آرایشی و زیبایی

آیا پنکک باعث جوش می شود؟

آیا پنکک باعث جوش می‌شود؟ + فواید و مضرات پنکک

آیا پنکک باعث جوش می شود؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند آرایش صورتشان کمی مات و طبیعی به نظر برسد و پوستشان به خاطر کرم پودر براق و چرب به نظر نرسد. اگر این‌طور است بهترین انتخاب شما نیز پنکک است. اما این که آیا پنکک باعث جوش می‌شود یا نه؟ بسیاری از خانم‌ها را درگیر خود کرده است.

مسلم است که هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم با آرایش کردن صورتمان را خراب کنیم. همه دوست داریم به طور ذاتی زیبا به نظر بیاییم و جوش‌ها همیشه منفور همه ما هستند. به همین خاطر در این نوشته از سایت مادامون بررسی می‌کنیم که پنکک و جوش زدن چه رابطه‌ای دارند و در هنگام خرید پنکک و استفاده از آن باید به چه نکاتی دقت کنیم تا جوش نزنیم. پس برای نجات پوست خود و زیبایی بیشتر آن با ما همراه باشید.

پنکک چیست؟

پنکک یا پنکیک آرایشی نوعی محصول پودری است که بافتی بسیار فشرده دارد. از پنکک برای پوشاندن سطح پوست و معمولاً بعد از کرم پودر یا ضد آفتاب استفاده می‌شود تا آرایش حالت مات و طبیعی به خود بگیرد. هم‌چنین بسیاری از افراد از پنکیک برای صاف کردن سطح پوست خود کمک می‌گیرند.

مزایای استفاده از پنکک

  • صاف و یک دست شدن سطح پوست و مات شدن آرایش‌ از مزایای استفاده از پنکک هستند.
  • برخی از افراد برای زیرسازی آرایش خود از پنکک استفاده می‌کنند.
  • اگر پنکک شما دارای spf باشد، می‌توانید به عنوان ضد آفتاب نیز از آن استفاده کنید.
  • پیش از زدن ریمل می‌توانید کمی پنکک را به برس آرایشی خود بزنید تا مژه‌هایتان بعد از ریمل پرپشت‌تر به نظر بیایند. اما برای اینکه بدانید بهترین راهکار برای پرپشت شدن مژه چیست به مادامون مگ سر بزنید.
  • اگر طرفدار رژ لب مات هستید، پیش از استفاده از رژ معمولی، کمی پنکک به لب‌های خود بزنید. اگر پوست تیره‌ای دارید حتما مقاله رژ لب مناسب پوست تیره را بخوانید.

اما آیا این استفاده گسترده از پنکک ممکن است برای پوست ما ایجاد ضرر کند، یا همان‌طور که مطرح کردیم آیا پنکک باعث جوش می شود؟ در قسمت بعدی از این مقاله به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

 

مضرات پنکک

پنکیک نیز مانند هر ماده آرایشی دیگر اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، باعث ایجاد دردسر‌های زیادی خواهد شد. به همین خاطر است که به شما توصیه می‌کنیم به سراغ بهترین مارک پنکک بروید و برای پوست خود بهترین‌ها را انتخاب کنید؛ چراکه مضرات استفاده از پنکک بد عبارت‌اند از:

آیا پنکک یاعث جوش می‌شود؟

۱.  خشک شدن بیش از حد پوست

می‌دانیم ترکیبات پنکیک‌ها به طور کلی از مواد چربی تشکیل نشده‌اند. حال اگر پنکیک بدی استفاده کینم، بدون شک پوست ما خشک‌تر هم می‌شود.

۲. جلوگیری از کلاژن سازی

اگر به سراغ انتخاب و استفاده از پنکیک‌های نامرغوب برویم، لایه پنکیک روی پوستمان جلوی تنفس سلول‌های پوستی را می‌گیرد و از این رو کلاژن سازی پوست نیز به مرور زمان از بین می‌رود.

آلت: ایا پنکک باعث جوش می‌شود؟ از برند پنکک خود بپرسید!

۳. جلوگیری از ترمیم سلولی

وقتی از پنکیک‌های بی‌کیفیت استفاده کنیم، ترمیم سلول‌های پوستمان متوقف می‌شود. ترمیم نشدن سلول‌های پوستی باعث می‌شود تا لک‌هایی که به‌وجود می‌آیند در جای خود بمانند و در این موقع است که پاسخ سوال « ایا پنکیک باعث لک می شود؟ » یک آری محکم است.

۴. ایجاد جوش با پنکک بی‌کیفیت

در ابتدای مقاله گفتیم که حتماً هر پنکیکی باعث ایجاد جوش نمی‌شود. اما اگر به سراغ پنکیک‌هایی برویم که ذرات آن‌ها بی‌کیفیت است، این مواد وارد منافذ پوستی‌مان شده و آن‌جا تجمع می‌کنند. سپس به مرور زمان سر و کله جوش‌های سر سیاه و سفید در پوستمان پیدا می‌شود. پس توصیه مهم ما این است که پیش از خرید پنکک از برند و کیفیت آن مطمئن شوید.

پیشنهاد بهترین پنکک

برای اینکه از جوش زدن بعد از استفاده از پنکک جلوگیری کنید، بهترین راه انتخاب یک مارک پنکک با کیفیت است. در ادامه تعدادی از بهترین‌ها و بی‌ضررترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پنکک چرب پرفکت فینیش شماره ۴۰ کالیستا

در ترکیبات این پنکک از روغن سدر استفاده شده تا باعث ایجاد خشکی پوست شما نشود. به علاوه بافت نرم این پنکک و ماندگاری بالایش از امتیازات مهم آن محسوب می‌شوند. پنکک چرب پرفکت فینیش کالیستا برای کسانی است که پوست خشکی دارند و در استفاده از پنکک کمی تردید دارند. با این حال بهتر است اگر پوست چربی دارید، به سراغ این پنکک نروید.

آیا پنکک یاعث جوش می‌شود؟

پنکک ساده شماره ۰۱ مای

برند مای یک شرکت تولیدات آرایشی بهداشتی ایرانی است که تمام تلاشش را بر تولید محصولات با کیفیت گذاشته است. برای مثال پنکک ساده شماره ۰۱ مای هر آنچه از یک پنکک می‌خواهید را برآورده می‌کند. خاصیت نرم‌ و مرطوب کنندگی بالایی دارد و چربی‌های اضافه صورت را به‌خوبی جذب می‌کند. به علاوه پوشش دهی بالای آن به شما کمک می‌کند تا سطح پوست خود را یک‌دست کنید.

آیا پنکک یاعث جوش می‌شود؟

پنکک پریشس شماره p04  شون

شون نیز یکی از برند‌های محبوب آرایش در ایران است. در پنکک پریشس شماره ۰۴ شون از روغن جوانه گندم استفاده شده است تا جوش زدن را به حداقل خود برساند و چربی پوست را خود‌به‌خود تنظیم کند. به علاوه پوشش دهی بالای این پنکک باعث می‌شود تا چروک‌های صورت پیدا نشوند.

آیا پنکک یاعث جوش می‌شود؟

مروری بر سوالات شما

  • آیا پنکک باعث جوش می شود؟

همان‌طور که گفتیم پنکک‌ها به طور معمول بافتی متراکم و خشک دارند و در صورت خرید پنکک با کیفیت باعث ایجاد جوش نخواهند شد و حتی اگر از ترکیبات درست در آن‌ها استفاده شده باشد، چربی سطح پوست را نیز تنظیم می‌کنند.

  • آیا پنکک باعث لک می شود؟

پنکک‌ها به طور مستقیم باعث ایجاد لک بر روی صورت شما نخواهند شد. اما اگر از پنکک‌های بی‌کیفیت استفاده کنید، فرایند کلاژن سازی و ترمیم پوست شما به تعویق می‌افتد و لک‌ها بر روی پوستتان آشکار می‌شوند.

  • آیا پنکک برای پوست ضرر دارد؟

پنکک نیز مانند مواد آرایشی بهداشتی دیگر به این سبب تولید می‌شود تا به ما کمک کند تا پوستی زیبا داشته باشیم. اما همان‌طور که گفتیم اگر در انتخاب پنکک خود دقت نکنید و به سراغ خرید محصولات با کیفیت نروید، مضرات پنکک یکی یکی آشکار می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا به مهم‌ترین سؤالات شما در زمینه استفاده از پنکک‌ها پاسخ دهیم. در کنار شما بررسی کردیم که آیا پنکک باعث جوش می شود یا نه و در چه مواردی پنکک باعث ایجاد لک می شود. همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین نکته در جلوگیری از بروز مضرات پنکک، انتخاب و خرید یک پنکک با کیفیت است. سعی کردیم چند نمونه از بهترین پنکک های موجود در بازار را نیز به شما معرفی کنیم. می‌توانید نمونه‌های دیگر را در فروشگاه مادامون مشاهده کنید. خوشحال می‌شویم از تجربیات شما در زمینه انتخاب و خرید پنکک‌های متفاوت مطلع شویم و بدانیم به نظر شما بهترین مارک پنکک ها در ایران کدام‌اند؟

خرید پنکک باکیفیت از فروشگاه مادامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا