آموزش ها

صفر تا 100 مانیکور در خانه را همین الان به راحتی یاد بگیرید !

پوست و ناخن‌های دست هر شخص شاید جزو اولین مواردی باشد که در مواجه با افراد دیگر به چشم می‌آید و به نوعی می‌توان گفت نقش پررنگی در داشتن ظاهری شیک و زیبا برای شما ایفا می‌کنند. رسیدگی به این عضو مهم و کاربردی بدن و همچنین مراقبت از آن، امری ضروری است که هر فرد بایستی در طول زندگی خود به آن اهمیت دهد.

یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از پوست دست و زیبایی بخشیدن به ناخن‌ها، انجام مانیکور است. خدمات مانیکور جهت رسیدگی به ناخن‌ها و مراقبت از آن‌ها معمولا در سالن‌ها زیبایی انجام می‌شوند، اما با توجه به هزینه‌ی نسبتا بالایی که هر شخص باید برای بهره‌مندی از خدمات مانیکور بپردازد، ممکن است افراد را از رفتن به چنین مکان‌هایی جهت رسیدگی به پوست و ناخن دست خود باز دارد.

با توجه به این موضوع سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید این است که آیا می‌توان مانیکور را در خانه انجام داد یا خیر ؟!

ما در تیم مادامون برای پاسخ به این سوال شما می‌خواهیم در این مطلب به شما مراحل انجام مانیکور در خانه را آموزش دهیم تا به راحتی و بدون این‌که بخواهید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و هزینه‌هایی بسیار زیاد را بپردازید، بتوانید خدمات مانیکور را برای خودتان در خانه انجام دهید. اگر علاقمند هستید که بیشتر در مورد مانیکور بدانید و مراحل انجام آن‌را در خانه یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که این آموزش جذاب را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

صفر تا 100 مانیکور در خانه

مانیکور چیست ؟

مانیکور در واقع یکی از بهترین روش‌های مراقبتی برای دستان شما است که باعث می‌شود ناخن‌های دست شما تقویت شوند و زیبایی منحصر به فردی به آن‌ها بخشیده شود. مانیکور را هم می‌توانید در سالن‌های زیبایی و هم در خانه انجام دهید.

معمولا انجام خدمات مانیکور در محیطی بهداشتی و توسط افرادی متخصص در این زمینه انجام می‌شود، اما شایان به ذکر است که شما حتما برای بهره‌مندی از چنین خدماتی نیاز ندارید که به سالن‌های زیبایی و گران قیمت مراجعه کنید. بلکه می‌توانید با انجام چند مرحله ساده اما با دقت، خدمات مانیکور را در خانه برای خودتان انجام دهید و به نتیجه‌ای بی‌نظیر برسید.

به‌طور معمول مانیکور شامل سوهان کشیدن و فرم دادن به ناخن‌ها، برداشتن کوتیکول‌ها (پوست اضافی رو ناخن)، ماساژ درمانی و انجام برخی دیگر از روش‌های درمانی هم‌چون پارافین تراپی است. در انتها نیز در صورت تمایل، می‌توانید از خدماتی هم‌چون لاک زدن نیز برای تکمیل مانیکور خود بهره‌مند شوید.

مزایای مانیکور

مانیکور ناخن‌های دست یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد لطافت و طراوت در دستان شما است. این روش مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • زمانی‌که مانیکور را انجام می‌دهید به دلیل این‌که یکی از مراحل آن ماساژ دست‌ها است، باعث می‌شود گردش خون در دستان شما افزایش یابد و حس سر زندگی داشته باشید. در عین حال اگر دستان شما دچار تورم و درد شده باشند، به کمک این روش پوست و ماهیچه‌های دست شما تقویت خواهند شد.
  • با انجام مانیکور در فواصل زمانی منظم، احتمال ابتلا پوست دست و ناخن‌های شما به برخی از بیماری‌های عفونی هم‌چون قارچ کاهش می‌باید. چرا که با این روش قادر خواهید بود سلول‌های مرده پوست دست را از بین ببرید و ناخن‌های دستتان را با دوام‌تر و سالم‌تر از گذشته کنید.
  • از دیگر مزایای ماساژ هنگام انجام مانیکور این است که اعصاب شما تحریک می‌شوند و در نتیجه انجام این‌کار، استرس شما کاهش می‌یابد. علاوه بر این با انجام مانیکور دستان و ناخن‌های شما شکل ظاهری جذاب‌تری به خود می‌گیرند و این موضوع در کنار کاهش استرس، سبب می‌شود اعتماد به نفس بالاتری در کنار اطرافیانتان داشته باشید.
  • در فصول سرد سال، پوست و ناخن‌های دست بسیاری از افراد تحت تاثیر سرما قرار می‌گیرند و دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شوند. انجام مانیکور در فصول سرد به‌خصوص زمستان باعث می‌شود که پوست و ناخن دست شما نرم بمانند و از آن‌ها در برابر خشک شدن و ترک خوردن محافظت شود.

  • به کمک مانیکور یک زیر سازی مناسب برای کاشت و یا زدن لاک به ناخن‌های خود خواهید داشت.

معایب مانیکور

مانیکور نیز هم‌چون دیگر روش‌های مراقبت از پوست و ناخن، اگر به درستی انجام نشود، ممکن است شما را دچار مشکلاتی کند. در ادامه به معایب مانیکور اشاره کرده‌ایم.

  • اگر برای انجام مانیکور از وسایل بهداشتی و استریل شده استفاده نشود، این امکان وجود دارد که شما را به بیماری‌هایی نظیر هپاتیت ب و قارچ مبتلا کند.
  • بعضی از سالن‌های زیبایی برای انجام خدمات مانیکور از اشعه فرابنفش (UV) استفاده می‌کنند که این موضوع با گذشت زمان ممکن است زمینه ساز بیماری سرطان در شما شود.
  • یکی دیگر از شایع‌ترین معایب انجام مانیکور این است که اگر این خدمات را به‌صورت مداوم و خیلی زیاد و همچنین در سالن‌هایی با پرسنلی غیر حرفه‌ای انجام دهید، بایستی منتظر عوارضی هم‌چون شکنندگی و لایه لایه شدن ناخن‌های دست خود باشید.

انواع مانیکور

مانیکور انواع مختلفی دارد و شما با توجه به تجهیزات و سالنی که به آن مراجعه می‌کنید، قادر خواهید بود یکی از آن‌ها را انتخاب و روی دست و ناخن‌های خود انجام دهید. در ادامه این بخش از مطالب برخی از محبوب‌ترین انواع مانیکور را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

مانیکور فرانسوی

  • مانیکور خیس : در این روش، دست‌ها درون آب گرم قرار گرفته و خیس می‌شوند تا کوتیکول‌های اطراف ناخن برای برداشتن نرم و آماده شوند. در عین حال این روش ماندگاری بالاتری دارد چرا که درون آب گرم از موادی هم‌چون نمک دریایی نیز استفاده می‌شود و در همین حین دستان شما نیز از یک ماساژ مناسب بهره‌مند خواهند شد.
  • مانیکور خشک : همان‌طور که از نام این روش مشخص است قبل از این‌که دستان شما درون آب قرار بگیرند، ناخن‌های شما مرتب و فرم‌دهی می‌شوند. به‌طور کلی مانیکور خشک به دو روش معمولی و روسی انجام می‌شود. در روش روسی کوتیکول‌ها با سوهان برقی برداشته می‌شوند و به ناخن‌ها فرم داده می‌شود اما در روش معمولی از محلول برداشت کوتیکول در اطراف ناخن استفاده می‌شود تا کوتیکول‌ها نرم شوند، سپس به کمک یک سوهان دستی آن‌ها را بر می‌دارند.
  • مانیکور روغن داغ : در این روش به کمک روغن‌های طبیعی گرم شده دستان شما را آغشته به روغن می‌کنند و پس از انجام یک ماساژ مناسب، خدمات مانیکور برای شما انجام می‌شود. نکته قابل توجه در مورد این روش این است که به کمک آن خشکی دستان شما نیز برطرف می‌شود.
  • مانیکور فرانسوی : این روش در واقع همان فرنچ ناخن است که ظاهری شیک و جذاب را در عین سادگی برای ناخن‌های شما به ارمغان می‌آورد. در مانیکور فرانسوی یک لایه نازک لاک سفید رنگ به نوک ناخن‌ها زده می‌شود تا ظاهری نیمه رسمی را برای دستان شما ایجاد کند.
  • مانیکور ژلی : این روش در واقع در عامیانه ژلیش نام دارد و به این ترتیب انجام می‌شود که بعد از ایجاد هر لایه بر روی ناخن، برای خشک شدن و ایجاد لایه بعدی باید درون دستگاه UV-LED قرار بگیرد.
  • مانیکور پارافین : این روش یکی از محبو‌ب‌ترین انواع مانیکور است که به باز شدن منافذ پوست دست شما کمک می‌کند و می‌تواند رطوبت کافی را به آن برساند. در این روش یک لایه نازک از موم پارافین بر روی دستان شما قرار خواهد گرفت تا طراوت و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به آن‌ها هدیه شود.

لوازم مورد نیاز برای انجام مانیکور در خانه

برای انجام مانیکور در خانه بایستی یکسری لوازم را تهیه کنید تا بتوانید این‌کار را بدون مراجعه به سالن‌های زیبایی، خودتان در خانه انجام دهید. در ادامه به لوازم مورد نیاز برای انجام مانیکور در خانه اشاره کرده‌ایم.

لوازم مورد نیاز برای انجام مانیکور در خانه

  • یک ظرف آب گرم
  • پاک کننده لاک ناخن
  • نمک یا شامپو بچه
  • ناخن گیر
  • سوهان یا بافر ناخن
  • فرچه یا برس ناخن
  • استیک یا پوشر (هل دهنده)
  • انبرک (نیپر)
  • کرم کوتیکول
  • مرطوب کننده یا نرم کننده
  • لاک ناخن اولیه (Base)
  • لاک ناخن به رنگ دلخواه
  • تاپ کوت (Top Coat)، ژل یا برق ناخن
  • پد پنبه‌ای 
  • حوله تمیز

خرید وسایل مانیکور

مراحل انجام مانیکور در خانه

شما می‌توانید بدون این‌که به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید با در اختیار داشتن وسایل مورد نیاز برای انجام مانیکور، در خانه نیز برای خودتان این‌کار را انجام دهید. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا به نتیجه‌ای فوق‌العاده دست یابید.

  • در ابتدا بایستی به کمک یک پد پنبه‌ای و پاک کننده غیر استونی، لاک ناخن خود را پاک کنید. دلیل عدم استفاده از پاک کننده‌های لاک ناخن فاقد استون هم این است که اطراف ناخن شما خشک نشود.
  • در ادامه به کمک ناخن گیر، به ناخن‌های خود فرم دهید و در صورت نیاز کمی آن‌ها را کوتاه کنید تا شکل زیباتری به خود بگیرند. بعد از اتمام کار با ناخن گیر از سوهان یا بافر کمک بگیرید و ناخن‌های خود را مرتب کنید. در عین حال توجه داشته باشید که زیاد از حد از بافر یا سوهان جهت نرم کردن لبه‌های ناخن‌های خود استفاده نکنید، چرا که باعث آسیب پذیری آن‌ها می‌شوند.
  • دستان خود را در ظرف آب گرم به همراه کمی نمک یا شامپو بچه بگذارید تا به اندازه کافی خیس و نرم شوند. این‌کار را به مدت حدودا 2 تا 3 دقیقه انجام دهید تا کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پوست و ناخن دست شما تحریک شوند و از بین بروند. برای تمیز کردن زیر ناخن خود نیز می‌توانید از یک استیک، فرچه و یا برس کمک بگیرید.
  • به کمک کرم کوتیکول دستان خود را ماساژ دهید و با یک پوشر چوبی سعی کنید کوتیکول‌های اطراف ناخن خود را بردارید. اما توجه کنید که این‌کار را با فشار زیاد انجام ندهید و همچنین بعد از اتمام این‌کار کرم اضافی کوتیکول را از روی ناخن‌های خود پاک کنید.
  • در مرحله بعد از یک مرطوب کننده یا نرم کننده برای مرطوب سازی دستان خود استفاده کنید و آن‌ها را ماساژ دهید. اگر هم دستان شما بیش از حد خشکی داشتند، بهتر است قبل از مرطوب سازی به مدت حدودا 30 ثانیه دستان خود را در آب گرم قرار دهید.

خرید کرم مرطوب کننده

  • در ادامه برای این‌که بتوانید بر روی ناخن‌های خود لاک بزنید بایستی اگر مرطوب کننده و یا نرم کننده‌ای بر روی آن‌ها باقی مانده است، آن‌را پاک کنید. سپس از یک لاک ناخن اولیه هم‌چون لاک ناخن سفید رنگ استفاده کنید.
  • رنگ لاک دلخواه خود را انتخاب و بعد از خشک شدن لایه اولیه، آن‌را بر روی ناخن‌ها خود بزنید. برای انجام این‌کار بهتر است لاک را به‌صورت نوارهای عمودی از پایین‌ترین نقطه ناخن به سمت بالا بکشید و این‌کار را 2 بار انجام دهید تا دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد. البته برای انجام مرحله دوم بایستی اجازه دهید که لاک مرحله اول به خوبی خشک شود.

مانیکور چیست ؟

همچنین شما می‌توانید برای خرید لاک با کیفیت از برترین برندهای بازار به فروشگاه و صفحه اینستاگرام مادامون مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

  • در انتها پس از خشک شدن لاک، از یک برق ناخن جهت افزودن به استحکام و ماندگاری لاک خود استفاده کنید تا در عین حال جذابیت آن‌را نیز بیشتر کرده باشید. برق ناخن در واقع از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن لاک ناخن شما جلوگیری خواهد کرد. همچنین می‌توانید از تاپ کوت که یک نوع ژل حاوی مواد سخت کننده است نیز برای افزودن به دوام لاک خود و براق کردن آن نیز استفاده کنید. 

در عین حال استفاده از روغن‌ زیتون و دیگر روغن‌های طبیعی که سرشار از مواد مغذی هستند، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اتمام کار مانیکور در خانه باشد.

فاصله زمانی مناسب برای مانیکور چقدر است ؟

اگر پوست و ناخن دست شما خشک و رشد ناخن‌هایتان نیز در حالت نرمال قرار داشته باشد، بهتر است هر 4 هفته یک‌بار اقدام به مانیکور کنید. در عین حال باید توجه داشته باشید که این بازه زمانی برای افراد مختلف متفاوت است و ممکن است هر شخص زودتر و یا دیرتر به مانیکور احتیاج داشته باشد.

همانطور که مکررا در مطالب بالا گفته شد، دستان شما یکی از مهم‌ترین اعضای بدنتان هستند و رسیدگی به پوست و ناخن دست امری ضروری به شمار می‌آید. به همین منظور بهتر است از روش‌های مراقبتی هم‌چون مانیکور برای محافظت از دستان خود استفاده کنید. مانیکور را می‌توانید در سالن‌های زیبایی و یا خانه انجام دهید. تلاش ما در فروشگاه مادامون این بود که در این مطلب شما را به‌طور کامل با مانیکور آشنا کنیم و مراحل انجام آن‌را در خانه به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدواریم مطالب ذکر شده و آموزش بیان شده برای شما در جهت زیبایی و طراوت بخشیدن به دست و ناخن‌هایتان مفید واقع شود.  همچنین شما عزیزان می‌توانید برای خرید وسایل مانیکور پدیکور به سایت فروشگاه اینترنتی مادامون مراجعه و بهترین محصولات را در اسرع وقت با کیفیتی بالا خریداری کنید. در عین حال خوشحال می‌شویم که شما مخاطبین عزیز در صورتی‌که مانیکور را در خانه برای خود و یا اطرافیانتان انجام داده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر مخاطبان مجله و فروشگاه اینترنتی مادامون به اشتراک بگذارید.

همچنین آموزش ریمل زدن را در مادامون مگ بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا