آرایشی و زیبایی

استفاده از کرم دور چشم را از چه سنی شروع کنیم؟

آیا می دانستید که به طور متوسط ​​روزانه 10000 بار پلک می زنید؟ پوست اطراف چشم شما بسیار نازک است و دائماً مورد استفاده قرار می گیرد؛ این دلیل خوبی برای مراقبت های پیشگیرانه  از آن می باشد. اما متاسفانه تا در اکثر افراد علائم پیری و چروک نمایان نشود به فکر رسیدگی و جوانسازی پوست خود نمی افتند. چشم ها دریچه های روح هستنند و با نازک ترین قسمت از پوست صورت شما احاطه شده اند. به همین دلیل اولین نشانه های پیری پوست صورت را چشم ها نمایان میکنند. به همین دلیل باید به دنبال راهی برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست دور چشم ها باشیم.

کرم دور چشم چیست؟

شادابی و جوانی پوست اطراف چشم، نشان دهنده ی سلامتی و جوانی صورت است. همانطور که گفتیم، پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن سن، خشکی و کم آبی پوست و عدم مراقبت مناسب، دچار چین و چروک شده و آسیب می بیند. با این حال ما باید به دنبال راه درمانی ایمن و مطمئنی باشیم تا از پیری پوست خود پیشگیری کنیم. بنابراین باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده تا مناسب با سن و نوع پوست ، بهترین کرم دور چشم را به ما معرفی نماید.

سن استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم پوست را آبرسانی کرده و میکروسیرکولاسیون خون را که در این ناحیه از صورت ضعیف است، تقویت می‌کند و تیرگی های پوست دور چشم که شما را خسته نشان می‌دهد، از بین می برد.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

پوست اطراف چشم ظریف تر و شکننده تر از جاهای دیگر بدن است و ویژگی های خاصی دارد که نیاز به مراقبت مناسب دارد.  این ناحیه از صورت، تقریباً فاقد لایه هیدرولیپیدی است که از پوست محافظت می کند و غدد چربی کمی نیز دارد.  گودی ها و حلقه های تیره زیر چشم موجب از بین رفتن درخشندگی و شادابی پوست می شوند؛ استفاده از یک محصول فرموله شده ی مناسب، باعث بازگرداندن طراوت به پوست شما و از بین بردن حالت خستگی دور چشم شما خواهد شد.

به علاوه، ترکیب کانتور چشم با سایر محصولات مراقبتی متفاوت است؛ زیرا به طور خاص برای این ناحیه از صورت فرموله شده است. این محصول می تواند از طریق مویرگی با چشم ها تماس داشته باشد، بنابراین هیچ گونه محرکی ندارد و به چشم شما آسیب نمی رساند. برای خواندن فواید کرم دور چشم می‌توانید به بلاگ مربوطه در مادامون مگ سر بزنید.

استفاده از کرم دور چشم را از چه سنی باید شروع کرد؟

همانطور که میدانید مراقبت و رعایت بهداشت، کلید زیبایی پوست است. اما هیدراتاسیون نیز نقش بسیار مهمی در سلامت پوست شما دارد.  توصیه می شود از حدود 25 سالگی استفاده از کرم کانتور دور چشم را شروع کنید، یعنی سنی که نوسازی سلولی شروع به کند شدن می کند. البته افرادی که پوست خشک‌تری دارند، ترجیحا استفاده از کرم دور چشم را از ۲۰ سالگی آغاز کنند؛ زیرا پوست آن‌ها اغلب زود پیر می‌شود. برای پیشگیری از این موضوع بهتر است روتین روزانه مراقبت از پوست خشک را رعایت کنید.

استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم در دهه ی دوم زندگی شما بسیار بر پیشگیری از پیری زودرس  پوست تاثیر گذار است.

در درهه دوم و سوم زندگیتان یعنی ۲۰ و ۳۰ سالگی بهتر است از کرم هایی متناسب با سن خود که حاوی ویتامین E و C می باشد، استفاده کنید تا مانع از تیرگی و چروک زیر چشم شود.  اما در دهه های ۴ و ۵ یا همان ۴۰ و ۵۰ سالگی است، بهتر است از محصولاتی که دارای رتینول می باشد و قدرت لیفتینگ و از بین بردن تیرگی را دارد استفاده کنید. اگر برای شما سوال است که آیا استفاده از کرم دور چشم معایبی دارد، به مطلب تهیه شده در مجله مادامون سر بزنید.

چگونه یک کرم دور چشم موثر انتخاب کنیم؟

محیط زندگی، آلودگی و استرس در کدر و بی روح شدن چشم ها موثر هستند. کرم هایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد فعال سفت کننده هستند تا علائم تیره شدن چشم را از بین ببرند. برای کاهش علائم خستگی (لکه های تیره )، هیچ چیز بهتر از یک ماسک تخلیه کننده برای بهبود میکروسیرکولاسیون پوست و از بین بردن سموم انباشته شده در زیر چشم نیست. انتخاب یک کرم دور چشم مناسب را پزشک متخصص پوست می تواند تشخیص دهد. ایشان با بررسی سن، نیازها و نوع پوستتان، مشکلات پوست شما را شناسایی کرده و کرم دورچشم مناسب را برایتان تجویز خواهد کرد.

چگونه کرم دور چشم را به درستی استفاده کنیم؟

برای استفاده از کرم دور چشم، ابتدا صورت خود را با ژل شستشو بشویید و پس از خشک کردن آن از انگشت حلقه خود که ضعیف ترین انگشت شما است استفاده کنید. مقدار کمی از محصول را با نوک انگشت  خود بردارید و آن را روی پوست اطراف چشم خود بمالید. با استفاده از نوک انگشتان خود، به آرامی به گوشه های داخلی به سمت گوشه های بیرونی چشمان خود ضربه بزنید. همین حرکت را زیر قوس ابروی خود انجام دهید. سعی نکنید کرم را با مالش به پوست خود وارد کنید؛ به آرامی با ضربه زدن به دور چشم خود، از پلک پایین شروع کرده و به سمت ابرو به سمت بالا حرکت کنید. این ماساژ ظریف، گردش خون را نیز فعال می کند. به طور کلی، کرم دور چشم باید قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب در روز استفاده شود.

استفاده از کرم دور چشم را از چه سنی شروع کنیم؟

سایر نکات مراقبت از پوست برای چشمان شما

علاوه بر استفاده صحیح از کرم دور چشم، نکات زیر را برای مراقبت از پوست چشم رعایت کنید :

پوست اطراف چشم خود را به آرامی ماساژ دهید تا گردش خون بهتر شود و پف آن کاهش یابد.هنگامی که آرایش چشم دارید از خوابیدن خودداری کنید. از یک پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید که برای دور چشم بی خطر است. هنگام بیرون رفتن از منزل،عینک آفتابی بزنید تا چشم ها و ناحیه ی دور آن را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

ناحیه ی دور چشم به علت نازکی و حساسیتی که دارد، زودتر از پوست نقاط دیگر بدن دچار افتادگی و پیری زودرس می شود. بنابراین باید برای پیشگیری از این اتفاق به فکر راهکار باشیم. کرم دور چشم از دسته محصولاتی است که هیچ گونه عوارضی ندارد و پوست دور چشم را آبرسانی کرده و تحریک به کلاژن سازی میکند. کرم دور چشم باید توسط پزشک و مناسب با پوست و سن شما تجویز شود تا کارایی لازم را برای بهبود پوست شما داشته باشد.

خرید بهترین کرم دور چشم از فروشگاه مادامون

 

سوالات متداول

 

مزایای کرم دور چشم چیست؟

رفع تیرگی، از بین بردن چین و چروک و پف دور چشم، نرم کننده و درمان آلرژی دور چشم

عوارض کرم دور چشم چیست؟

کرم دور چشم عوارض خاصی ندارد.

آیا کرم دور چشم بر جوانی پوست تاثیر دارد؟

بله . بخصوص که مصرف این کرم را از سنین جوانی شروع کنید.

آیا مصرف کرم دور چشم در زمان بارداری ممنوع است؟

بله . زیرا دوران بارداری دوران حساسی است و بسیاری از کرم ها جذب بدن شده و از طریق خون مادر منتقل می شود.

بهترین زمان برای مصرف کرم دور چشم چه وقتی است؟

کرم دور چشم را در طول روز می توانید استفاده کنید اما بهترین زمان برای استفاده از آن هر ۱۲ ساعت یکبار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا