسب است. در عین حال امکان استفاده هفتگی از این از ماسک‌ها نیز وجود دارد. البته باید خاطر نشان کرد که هنگام انجام روتین پوستی قبل از خواب، بهترین زمانی است که می‌توان از ماسک زغالی استفاده کرد، چرا که می‌توان از محصولات دیگری نیز برای رسیدگی به پوست در این زمان در کنار ماسک زغالی برای ایجاد طراوت و درخشندگی در پوست صورت بهره برد.

در عین حال اگر می‌خواهید از ماسک زغالی هنگام صبح استفاده کنید بهتر است قبل از دوش گرفتن این‌کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری برای شما حاصل شود. در انتها پس از استفاده از ماسک صورت خود را به خوبی بشویید تا عاری از مواد درون ماسک شود.

مراقبت از پوست یکی از کارهای روزمره‌ای است که همه افراد باید در صدد انجام آن باشند تا همیشه پوستی شاداب و عاری از هیچ‌گونه عارضه‌ای داشته باشند. راه‌کارهای متعددی برای انجام این‌کار وجود دارد و یکی از جدیدترین روش‌ها در این زمینه استفاده از ماسک زغالی است که می‌تواند به خوبی از پوست شما در برابر عارضه‌ها محافظت و شادابی و درخشندگی فوق‌العاده‌ای را به آن هدیه کند. ما در فروشگاه مادامون تلاش بر این داشتیم که شما را با فواید ماسک زغالی برای پوست بیشتر آشنا کنیم. امید است که مطالب بیان شده برای شما مخاطبین و همراهان گرامی مادامون مفید واقع شده باشد و بتوانید با کسب اطلاعاتی کامل اقدام به استفاده از این ماسک معجزه آسا کنید و از نتایج شگفت انگیز آن لذت ببرید. همچنین خوشحال می‌شویم که اگر شما مخاطبین عزیز در صورتی‌که تجربه‌ای در رابطه با استفاده از ماسک زغالی داشته‌اید، آن‌را با ما و دیگر همراهان فروشگاه و بلاگ مادامون به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا