مو

شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها کدامند ؟

موهای هر فرد یکی از عواملی هستند که در زیبایی او نقشی مهم را ایفا می‌کنند. در عین حال این موضوع در خانم‌ها نیز تاثیر گذاری بیشتری دارد و جزو مواردی است که باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد. اما در برخی از مواقع خانم شاهد ریزش شدید موهای خود خواهند بود که این مسئله می‌تواند در روحیه آن‌ها تاثیرات منفی بگذارد و سبب شود که دچار عارضه‌هایی هم‌چون افسردگی شوند. برای این‌که از مشکل ریزش مو رهایی یابید بایستی ابتدا علل به وجود آمدن این عارضه را بیابید و بعد از آن در صدد درمان آن باشید.

ریزش مو در خانم‌ها علت‌های بسیاری می‌تواند داشته باشد که ما در تیم مادامون یکی از برترین عرضه کنندگان محصولات مراقبت از مو قصد داریم در ادامه این مطلب شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها را برای شما عزیزان بیان کنیم و به برخی از بهترین روش‌های درمان آن نیز اشاره خواهیم کرد. اگر شما خانم‌های زیبا رو نیز با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید دلیل به وجود آمدن این عارضه را بیابید و در صدد یافتن بهترین راه برای درمان آن باشید.

ریزش مو در خانم‌ها

به‌طور کلی اکثر افراد به‌صورت روزانه حدودا بین 50 تا 100 نخ از موهای سر خود را از دست می‌دهند. اما ریزش مو در خانم‌ها و همچنین آقایان زمانی می‌تواند نگران کننده باشد که فرد به‌طور غیر منتظره‌ای روزانه تعداد بسیار زیادتری از موهای سر خود را از بدهد، در آن زمان می‌توان گفت که فرد دچار ریزش مو شده است. به نحوی این‌گونه می‌توان بیان کرد که تعادل در چرخه طبیعی ریزش و رشد موها به هم خورده است و موهای قدیمی فرد به سرعت شروع به ریزش می‌کنند، اما موهای جدید او رشد نخواهند کرد.

شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها کدامند ؟

این موضوع در بین خانم‌ها معمولا اهمیت بیشتری دارد، چرا که موهای سر آن‌ها یکی از لازمه‌های زیبایی برای خانم‌ها به شمار می‌آید. حدودا نیمی از زنان در طول زندگی خود دچار ریزش‌هایی شدید می‌شوند که در تحقیقات انجام شده، 30 درصد از ریزش مو در خانم‌ها منجر به طاسی بخشی از سر آن‌ها خواهد شد.

چه خانم‌هایی دچار ریزش مو می‌شوند ؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شده ریزش مو در خانم‌ها نیز هم‌چون آقایان رخ می‌دهد و معمولا چند دسته از افراد بیشتر دچار این نوع از ریزش مو می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

• ریزش مو در خانم‌های 40 سال به بالا ممکن است نمایان شود.
• ریزش مو در دوران بارداری، زایمان و شیردهی می‌تواند رخ دهد.
• خانم‌هایی که دچار بیماری هستند و باید تحت شیمی درمانی قرار گیرند، دچار ریزش مو خواهند شد.
• اگر عادت به بستن و بافتن موهای خود برای مدت زمانی طولانی دارید، احتمالا به ریزش موی شدیدی دچار خواهید شد.
• بسیاری از خانم‌هایی که بدون اطلاع از مرغوبیت مواد شیمیایی که برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند، در معرض ریزش موی شدید قرار خواهند گرفت.

علائم ریزش مو در خانم‌ها

ریزش مو در خانم‌ها با علائم مختلفی ممکن است نمایان شود که در ادامه این بخش از مطالب به شایع‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها کدامند ؟
ریزش سکه‌ای موها : برخی از مواقع ممکن است قسمتی از موهای شما هم‌چون یک سکه بریزد و پوست سر شما در این ناحیه نمایان شود. قبل از این‌که ریزش موی سکه‌ای آغاز شود نیز ممکن است احساس خارش و یا درد داشته باشید.
ریزش ناگهانی موها : اگر در حال گذراندن شرایط سخت روحی و جسمی هستید، این امکان وجود دارد که در هنگام شستشو و یا شانه زدن موهای خود، به‌صورت ناگهانی موهایتان شروع به ریزش کنند و دچار کمی پشت در برخی از نواحی سر خود شوید.
ریزش کامل موها : وقتی تحت درمان یکی بیماری خاص و در حال انجام شیمی درمانی و … هستید، ممکن است موهای سر و بدن شما به‌طور کامل بریزند.
علل ریزش مو در خانم‌ها
ریزش مو در زنان همواره می‌تواند برای آن‌ها جزو موارد تاثیر گذار و در عین حال ناراحت کننده باشد. این مشکل علت‌های بسیاری دارد که در ادامه برخی از رایج‌ترین آن‌ها را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.
کم پشتی ارثی موها : برخی از مواقع موهای بالای سر افراد به دلیل ژنتیکی که دارند شروع به ریزش شدید می‌کند که در این حالت می‌توان گفت دچار کم پشتی و ریزش ارثی مو شده‌اند. شایان به ذکر است که الگوی ریزش موی زنانه نیز به همین شکل است.
استرس زیاد و یا شوک : داشتن استرس و وارد شدن شوک به خانم‌ها باعث می‌شود که دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن آن به‌صورت موقت شوند. این مورد بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که افراد کاهش وزن ناگهانی، انجام عمل جراحی و … داشته باشند.
کاهش میزان هورمون‌ها در بدن : خانم‌ها در زمان یائسگی دچار تغییرات هورمونی می‌شوند که در این حالت تولید استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد و همین موضوع سبب می‌شود که با ریزش و کم پشت شدن موهای خود مواجه شوند. لازم به ذکر است اشاره کنیم که تولید میزان کافی از این هورمون‌ها باعث حفظ تراکم مو می‌شود.
بارداری، زایمان و شیردهی : در زمان بارداری، زایمان و شیردهی ممکن است باز هم به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد می‌شود با ریزش موقتی موی سر خود مواجه شوید که نیازی به نگرانی درباره این موضوع نیست. این مسئله زمانی نگران کننده خواهد بود که بیش از حد طول بکشد و همچنین در این حین با ریزش موی بسیاری زیادی نیز رو به رو شوید.
(اگر علاقمند هستید که مطالب بیشتری درباره ریزش مو بعد از زایمان و راه‌های درمان آن بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله مربوط به آن در مجله اینترنتی مادامون مراجعه کنید)
کمبود مواد معدنی مورد نیاز در بدن : زمانی‌که بدن خانم‌ها با کمبود برخی از مواد معدنی هم‌چون ویتامین‌ها و آهن مواجه شود، این موضوع می‌تواند منجر به ریزش مو در آن‌ها بشود. برای رفع این مشکل بهتر است با یک پزشک در این زمینه مشورت کنید تا پس از تشخیص مشکل شما، داروها و مکمل‌های مورد نیازتان را تجویز کند تا از عارضه‌هایی هم‌چون ریزش و کم پشتی موهای خود رهایی پیدا کنید.
اختلال در غده تیروئید : مشکل تیروئید یکی دیگر از عواملی است که ممکن است با کم کاری و یا پر کاری دچار ریزش موی سر شوید.
رژیم غذایی نامناسب : رژیم غذایی نامناسب همیشه یکی از مهم‌ترین علل بسیاری از عارضه‌ها هم‌چون ریزش مو است. چرا که با داشتن یک رژیم غذایی نادرست، مواد معدنی مورد نیاز بدن شما از طریق غذاهای مختلف تامین نمی‌شود و دچار کم پشتی و ریزش موهای سر خود خواهید شد.

بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو در خانم‌ها

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ریزش مو به دلایل مختلفی می‌تواند رخ دهد که در این حالت شما به دنبال بهترین روش‌ها برای درمان آن خواهید بود. در ادامه این بخش به برخی از بهترین راه‌کارها برای درمان ریزش موهای سر اشاره کرده‌ایم.

استفاده از محصولات مراقبت از مو : زمانی‌که دچار ریزش موی سر می‌شوید یکی از بهترین راه‌کارها برای درمان آن استفاده از محصولات مراقبت از مو است. در این حالت استفاده از محصولاتی هم‌چون شامپو ضد ریزش و تقویت کننده 200 میل ژاک آندرل یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است که با مراجعه به سایت فروشگاه مادامون می‌توانید این محصول را با اصالت ضمانت کالا در اسرع وقت خریداری کنید.

بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو در خانم‌ها
کاهش استرس : همان‌طور که در مطالب بالا ذکر شد استرس از تاثیرگذارترین عوامل ریزش مو است که خیلی سریع خود را نشان می‌دهد. بهتر است برای این‌که دچار مشکلاتی هم‌چون کم پشتی و ریزش مو نشوید، تمریناتی را جهت کاهش استرس خود انجام دهید و یا برای حل این مشکل به پزشک روانشناس مراجعه کنید.
ترمیم و کاشت مو : زمانی‌که موهای شما کم پشت می‌شوند و یا به‌طور کامل می‌ریزند، می‌توانید از راه‌کارهایی هم‌چون مزوتراپی و پی آر پی برای ترمیم موهای خود استفاده کنید تا با تقویت فولیکول‌های آن‌ها شاهد رشد مجدد موهای خود باشید. در عین حال اگر ترمیم موها با روش‌های گفته شد کارساز نبود، یکی از روش‌های مناسب برای بازیابی موهای از دست رفته، انجام کاشت مو است که می‌تواند شما را مجددا صاحب موهایی پر پشت کند. همچنین یکی از راه‌های تقویت مو استفاده از بوتاکس مو است که می‌توانید در مجله مادامون درباره آن بخوانید.
برای ترمیم و یا کاشت مو بهتر است در ابتدا تحقیقات لازم را با مشاوره با پزشکان متخصص پوست و مو انجام دهید تا با اطمینان کامل اقدام به انجام چنین روش‌هایی کنید.
مصرف دارو و مکمل‌های مورد نیاز بدن : دیگر عاملی که سبب می‌شود دچار ریزش مو شوید این است که بدن شما مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند. برای حل این مشکل بهتر است با مشورت با یک پزشک متخصص اقدام به مصرف داروها و مکمل‌های مورد نیاز بدن خود هم‌چون ویتامین‌های B، زنیک و … کنید تا موهای شما دوباره پرپشت شوند.
بهره‌مندی از یک رژیم غذایی مناسب : داشتن رژیم غذایی مناسب به شما کمک می‌کند مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را از طریق غذاها جذب کرده و بتوانید از این راه به درمان ریزش موهای خود کمک کنید.
درمان بیماری‌های خاص خود : اگر دچار بیماری زمینه‌ای خاصی هستید بایستی با انجام آزمایشاتی در این زمینه اقدام به بررسی دقیق بدن خود کنید تا در صورت این‌که بیماری شما باعث ریزش موهایتان شده است آن‌را درمان کرده و در عین حال ریزش موهای خود را نیز به دنبال درمان کنید.

(همچنین شما عزیزان می‌توانید برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها به مقاله مربوط به آن در مجله اینترنتی مادامون مراجعه کنید)

ریزش مو در خانم‌ها یکی از عواملی است که بسیار می‌تواند در نحوه زندگی آن‌ها تاثیر گذار باشد، چرا که با داشتن موهای پر پشت و با طراوت احساس سر زندگی بیشتری خواهند کرد. به همین دلیل است که بایستی همیشه از موهای خود مراقبت کنند. ریزش مو در خانم‌ها دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد که ما در مطالب بالا به شایع‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. در عین حال به روش‌هایی که در درمان این عارضه تاثیر گذار هستن نیز اشاره شد. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای خرید محصولات مراقبت از مو به سایت و صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی مادامون مراجعه کنید و لوازم مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. اگر شما مخاطبین عزیز مادامون نیز تجربه‌ای در رابطه با ریزش مو در خانم‌ها داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربه خود را با ما و دیگر همراهان مادامون بلاگ به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا