مو

همه چیز درباره انواع شامپو بدون سولفات

در دنیای امروز، اثرات منفی شامپوهای سولفات‌دار، کاملاً شناخته شده است. دانشمندان در آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از این شامپوها می‌توانند برای سلامت پوست، مو و حتی چشم شما نیز مضر باشند! 

با این وجود، مشتقات نمک‌های مبتنی بر اسید سولفوریک، همچنان در بسیاری از شامپوهای محبوب یافت می‌شوند. چرا که علی‌رغم آسیب‌رسانی سولفات به بدن ما، این ترکیبات به شامپو کف می‌دهند و از نظر عده‌ای، کف بیشتر مترادف با پاکسازی کامل است.

اما خوب است بدانید که توانایی سولفات‌ها برای تمیز کردن، ارزش عوارض جانبی منفی بالقوه‌شان را ندارد. در واقع شامپوهایی که از فرمولی با ترکیب سولفات استفاده می‌کنند، در نهایت موجب خشکی و آسیب مو خواهند شد. اگر تمایل دارید تا شامپوی مناسب خود را بیابید‌، به مقاله راهنمای انتخاب شامپو سر بزنید.

بنابراین، بهتر است تا برای سلامت مو و پوست خود، از انواع شامپو بدون سولفات استفاده کنید. خوشبختانه با توجه به جنس موی مختلف افراد، تعداد زیادی شامپو بدون سولفات در بازار وجود دارد. در ادامۀ این مطلب، بهترین مدل‌های شامپوهای بدون سولفات را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه تخصصی محصولات مادامون، سلامت و زیبایی خود را تضمین کنید.

سولفات چیست؟

به زبان ساده، سولفات‌ها عوامل کف‌کنندۀ رایجی هستند که در شامپوها و سایر شوینده‌هایی همچون ژل اصلاح و مواردی از این قبیل استفاده می‌شوند. متداول‌ترین نوع سولفات‌ها، نمک سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) هستند. این مواد شیمیایی که به عنوان سورفکتانت نیز شناخته می‌شوند، از سال 1950 به بعد در محصولات شوینده استفاده شده و تأثیر زیادی در از بین بردن چربی مو و پوست بدن دارند.

آشنایی با نحوه عملکرد سولفات در مواد شوینده

علت وجود ترکیبات سولفات در مواد شوینده، به خصلت شیمیایی آن باز می‌گردد. از آنجا که مولکول‌های چربی در آب حل نمی‌شوند، سورفاکتانت‌ها با کاهش کشش سطحی آب، با اتصال به این مولکول‌ها آن‌ها را از سطح خارج می‌کنند. اما مشکل چیست؟

شامپو بدون سولفات

مولکول‌های سورفاکتانت بسیار قوی هستند و از این رو، نمی‌توانند بین چربی اضافی و طبیعی بدن تفاوتی قائل شوند. بنابراین روغن مورد نیاز مو را نیز از بین برده و آن را خشک، شکننده و مستعد آسیب می‌کنند. یکی از راه‌های تقویت مو، استفاده از ماسک مو است. برای اینکه بهتر متوجه شوید، مقاله ماسک مو، راهکاری مطمئن برای تقویت مو را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از شامپوهای بدون سولفات چیست؟

در حالی که استفاده از این شامپوها برای همۀ افراد ضروری نیست، استفاده از شوینده‌هایی با فرمول بدون سولفات، مزایای زیادی برای سلامت پوست و موی شما خواهد داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات بازار

اکنون که با نحوه عملکرد و عوارض شامپو بدون سولفات آشنا شدید، احتمالاً دوست داشته باشید تا باکیفیت‌ترین انواع این محصول را نیز بشناسید. با توجه به بررسی آمار و نظرات منتقدهای لوازم بهداشتی و آرایشی، برخی از بهترین مدل‌های شامپوهای بدون سولفات، عبارتند از:

1) شامپو Verb Ghost

فرمول شامپو بدون سولفات Verb Ghost به گونه‌ای است که حتی بدون استفاده از عوامل سولفات‌دار، می‌تواند کف ایجاد کرده و بدون توجه به بافت یا نوع موی افراد، بلافاصله مرطوب شود. استفاده از این شامپوی همه‌کاره روی موهای رنگ‌شده نیز موجب از بین رفتن رنگ موها نخواهد شد. شامپو Verb Ghost با در بر داشتن روغن مورینگا، از وز شدن موها جلوگیری و به درخشندگی آن نیز کمک می‌کند.

شامپو بدون سولفات

مزایای استفاده از شامپو Verb Ghost:

  • درمان موخورۀ مو؛
  • سازگاری با انواع بافت و جنس مو؛
  • محافظت از مو در برابر اشعۀ فرابنفش؛
  • افزایش درخشندگی مو؛
  • از بین نبردن رنگ مو.

2) شامپو آبرسان و ترمیم‌کننده مو شی مویسچر برای استفاده روزانه

اگرچه فرمول این شامپوی بدون سولفات به افرادی با موهای بسیار خشک و شکننده اختصاص یافته است، اما به طور کلی می‌تواند برای هر جنسی از مو مورد استفاده قرار بگیرد. این شامپو همچنین می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده نیز عمل کند. اگر به دنبال محصولی هستید که آبرسانی بیشتری داشته و موهای شما را پروتئین‌درمانی کند، شامپوی بدون سولفات شی مویسچر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مزایای استفاده از شامپوی بدون سولفات شی مویسچر:

  • نرم‌کنندۀ قوی مو؛
  • آبرسانی و پروتئین‌درمانی مو؛
  • جلوگیری از ریزش مو؛
  • عدم آسیب‌رسانی به پوست سر.

3) شامپو  Davines Dedeبرای استفاده روزانه

اگرچه بهتر است که موهای خود را تنها یک الی 2 بار در هفته بشویید، ممکن است ترک عادت حمام روزانه برای برخی از افراد دشوار باشد. اگر شما نیز از این دسته هستید، شامپوی داوینز انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

مزایای استفاده از شامپوی Davines Dede:

  • عدم آسیب‌رسانی به پوست و مو؛
  • کمک به درخشندگی مو؛
  • آبرسان و نرم‌کنندۀ مو؛
  • مناسب برای موهای رنگ‌شده.

4) شامپوی تقویت‌کننده موهای خشک درمالیفت

مقرون به صرفه بودن قیمت شامپو بدون سولفات درمالیت، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بی‌نظیر آن است. این شامپو که برای تقویت موهای خشک تولید شده است، ریزش مو را کاهش داده و فولیکول‌های ضعیف را نیز تقویت می‌کند. شامپو درمالیفت علاوه بر حذف سولفات، ترکیبات مضر دیگری همچون نمک و پارابن را نیز از فرمولاسیون خود حذف کرده است.

مزایای استفاده از شامپوی تقویت‌کننده موهای خشک درمالیفت:

  • قدرت شستشوی بسیار خوب؛
  • قیمت مناسب؛
  • جلوگیری از سفید شدن موهای سر.

شامپو بدون سولفات

5) شامپوی بدون سولفات لافارر

اگر موهای شما به علت رنگ کردن بسیار آسیب دیده است یا به تازگی کراتینه کرده‌اید، می‌توانید از شامپوی بدون سولفات لافارر برای ترمیم و تقویت موی خود استفاده کنید. فرمولاسیون ملایم این محصول با از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست سر (بدون آسیب‌رسانی)، باعث جلوگیری از ریزش و پر حجم شدن موها می‌شود.

مزایای استفاده از شامپوی لافارر:

  • خاصیت نرم‌کنندگی بالا؛
  • ترمیم‌کنندۀ مو؛
  • مناسب برای پروتئین‌درمانی موها؛
  • دارای مقادیر زیادی از ترکیبات کافئین و کراتین.

6) شامپو Perfect Hair سبز بدون سولفات

شامپو Perfect Hair سبز بدون سولفات گاما نیز از دیگر محصولاتی است که می‌تواند برای تقویت و سلامت موهای خشک، وز و شکننده استفاده شود. این شامپو با جلوگیری از تحریک پوست سر، خشکی و شورۀ آن را از بین خواهد برد. به علاوه اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید نیز می‌توانید با استفاده از این محصول، خیال خود را از تثبیت رنگ آن راحت کنید.

مزایای استفاده از شامپوی Perfect Hair:

  • جلوگیری از مشکلاتی همچون وز شدن و گره خوردن مو؛
  • از بین آسیب‌دیدگی پوست سر؛
  • آب‌رسان و مرطوب‌کنندۀ مناسب موهای خشک؛
  • افزایش لطافت و درخشندگی مو.

7) شامپو کرمی و بدون سولفات ایوروشه

فرمول پیشرفتۀ شامپوی بدون سولفات ایوروشه، می‌تواند بدون ایجاد کف، موهای شما را به طور کامل تمیز کرده و چربی‌های اضافۀ پوست سر را نیز از بین ببرد. بنابراین، این شامپو نه تنها آسیبی به ریشۀ موی شما وارد نخواهد کرد، بلکه با آبرسانی و تغذیۀ مناسب، از آن محافظت خواهد کرد. همچنین به علاوۀ سولفات، مواد مضر دیگری همچون پارابن، سیلیکون و رنگ نیز از این محصول حذف شده‌اند.

مزایای استفاده از شامپو ایوروشه:

  • آبرسان و مرطوب‌کنندۀ مناسب؛
  • خاصیت نرم‌کنندگی بالا؛
  • قابل استفاده به صورت روزانه؛
  • افزایش لطافت و حالت ابریشمی مو.

از بین رفتن رطوبت پوست سر، باعث می‌شود تا موهای شما حالت طبیعی خود را از دست داده و کاملاً خشک شوند. همچنین اگر پوست حساسی داشته باشید، می‌دانید که استفاده از محصولات موی نامناسب، می‌تواند وضعیت را بد و بدتر کند. یکی از مزایای بی‌شمار انواع شامپوهای بدون سولفات، این است که بسیار ملایم بوده و پوست سر شما را تحریک نکرده یا به خارش نمی‌اندازند. به علاوه، این محصولات با فرمول بی‌نظیر خود، مانع از ریزش مو شده و با افزایش لطافت و درخشندگی آن، سبب از بین رفتن موخوره نیز می‌شوند. اگر موهای شما نیز به علت مراقبت نادرست یا استفادۀ بسیار از رنگ‌های شیمیایی، خشک و شکننده شده است، خرید شامپو بدون سولفات می‌تواند اولین قدمی باشد که به سمت سلامت مو و پوست سر خود بر می‌دارید! فروشگاه تخصصی محصولات سلامت و زیبایی مادامون با ارائۀ انواع شامپوهای بدون سولفات با بهترین کیفیت، سعی دارد تا لذت داشتن موهایی سالم و درخشان را به شما عزیزان هدیه کند.

خرید شامپو بدون سولفات از فروشگاه مادامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا