آرایشی و زیبایی

عوارض و معایب کرم دور چشم چیست ؟

پوست ناحیه دور چشم به شدت حساس است و بایستی به خوبی در برابر عوامل محیطی و مشکلات پوستی محافظت شود. برای مراقبت از پوست حساس دور چشم راه‌کارهای بسیاری وجود دارند و یکی از روش‌های مفید برای رسیدگی به پوست این ناحیه از صورت استفاده از محصولات مراقبت از پوست هم‌چون کرم دور چشم است. اما کرم دور چشم نیز هم‌چون دیگر لوازم بهداشتی و مراقبتی ممکن است در بعضی از افراد عوارضی را ایجاد کند.

از این رو ما در تیم تخصصی مادامون یکی از عرضه کنندگان برتر در زمینه ارائه لوازم مراقبت از پوست می‌خواهیم در این مطلب عوارض و معایب استفاده از کرم دور چشم را برای شما همراهان عزیز مادامون بلاگ بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعاتی کامل‌تر اقدام به خرید چنین محصولاتی کنید. اگر علاقمند هستید که درباره عوارض و معایب کرم دور چشم بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کرم دور چشم (Eye Cream) چیست ؟

معمولا کرم‌هایی که برای مراقبت از پوست در بازار به مصرف کنندگان عرضه می‌شوند، دارای موادی مرطوب کننده هستند. اما در مورد کرم دور چشم کمی تفاوت وجود دارد، به این نحو که بیشتر ساختار اصلی کرم دور چشم را آب تشکیل داده و مقداری گلیسیرین نیز در آن وجود دارد تا پس از استفاده به خوبی جذب پوستتان شود. همچنین برای جدا نشدن آب و چربی موجود در کرم‌های دور چشم از ماده‌ای به نام امولسیفایر استفاده می‌شود تا به راحتی بر روی پوست شما پخش شده و پس از پخش کردن آن در ناحیه دور چشم خود، به خوبی جذب پوست اطراف چشمتان شود.

عوارض و معایب کرم دور چشم

در عین حال در کرم‌های دور چشم از هیالورونیک اسید نیز استفاده می‌شود که با توجه به خاصیت آبرسانی بالایی که دارد، می‌تواند خطوط چین و چروک دور چشم را نیز ترمیم کند.

انواع کرم دور چشم

به‌طور کلی کرم‌های دور چشم در 2 نوع روز و شب عرضه می‌شوند که در ادامه این بخش از مطالب به آن‌ها اشاره شده است. برای آشنایی با بهترین کرم‌های دورچشم موجود در بازار می‌توانید به مطلب مربوطه در مادامون مگ سر بزنید.

  • کرم دور چشم روز : این نوع از کرم‌های دور چشم دارای ضد آفتاب و میزان مناسبی از SPF هستند که سبب جلوگیری از برخورد اشعه ماورای بنفش مضر به پوستتان خواهند شد.
  • کرم دور چشم شب : این نوع از کرم‌های دور چشم فاقد SPF بوده و حاوی رتینول هستند تا باعث ایجاد رطوبت کافی در پوست دور چشمتان شوند.

از چه سنی باید شروع به استفاده از کرم دور چشم کرد ؟؟

همواره استفاده از کرم‌های دور چشم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای مراقبت از پوست این ناحیه از صورتتان باشد. از این رو بسیاری از متخصصین در این زمینه نیز برای این‌که دچار مشکلات پوستی هم‌چون چین و چروک، پف کردن اطراف چشم، شل و کدر شدن پوست زیر چشم و … نشوید، پیشنهاد می‌کنند که از سن 20 تا 25 سالگی شروع به استفاده از کرم‌های دور چشم کنید.

عوارض و معایب کرم دور چشم

همان‌طور که کرم‌های دور چشم خواص درمانی دارند و برای جلوگیری از برزو نشانه‌های پیری و درمان مشکلات پوستی در این ناحیه پیشنهاد می‌شوند، معایبی نیز می‌توانند داشته باشند. از این رو در ادامه به برخی از مهم‌ترین عوارض و معایب کرم دور چشم اشاره کرده‌ایم.

عوارض و معایب کرم دور چشم

  • احساس سوزش در اطراف چشم : در بسیاری از مواقع کرم‌های دور چشم حاوی اسید‌های ملایمی هستند که برای کاهش چین و چروک کاربرد دارند. همین موضوع سبب می‌شود که بعضی از افراد به این نوع از کرم‌ها حساسیت نشان داده و پوستشان دچار سوزش شود.

در عین حال باید به این نکته اشاره کنیم که بر روی بسته بندی کرم‌های دور چشم نحوه استفاده صحیح و دستورالعمل آن نوشته شده است. همچنین به این مورد اشاره شده است که ممکن است پس از استفاده از این کرم دچار سوزش خفیفی شوید. در این حالت اگر پس از استفاده از کرم دور چشم همواره دچار سوزش می‌شوید بهتر است دیگر از آن استفاده نکنید و راه‌کار دیگری را برای رسیدگی به پوست ناحیه دور چشم خود پیش بگیرید.

  • حساسیت به ویتامین K : یکی از خواص استفاده کرم‌های دور چشم این است که می‌توانند به کاهش و درمان تیرگی دور چشم شما نیز کمک کنند. ویتامین K موجود در این کرم‌ها سبب می‌شود که عروق خونی اطراف چشم ترمیم و تحریک شوند و در نتیجه تیرگی دور چشم شما کاهش یابد. اما برخی از افراد ممکن است به ویتامین K آلرژی داشته باشند، در این حالت بهتر است قبل از استفاده از کرم دور چشم وضعیت بدنی خود را مورد بررسی قرار دهید تا دچار آلرژی نشوید. در عین حال اگر بعد از استفاده از این نوع از کرم‌ها نیز دچار آلرژی شدید، دیگر از آن‌ها استفاده نکنید.
  • ایجاد لک و تیرگی بیشتر : یکی از موادی که در کرم‌های دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیدروکینون است که خاصیت سفید کنندگی پوست را دارد. این ماده می‌تواند با کک و مک، آکنه و حلقه‌های تیره به وجود آمده بر روی پوست اطراف چشم شما مقابله کند و آن‌ها را از بین ببرد. اما نکته قابل توجه این است که امکان دارد این ماده بر روی پوست برخی از افراد نتیجه‌ای برعکس را اعمال کند، به این نحو که سبب ایجاد لک و تیرگی بیشتری بر روی پوست خواهد شد.
  • حساسیت به رتینول : ماده دیگری که در کرم دور چشم برای رفع تیرگی و کاهش علائم پیری زودرس استفاده می‌شود، رتینول از مشتقات ویتامین A است. این ماده نیز در صورتی‌که به آن حساسیت داشته باشید، ممکن است پوست اطراف چشم شما را دچار سوزش کند.

در عین حال اگر علاقمند هستید که بدانید کرم دور چشم چه فوایدی دارد، پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله نوشته شده در رابطه با این موضوع در مجله اینترنتی مادامون مراجعه کنید.

با توجه به این‌که پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است بایستی برای مراقبت از آن از روش‌هایی بدون عارضه استفاده کنید تا از این طریق بتوانید شادابی و طراوت از دست رفته این ناحیه از پوستتان را بار دیگر به آن هدیه کنید. همچنین همان‌طور که در مطالب بالا گفته شد، یکی از بهترین راه‌کارها برای رسیدگی به پوست ناحیه دور چشم استفاده از محصولات مراقبت از پوست هم‌چون کرم دور چشم است. این نوع از کرم‌ها مزایای بسیاری برای پوست اطراف چشم دارند، اما در عین حال ممکن است عوارض و معایبی نیز برای برخی از افراد به همراه داشته باشند. از این رو ما در مادامون سعی بر این داشتیم که در مطالب بالا عوارض و معایب استفاده از کرم دور چشم را برای شما بیان کنیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین اگر شما عزیزان قصد خرید کرم دور چشم از مادامون را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت (www.madamoon.com) و یا صفحه اینستاگرام فروشگاه به دنیایی از کرم‌های دور چشم از برترین برند‌های ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید و محصول مورد نظر خود را با اطمینان خاطر در اسرع وقت خریداری کنید.

خرید کرم دورچشم از فروشگاه مادامون

در عین حال خوشحال می‌شویم که اگر شما همراهان عزیز مادامون تجربه‌ای در خصوص استفاده از کرم دور چشم داشته‌اید و با عوارض و معایب احتمالی که ممکن است این نوع از کرم‌ها داشته باشند، مواجه شده‌اید، آن‌را با ما و دیگر مخاطبین بلاگ مادامون به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

 

بهترین کرم دورچشم کدام محصول است؟

در میان انواع کرم‌های دورچشم موجود در بازار، نمی‌توانیم یک محصول را انتخاب کنیم. انتخاب این محصول باید باتوجه به نیاز پوست و سن شما باشد.

چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم، قبل از خواب و بعد از شستشوی صورت است.

هنگام خرید کرم دورچشم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

توجه به سن، نوع تیرگی زیرچشم و نوع پوست از مهم‌ترین فاکتورهای خرید کرم دورچشم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا