مو

چطور موهای براق و درخشان داشته باشیم؟

داشتن موهای براق و درخشان آرزوی هر خانم و آقایی است که به ظاهر و سلامتی موهایش اهمیت می‌دهد. این خواسته بین افرادی که موهای متفاوتی دارند هم مشترک است. ممکن است شما موهایی لخت یا فر، کوتاه یا بلند داشته باشید و همواره به دنبال راهی برای براق کردن آن‌ها بگردید. علاوه بر رعایت بهداشت و داشتن رژیم غذایی سالم، انجام بعضی کارها باعث درخشندگی موها می‌شود. برای داشتن موهای براق و درخشان لازم نیست هزینۀ زیادی بپردازید و هر چند ماه یکبار موهایتان را کراتینه کنید. در این مقاله قصد داریم روش‌های خانگی برای براق شدن مو را به شما معرفی کنیم. تا انتهای مطلب همراه مادامون باشید. 

چند راهکار ساده برای داشتن موی براق و درخشنده

غذایی که می‌خورید، آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید و محصولات مختلفی که برای مو استفاده می‌کنید در نوع و جنس موی شما تأثیر مستقیم دارد. برای داشتن موهای براق لازم نیست حتما موهایتان را کراتینه کنید و از روش‌هایی که هزینۀ زیادی دارد استفاده کنید. می‌توانید موهایی صاف، حالت‌دار و فر اما درخشان و براق داشته باشید. در ادامه چند راهکار برای درخشانی و براق شدن مو برایتان خواهیم گفت. 

چطور موهای براق و درخشان داشته باشیم؟

زیاد آب بنوشید

همان طور که می‌دانید عادت‌های غذایی و سبک زندگی که دارید، روی پوست و موی شما تأثیر مستقیم دارد. جالب است بدانید مقدار آبی که مصرف می‌کنید روی درخشانی و براقی موها مؤثر است. کمبود آب بدن باعث خشکی و کدر شدن موها می‌شود. برای رفع این مشکل روزانه 7 الی 8 لیوان آب بنوشید و مصرف میوه و سبزیجات آبدار مثل کاهو و کلم، هندوانه و خیار را در برنامۀ غذایی‌تان بگنجانید. خوردن دمنوش‌های گیاهی نیز بسیار مفید است. 

از شستن زیادی مو بپرهیزید

شستن زیادی از حد مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی موجود در ناحیۀ سر می‌شود. در واقع شستشوی بیش از حد باعث می‌شود تا موهایتان به‌آسانی آسیب‌پذیر و شکننده شده و خشک و کدر به نظر برسد. برای براق نگه داشتن مو و از بین نرفتن روغن طبیعی آن، بیش از یک یا دو بار در هفته موهایتان را نشورید. هرچیزی که باید درباره شستشوی سر خود بدانید را در مادامون مگ بخوانید.

چطور موهای براق و درخشان داشته باشیم؟

از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید

تا حد امکان از وسایل حرارتی مثل اتو، سشوار و فرکنندۀ مو استفاده نکنید. آب موجود در ساقۀ مو با حرارت تبخیر می‌شود و مو کدر و خشک می‌شود. بهتر است بعد از حمام کردن اجازه دهید موهایتان به‌طور طبیعی خشک شود. با رعایت این نکته پس از چند هفته متوجه تفاوت و درخشندگی موهایتان خواهید شد. 

ماسک موی خانگی بسازید

یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی برای براق کردن موها استفاده از ماسک موهای طبیعی و مغذی است که خواص زیادی دارند. درست کردن این ماسک‌ها کار راحت و کم‌هزینه‌ای است و معجزه می‌کند. کافیست به مدت چند هفته تا چند ماه این کار را انجام بدهید. یکی دیگر از راه‌ها درخشان کردن مو با سرم مو است.

ماسک موی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ علاوه بر خاصیت رطوبت‌رسانی و درخشندگی باعث تقویت و استحکام مو هم می‌شود چون پروتئین زیادی دارد. برای درست کردن این ماسک کافیست دو عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید و آن را به‌خوبی هم بزنید. سپس آن را روی ساقۀ مو که از قبل خیس کرده‌اید بزنید و به‌آرامی تا نوک مو بکشید. پس از 30 دقیقه موهایتان را با آب سرد یا ولرم بشورید. از آب خیلی داغ استفاده نکنید، چون تخم‌مرغ لخته می‌شود و سخت پاک می‌شود.

ماسک موی آووکادو

آووکادو یک میوۀ استثنایی و پرخاصیت است که برای تقویت و آبرسانی موها توصیه می‌شود. برای درست کردن ماسک آووکادو در منزل، یک آووکادوی رسیده را پوست بکنید و گوشت آن را داخل یک ظرف له کنید تا خمیری شود. سپس خمیر را از ریشه تا نوک موهایتان که از قبل خیس کرده‌اید بزنید. به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید. 

به موهایتان نرم‌کننده بزنید

زمانی که موها خشک و کم‌آب باشد کدر به نظر می‌رسد. برای حل این مشکل از نرم‌کنندۀ مناسب استفاده کنید. نرم‌کننده‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام مخصوص یک نوع مو است. اگر در انتخاب محصول تردید دارید و نمی‌دانید کدام نرم‌کننده مناسب موی شماست، ما به شما اسپری نرم‌کننده و حالت‌دهندۀ مو لافارر را پیشنهاد می‌کنیم که برای همۀ موها مناسب است. این محصول دارای عصاره‌های گیاهی است و با آبرسانی به موها باعث تقویت و درخشندگی آن‌ها می‌شود. اسپری مو لافارر نیاز به آبکشی ندارد و به راحتی می‌توانید در طول روز از آن استفاده کنید. 

چطور موهای براق و درخشان داشته باشیم؟

از روغن‌های گیاهی استفاده کنید

استفاده از روغن‌هایی مثل نارگیل، جوجوبا، زیتون و آرگان نیز یکی دیگر از راه‌های درخشان کردن مو است. کافیست چند قطره روغن را کف دست بریزید و آن را روی مو به‌صورت دورانی ماساژ دهید. برای نتیجه‌گیری بهتر این کار را چندبار در هفته انجام دهید. 

اگر تمامی راهکارهایی که در بالا گفتیم را انجام دادید و نتیجه‌ای نگرفتید، پیشنهاد می‌کنیم به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا علت خشکی و کدری موهایتان را بررسی کند و در صورت لازم محلول و داروهای شیمیایی برایتان تجویز کند. از اینکه تا پایان مطلب همراه مادامون بودید از شما سپاسگزاریم. 

سوالات متداول

 

آیا استفاده از ماسک موی خانگی موثر است؟

در صورت استفاده مداوم، بله.

آیا استفاده از شامپو و نرم کننده موهای ما را براق می‌کند؟

تاحدودی بله اما بازهم به ژنتیک و نوع موهای شما بستگی دارد.

با وجود داشتن موهای چرب، اگر هرروز حمام برویم موهایمان براق می‌شود؟

خیر برای سلامت ریشه مو و جلوگیری از ریزش بهتر است هفته‌ای دوبار بیشتر به حمام نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا