مو

راهنمای استفاده از سرم مو

احتمالا تجربه استفاده از قاب گوشی یا محافظ صفحه موبایل را داشته‌­اید. کاور یا قاب، علاوه بر اینکه به عنوان پوششی، از موبایل شما در مقابل خطرات احتمالی محافظت می­کند، ممکن است تلفن همراه شما را زیباتر کند. موی انسان نیز، به عنوان عضوی زنده و بااهمیت، نیازمند سپری دفاعی است که وظیفه مراقبت از موها را در مقابل آسیب­‌ها و آلودگی­‌ها به درستی انجام دهد.

سرم مو، محصولی است که می­‌تواند به عنوان پوششی قدرتمند در مقابل عواملی که باعث تضعیف و خشکی موها می‌شود، عمل کند. سرم مو همچنین باعث نرم شدن، خوش­‌حالتی و درخشش موهای شما خواهد شد. البته طرز استفاده از سرم مو نکته بسیار مهمی است چرا که توجه به راهنمای استفاده از سرم مو باعث کسب بهترین نتیجه و بیشترین اثرگذاری می­‌شود. در این مقاله از سایت مادامون، سرم مو و روش صحیح استفاده از آن را معرفی می‌کنیم.

سرم مو چیست؟

سرم مو، محصولی برای مراقبت از موهای شماست که با ایجاد لایه‌­ای محافظ، از تارهای مو در مقابل آسیب‌های محیط مراقبت می‌کند. ترکیبات سرم مو، متشکل از موادی است که علاوه بر ترمیم و احیای موهای آسیب­دیده باعث تقویت و نرم شدن موهای شما می­‌شود. از این رو برای استفاده از سرم مو، حتماً لازم نیست که موهای شکننده یا ضعیفی داشته باشید، بلکه می­‌توانید به منظور نرم شدن و درخشش موهایتان به سراغ این محصول جذاب بروید.

راهنمای استفاده از سرم مو

سرم مو از چه موادی تشکیل می‌­شود؟

ترکیبات سرم مو، متشکل از موادی است که هر یک دارای خاصیتی است و وظیفه‌­ای را انجام می­‌دهد.

سیلیکون‌­ها

اصلی­‌ترین ماده سرم مو، سیلیکون­‌ها هستند که با ایجاد لایه‌­ای محافظ دور ساقه مو، باعث نرم شدن مو شده و هم­چنین از تارهای مو در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، گرد و غبار، مواد شیمیایی و اشعه خورشید محافظت می­‌کند.

آمینو اسیدها

با حفظ رطوبت مو و تقویت فیبرهای آن، موهای آسیب­‌دیده را ترمیم می­‌کنند. این مواد، آسیب‌های ناشی از رنگ کردن، فر کردن و استفاده از وسایل حرارتی را کاهش می­‌دهند.

نرم‌­کننده‌­ها

با اضافه شدن نرم‌­کننده­‌ها به سرم مو، ترکیبی جادویی برای درخشان شدن، حالت­‌پذیری و نرم شدن موها به وجود می‌­آید.

در ادامه، طرز استفاده از سرم مو و فواید و عوارض آن را بیان می‌کنیم.

راهنمای استفاده از سرم مو

معمولاً هر سرم مویی با توجه به کاربرد و ویژگی‌­های آن، ممکن است روش مصرف خاص خودش را داشته باشد اما می‌­توانید با توجه به راهنمای استفاده از سرم مو، برای کسب بهترین نتیجه و بیشترین تأثیر سرم روی موهای خود، به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

راهنمای استفاده از سرم مو

  • ابتدا موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید. نتیجه دلخواه، تنها زمانی اتفاق می‌افتد که موهایتان تمیز و شسته شده باشد. استفاده از سرم روی موهای نشسته باعث افزایش وزن تارهای مو می­‌شود و موهای شما چرب­‌تر به نظر می‌­رسد. کثیف بودن موها موجب جذب گرد و غبار و شوره نیز می­‌شود. بهترین روش شستشوی مو را در مادامون مگ بخوانید.
  • موها را خشک کنید و صبر کنید تا خیسی موها گرفته شود. می‌­توانید با یک حوله نرم، آب موها را بگیرید. نیازی نیست موهایتان کاملاً خشک شود و مقداری رطوبت، نتیجه بهتری را بعد از استفاده از سرم مو رقم می­‌زند.
  • چند قطره از سرم را روی دستانتان بریزید، سپس روی موها بکشید و سعی کنید این کار را به گونه­‌ای انجام دهید که موهایتان از ابتدای ساقه تا انتهای مو، به خوبی به سرم آغشته شود.

نکاتی برای استفاده از سرم مو

  • توجه کنید که سرم­‌های مو، تنها روی ساقه مو تأثیر می­‌گذارند. ریختن سرم روی پوست سر بی­‌فایده است و حتی باعث چرب شدن موها می‌­شود.
  • سرم مو را به اندازه مصرف کنید. استفاده مقدار زیاد یعنی بیشتر از ۶ قطره، باعث سنگین شدن و چربی موها می‌شود.
  • استفاده روزانه از سرم مو توصیه نمی‌­شود. بهتر است حداکثر هفته ای ۳ بار مصرف شود.
  • بعد از استفاده از سرم مو، با شانه کردن می­‌توانید سرم را در همه قسمت­‌های مو پخش کنید.

مزایای سرم مو

سرم مو دارای فواید بسیاری است که اگر طرز استفاده از سرم مو به درستی رعایت شود، بهترین نتیجه حاصل خواهد شد. در این قسمت، مهم‌ترین مزایای سرم مو را معرفی می­‌کنیم:

رفع وز شدن مو

قطعاً موی وز جذابیتی برای افراد ندارد، به خصوص هنگامی که قصد حالت دادن به موهایتان را دارید، وز شدن مو مایه عذاب است. به همین دلیل پیشنهاد می­‌شود، قبل از استفاده از حالت­‌دهنده مو، از سرم مو استفاده کنید تا میزان وز شدن را کنترل کند و از طرفی مواد مغذی را به موهایتان برساند. هم­چنین، سرم مو در برابر مضرات اسپری­‌ها و ژل­‌های حالت­‌دهنده مو، سپر دفاعی به شمار می‌رود. راه‌های جلوگیری از وز شدن مو را در مادامون مگ بخوانید.

راهنمای استفاده از سرم مو

درخشان کردن موها

سرم مو، موجب افزایش درخشندگی و شادابی موهایتان می­‌شود. استفاده از سرم مو بعد از شامپو زدن و شستشوی مو، حالتی درخشان و ابریشمی به موهایتان می‌­بخشد و موهایتان را براق می­‌کند. البته همان طور که گفته شد، از سرم مو به اندازه استفاده کنید تا مبادا نتیجه عکس بگیرید.

تغذیه موی خشک

سرم مو شامل موادی مغذی است که باعث آبرسانی به موها و حفظ شادابی آن می‌شود. موی خشک و فاقد چربی های مفید، علاوه بر زبر بودن، بسیار کدر و بی­جان به نظر می‌رسد. یک سرم موی خوب می­‌تواند طراوت و سرزندگی را به موهایتان بازگرداند.

سپر مدافع در برابر رطوبت هوا

اگر در منطقه‌­ای با آب و هوای مرطوب زندگی می‌­کنید، قطعاً برایتان پیش آمده که به محض بیرون رفتن از خانه، موهایتان حالت خود را از دست بدهد و پف کند. سرم مو می­‌تواند، مانند یک سپر مدافع در برابر رطوبت و گرما عمل کند و راه­ حلی مناسب برای موهای پف­ کرده باشد.

باز کردن گره موها                                             

باز کردن گره موها بعد از شستشو، چالشی است که حتی می­‌تواند دردناک باشد. با آغشته کردن موهایتان به چند قطره سرم مو، می­‌توانید به راحتی گره موهای خود را باز کنید، بدون اینکه زمان زیادی بگذارید یا به موهای خود آسیب برسانید.

راهنمای استفاده از سرم مو

عوارض سرم مو

در صورت توجه نکردن به راهنمای استفاده از سرم مو، علاوه بر این که نتیجه دلخواه حاصل نمی­‌شود، ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. شایع‌­ترین عوارض احتمالی عبارتند از:

قرمزی و التهاب پوست سر

سرم مو روی ساقه مو تأثیر می­‌گذارد و نباید آن را روی پوست سر استفاده کرد، چرا که به تدریج موجب قرمزی، سوزش و التهاب پوست سر می­‌شود. بنابراین، اگر می­‌خواهید از سرم برای پوست سر استفاده کنید، سرم مخصوص آن را تهیه کنید.

خشکی و کدر شدن مو

سرم مو، محصولی است که می­‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند . اگرچه سرم­‌های مو با هدف درخشان کردن و آبرسانی مو تولید شده­‌اند، اما استفاده بیش از اندازه از آن در طول زمان، موجب از بین رفتن درخشندگی و خشکی مو می‌شود. بنابراین طرز استفاده از سرم مو اهمیت بسیاری دارد و مصرف زیاد و طولانی مدت آن موجب می‌شود تارهای موی شما نتواند تنفس کند، چرا که مانند یک لایه محافظ روی تارهای مو قرار می‌­گیرد. به خاطر داشته باشید به دلیل وجود سیلیکون در اغلب سرم‌­های مو، باید هر از چندگاه به موی خود استراحت داده تا مو دچار خشکی نشود.

چرب شدن و سنگینی موها

اگر از سرم مو بیش از مقدار لازم استفاده کنید، مو حالت چرب و سنگینی به خود می­‌گیرد. حتماً برایتان پیش آمده که به دلیل چرب شدن، موها به کف سر بچسبند و حجم خود را از دست بدهند. این عارضه هنگام استفاده بیش از حد از سرم مو نیز رخ می­‌دهد. بنابراین در میزان استفاده از آن دقت کنید تا موهایی خوش­‌حالت و حجیم داشته باشید.

اگر احساس می­‌کنید موهایتان حالت‌­پذیری خوبی ندارد و خشک و شکننده شده، یکی از بهترین انتخاب­‌ها استفاده از سرم مو است. سرم مو، یک ترمیم‌­کننده و محافظ است که با احیای موهای آسیب­‌دیده و محافظت از موهای سالم نتیجه شگفت‌­انگیزی را به دنبال خواهد داشت. کافی است بعد از استحمام، چند قطره از این محصول را به موهایتان بزنید تا موهایی براق، نرم و خوش­‌حالت داشته باشید.

خرید سرم مو از فروشگاه مادامون

سوالات متداول

 

چه مقدار از سرم مو باید استفاده کنیم؟

بستگی به حجم موهایتان دارد.

چه نوع سرم مویی مناسب موی ما است؟

نوع موهای خود را بشناسید و سرم موی خود را خریداری کنید.

استفاده از سرم مو به تنهایی برای تقویت مو کافی است؟

پیشنهاد می‌کنیم در کنار سرم مو از روغن‌های گیاهی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا