آرایشی و زیبایی

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟ نکات مهمی که برای آرایش و میکاپ حرفه‌ای باید بدانید!

اگر اهل آرایش و میکاپ هستید و ترندهای روز آرایش را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، احتمالاً به‌خوبی با تمام لوازم آرایشی هم آشنا باشید. اگر هم از آن دسته هستید که تازه می‌خواهید آرایش‌کردن را یاد بگیرید، احتمالاً نام لوازم آرایشی مختلف را شنیدید ولی هنوز با کاربرد تمامی آن‌ها آشنا نشدید.

از گذشته تا همین امروز که من و شما صحبت می‌کنیم، رژ لب و ریمل یا رژ گونه پای ثابت میکاپ و آرایش روزانه بودند ولی با ورود بیوتی بلاگرها و افزایش برندهای مختلف لوازم آرایشی کم‌کم تکنیک‌های گریم و زیبایی به‌صورت عمومی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. حالا نام لوازم جدیدی مانند کانتور، هایلایتر، کانسیلر و پرایمر هم در عرصۀ زیبایی به گوش می‌خورد.

ما هم برای آموزش کامل استفاده درست از لوازم آرایشی و ترندهای روز میکاپ و زیبایی تصمیم گرفتیم که امروز مفصل درباره تفاوت کانسیلر و پرایمر صحبت کنیم و ببینیم که اصلاً فرق کانسیلر و پرایمر چیست؟! از هرکدام باید چگونه و چرا استفاده کرد! پس با ما همراه شوید.

پرایمر چیست؟

پیش از صحبت دربارۀ تفاوت کانسیلر و پرایمر ببینیم که پرایمر چیست و چه کاربردی در آرایش و میکاپ دارد.

پرایمر نوعی کرم آرایشی و بهداشتی است که از کلمه پرایم prime یعنی ابتدایی گرفته شده است. همین نام نشان می‌دهد که از پرایمر در مراحل اولیه آرایش باید استفاده کرد.

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

پرایمر بافتی نرم و سبک دارد، بدون رنگ است و روی صورت سنگینی نمی‌کند. بعد از شست‌وشوی صورت و قبل از شروع میکاپ باید از پرایمر استفاده کرد و آن را به نرمی روی پوست صورت پخش کرد. همان‌طوری که گفتم، پرایمر بدون رنگ است پس با هر رنگ پوستی می‌توانید از پرایمر استفاده کنید، تنها هنگام خرید باید به نوع پوستتان توجه داشته باشید، یعنی پرایمر مخصوص پوست خشک، چرب یا مختلط را تهیه کنید. اگر پوست چربی دارید پیشنهاد می‌کنیم به بلاگ بهترین کرم‌پودر پوست چرب سر بزنید.

شروع آرایش با پرایمر

همان‌طوری که گفتم، پرایمر لایه اول میکاپ است و باید مستقیماً روی پوست تمیز استفاده شود. 

ابتدا مقدار کمی از پرایمر را روی صورت بمالید و روی گونه، پیشانی، چانه و نواحی اطراف چشم پخش کنید. یادتان باشد که اطراف چشم را با کرم مخصوص دور چشم مرطوب نگه دارید و خیلی از پرایمر برای مرطوب نگه‌داشتن این ناحیه استفاده نکنید. بعد از پرایمر می‌توانید سراغ کرم‌پودر یا پنکک بروید و دیگر نیازی به استفاده از کرم مرطوب‌کننده ندارید.

مزایای استفاده از کرم پرایمر 

اگر در فرایند میکاپ و آرایش از پرایمر استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان ندارید. علاوه بر این پرایمر لایه ابتدایی آرایش است که کرم‌پودر به‌خوبی روی آن نشسته و بعد از آرایش احساس سنگینی نمی‌کنید.

پرایمر باعث بسته‌شدن منافذ صورت شده و پوست صورت را نرم، شفاف و لطیف می‌کند. به‌این‌ترتیب، اگر منافذ باز دارید، دیگر آرایش شما خراب نشده و میکاپ مدت زمان بیشتر باقی می‌ماند و نیازی به استفاده از پودر فیکس ندارید.

پرایمر تأثیری در پوشاندن لک، جوش و کک‌ومک‌های پوستی ندارد ولی با بستن منافذ صورت مانع از نفوذ لوازم‌آرایش به لایه‌های زیرین پوست شده و در واقع نوعی جلوگیری از جوش‌زدن در آینده است. در آخر هم خوب است بدانید که پرایمر خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و پوست صورت را در طول روز شفاف و شاداب نگه می‌دارد. می‌توانید بهترین روش‌ها برای درمان لک های صورت را در مادامون مگ بخوانید.

احتمالاً می‌پرسید که اگر پرایمر جای جوش و آکنه را نپوشاند، برای یک میکاپ حرفه‌ای باید چه کرد؟! حالا نوبت استفاده از کانسیلر و توضیح تفاوت کانسیلر و پرایمر است.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از لوازم گریم شناخته می‌شد ولی چند سالی است که استفادۀ عمومی آن وارد عرصه بیوتی و میکاپ روزانه شده است.

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

کانسیلر همان‌طور که از نامش پیداست (conseal) نقش پوشانندگی دارد، در نتیجه می‌تواند لک‌های صورت، رد جوش، تیرگی زیر چشم یا نواحی اطراف چشم، آکنه‌های پوستی و … را به‌خوبی کاور کرده و بپوشاند.

بعد از استفاده از پرایمر یا کرم مرطوب‌کننده، بر اساس نوع آرایش می‌توانید از پنکک یا کرم‌پودر استفاده کنید. در مرحله سوم باید زیر چشم را به‌صورت مثلثی کانسیلر زده تا تیرگی این نواحی را بپوشاند. بعد هم باید سراغ لک‌های صورت و جای جوش رفته و تنها همان نقطه را کانسیلر بزنید. کانسیلر به‌راحتی با کمک پد و براش محو fade شده و به‌عنوان یک‌لایه کاور با پوشانندگی بالا عمل می‌کند. اگر پوست شما مستعد جوش است و می‌خواهید از پنکک استفاده کنید، با ما در مقاله آیا پنکک باعث جوش می‌شود یا خیر، همراه باشید.

انواع کانسیلر

کانسیلرها در دو نوع جامد و مایع تولید شدند و از لحاظ میزان پوشانندگی تفاوتی با یکدیگر ندارند. خوشبختانه بیشتر برندهای خوشنام ایرانی مانند شون، سینره، کالیستا و … انواع مختلف کانسیلر را تولید کردند. برای خرید محصولات مشابه خارجی هم می‌توانید به سایت مادامون سر زده و محصول موردنظرتان را سفارش دهید.

به‌خاطر داشته باشید که برخلاف پرایمر، کانسیلرها رنگ‌بندی متنوعی دارند که بر اساس تناژ پوستی‌تان باید مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. بهترین کانسیلر محصولی است که تقریباً هم‌رنگ پوست شما باشد و اگر می‌خواهید رد جوش و لک را به‌خوبی کاور کند، باید جدا از انتخاب کانسیلری که از پوست شما روشن‌تر یا تیره‌تر است، خودداری کنید.

مزایای استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر برای رفت تیرگی نواحی اطراف چشم و لب است. درعین‌حال؛ استفاده از این محصول برای

  • پوشاندن جای لک
  • کاور رد زخم
  • محو کردن کک‌ومک پوستی و آکنه

نیز توصیه می‌شود.

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

خرید کانسیلر و پرایمر به‌صورت آنلاین و انتخاب از میان ده‌ها برند مختلف

حالا که با تفاوت پرایمر و کانسیلر آشنا شدید، به‌راحتی می‌توانید محصول موردنظرتان را از سایت مادامون بخرید. خوشبختانه در این سایت شما به محصول موردنظرتان از میان ده‌ها برند مختلف دسترسی دارید و می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید.

در صورتی هم که در فرایند خرید نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، می‌توانید برای بررسی بیشتر فرق پرایمر و کانسیلر و یا انتخاب بهترین محصول بر اساس نوع پوستی که دارید، از مشاوره همکاران استفاده کنید تا بهترین محصول را سفارش دهید.

خرید پرایمر از فروشگاه مادامون خرید کانسیلر از فروشگاه مادامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا