پوست

روتین مراقبت از پوست خشک

حتما شما هم با ما هم‌نظرید که داشتن پوست شاداب و جوان از مهمترین فاکتورهای زیبایی به شمار می‌رود. پوست شما در طول روز و شب در معرض انواع آلودگی‌ها و اشعه‌ها قرار می‌گیرد. به همین علت لازم است تا به صورت روزانه و مستمر آن را پاکسازی کنید و به روند ترمیم پوستتان کمک کنید. حتما می‌پرسید چگونه؟ با داشتن یک روتین پوستی اصولی و درست می‌توانید از پوستتان مراقبت کنید و به بهبود و ترمیم سلول‌های پوستی کمک زیادی کنید. برخلاف تصور عامۀ مردم، رعایت کردن روتین پوستی فقط مخصوص بانوان نیست و انجام آن برای تمام افراد ضروریست. از آنجا که افراد انواع پوست‌های مختلفی دارند، روتین پوستی همۀ پوست‌ها یکسان نیست. طبیعی است که روتین پوستی یک پوست خشک با روتین مراقبت از پوست چرب متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های پوست خشک را بررسی کنیم و روتین درست مراقبت از پوست خشک را مرحله به مرحله برایتان توضیح بدهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روتین پوستی چیست؟

روتین پوستی در واقع همان روتین نگهداری و مراقبت از پوست است و به مجموعۀ اقدامات مراقبتی گفته می‌شود که در آن از محصولات تخصصی پوست استفاده می‌شود. روتین پوستی فقط مخصوص افرادی که مشکل پوستی یا پوست حساس دارند نیست. بلکه همۀ افراد چه خانم و چه آقا با هر نوع پوستی باید روتین مراقبت از پوست را رعایت کنند. استمرار و انجام صحیح مراحل روتین پوستی دو رکن اصلی هر روتین پوستی است. اگر روتین پوستی را در بلندمدت و به صورت اصولی و صحیح انجام دهید تا پایان عمر پوستی شاداب و سالم خواهید داشت. برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست در شب، به مقاله مربوطه در مادامون مگ سر بزنید.

روتین مراقبت از پوست خشک

ویژگی‌های پوست خشک چیست؟

همان طور که می‌دانید نوع پوست همۀ انسان‌ها با هم یکی نیست. ممکن است شما یکی از انواع پوست‌های معمولی، چرب، خشک، مختلط و حساس را داشته باشید. پوسته‌پوسته شدن، ترک‌خوردگی، وجود منافذ ریز و چروک‌های پوستی از نشانه‌های پوست خشک است. اگر فکر می‌کنید پوستتان در طوب روز و شب رطوبت کافی و انعطاف لازم را ندارد، به احتمال زیاد پوست شما از نوع خشک است. در فصل زمستان نیز به دلیل سرمای هوا پوست دچار ترک‌های ریز و پوسته پوسته شدن می‌شود. این خشکی علاوه بر صورت ممکن است روی دست‌ها و بدن هم دیده شود. همۀ این موارد از نشانه‌های پوست خشک هستند.

مراحل روتین مراقبت از پوست خشک چیست؟

هر روتین پوستی دو بخش اصلی دارد و معمولا به صورت روتین شبانه و روتین روزانه(صبح) دسته‌بندی می‌شود. لازم است در ابتدای روز و اواخر شب مجموعه اقداماتی را برای مراقبت و ترمیم پوستتان انجام دهید. در ادامه مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه برای پوست خشک را خواهیم گفت و بهترین محصولاتی که در انجام روتین‌ها نیاز دارید را به شما معرفی خواهیم کرد.

روتین مراقبت از پوست خشک در روز

مرحلۀ اول: شستشوی صورت

اولین مرحلۀ تمام روتین‌های پوستی با شستشو و پاکسازی پوست صورت آغاز می‌شود. به دلیل اینکه قبل از هر کاری ابتدا باید سطح پوست را از آلودگی‌ها تمیز کرد تا برای جذب محصولات مراقبتی آماده شود. بهتر است در ابتدای روز بعد از اینکه از خواب بیدار شدید پوستتان را با یک شویندۀ ملایم بشویید. اگر در میانۀ روز هستید و آرایش دارید ابتدا با یک پد آرایشی آرایشتان را پاک کنید و بعد به سراغ شستشو بروید. پوست خشک نسبت به پوست معمولی حساس‌تر است و باید در انتخاب شویندۀ صورت دقت کنید. شوینده‌های حاوی صابون یا پاک‌کننده‌های کف‌دار مناسب پوست خشک نیستند.

مرحلۀ دوم: سرم پوستی

پوست شما در طول زندگی روزمره و خصوصا ساعتی که بیرون از منزل هستید در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. یکی از کارهایی که برای مراقبت از پوست خشک باید انجام بدهید استفاده از سرم‌های پوستی است. سرم پوستی مانند یک لایۀ محافظتی از پوستتان در برابر آلاینده‌های محیط بیرون محافظت می‌کند. علاوه بر این، سرم‌ها خاصیت آبرسانی هم دارند و باعث تقویت و ترمیم پوستتان می‌شوند.

روتین مراقبت از پوست خشک

مرحلۀ سوم: مرطوب‌کننده

بعد از اینکه از سرم استفاده کردید، نوبت به مهمترین مرحلۀ روتین پوست خشک می‌رسد. استفاده از مرطوب‌کننده در روتین پوست خشک بسیار اهمیت دارد و هرگز نباید از آن غافل شوید. با استفاده از کرم نرم‌کننده پوستتان در کل روز هیدراته می‌شود و بانشاط می‌ماند. شما که پوست خشکی دارید بهتر است از کرم‌های حاوی گلیسیرین و ویتامین استفاده کنید تا پوستتان تقویت شود.

کرم مرطوب‌کننده ب کمپلکس کامان پیشنهاد ما به شماست. این کرم مخصوص پوست‌های خشک ساخته شده و حاوی انواع ویتامین‌های گروه ب و عصارۀ آووکادو است. این کرم نسبت به خواصی که دارد باکیفیت است و با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. کافیست مقداری از کرم را روی دست بریزید و به‌آرامی روی صورت پخش کنید.

مرحلۀ چهارم: کرم ضدآفتاب

فراموش نکنید که هر نوع پوستی داشته باشید قبل از اینکه از منزل بیرون بروید یا حتی زمانی که در منزل هستید باید از ضدآفتاب استفاده کنید. این مرحله از روتین پوستی بسیار مهم است و به‌ویژه برای پوست خشک اهمیت دارد. ضدآفتاب یک لایۀ محافظتی است و از پوست شما در برابر اشعه‌های مضری مثل ماوراء بنفش محافظت می‌کند. هنگام خرید کرم ضدآفتاب یادتان باشد که کرم‌های ضدآفتاب مخصوص پوست خشک را تهیه کنید. این نوع کرم‌ها رطوبت بیشتری به پوستتان می‌دهد و حالت زبری و خشکی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ضدآفتاب پوست خشک و معمولی ژنوبایوتیک محصولی است که انتظارات شما را از یک ضدآفتاب خوب تا حد زیادی برطرف می‌کند. این محصول با حفظ رطوبت لایه‌های پوست از پیری زودرس و خشکی پوست جلوگیری می‌کند و حداکثر محافظت از پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید دارد.

روتین مراقبت از پوست خشک

روتین مراقبت از پوست خشک در شب

مرحلۀ اول: شستشوی صورت

همان طور که گفتیم اولین قدم هر روتین پوستی شستشو و پاکسازی پوست است و این مرحله در تمام روتین‌ها مشترک است. اما شستشوی صورت در شب‌ها و خصوصا قبل از خواب اهمیت بیشتری دارد. هرگز با آرایش و آلودگی‌های پوستتان به رختخواب نروید. برای شستشوی صورت ابتدا آرایشتان را با یک پاک‌کنندۀ روغنی پاک کنید و سپس با یک شویندۀ ملایم مخصوص پوست‌های خشک صورتتان را بشویید.

 فوم شستشوی صورت ژنوبایوتیک مخصوص پوست‌های خشک بهترین گزینه برای این کار است. این فوم به صورت تخصصی برای پوست‌های خشک ساخته شده و خاصیت مرطوب‌کنندگی و رفع خشکی را هم دارد. برای خرید فوم شستشوی ژنوبایوتیک کافیست به فروشگاه مادامون سر بزنید و محصول را به صورت آنلاین سفارش دهید.

مرحلۀ دوم: لایه‌بردار

انجام این کار ضروری نیست و بهتر است 2 بار در هفته از لایه‌بردار یا اسکراب استفاده کنید تا سلول‌های مردۀ پوست پاک شوند. این کار را به صورت منظم و هر هفته انجام دهید تا تأثیرش را پس از چندماه ببینید. برای لایه‌برداری از کرم‌ها یا اسکراب مخصوص پوست خشک استفاده کنید. چون این نوع محصول برای پوست شما ساخته شده و همزمان خاصیت مرطوب‌کنندگی و تقویت‌کنندگی هم دارد.

مرحلۀ سوم: سرم آبرسان

سرم آبرسان همان طور که از اسمش پیداست خاصیت هیدراته کردن پوست و رفع خشکی دارد. استفاده از آبرسان برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مهم و کارآمد است. استفادۀ منظم از سرم آبرسان باعث حفظ سلامتی پوست و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌شود. اگر پوست خشکی دارید باید از سرم‌های مخصوص پوست خشک استفاده کنید که حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های مفید هستند.

روتین مراقبت از پوست خشک

مرحلۀ چهارم: مرطوب‌کننده

استفاده از یک کرم مرطوب‌کنندۀ مناسب و باکیفیت خشکی پوست شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این کار در شب اهمیت ویژه دارد و مرطوب‌کننده در زمان خواب نیز نشاط و رطوبت پوست شما را حفظ می‌کند. با انجام این کار روند بازسازی سلول‌های پوستی را سرعت می‌بخشید و به ترمیم پوست کمک زیادی می‌کنید. برای حفظ رطوبت پوستتان می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده مدیلن استفاده کنید. این کرم مخصوص پوست‌های خشک است و با نفوذ به عمق پوست، رطوبت پوستتان را در زمان طولانی تأمین می‌کند. در فرمولاسیون این کرم از مؤثرترین ترکیبات رطوبت‌رسان استفاده شده و قیمت مناسبی هم دارد.

مرحلۀ پنجم: کرم دور چشم

پوست ناحیۀ دور چشم حساس‌تر و نازک‌تر از سایر قسمت‌های صورت است و به همین علت باید از کرم جداگانه برای آن استفاده کرد. کرم دور چشم فقط مخصوص افراد مسن نیست بلکه همۀ افراد 25 سال به بالا باید از کرم دور چشم استفاده کنند. یک کرم دور چشم مغذی و باکیفیت از چین و چروک و ایجاد لک‌های پوستی و تیره شدن اطراف چشم جلوگیری می‌کند. هرگز از انجام این مرحله غافل نشوید تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید. کرم دور چشم ژاک آندرل یک محصول باکیفیت و مناسب برای انجام این مرحله از روتین شبانۀ شماست. این کرم حالت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و تیرگی و پف دور چشم را کاهش می‌دهد. پوست اطراف چشمتان را بازسازی می‌کند و خاصیت آبرسانی هم دارد.

انجام روتین پوستی برای همۀ افراد و خصوصا افرادی که پوست خشک دارند لازم و ضروریست. اگر اقداماتی که بالاتر نوشتیم را کامل انجام دهید و مراحل روتین پوستی را به‌درستی طی کنید تا پایان عمر پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. کافیست چندماه روتین مراقبت از پوست را انجام دهید تا نتایج آن را بعد از مدتی ببینید. برای خرید محصولاتی که معرفی کرده‌ایم به فروشگاه مادامون سر بزنید و در صورتی که سؤالی دربارۀ محصولات و نحوۀ خرید داشتید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

 

برای جلوگیری از براق شدن پوست، بعد از استفاده از ضدآفتاب چه‌کاری انجام دهیم؟

از ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنید و هر دو ساعت کرم ضدآفتاب را تمدید کنید.

شوینده فوم بهتر است یا مایع؟

شوینده فوم و مایع تفاوتی ندارند و خرید آن به سلیقه‌ شما بستگی دارد. هردو قدرت پاک‌کنندگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا