آموزش ها

لاک زدن در خانه را به‌صورت مرتب و حرفه‌ای همین حالا یاد بگیرید !

لاک زدن یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که معمولا خانم‌ها برای ایجاد زیبایی بیشتر در دستان خود از گذشته‌های دور تا به امروز انجام می‌دادند. لاک زدن مرتب و بدون نقص نقشی مهم را در دو چندان کردن زیبایی دستان شما خواهد داشت. به همین دلیل است که معمولا خانم‌ها برای این‌که نتیجه‌ای مناسب و دلخواه را کسب کنند به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. در چنین مواقعی برای بهره‌مندی از خدماتی هم‌چون مانیکور و لاک زدن ناخن‌های خود نیز باید زمان زیادی و در عین حال هزینه‌هایی گزاف را صرف کنید.

اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خودتان در خانه به‌صورت مرتب و حرفه‌ای ناخن‌های دستتان را با صرف زمان کمتر و همچنین هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر لاک بزنید ؟؟

ما در تیم مادامون یکی از برترین عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی قصد داریم به این سوال شما با آموزش لاک زدن به‌صورت کاملا مرتب در خانه پاسخ دهیم تا بتوانید ناخن‌های خود را به‌طور حرفه‌ای بدون مراجعه به سالن‌های زیبایی لاک بزنید. اگر علاقمند هستید لاک زدن در خانه را به‌صورت مرتب و حرفه‌ای همین حالا یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

یک لاک ناخن با کیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد ؟

لاک‌های ناخن رایج‌ترین لوازم آرایشی هستند که خانم‌ها برای ایجاد زیبایی بیشتر در دستان خود استفاده می‌کنند. این‌کار توسط خانم‌ها نیز در گذشته با استفاده از رنگ‌های طبیعی انجام می‌شده است، اما با گذشت زمان شاهد این موضوع هستیم که لاک‌ها توسط شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی به افراد عرضه می‌شوند تا بتوانند ناخن‌های خود را با لاک‌های مختلف رنگ آمیزی کنند. مادامون مگ به شما کمک می‌کند تا لاک ناخن مناسب رنگ پوست خود را بشناسید.

آموزش لاک زدن بصورت کاملا مرتب در خانه با لاک با کیفیت

همچنین باید اشاره کرد که یکی از پرطرفدارترین لاک‌های ناخن موجود در سایت مادامون نیز لاک ناخن این لی ELEGANT 042 است که شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه برای خرید آن اقدام کنید.

در عین حال برای خرید لاک ناخن با کیفیت بایستی به یکسری نکات توجه کنید و ویژگی‌های آن‌را مد نظر قرار دهید تا بتوانید طرح‌های زیبا و جذابی را بر روی ناخن خود ایجاد کنید. برای این منظور در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های یک لاک با کیفیت اشاره کرده‌ایم.

  • میزان غلظت لاک ناخن : یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در زمان خرید لاک ناخن مرغوب به آن توجه کنید این است که میزان غلظت مناسبی داشته باشد. اگر لاک ناخنی که خریداری کرده‌اید خیلی رقیق باشد، بر روی ناخن شما پخش خواهد شد و به خوبی رنگ نمی‌گیرد. همچنین لاک شما نباید خیلی غلیظ باشد، چون‌که بر روی ناخن لخته می‌شود و شکل بدی پیدا خواهد کرد.
  • نوع قلموی لاک ناخن : دیگر موردی که باید در هنگام خرید لاک باید به آن حتما توجه کنید این است که قلموی آن زیاد متراکم نباشد، به این دلیل که ممکن است باعث شود که لاک بر روی ناخن شما بچسبد و در صورتی‌که قلموی لاک ناخن شما بیش از حد پراکنده باشد ممکن است رد خود را بر روی ناخن‌ها بر جای گذارد. همچنین انعطاف پذیری قلموی نیز دیگر مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد تا بتوانید لاک را به خوبی بر روی سطح ناخن خود پخش کنید.
  • میزان کیفیت لاک ناخن : اگر در لاک شما از مواد با کیفیتی استفاده شده باشد، بوی بدی نخواهد داد. همچنین زمان خشک شدن آن پس از استفاده حدودا 2 دقیقه است و معمولا تا یک هفته نیز بر روی ناخن شما باقی خواهد ماند.

انواع لاک ناخن

لاک‌های ناخن انواع مختلفی دارند و هر شخص با توجه به سلیقه خود نوعی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. در ادامه این بخش از مطالب چند مورد از لاک‌های پر استفاده افراد را بیان کرده‌ایم.

آموزش لاک زدن بصورت کاملا مرتب در خانه

  • لاک ناخن مات : این نوع از لاک‌ها در واقع از پر استفاده‌ترین لوازم آرایشی در بین خانم‌ها هستند و به دلیل براق نبودن، مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرند. چنین لاک‌هایی محدودیت استفاده در فصول سرد و یا گرم را ندارند و بافتی یکدست را بر روی ناخن‌های شما ایجاد می‌کنند.
  • لاک ناخن ژله‌ای : این نوع از لاک‌ها را با نام ژلیش نیز می‌شناسند و دوام بالایی را نیز از خود بر جای می‌گذارند. لاک‌های ژله‌ای یک پک مخصوص دارند که شامل ژل بیس (پایه)، لاک ژله‌ای رنگی و تاپ ژل هستند. نکته قابل توجه در زمان استفاده از چنین لاک‌هایی این است که با دستگاه UV خشک می‌شوند و با پاک کننده‌های معمولی هم‌چون استون نیز پاک نمی‌شوند.
  • لاک ناخن مخملی : چنین لاک‌هایی پوششی مخملی و دارای پرز دارند که در عین زیبایی که به دستان و ناخن‌های شما می‌دهند به مراقبت زیادی نیازمند هستند، به این دلیل که مقاومت آن‌ها در برابر آب و شستشو کم است.
  • لاک ناخن اکلیلی : در این لاک‌ها ذرات ریز اکلیل به‌کار رفته است که جلوه‌ای جذاب و دیدنی را به دستان شما هدیه می‌‌کنند.

آموزش لاک زدن به‌صورت کاملا مرتب در خانه

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد لاک زدن یکی از کار‌هایی است که خانم‌ها برای زیبایی بخشیدن به دستان و ناخن‌های خود انجام می‌دهند. معمولا برای این‌که طرح‌های جذاب را با کمک لاک بتوانند بر روی ناخن خود ایجاد کنند به سالن زیبایی رفته و با پرداخت هزینه‌هایی نسبتا زیاد از خدمات آن‌ها بهره می‌برند. اما شما می‌توانید به راحتی با انجام یک روتین ساده، ناخن‌های خود را مثل زمانی‌که به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنید، لاک بزنید. در ادامه آموزش لاک زدن به‌صورت کاملا مرتب در خانه را برای شما بیان کرده‌ایم تا بتوانید به‌طور مرحله به مرحله و حرفه‌ای ناخن‌های خود را جذاب‌تر از گذشته کنید.

پاکسازی ناخن ها

  • پاکسازی ناخن‌ها : در ابتدا بایستی به کمک پدهای لاک پاک کن، لاک‌های اضافی که ممکن است از قبل بر روی ناخن شما باقی مانده باشند را پاکسازی کنید. به این ترتیب که باید پد را در طول ناخن خود بکشید و لاک‌های اضافی را پاک کنید تا چیزی روی ناخن و یا گوشه‌های آن باقی نماند.

لازم به ذکر است که حتی اگر لاکی از قبل بر روی ناخن خود نزده‌اید، بهتر است با پدهای استریل ناخن خود را پاک کنید تا اگر آلودگی یا چربی بر روی آن وجود دارد، پاک شود. اگر به مانیکور علاقه دارید، مطلب آموزش مانیکور در خانه را بخوانید.

  • شکل دادن به ناخن‌ها : پس از این‌که ناخن‌های خود را تمیز کردید به کمک یک سوهان که دندانه‌ای نرم داشته باشد، سعی کنید ناخن‌ها را مرتب کرده و به آن‌ها شکل دلخواهی را بدهید. برای این‌کار بهتر است از اطراف ناخن شروع به سوهان کشیدن کرده، در ادامه به وسط ناخن برسید و این‌کار را با دقت تا جایی که به ناخن‌ها آسیبی نرسد ادامه دهید.
  • آماده سازی ناخن‌ها : بعد از سوهان کشیدن، دستان خود را آبکشی کنید تا ذرات ریزی که در زیر ناخن‌ها ممکن است باقی مانده باشند، شسته شوند. بعد از آن به کمک موادی ضد قارچ ناخن‌های خود را به مدت یک دقیقه عاری از هر گونه التهاب و قارچ کنید. در ادامه نیز از یک پرایمر و یا بیس کوت (Base Coat) بر روی ناخن‌های خود استفاده کنید تا رطوبت ناخن از بین برود و زمانی‌که می‌خواهید ناخن‌های خود را لاک بزنید، لاک شما برای مدت زمان طولانی‌تری بر روی ناخن‌هایتان باقی بماند.

برای استفاده از بیس کوت نیز بایستی قطره‌ای از آن‌را بر روی ریشه ناخن خود و یا همان کوتیکول قرار داده و به آهستگی به سمت نوک ناخن بکشید. البته لازم به ذکر است که باید این‌کار را به کمک یک قلموی مناسب انجام دهید. می‌توانید در مادامون مگ وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن را ببینید.

سوهان کشیدن

در عین حال استفاده از برق ناخن نیز به‌جای پرایمر و بیس کوت نیز برای زیر سازی لاک ناخن‌ها مناسب است.

  • زدن اولین لایه لاک : برای لاک زدن نیز بایستی یک لایه اولیه را بر روی ناخن خود بزنید. برای انجام این‌کار مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید.
  1. قبل از استفاده از لاک باید شیشه آن‌را به خوبی در میان دستانتان بچرخانید تا مواد درون آن با هم ترکیب شوند. البته لازم به ذکر است که نباید زیاد شیشه لاک را تکان دهید.
  2. بعد از آن قلمو را درون شیشه لاک بچرخانید و در زمان بیرون آوردن آن، یک سمت قلمو را با لبه بطری تمیز کنید و با سمتی که کمی لاک بر روی آن باقی مانده است، از سمت ریشه ناخن خود شروع به لاک زدن کنید تا به نوک آن برسید.
  3. برای لاک زدن بایستی به اندازه عرض قلمو این‌کار را انجام دهید و همچنین برای قسمت‌های کناری ناخن نیز باید، قلمو را به‌صورت منحنی از سمت ریشه تا نوک ناخن بکشید تا تمام سطح روی ناخن شما یکنواخت شود.

نکته‌ای که بایستی به آن توجه کنید این است که در صورت عدم تسلط کافی قبل از این‌که شروع به لاک زدن کنید، دست خود را بر روی یک سطح صاف هم‌چون میز قرار داده و سعی کنید قلموی آغشته به لاک، به پوست اطراف ناخن شما برخوردی نداشته باشد تا بتوانید یک لایه لاک اولیه بدون نقص را بر روی ناخن خود بزنید.

  • زدن لایه دوم لاک : در این مرحله بایستی چند دقیقه‌ای را صبر کنید تا لاک لایه اول به خوبی خشک شود. بعد از آن اگر مشاهده کردید که لاک زده شده در مرحله قبل، کم و کاستی دارد؛ می‌توانید مطابق لایه اول اما با فشار کمتر یک لایه لاک دیگر را بر روی ناخن‌های خود بزنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

زدن لایه دوم لاک

البته به‌طور کلی لایه دوم لاک برای مواردی کاربرد دارد که ناخن‌های شما کوتاه است و یا می‌خواهید لاک زدن دو رنگ را امتحان کنید. در عین حال می‌توان در این‌جا به یکی از رایج‌ترین روش‌های لاک زدن دو رنگ نیز که لاک زدن با چسب است اشاره کرد. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقمند به یادگیری این  نوع از نحوه لاک زدن دو رنگ هستید به مقاله مربوط به آن در مجله اینترنتی مادامون نیز مراجعه کنید.

  • پاک کردن لاک‌های اضافی : بعد از این‌که مراحل لاک زدن به پایان رسید نوبت به پاک کردن لاک‌های اضافی که ممکن است بر روی اطراف ناخن شما کشیده باشند، می‌رسد. برای انجام این‌کار بایستی از یک قلموی اریب و سر تخت تمیز استفاده کنید تا بتوانید لاک‌های اضافی را پاک کرده و به نتیجه‌ای فوق‌العاده دست یابید. البته اگر قلموی مناسبی در دسترس ندارید، می‌توانید از یک گوش پاک کن آغشته به استون نیز کمک بگیرید.
  • استفاده از تاپ کات (Top Coat) : در نهایت برای تکمیل کار خود بایستی از یک تاپ کات که در واقع ماده‌ای شفاف و بی‌رنگ است بر روی سطح ناخن خود که لاک زده‌اید استفاده کنید.

این ماده غلظتی هم‌چون بیس کوت که در ابتدا استفاده کرده بودید دارد، اما با این تفاوت که باعث دوام و درخشندگی بیشتر لاک ناخن شما خواهد شد. در عین حال برای نیز می‌توانید بعد از زدن لاک و تاپ کوت بر روی ناخن‌های خود، یک ترفند حرفه‌ای دیگر را نیز پیاده کنید.

برای انجام این‌کار بایستی یک ظرف آب سرد را به همراه چند قطعه یخ در آن آماده کرده و ناخن‌های خود را درون آن قرار دهید و به مدت 2 تا 3 دقیقه دستان خود را درون آب نگه دارید. در نتیجه لاک شما دوام بسیار بالایی پیدا خواهد کرد.

رسیدگی به ناخن‌ها و همچنین لاک زدن آن‌ها از مهم‌ترین کارهایی است که خانم‌ها برای زیبایی بخشیدن به دستان خود به‌طور مرتب آن‌را انجام می‌دهند. بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از خدماتی هم‌چون طراحی و لاک زدن ناخن‌ها به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند که می‌تواند برای آن‌ها هزینه‌های بسیار زیادی را نیز در بر داشته باشد. اما اگر سعی کنید که این‌کار را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، به راحتی می‌توانید ناخن‌های خود را لاک بزنید و طرح‌های زیبایی را بر روی آن‌ها ایجاد کنید. ما در فروشگاه مادامون سعی بر این داشتیم که در مطالب بالا برای شما عزیزان آموزش لاک زدن به‌صورت کاملا مرتب در خانه را بیان کنیم تا دیگر نیازی به مراجعه به سالن‌های زیبایی برای این مورد نداشته باشید. همچنین شما مخاطبین عزیز می‌توانید برای خرید لاک ناخن به سایت و صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی مادامون مراجعه کنید و انواع لاک‌های با کیفیت را با اطمینان خاطر و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید. در عین حال اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در خصوص لاک زدن در خانه به ‌صورت حرفه‌ای و مرتب را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربه ارزشمند خود را با ما و دیگر همراهان مادامون بلاگ به اشتراک بگذارید.

خرید لاک ناخن از فروشگاه مادامون

 

سوالات متداول

 

آیا لاک زدن عوارض دارد؟

لاک زدن عارضه خاصی ندارد اما ماندن طولانی مدت لاک روی ناخن موجب زردی ناخن می‌شود.

زردی ناخن چگونه درمان می‌شود؟

در طول درمان نباید از لاک استفاده کنید. سعی کنید از تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید و ناخن‌های خود را همیشه کوتاه نگه‌دارید.

برای لب پر نشدن ناخن چه‌کاری انجام دهیم؟

در مرحله آخر از بیس کات استفاده کنید تا لاک دوام بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا