آرایشی و زیبایی

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

اگر شما هم سلامتی و زیبایی پوست خود را در اولویت می‌گذارید، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده باید دو جزء اساسی روتین رسیدگی به صورتتان باشد. با اینکه محصولات مرطوب کننده از پرکاربردترین و دم‌دستی‌ترین اقلام آرایشی بهداشتی است، اما هنوز عده کثیری تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را نمی‌دانند و با کاربرد این دو آشنا نیستند.

آیا شما هم تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان را نمی‌دانید؟ با مزایا و معایب آن‌ها آشنا نیستید؟ یا برایتان سؤال است که استفاده از کدامشان بهتر و ضروری‌تر است؟ با ما در سایت مادامون همراه شوید تا پاسخ پرسش‌هایتان را پیدا کنید.

مرطوب کننده چیست؟

اگر از شما بپرسند که فراگیرترین محصول آرایشی بهداشتی در میان خانم‌ها و آقایان چیست بدون شک جواب شما یک چیز خواهد بود: کرم مرطوب کننده. مرطوب کننده یا به اصطلاح «moisturizer» به موادی گفته می‌شود که مانع خارج شدن رطوبت پوست شده و به کاهش خشکی و افزایش لطافت پوست کمک شایانی می‌کنند. این محصولات اصولاً در سه دسته کلی قرار می‌گیرند:

  • امولینت چربی: مثل استرها و روغن‌ها
  • سکوآلن یا روغن‌ها: مثل روغن جوجوبا یا نارگیل
  • پوشاننده‌ها: مثل وازلین

مزایای استفاده از محصولات مرطوب کننده

تا به اینجا با انواع مرطوب کننده‌ها آشنا شدیم و اکنون زمان آن رسیده تا به سراغ مزایای مرطوب کننده و استفاده از آن برویم.

مزایای مرطوب کننده

جلوگیری از خارج شدن آب پوست:

شاید برایتان جالب باشد که ۳۰ درصد از حجم پوست صورت ما را آب و چربی تشکیل داده است. اگر این آب تبخیر شود، چربی پوست هم از دست رفته و به پوستی خشک و حساس تبدیل می‌شود. البته که نوشیدن آب بسیار کمک کننده است اما برای جلوگیری از خشک و آسیب پذیر شدن پوست کافی نیست. مهم‌ترین وظیفه و ویژگی بارز مرطوب کننده‌های آرایشی بهداشتی جلوگیری از خروج رطوبت صورت و ایجاد لایه‌ای محافظ و مرطوب بر پوست آن است.

محصولات مرطوب کننده، دشمن جوش‌های صورت

شاید برایتان عجیب باشد اما با استفاده مداوم و به اندازه کرم مرطوب کننده با کنترل سطح چربی بر روی پوست، امکان ایجاد آکنه و جوش بسیار پایین می‌آید و شما پوستی شاداب و عاری از زائده‌های مزاحم پوستی خواهید داشت.

محافظ پوست خشک و حساس

مراقبت از پوست‌های خشک و حساس نسبت به بقیه پوست‌ها کمی دشوارتر است چرا که اگر از این نوع پوست به خوبی مراقبت نشود، پوست آسیب‌پذیرتر شده و مشکلاتی همچون اگزما یا لکه‌ها و دانه‌های خارشی را به وجود می‌آورد. استفاده مرطوب کننده گامی بزرگ در رفع خشکی، حساسیت‌های پوستی، اگزما، پوسته‌پوسته و قرمز شدن پوست صورت شما باشد و از رسیدن آسیب به آن جلوگیری کند.

جوان‌سازی پوست شما

یکی دیگر از مزایای استفاده از محصولات مرطوب‌کننده، جوان‌سازی پوست شماست. این محصولات با رطوبت رسانی عمیق و کامل به همه پوست شما سبب می‌شوند تا ترکیباتی مثل آنتی‌اکسیدان‌ها که از علائم پیری پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، بهتر عمل کرده و شانس اثر کردن آن‌ها را افزایش می‌دهند و در نتیجه از پیری زودرس پوست شما و ایجاد چین‌وچروک‌ها جلوگیری کرده و گذر زمان را به امری شیرین تبدیل می‌کنند.

حالا که با مرطوب‌کننده‌ها به خوبی آشنا شدید، وقت آن است که به سراغ معرفی آبرسان‌ها برویم تا در قدم بعد بتوانیم تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را نیز برای شما توضیح دهیم.

آبرسان چیست؟

بر خلاف محصولات مرطوب کننده، آب رسان‌ها یا به اصلاح «hydrators» به منظور جذب رطوبت از هوا و پوست و نگه‌داری آن بر روی پوست تعبیه شده‌اند. گلیسیرین و آلوئه‌ورا از جمله محصولات آبرسان طبیعی هستند که با نام هموکتانت یا جاذب الرطوبه نیز شناخته می‌شوند و وظیفه اصلی آن‌ها هیدراته نگه داشتن پوست صورت است.

آبرسان چیست؟

مزایای استفاده از آبرسان

آبرسان‌ها از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین محصولات آرایشی بهداشتی روزانه در میان عموم افراد هستند. اگر شما نیز قصد دارید به علت محبوبیت فراوان آن پی ببرید و بسنجید که این محصول مناسب شما هست یا در ادامه با ما همراه باشید تا با فواید آن آشنا شویم.

آبرسان، مجموعه‌ای تقویتی برای پوست شما

اگر تا به حال دقت کرده باشید در موقعیت‌های متفاوت و متعددی پوست صورت رطوبت زیادی را از دست می‌دهد. حمام یکی از این موقعیت‌هاست.

بعد از استحمام خصوصاً با آب گرم، پوست مقادیر زیادی از آب و چربی خود را از طریق تعرق از دست داده و بسیار خشک و آسیب‌پذیر می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از مرطوب کننده به تنهایی کافی نیست و باید از محصولی با قابلیت هیدراته کردن یا آبرسانی بالا استفاده کنیم. آبرسان یکی از این محصولات است.

اولین و مهم‌ترین ویژگی آبرسان تقویت سطح پوست است. این محصول با دریافت رطوبت و مواد مغذی محلول از هوا و بافت صورت سیب تقویت پوست شما شده از خشکی آن جلوگیری می‌کند و ظاهری زیبا، شاداب و جذاب را به شما هدیه می‌دهد.

استفاده از آبرسان، سرم ضد پیری

وظیفه بعدی این محصول نفوذ به عمق پوست شماست. آبرسان با این کار سبب تحریک بافت‌های کلاژن ساز درون پوست شده و از پیر و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که استفاده از آبرسان به طور منظم و مکرر باشد تا نتیجه مطلوب به دست آید.

نکات استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

درست است که آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها فواید بسیاری دارند اما اگر به طور نادرستی استفاده شود ممکن است موجب ایجاد دردسرهایی برای فرد شما شوند. به همین خاطر در کنار دانستن تفاوت مرطوب کننده و آبرسان، به نکات زیر دقت کنید تا بهترین نتیجه را از استفاده از این محصولات مشاهده کنید:

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

  • کرم مرطوب کننده یا آبرسانی که استفاده می‌کنید حتماً باید مناسب پوست شما (معمولی، مختلط، چرب، خشک، حساس) باشد.
  • جهت استفاده و ماساژ این محصولات باید به سمت بالا باشد تا از افتادگی صورت جلوگیری کند.
  • همچنین ترتیب استفاده از آن‌ها در روتین پوستی بسیار مهم است به طوری که طبق توصیه کارشناسان باید ابتدا محصولات رقیق‌تر و بعد محصولات غلیظ‌تر را استفاده کنید تا پوستتان سالم و شاداب بماند.

بررسی تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

عده زیادی از مردم، تفاوت آبرسان و مرطوب کنندهرا فقط در اسم آن‌ها می‌بینند و به نظرشان در عملکرد آن دو تفاوتی وجود ندارد. باید بگوییم که این دو محصول با ترکیباتی کاملاً متفاوت با اهداف و به منظورهای خاص خودشان ساخته و به بازار عرضه شده‌اند.

در واقع شکل ظاهری محصول اصلاً مهم نیست و می‌تواند بالم، روغن، کرم، ژل و یا دیگر موارد باشد. اما ترکیبات به کار رفته در آن نشان‌دهنده این است که محصول آبرسان است یا مرطوب کننده.

اکنون به معرفی و بررسی مزایا و معایب مرطوب‌کننده و آبرسان پرداختیم، سؤالی که پیش می‌آید این است که کدام یک بهتر است؟ تفاوت آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟ شباهت‌های آن‌ها چه طور؟ استفاده از کدام مناسب‌تر است؟ و کدام یک به صرفه‌ترند؟

شباهت آبرسان و مرطوب کننده

  • هر دو به صورت روزانه استفاده می‌شوند.
  • هر دو به شادابی و لطافت پوست کمک می‌کنند.
  • هر دو از محصولات پر طرف‌دار آرایشی بهداشتی هستند.
  • هر دو مناسب برای بانوان و آقایان هستند.
  • هر دو از پیری و ایجاد چین‌وچروک در پوست جلوگیری می‌کنند.
  • هر دو انواع متنوعی برای پوست‌های مختلف دارند.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

  • محصولات آبرسان بسیار سبک بوده و از چربی کمی برخوردار هستند؛ در حالی که مرطوب کننده‌ها چربی بیشتری دارد تا پوست را التیام ببخشد.
  • مرطوب کننده‌ها برای خشکی و از دست رفتن آب و چربی پوست مناسب‌اند اما محصولات آبرسان برای هیدراته کردن و رساندن آب و رطوبت به پوست ساخته می‌شوند. کاربرد این دو محصول از مهم‌ترین عوامل تفاوت آبرسان و مرطوب کننده ها است.
  • خشکی پوست نوعی بیماری است که با مرطوب کننده درمان می‌شود اما کم آب شدن پوست نوعی حالت است که هر نوع پوستی می‌تواند تجربه کند و با استفاده مداوم از آبرسان‌ها درمان می‌شوند.
  • معمولاً قیمت مرطوب کننده نسبت به آبرسان به صرفه‌تر هستند.

رسیدگی به پوست در جهت سلامت آن حیاتی است و در این امر استفاده از محصولات پوستی بسیار حائز اهمیت هستند. محصولات مرطوب‌کننده و آبرسان که در اشکال مختلف جداگانه و باهم در بازار موجود هستند می‌توانند بسیار کمک کننده باشند و به نیازهای شما به خوبی پاسخ دهند البته به شرطی که مناسب و سازگار پوست و صورت شما طراحی و عرضه شده باشند. در این نوشته سعی کردیم تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را برای شما روشن کنیم. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با توجه به نیاز و اولویت‌های خود از بهترین محصول استفاده کنید.

هم‌چنین برای دیدن و خرید انواع مرطوب کننده و آبرسان می‌توانید به سایت مادامون مراجعه کنید و پوست خود به کمک این محصولات از هرگونه آسیب نجات دهید. شما لایق بهترین‌ها هستید.

 

سوالات متداول

 

استفاده از مرطوب کننده بهتر است یا آبرسان؟

این محصولات بر هم برتری ندارند و هردو نیاز پوست هستند.

برای پوست خشک استفاده از کدام محصول بهتر است؟

استفاده از این محصولات به نوع پوست ربطی ندارد.

بهترین برند آبرسان و مرطوب کننده در بازار چیست؟

انواع مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارند که بهترین آن‌هارا برای راحتی شما در سایت مادامون قرار داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا