آرایشی و زیبایی

کرم دور چشم چه فوایدی دارد ؟

مراقبت از پوست و به‌خصوص ناحیه دور چشم یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همیشه باید برای شادابی صورت خود انجام دهید. صورت هر فرد همواره نازک‌ترین پوست‌ را دارد و در ناحیه دور چشم این موضوع بیشتر دیده می‌شود. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، به همین دلیل امکان دارد به راحتی آسیب دیده و دچار مشکلاتی شود، پس بهتر است برای رسیدگی به این قسمت از پوست صورت خود راه‌کارهایی هم‌چون استفاده از محصولات مراقبت از پوست را امتحان کنید تا به کمک آن‌ها شادابی و طراوت را به پوست دور چشم خود هدیه کنید.

از این رو ما در تیم تخصصی مادامون از عرضه کنندگان برتر در زمینه لوازم مراقبت از پوست می‌خواهیم در این مطلب اطلاعاتی جامع و کاربردی را درباره کرم دور چشم و فواید آن در اختیار شما همراهان عزیز مادامون بلاگ قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کرم دور چشم (Eye Cream) چیست ؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، پوست نواحی دور چشم بسیار حساس و نازک هستند و جالب از بدانید که ناحیه زیر چشم، نازک‌ترین پوست را در کل بدن ما دارد. با توجه به این موضوع ممکن است به مرور زمان، پوست زیر چشم زمان شل و آسیب پذیر شود. از این رو بهتر است همین حالا دست به کار شوید و از روش‌های موجود و بدون عارضه برای رسیدگی به پوست دور چشم خود استفاده کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از کرم دور چشم است که می‌تواند پوست این ناحیه را ترمیم و تقویت کند تا دچار مشکلات پوستی نشوید.

کرم دور چشم

بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم

به گفته متخصصان در زمینه پوست و مو استفاده از کرم‌های دور چشم یکی از بهترین راه‌کارها برای مراقبت از این ناحیه و جوانسازی پوست اطراف چشم است. برای این‌که از به وجود آمدن عارضه‌هایی هم‌چون چین و چروک، پف کردن اطراف چشم، شل شدن پوست این قسمت از صورت و … در امان باشید، می‌توانید از سن 20 تا 25 سالگی نیز شروع به استفاده از کرم‌های دور چشم کنید تا از بروز مشکلات پوستی احتمالی که ممکن است شما را درگیر کنند، جلوگیری کنید.

با توجه به این‌که ما در طول روز ممکن است بارها پلک بزنیم، از مواد آرایشی در اطراف چشم خود استفاده ‌کنیم و یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیریم، بهتر است هم در هنگام صبح و هم در هنگام شب از کرم‌های دور چشم استفاده کنیم تا از مشکلات پوستی به دور باشیم.

وقتی‌که در هنگام شب از کرم دور چشم استفاده شود، برای ترمیم و بازسازی این ناحیه از پوست مناسب خواهد بود و در زمانی‌که در طول روز از این نوع از کرم‌ها استفاده شود، برای مراقبت و جلوگیری از مشکلات پوستی اطراف چشم مفید خواهد بود.

ترکیباتی که در کرم دور چشم استفاده می‌شود

کرم‌های دور چشم از ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شوند که هر کدام برای یک نوع از پوست می‌تواند مفید باشد. البته به خاطر داشته باشید که ترکیبات استفاده شده درون کرم‌های دور چشم، همواره برای ترمیم و تقویت پوست این ناحیه بسیار مفید و ضروری هستند و استفاده از آن‌ها به همه افراد پیشنهاد می‌شود تا بتوانند پوستی شاداب و درخشان را داشته باشند. از این رو در جدول زیر به ترکیباتی که دورن کرم‌های دور چشم استفاده می‌شود به همراه ویژگی‌هایی که دارند، اشاره شده است.

کرم دور چشم

کافئین این ماده می‌تواند باعث شود که چین و چروک‌های اطراف چشم، تیرگی و پف زیر چشم کاهش یابد.
پپتیدها این نوع از اسیدهای آمینه در پروتئین‌های ضروری مانند کلاژن و الاستین وجود دارند و می‌توانند منجر به جوان‌سازی پوست دور چشم شوند و در عین حال به رفع چین‌ و‌ چروک‌های این ناحیه نیز کمک خواهند کرد.
عصاره چای سبز این ماده یک آنتی اکسیدان قوی برای شادابی پوست اطراف چشم و همچنین کاهش آسیب‌ دیدگی و رفع خستگی آن خواهد بود.
ویتامین C این ماده با وجود بهره‌مندی از خاصیت آنتی اکسیدانی، می‌تواند منجر به روشن‌شدن پوست دور چشم، یکنواخت‌شدن رنگ ناحیه زیر چشم و درخشندگی آن ‌شود.
اسید هیالورونیک یکی از اسید‌های ضرور است که خاصیت آب‌رسانی بسیار قوی برای مرطوب سازی ناحیه دور چشم دارد.
آلوئه‌ورا یکی از مواد گیاهی و طبیعی است که می‌تواند با خاصیت خنک‌ کنندگی که دارد، پوست ناحیه دور چشم را تسکین دهد.
اسکوالین از بهترین موادی است که خواص مرطوب‌ کنندگی، آبرسانی و نرم‌ کنندگی بالایی دارد.
رتینول این ماده یکی از مشتقات ویتامین A است که باعث می‌شود، پوست زیر چشم شما استحکام بیشتری داشته باشد و تیرگی این ناحیه نیز برطرف شود.
ویتامین  B3 ماده‌ای مغذی و ضروری برای حفظ رطوبت و یکنواختی رنگ پوست اطراف چشم است.
ویتامین  K این ویتامین برای رفع تیرگی و ترمیم مویرگ‌ها بسیار کارآمد است.

 

فواید کرم دور چشم

در جدول بالا مشاهده کردید که کرم دور چشم از چه موادی تشکیل می‌شود و به چه میزان می‌تواند برای ناحیه دور چشم شما مفید باشد. از این رو در ادامه این بخش از مطالب به برخی از مهم‌ترین فواید کرم دور چشم اشاره شده است.

  • زمانی که پوست دور چشم شما کدر و شل می‌شود، می‌تواند به دلایل مختلفی هم‌چون کم آبی بدن و یا پیری باشد. با توجه به این موضوع استفاده از یک کرم دور چشم با کیفیت و مناسب پوست شما که دارای خواص آنتی اکسیدانی است می‌تواند در مرطوب کردن پوست دور چشمتان بسیار کاربردی باشد و از به وجود آمدن چنین مشکلات پوستی جلوگیری کند.
  • با افزایش سن و یا قرار گرفتن در شرایط سخت در طول زندگی ممکن است به مرور شاهد ایجاد خطوط چین و چروک در اطراف دور چشم خود باشید، از این رو بهتر است از یک کرم دور چشم برای ترمیم و تقویت این ناحیه از پوست صورت خود استفاده کنید.

کرم دور چشم

از بهترین محصولات موجود در سایت مادامون برای رفع این مشکل می‌توان به کرم دور چشم ضد چروک، پف و تیرگی 15 میل وچه اشاره کرد که با قیمتی فوق‌العاده آماده خرید برای شما زیبارویان است.

  • یکی از مشکلات پوستی که بسیاری از افراد را ممکن است درگیر کند، تیرگی و یا سیاهی دور چشم است. شما می‌توانید با استفاده از یک کرم دور چشم که دارای ویتامین‌های C و K است و یا کافئین است، به درمان سیاهی دور چشم خود بپردازید.
  • اگر پوست دور چشم شما خشک شده است و نیاز به آبرسانی دارد، می‌توانید از کرم‌های دور چشمی که از مواد آبرسان در آن‌ها استفاده شده است، بهره ببرید تا به کمک آن‌ها رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم شما تامین شود.
  • اگر از لوازم آرایشی هم‌چون کانسیلر استفاده می‌کنید، با کمک کرم دور چشم می‌توانید پوست اطراف چشم خود را برای آرایش کردن آماده کنید تا مواد آرایشی به صورت یکنواخت بر روی پوست دور چشم شما قرار بگیرند.
  • پف کردن دور چشم در واقع ناشی از تجمع مایعات در این ناحیه از پوست صورت است و می‌تواند به دلایل مختلفی هم‌چون افزایش سن، کم خوابی و یا آلرژی به وجود آید. استفاده از کرم‌های دور چشم که دارای کافئین هستند، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا از این مشکل رهایی پیدا کنید.

همچنین اگر شما عزیزان قصد خرید کرم دور چشم از مادامون را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه (www.madamoon.com) به انواع کرم‌های دور چشم از برند‌های معتبر ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید و محصول مورد نظر خود را با اطمینان خاطر در اسرع وقت خریداری کنید.

در عین حال اگر علاقمند هستید که بدانید تفاوت کرم‌های بی بی و سی سی چیست، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به مقاله نوشته شده درباره آن در مجله اینترنتی مادامون بزنید.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم یکی از بهترین مواردی است که بایستی آن‌را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید و از نتایج فوق‌العاده آن در مدت زمانی نسبتا کوتاه شگفت زده شوید. بهتر است پس از این‌که صورت خود را به خوبی شستید و با کمک یک تونر پاکسازی کردید، بعد از این‌که از یک کرم مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کردی، می‌توانید کرم دور چشم را به ناحیه اطراف چشم خود بزنید و اجازه دهید که جذب پوست شما شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما انجام این ‌کار را در برنامه مراقبت از پوست قرار دهید تا دچار مشکلات پوستی نشوید.

نکاتی در رابطه با خرید کرم دور چشم

  • برای خرید کرم دور چشم بایستی در ابتدا مشخص کنید که برای چه موردی می‌خواهید آن‌را تهیه کنید. به‌طور مثال کاربرد کرم دور چشم برای افرادی که سن آن‌ها بالا است با افرادی که به دلایل مختلف دچار پف شدید دور چشم شده‌اند و یا افراد جوانی که دچار تیرگی دور چشم هستند، متفاوت خواهد بود.
  • باید این نکته را در نظر داشته باشید که کرم‌های دور چشم گران قیمت، حتما بهترین کرم برای شما نیستند! چرا که ممکن است به دلیل وجود برخی از ترکیبات، باعث ایجاد عوارضی هم‌چون سوزش پوست اطراف چشم شوند.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید کرم دور چشم این است که بایستی فاقد عطر، اسانس و یا الکل باشد، چرا که ممکن است شما را دچار آلرژی و حساسیت کند.
  • کرم‌های دور چشمی که در بسته بندی‌های تیوپی هستند، گزینه بهتری برای شما خواهند بود. چرا که علاوه بر حفظ کیفیت محصول، استفاده از آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

پوست دور چشم جزو نقاط نازک و حساس بدن است که باید برای مراقبت از آن همواره از روش‌هایی بدون عارضه و مفید استفاده کرد تا شادابی و طراوت خود را حفظ کند. یکی از بهترین راه‌کارها برای رسیدگی به پوست ناحیه دور چشم استفاده از محصولات مراقبت از پوست هم‌چون کرم دور چشم است. از این رو ما در مادامون سعی بر این داشتیم که در مطالب ذکر شده شما را با کرم دور چشم و فواید آن بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما عزیزان مفید بوده ‌باشد. در عین حال خوشحال می‌شویم که اگر شما همراهان عزیز مادامون تجربه‌ای در خصوص استفاده از کرم دور چشم داشته‌اید، آن‌را با ما و دیگر مخاطبین بلاگ مادامون به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا