مو

5 روش ساده برای صاف کردن موی وز

داشتن موی وز و در هم گره خورده یکی از مشکلاتی است که بانوان و حتی آقایان زیادی از آن گله و شکایت دارند. حتما با ما هم‌نظرید که موی وز و خشک در ظاهر زیبا به نظر نمی‌رسد و روی اعتماد به نفس افراد هم تأثیر بدی دارد. علاوه بر این‌ها داشتن موی صاف و ابریشمی آرزوی هر خانم و آقایی است که به سلامت موهایش اهمیت می‌دهد. برای صاف کردن موهای وز روش‌های مختلفی وجود دارد و شاید شما تا الان بعضی از آن‌ها را امتحان کرده باشید. در این مطلب روش‌های صاف کردن موی وز را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا با توجه به جنس موهایتان یک روش را به کار بگیرید. تا پایان مطلب همراه مادامون باشید.

موهایتان را اتو بکشید

استفاده از اتوی مو از روش‌های رایج صاف کردن موی وز است که معمولا به عنوان اولین راه به ذهن می‌رسد. در زمان استفاده از اتو باید دقت کافی داشته باشید تا درجۀ حرارت اتو را زیادی بالا نبرید چون باعث خشک شدن و سوختن مو می‌شود. همچنین استفادۀ مداوم و هرروزه از اتوی مو اصلا توصیه نمی‌شود و برای سلامت موها ضرر دارد.

آموزش مرحله به مرحله اتو کشیدن مو

1-برای اتو کشیدن مو ابتدا باید موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید و کاملا خشک کنید. رطوبت و خیسی مو باعث آسیب دیدن ساقۀ مو و دیر صاف شدن آن می‌شود.

صاف کردن موی وز

2-قبل از استفاده از اتوی مو، موهایتان را شانه بزنید تا گره موها برطرف شود.

3-موهایتان را بخش‌بندی کنید و حداقل به دو قسمت تقسیم کنید. با استفاده از یک گیره یا کلیپس موها را به دو قسمت بالایی یا پایینی و یا چپ و راست تقسیم کنید. اگر موهای شما پرپشت و حجیم است آن را چهاربخش کنید.

4-دمای اتو را با توجه به جنس و نوع موهایتان تنظیم کنید. فراموش نکنید که درجۀ حرارت بالا به مو آسیب می‌رساند و در بلندمدت آسیب جبران‌ناشدنی در پی دارد.

5-حالا دسته‌های مو را که تقسیم کرده بودید اتو کنید. از قسمت بالایی شروع کنید و از فاصلۀ دو سانتی ریشۀ مو به سمت پایین اتو بکشید. بعد از صاف کردن تمام دسته‌ها می‌توانید از اسپری حالت‌دهنده استفاده کنید.

به موهایتان نرم‌کننده بزنید

استفاده از نرم‌کننده مو از راه‌حل‌های ساده‌ایست که احتمالا به ذهنتان رسیده باشد. اگر دوست ندارید آسیب و عوارض کراتینه را تحمل کنید و هر چند ماه یکبار برای کراتینه کردن موها هزینۀ زیادی بپردازید از نرم‌کنندۀ مناسب موهایتان استفاده کنید. امروزه نرم‌کننده‌های مختلفی در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها پیدا می‌شود که هرکدام برای یک نوع خاصی از مو مناسب است.

برای بازسازی موهای از دست رفته خود به مقاله بوتاکس مو و هر آن‌چه که باید در مورد آن بدانید! در مادامون مگ مراجعه کنید.

صاف کردن موی وز

اگر می‌خواهید از دست موهای وز و درهم گره خورده خلاص شوید و موهایی نرم و صاف داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از اسپری نرم‌کننده مناسب موهای وز وچه استفاده کنید. این اسپری علاوه بر خاصیت نرم‌کنندگی، خشکی و شکنندگی مو را برطرف می‌کند و به علت داشتن عصارۀ آلوئه‌ورا و روغن جوجوبا، ساقۀ مو را ترمیم و تقویت می‌کند. اسپری نرم‌کننده وچه موهایتان را ابریشمی و نرم می‌کند و نیاز به آبکشی هم ندارد. کافیست قبل از براشینگ محلول را روی موهای مرطوب اسپری کنید و سپس شانه یا اتو بکشید.

ماسک موی خانگی ارزان درست کنید

ماسک تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و پروتئین ساختار اصلی مو را تشکیل می‌دهد. ماسک تخم‌مرغ علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی که دارد وزی و پیچ و تاب مو را از بین می‌برد و پس از گذشت چندماه استفاده تأثیر آن را به‌خوبی خواهید دید. برای درست کردن ماسک تخم‌مرغ کافیست دو عدد تخم‌مرغ را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل ظرف بریزید و کاملا به هم بزنید تا یکدست شود. سپس ماسک را با براش روی موها بزنید و بعد از یکساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

صاف کردن موی وز

ماسک شیر

ماسک شیر یکی دیگر از ماسک‌هایی است که برای صاف کردن مو و برطرف کردن وزی توصیه می‌شود. برای درست کردن این معجون پرخاصیت یک فنجان شیر را در یک بطری اسپری‌دار بریزید و نیم‌ساعت قبل از رفتن به حمام، محلول را روی موها اسپری کنید تا به تمامی نقاط آن برسد و بعد به حمام بروید و موهایتان را با شامپو بشویید. بعد از چند هفته تأثیر این ماسک پرخاصیت و ارزان را کاملا در آینه خواهید دید.

از سرم مو استفاده کنید

استفاده از یک سرم موی مناسب و با‌خاصیت نیز می‌تواند برایتان راهگشا باشد. فراموش نکنید که در انتخاب سرم مو دقت کنید و جنس موهایتان را در نظر بگیرید تا اثربخش باشد. مصرف یک سرم موی تخصصی شما را زودتر به نتیجۀ دلخواهتان می‌رساند. سرم نرم‌کننده تخصصی مو پریم یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی پیدا کرده. این سرم با انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که دارد از موخوره و وز شدن مو جلوگیری می‌کند و خشکی مو را تا حد زیادی مهار می‌کند. سرم پریم پس از حمام نیز قابل استفاده است و موهایتان را در برابر حرارت سشوار و اتوی مو محافظت می‌کند. برای خرید این محصول کافیست به فروشگاه مادامون مراجعه کنید و بین محصولات، سرم نرم‌کننده پریم را جستجو کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر می‌توانید به مقاله سرم مو؛ معجزه‌ای برای داشتن موهای درخشان! مراجعه کنید.

صاف کردن موی وز

موهایتان را کراتینه کنید

به احتمال زیاد کراتینه کردن مو به گوشتان خورده چون کراتینه یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای صافی موهاست که تمام افراد با داشتن هر جنس مو می‌توانند انجام دهند. زمانی که موهایتان را کراتینه می‌کنید، مادۀ پروتئینی کراتین به موهای شما تزریق می‌شود و بین سه تا شش ماه روی موها می‌مانند. این مواد آسیب‌دیدگی، خشکی و وز بودن موها را برطرف می‌کند و حالت صاف و ابریشمی به موها می‌دهد.

صاف کردن موی وز

اما این روش هم مانند هر روشی عوارض و معایبی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کراتینه کردن مو و مزایا و معایبش، مقالۀ عوارض کراتینه مو را از بلاگ مادامون بخوانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا