آرایشی و زیبایی

موس صورت چیست؟ چه کاربرد‌هایی دارد؟

موس صورت چیست؟ سؤالی که قبل از هر چیز، باید پاسخ داد. موس صورت، یک محصول آرایشی است که به عنوان زیرساز استفاده می‌شود. زیرساز آرایش، روی پوست می‌نشیند تا سپس سایر محصولات آرایشی روی صورت سوار شوند. درواقع، کرم موس صورت یک پایه برای آرایش محسوب می‌شود. این عملکرد موس، شبیه کرم پودر است.

البته، پاسخ به این سؤال که موس صورت چیست، در همین چند جمله نمی‌گنجد. این کرم دقیقاً هم شبیه کرم پودر یا سایر محصولات زیرساز نیست. موس صورت، برتری خوبی نسبت به اغلب این محصولات دارد. برخلاف کرم پودر، موس صورت منافذ پوست را نمی‌بنند و به پوست صورت اجازه می‌دهد تا بهتر تنفس کند. در مقاله دیگری به طور کامل فرق موس صورت و کرم پودر را برای شما توضیح داده‌ایم.

کاربرد موس صورت چیست؟

از کرم موس صورت، برای زیرسازی آرایش و پوشاندن لکه‌های پوست استفاده می‌شود‌. کاربرد مهم این کرم، برای افراد دارای پوست خشک و بالغ (افراد مسن) است. موس صورت، ضمن پوشش ایرادات پوستی، یک لایه کاملاً مات با جلوه زیبا را بر روی صورت می‌سازد. این قابلیت مات کنندگی، موس صورت را به محصولی مناسب برای افراد با پوست مختلط و چرب تبدیل کرده است.

خاصیت ضد آفتاب

یکی دیگر از کاربردهای مهم موس صورت، خاصیت ضد آفتابی آن است. شاید اگر بپرسید موس صورت چیست، اغلب به همان خاصیت زیرسازی و پوشانندگی این کرم پرداخته شود؛ ولی کاربرد این کرم، به همین‌جا ختم نمی‌شود. بسیاری از موس‌ها، خاصیت ضد آفتاب دارند و از پوستتان به خوبی مراقبت می‌کنند. در صورت انتخاب یک کرم موس صورت ضد آفتاب، نیازی به استفاده از سایر محصولات هم نخواهید داشت.

ویژگی‌های موس صورت چیست؟

در معرفی این محصول آرایشی و صحبت درمورد این که موس صورت چیست، به مزایای زیادی اشاره کردیم. ولی در اینجا به صورت خلاصه و کامل، ویژگی‌های مهم و مزایای این کرم را بررسی می‌کنیم:

  • زیرسازی و آماده کردن پوست برای آرایش
  • ایجاد پوشش مات و از بین برنده براقی (مناسب براب افراد دارای پوست چرب و براق)
  • بافت نرم و سبک که احساس سنگینی یا خفگی به پوست نمی‌دهد
  • پوشش لکه‌ها، جوش‌ها و موارد این‌چنینی به صورت یکدست و عالی
  • مناسب برای استفاده طولانی مدت یا روزانه، به دلیل ترکیبات ملایم و سازگار
  • تنوع ویژگی‌ها و رنگ، برای سازگاری با انواع مختلف پوست
  • خاصیت ضد آفتاب که در اغلب موس‌های صورت وجور دارد

ویژگی‌های موس صورت چیست؟

روش استفاده از موس صورت چیست؟

روش استفاده و به کار بردن موس صورت، شبیه کرم پودر است. یک قانون مهم در مراقبت از پوست و آرایش، این است که ابتدا با محصولات سبک پوست را آماده کنید تا محصولات سنگین‌تر روی آن سوار شوند. پس ابتدا پوست صورت آماده می‌شود، سپس از موس صورت به عنوان پایه برای مراحل بعدی استفاده می‌کنیم.

قبل از هر چیز، پوست صورتتان را به خوبی تمیز کنید. ابتدا از شوینده مناسب و سپس تونر صورت استفاده کنید. بعد از تونر، به یک کرم مرطوب کننده ملایم نیاز دارید. در فصل سرما، توجه ویژه‌تری به آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوستتان داشته باشید. همه این مراحل را به ترتیب و با محصولات مناسب، طی کنید. انواع مختلف شوینده، تونر و مرطوب‌کننده در سایت مادامون وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی و خریداری کنید. همچنین می‌توانید تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را در مادامون مگ بخوانید.

حال نوبت به موس صورت می‌رسد. لایه‌ای نازک از موس صورت را با انگشت برداشته و به آهستگی روی صورت بزنید. سپس با استفاده از انگشت دست یا پد، موس صورت را پخش کنید. می‌توانید از برس هم برای پخش کردن کرم موس صورت استفاده کنید ولی در کل، انگشتان به دلیل گرم بودن، عملکرد بهتری خواهند داشت.

موس صورت را به مقدار کافی و به صورت یکنواخت به کار ببرید. کرم را از وسط صورت به اطراف و به حالت رو به پایین بمالید. به نقاطی که لک دارند، توجه بیشتری کنید ولی مراقب یکدست شدن آرایش باشید. پس از موس صورت، از کانسیلر استفاده کنید و سایر مراحل آرایش را پیش ببرید. بهترین کانسیلر برای پوست چرب و بهترین کانسیلر برای پوست خشک را در مادامون مگ معرفی کردیم.

بهترین موس صورت چیست؟

بهترین موس صورت، موس صورتی است که مناسب‌ترین برای پوست شما باشد. این نوع از کرم را می‌توان به انواع مختلف و بر اساس ویژگی‌ها دسته‌بندی کرد. در ادامه بر اساس ویژگی‌های مهم، موس صورت را مقایسه می‌کنیم.

بافت موس صورت

بافت کرم موس صورت، مشخص می‌کند که با چه نوعی از پوست، سازگارتر است. موس مات که به صورت فشرده یا پودری وجود دارد، بهترین انتخاب برای پوست‌های مختلط تا چرب است. از طرفی، موس صورت مایع، احتمالاً انتخاب بهتری برای افراد دارای پوست معمولی تا خشک است.

بافت موس صورت چیست؟

رنگ موس صورت

همانطور که گفتیم، موس در انواع مختلف رنگ‌ها وجود دارد تا به بهترین شکل با رنگ پوستتان هماهنگ شود. در انتخاب بهترین موس صورت، باید دقت کنید که چه رنگی از آن، با پوست شما همخوانی بیشتری دارد. بهترین روش برای تشخیص رنگ مناسب، تست کردن کمی از آن یا توجه به تونالیته پوست است.

قابلیت‌های موس صورت

هر نوعی از موس صورت، قابلیت‌های خاص خود را دارد. برخی از موس‌ها، خاصیت ضد آفتاب دارند. برخی از آنها، ضد آب هستند و در صورت تعریق یا تماس با آب، ماندگاری خود را حفظ می‌کنند. برخی از آنها، خاصیت ضد چروک و جوانسازی هم دارند.

برند موس صورت

موس صورت، تحت برندهای مختلف داخلی و خارجی عرضه می‌شود. هر برند، طیف رنگی خاص خود، سطح مرغوبیت و قابلیت‌های متفاوتی دارد. صحبت درمورد برندها، بسیار مفصل است ولی با مراجعه به صفحه هر محصول در سایت مادامون، می‌توانید با ویژگی‌های برند آشنا شوید. محبوب‌ترین برندها در بازار ایران، مای، اورال و می بلین هستند.

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به این پرسش که موس صورت چیست، پاسخ دهیم. درمورد ویژگی‌ها، کاربرد، مزایا و انواع مختلف موس صورت بحث شد. در کل، کرم موس صورت یک کرم عالی برای زیرسازی و پوشانندگی پوست صورت به صورت روزمره است. حالت مات و سبکی این نوع از کرم، هم ظاهری زیبا به صورت می‌بخشد و هم به پوست آسیب نمی‌زند. امیدواریم مطالب ذکر شده درمورد این محصول و معرفی انواع مختلف آن، در انتخاب موس صورت مناسب، به شما کمک کند. شما می‌توانید خرید موس صورت‌ را با انواع برند و ویژگی‌ها از سایت مادامون تجربه کنید. شما لایق بهترین‌ها هستید و بهترین‌ها در مادامون برای شما آماده‌اند.

خرید موس صورت از فروشگاه مادامون

سوالات متداول

 

استفاده از موس بهتر است یا کرم پودر؟

موس به عنوان زیرساز آرایش شناخته می‌شود و جایگزین کرم پودر نیست.

آیا موس صورت باعث بروز آکنه می‌شود؟

اگر پوست حساس و مستعد جوش دارید از موس آنتی آکنه استفاده کنید.

آیا می‌شود موس صورت را روزانه استفاده کرد؟

موس صورت برای استفاده روزانه سنگین است و به پوست آسیب می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا