مو

روش‌های ترمیم موهای سوخته شده بعد از دکلره کدام هستند؟

چرا به ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره نیاز داریم؟ جواب این سوالتان را مادامون در این مقاله می‌دهد. دنیای این روزهای ما انسان‌ها با رنگ‌ها است که زیبا می‌شود. رنگ سایه‌ای که پشت چشممان می‌کشیم، رنگ رژ لب و قرمزی که برای لب‌ها و زیباتر شدن آن‌ها دارد، رنگ رژ گونه یا حتی رنگ پنکک. تک تک این لوازم‌آرایشی آمده‌اند تا این دنیای رنگ‌ها را با چهره شما آشتی دهند.

یکی از مواردی که می‌تواند دنیای رنگ‌ها را مهمان صورت زیبای شما کند، رنگ کردن مو است. برای استفاده از رنگ مو لازم است که اول رنگی که خود مو دارد را کمرنگ کرده و از بین ببرید تا موها حالتی سفید رنگ بگیرند یا به رنگ زرد کمرنگ یا استخوانی دربیایند. سپس رنگ مو را روی موهایتان بگذارید تا رنگ جدید برای موهایتان اثر داشته باشد و یک چهره جدید برای خودتان بسازید. این کار را دکلره برایتان انجام می‌دهد و رنگ پس‌زمینه مو را از بین می‌برد.

اما استفاده از دکلره برای رنگ‌آمیزی موها مشکلات زیادی به همراه دارد. از جمله این مشکلات می‌توان به سوختن موها در اثر استفاده از مواد دکلره و وز و شکسته شدن تارهای مو اشاره کرد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال راهی برای درمان سوختگی موهایتان هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا موهای رنگ شده خودتان را ترمیم کرده و دوباره موهایی نرم و ابریشمی داشته باشید.

ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره

نشانه‌های صدمه دیدن موها در اثر دکلره

چطور باید متوجه شویم که موهایمان شکسته شده و نیاز به ترمیم دارد؟ این سوال را اغلب خانم‌هایی که موهایشان رنگ شده می‌پرسند. برای پیدا کردن نشانه‌های موهای صدمه‌دیده مادامون کمکتان می‌کند. در ادامه لیست مواردی که نشان‌دهنده صدمه وارد شدن به موها در اثر دکلره یا رنگ‌شدگی است را برایتان آورده‌ایم.

  • موهای سوخته شده براق نیستند.
  • موهای دکلره شده معمولاً بی‌رنگ و پژمرده هستند.
  • موهای سوخته زبر و خشک هستند و به راحتی گره می‌خورند.
  • این موها موخوره زیادی دارند و الکتریسیته ساکن برای آن‌ها بیشتر است.
  • شانه زدن یا برس کشیدن روی موها سخت است.
  • گره‌های سفید رنگ در انتهای موها دیده می‌شود.
  • نوک موها حالت دوشاخه دارند و در طول موها بارها شاخه‌های شکسته دیده می‌شود.

معرفی روش‌های ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره

در این بخش روش‌هایی که می‌توانید با کمک آن‌ها از آسیب وارد شدن به موهای رنگ شده پیشگیری کنید؛ و صدمات موها در اثر دکلره را کاهش دهید ارائه شده است.

کم کردن حرارت سشوار و اتو مو

موهایی که سوخته‌اند معمولاً پژمرده می‌شوند و رنگی کدر دارند. همچنین زبری این موها بسیار زیاد است و دست زدن به آن‌ها باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شود. برای اینکه خشکی موها ی رنگ شده کمتر شود باید استفاده از سشوار و اتو مو را برای یک مدت محدود کنید. در صورتی که عادت به استفاده از این وسایل الکتریکی دارید و می‌خواهید موهایتان را هر روز حالت دهید، حرارت سشوار یا اتو مو را روی درجه متوسط تنظیم کنید. چون حرارت زیاد باعث خشک‌تر شدن موها می‌شود و شکستی آن‌ها را بیشتر خواهد کرد. عوارض صاف کردن مو را در مادامون مگ بخوانید.

همچنین برای اینکه سشوار و اتو مو تاثیر مخربی روی موهای شما نداشته باشد و آن‌ها را وز نکند، توصیه می‌شود که موقع استفاده از این وسایل از اسپری‌های مخصوص محافظت مو در برابر حرارت کمک بگیرید؛ بنابراین اولین نکته مهم‌ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره استفاده از تجهیزات گرمایشی حالت دهنده مو با حرارت کم همراه با اسپری محافظ کننده مو در برابر حرارت است.

استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده

به محض اینکه موهایتان را دکلره و رنگ می‌کنید، باید شامپوهای مخصوصی که برای موهای رنگ شده طراحی‌شده‌اند را بخرید. فرمولاسیون این شامپوها فاقد سولفات است و معمولاً در ترکیبات آن‌ها از روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود. شامپوهای فاقد سولفات رطوبت رسانی را به تارهای مو تا حد عمیق‌تری انجام می‌دهند و جلوی وز شدن موهای رنگ شده را می‌گیرند. استفاده از روغن‌های گیاهی در ترکیبات این شامپوها هم روی نرم و لطیف‌تر شدن آن‌ها موثر است و درخشندگی موهایتان را بیشتر می‌کند. برای آشنایی بیشتر با شامپوهای فاقد سولفات، به بلاگ آن در مجله مادامون سر بزنید.

ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره

عدم استفاده از آب داغ برای شستن موها

اگر عادت دارید که با آب داغ دوش بگیرید باید برای ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره این کار را ترک کنید. چون آب داغ باعث وز شدن موها و بیشتر شدن خشکی آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود که قبل از دوش گرفتن موهایتان را با آب ولرم مایل به سرد خیس کنید و بعد با همان دما موها را شسته و خشک کنید. این درجه حرارت باعث می‌شود که موهایتان کمتر خشک شوند و رطوبت آب را نگه دارند.

مراقبت درست از موهای خیس

حمام کردن باعث رسیدن رطوبت به موها و کم شدن خشکی آن‌ها می‌شود؛ اما این نکته را نباید فراموش کنید که موهای دکلره شده وقتی خیس می‌شوند آسیب‌پذیرتر هستند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که بعد از حمام یا در طول شستشو از شانه زدن موها پرهیز کنید. چون شانه زدن موها باعث شکستگی آن‌ها می‌شود و شدت آسیبی که در اثر دکلره به موها وارد شده را تشدید می‌کند.

پس از شستن موهایتان به هیچ عنوان حوله را با فشار روی آن‌ها نکشید و با تکان دادن موهایتان آن‌ها را خشک نکنید. بهتر است از حوله‌هایی که قدرت جذب آب بالایی دارند برای این مرحله کمک بگیرید. حوله را به آرامی دور موهایتان بپیچید تا آب آن‌ها گرفته شود. این روش هم برای ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره موثر است.

حتماً موقع بستن موهایتان هم دقت کنید و از بستن موهایتان با گیره‌های سفت که باعث کشیده شدن آن‌ها می‌شوند بپرهیزید. کش موهای تلفنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بستن موها و جمع‌کردن آن‌ها هستند. از این کش موها برای مدل دادن به موهایتان کمک بگیرید.

استفاده از ماسک حمام برای موهای رنگ شده

شامپو مخصوص و نرم‌کننده می‌تواند تا حد قابل توجهی جلوی وز شدن و خشکی موها پس از حمام را بگیرد، اما برای ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره نمی‌توانید فقط به همین دو مورد اکتفا کنید. استفاده از ماسک مو داخل یا بیرون حمام جلوی خشکی موهایتان را می‌گیرد و آن‌ها را نرم می‌کند. این ماسک موها معمولاً حالتی مشابه کرم دارند و حاوی مواد مغذی برای موها هستند. از دیگر خاصیت‌های ماسک موها می‌توان به محافظت از مو در برابر نور خورشید و پیشگیری از تغییر رنگ موها اشاره کرد.

مراقبت درست از موهای خیس حمام کردن باعث رسیدن رطوبت به موها و کم شدن خشکی آن‌ها می‌شود؛ اما این نکته را نباید فراموش کنید که موهای دکلره شده وقتی خیس می‌شوند آسیب‌پذیرتر هستند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که بعد از حمام یا در طول شستشو از شانه زدن موها پرهیز کنید. چون شانه زدن موها باعث شکستگی آن‌ها می‌شود و شدت آسیبی که در اثر دکلره به موها وارد شده را تشدید می‌کند. پس از شستن موهایتان به هیچ عنوان حوله را با فشار روی آن‌ها نکشید و با تکان دادن موهایتان آن‌ها را خشک نکنید. بهتر است از حوله‌هایی که قدرت جذب آب بالایی دارند برای این مرحله کمک بگیرید. حوله را به آرامی دور موهایتان بپیچید تا آب آن‌ها گرفته شود. این روش هم برای ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره موثر است. حتماً موقع بستن موهایتان هم دقت کنید و از بستن موهایتان با گیره‌های سفت که باعث کشیده شدن آن‌ها می‌شوند بپرهیزید. کش موهای تلفنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بستن موها و جمع‌کردن آن‌ها هستند. از این کش موها برای مدل دادن به موهایتان کمک بگیرید.

کوتاه کردن نوک موهای رنگ شده

معمولاً سوختگی و صدمات دکلره و موخوره در نوک موها بیشتر دیده می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود که هر چند وقت یک‌بار کمی نوک موهایتان را کوتاه کنید تا موخوره‌ها و وز شدگی آن‌ها کمتر شود.

محافظت از موها در استخر

کسانی که موهای رنگ شده دارند باید بیشتر از دیگران موقع استخر رفتن و شنا کردن دقت کنند. برای ترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره لازم است که حتماً در استخر از کلاه‌های مخصوص استفاده کنید. همچنین برای حضور در فضای باز و استفاده از نور آفتاب هم نیاز است که کلاه‌های مخصوص لبه‌دار روی سرتان داشته باشید. با این کار می‌توانید جلوی رسیدن کلر استخر به موهایتان را بگیرید و نگذارید آفتاب و… موهایتان را خشک و شکننده‌تر کند.

استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی نقش مهمی درترمیم موها سوخته شده بعد از دکلره و صاف و درخشان شدن آن‌ها دارند. اگر می‌خواهید موهایتان پس از رنگ شدن کمترین آسیب را ببینند و همیشه موهایی نرم و درخشان داشته باشید، باید روغن ترجمان یا … را روی موهایتان بمالید و آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید. با این کار مواد مغذی به موها می‌رسد و رطوبت و انعطاف آن‌ها بیشتر خواهد شد.

برای اینکه موهایتان در برابر دکلره و رنگ مو صدمه کمتری ببیند، حتماً باید از شامپوهای مناسب استفاده کنید و تا حد امکان موهایتان را نرم و مرطوب نگه دارید. کوتاه کردن موهایتان هم می‌تواند از وز شدن و دوشاخه شدن بیشتر آن‌ها پیشگیری کند. با کمک محصولات مراقبتی مو مانند ماسک مو هم می‌توانید تا حد زیادی خشکی موهایتان را کم کرده و آن‌ها را پس از رنگ‌شدگی‌ترمیم کنید.

سوالات متداول

 

موی سوخته شده چیست و به چه دلیل مو دچار سوختگی می‌شود؟

موهایی که با خشکی، شکستگی، موخوره و... همراه هستند به عنوان موی سوخته شناخته می‌شوند. این موها معمولاً در اثر استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره به این حالت درمی‌آیند.

موهای سوخته در اثر رنگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

نشانه‌های موهایی که سوخته هستند را در همین مطلب برایتان آورده‌ایم. از جمله این نشانه‌ها می‌توان به گره خوردن زیاد موها و رنگ‌پریدگی یا پژمردگی آن‌ها اشاره کرد.

برای جلوگیری از زیادشدن موخوره موقع دکلره مو باید چه کاری انجام دهیم؟

برای اینکه موهای خرد شده و شکسته در اثر دکلره بهتر شوند و این شکستگی‌ها تا ریشه مو نرسد، بهتر است هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را نوک گیری کرده و با قیچی نوک موها را کوتاه کنید

آیا استخر رفتن برای موهای خشک و رنگ شده مضر است؟

آب موجود در استخر روی موهای سالم و رنگ شده تاثیر بدی دارد و باعث خشک شدن موها می‌شود؛ بنابراین برای حضور در آب استخر و شنا کردن حتماً باید کلاه مخصوص تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا