مو

بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها چیست ؟

بسیاری از افراد در طول زندگی با عارضه‌هایی رو به رو می‌شوند. یکی از این عارضه‌ها ریزش مو است که در آقایان و خانم‌ها ممکن است در هر مقطع سنی که دارند اتفاق بیفتد. ریزش مو در خانم‌ها به دلیل این‌که مستقیما در زیبایی چهره و ظاهر آن‌ها تاثیر گذار است، همواره باعث ایجاد نگرانی‌هایی در آن‌ها می‌شود. همین موضوع در برخی از مواقع نیز سبب خواهد شد که از نظر روحی روانی نیز تحت تاثیر قرار گیرند و به دنبال آن، اعتماد به نفس گذشته خود را هم از دست بدهند. در عین حال توجه این موضوع که برای داشتن موهای پرپشت و با طراوت بایستی به خوبی از آن‌ها مراقبت شود، بسیار حائز اهمیت است. از این رو اگر دچار مشکلی ریزش مو شده‌اید، بایستی سریعا به دنبال راه‌کارهایی برای جلوگیری از آن باشید تا با مشکلات بزرگتری هم‌چون طاسی رو به رو نشوید.

برای این‌که از ریزش موهای خود جلوگیری کنید بایستی ابتدا علت‌ به وجود آمدن آن‌را پیدا کنید و پس از آن روش‌های جلوگیری از ریزش مو و درمان آن را امتحان کنید. در عین حال برای این‌که اطلاعاتی جامع را درباره علل ریزش مو در خانم‌ها به‌دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مقاله مربوط به آن در مجله اینترنتی مادامون بزنید.

ما در تیم مادامون از برترین عرضه کنندگان محصولات بهداشتی و مراقبت از مو می‌خواهیم در این مطلب برخی از علل شایع ریزش مو را بیان کنیم و در ادامه نیز بهترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها را نیز برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر دچار چنین عارضه‌ای شده‌اید و به دنبال راه‌کاری برای جلوگیری از آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراهی کنید تا بتوانید به بهترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها دست یابید.

ریزش مو در خانم‌ها

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ریزش مو در خانم‌ها یکی از عارضه‌هایی است که ممکن است در طول زندگی با آن مواجه شوند. معمولا روند ریزش مو در اکثر افراد روزانه بین 50 تا 100 نخ مو است. اما اگر روند ریزش موهای شما در طول روز در مدت زمان طولانی، بیش‌تر از این تعداد بود، ممکن است کمی نگران کننده باشد و بایستی در صدد یافتن بهترین روش برای جلوگیری از ریزش موهای خود باشید.

درمان ریزش مو

معمولا خانم‌ها در برخی از دوران زندگی خود، بیشتر دچار ریزش موی سر می‌شوند که در ادامه به این دسته از افراد اشاره کرده‌ایم.

  • خانم‌هایی که سن آن‌ها 40 سال به بالا است.
  • خانم‌هایی که در دوران بارداری، زایمان و شیردهی به سر می‌برند.
  • خانم‌هایی که دچار بیماری خاص و تحت شیمی درمانی هستند.
  • خانم‌هایی که عادات بد و تکراری در بستن و بافتن موهای خود دارند.
  • خانم‌هایی که مواد شیمیایی بی کیفیت را بر روی موهای خود استفاده می‌کنند.

علائم ریزش مو در خانم‌ها 

ریزش مو در خانم‌ها نیز هم‌چون دیگر عارضه‌هایی که ممکن است به آن دچار شوند، می‌تواند با علائمی شروع شود که در ادامه به شایع‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • زمانی که موهای شما حتی با کشیدن ساده و آرام، از ریشه کنده می‌شوند.
  • وقتی‌که ریزش موی زیادی بر روی بالشت بعد از خواب شبانه‌ای که دارید.
  • وقتی‌که تعداد زیادی از نخ موها بعد از شانه کردن و بستن آن‌ها، از سرتان جدا می‌شوند.

علت‌های ریزش مو در خانم‌ها

ریزش مو در زنان همواره می‌تواند برای آن‌ها جزو موارد تاثیر گذار و در عین حال ناراحت کننده باشد. این مشکل علت‌های بسیاری دارد که در ادامه برخی از رایج‌ترین آن‌ها را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

درمان ریزش مو

  • استرس و شوک : استرس و شوک همواره یکی از دلایلی است که ما را دچار برخی از عارضه‌ها هم‌چون ریزش و کم پشتی مو می‌کند. به‌طور مثال زمانی‌که با کاهش وزن ناگهانی رو به رو می‌شویم بدن ما دچار شوک شده و این موضوع به افزایش استرس کمک خواهد که در نتیجه ممکن است شاهد عوارض ناگوار آن هم‌چون ریزش مو باشیم.
  • رژیم غذایی نادرست : وقتی‌که از یک رژیم غذایی نادرست پیروی کنید و مواد مغذی مورد نیاز بدن را از این راه جذب نکنید، یکی از نتایج آن ریزش موی سر خواهد بود. در عین حال اگر با خوردن غذاهای مختلفی که می‌توانند به بدن شما کمک کنند تا دچار ریزش مو نشوید، مشکل دارید؛ بهتر است با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت داشته باشید تا بتواند با تغییر رژیم غذایی شما و همچنین تجویز برخی از داروها مشکل شما را برطرف کند.
  • دوران بارداری و شیردهی : خانم‌ها معمولا در دوران بارداری و شیردهی به نوزاد بعد از زایمان، با مشکلاتی رو به رو خواهند شد که یکی از شایع‌ترین آن‌ها، ریزش موی سر است. این مسئله می‌تواند ریشه در تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها داشته باشد که به‌طور کلی در اکثر اوقات یک مسئله نگران کننده به شمار نمی‌آید و فقط در صورت طولانی شدن این روند بایستی به با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید از ریزش بیش از حد موهای سر خود جلوگیری کنید.

در عین حال باید اشاره کرد، وقتی‌که تولید هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن خانم‌ها کاهش یابد، باعث می‌شود که با مشکلاتی هم‌چون ریزش مو مواجه شوند.

(برای مطالعه مطالب جامع‌تر درباره ریزش مو بعد از زایمان و راه‌های درمان آن، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مربوط به آن در مجله اینترنتی را بخوانید)

بهترین روش‌ برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

وقتی افراد دچار ریزش مو می‌شوند، همواره به دنبال یافتن بهترین روش برای جلوگیری از آن هستند. راه‌کارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که ما در ادامه این بخش از مطالب می‌خواهیم بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها را برای شما عزیزان بیان کنیم.

  • استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبت از موی با کیفیت : ریزش مو در بسیاری از خانم‌ها ممکن است اتفاق بیفتد، به همین منظور بهتر است که سریعا به دنبال روشی برای درمان و جلوگیری از آن باشند. یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبت از مو با کیفیت است. ما در فروشگاه مادامون خرید شامپو ضد ریزش نوتریسل کافئین 300ML نئودرم که یکی از محصولات محبوب موجود در سایت است را به شما خانم‌های زیبارو که به مشکل ریزش مو دچار شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم.

درمان ریزش مو

  • کاهش استرس : استرس بر روی نازک شدن و ریزش موهای شما تاثیری مستقیم دارد و باعث می‌شود فولیکول‌های موی سر شما ضعیف شوند. این موضوع سبب می‌شود که رشد موها با اختلال مواجه شود و موهایتان به مرور کم پشت‌تر از گذشته شود. در عین حال نوعی بیماری وجود دارد که در واقع اختلال وسواسی برای کندن موهای سر و صورت است که می‌تواند باعث افزایش استرس در شما شود و یا اگر با این مشکل رو به رو هستید، سبب شود که با تشدید آن مواجه شوید. بهتر است برای حل این مشکل و کاهش استرس خود با پزشک روانشناس مجرب در ارتباط باشید تا در نتیجه مشاوره‌ای که خواهید داشت، بتوانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. برای افزایش ضخامت موها می‌توانید به مفاله مربوط به آن در مادامون مگ مراجعه کنید
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب : همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد داشتن یک رژیم غذایی منظم با هدف جذب مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن می‌تواند به شما در جلوگیری از ریزش موهایتان کمک کند.
  • خشک نکردن موها با لوازم نامناسب و حرارت بالا : اگر عادت دارید که موهای خود را بلافاصله بعد از حمام کردن، با لوازمی هم‌چون سشوار و اتوی موی خشک کنید، بهتر است بدانید که این‌کار در زمانی که شاهد ریزش موهای سرتان هستید، به شدت اشتباه است!

چرا که وقتی با کمک این لوازم موهای خود را خشک کنید، سبب می‌شود که پوست و موهای شما دچار خشکی شوند و به آن‌ها آسیب برسد. در نتیجه ممکن است دچار ریزش موی شدید و یا حتی طاسی شوید.

برای بازسازی موهای از دست رفته خود با استفاده از بوتاکس مو می‌توانید به مقاله بوتاکس مو و هرآن‌چه که باید درباره آن بدانید در مجله اینترنتی مادامون مراجعه کنید.
  • استفاده از لوازم شخصی : همواره داشتن حوله، کلاه، بالشت و شانه شخصی برای داشتن موهایی پرپشت و با طراوت نیاز است. چرا که اگر بهداشت شخصی خود را رعایت نکنید، این موضوع سبب می‌شود که دچار عفونت‌های قارچی شدیدی شوید که زمینه‌ساز ریزش موهای شما خواهند بود. پس برای جلوگیری از ریزش موهای سر خود، همیشه سعی کنید از لوازم شخصی خود استفاده کنید.

درمان ریزش مو

  • رسیدگی به بیماری‌ها و درمان آن‌ها : بسیاری از افراد دانسته و یا ندانسته دچار بیماری‌هایی هستند که در صورت عدم رسیدگی به بیماری خود و درمان آن، ممکن است با مشکلاتی هم‌چون ریزش مو مواجه شوند. برای مثال اگر غده تیروئید شما کم کار باشد، این احتمال وجود دارد که به مرور زمان دچار ریزش مو شوید. از دیگر بیماری‌های شایع در خانم‌ها که باعث ریزش موهای آن‌ها می‌شود نیز می‌توان به سندروم تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد که به دلیل ترشح بیش از حد برخی از هورمون‌های جنسی، تعادل بین آن‌ها از بین می‌رود و همین موضوع سبب می‌شود که خانم‌ها با عارضه‌هایی هم‌چون ریزش مو مواجه شوند.
  • بررسی لیست داروهای مصرفی : برخی از مواقع، ممکن است با مصرف یکسری از داروها با مشکل ریزش موهای سر خود مواجه شوید. معمولا داروهایی که برای شیمی درمانی استفاده می‌شوند، عارضه ریزش مو را برای اکثر افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، به همراه دارند. اما در این بین مصرف داروهای ضد بارداری که بسیاری از خانم‌ها اقدام به مصرف آن می‌کنند، می‌تواند آن‌ها را دچار ریزش موی سر کند. به این دلیل که تعادل چرخه عادی هورمون‌ها را در بدن به‌هم می‌زند، پس بهتر است برای جلوگیری از ریزش موهای سر خود لیست داروهای مصرفی خود را به‌صورت دقیق بررسی کنید تا از ریزش موهای سر خود جلوگیری کنید.

ریزش مو در خانم‌ها یکی از چالش‌هایی است که ممکن است در طول زندگی با آن مواجه شوند. این مسئله می‌تواند از نظر زیبایی و روحی روانی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و در عین حال باعث کاهش اعتماد به نفس او شود. از این رو خانم‌ها برای جلوگیری از ریزش موی سر خود بایستی به دنبال روش‌های کارساز باشند تا بتوانند سریعا با این موضوع مقابله کنند. ما در مادامون سعی بر این داشتیم که برخی از علل ریزش مو در خانم‌ها را برای شما عزیزان شرح دهیم. در عین حال بهترین روش‌ها برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها را نیز برای شما عزیزان بیان کردیم. امید است که مطالب بیان شده به شما خانم‌های زیبارو کمک کرده باشد تا بتوانید از ریزش موهای سر خود جلوگیری کرده و آن‌را درمان کنید. همچنین شما همراهان عزیز مادامون می‌توانید برای خرید محصولات بهداشتی و مراقبت از مو به سایت ما مراجعه کرده، به دنیایی از لوازم آرایشی بهداشتی و مراقبت از پوست و موی مورد نیاز خود به همراه قیمت‌های فوق‌العاده دسترسی داشته باشید و با اطمینان خاطر اقدام به خریداری آن‌ها کنید. در عین حال اگر شما خانم‌های عزیز نیز تجربه‌ای در رابطه با ریزش مو داشته‌اید و از روش‌هایی را برای جلوگیری از ریزش موهای خود استفاده کرده و نتیجه متقاعد کننده‌ای گرفته‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربه ارزشمند خود را با ما و دیگر همراهان مادامون بلاگ به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا