مو

شامپو بعد از کاشت مو را چه‌گونه انتخاب کنیم؟

کاشت مو یکی از راه‌هایی است که می‌تواند زیبایی را دوباره به چهره شما باز گرداند. کم‌پشتی یا ریزش بیش از حد موها باعث می‌شود اعتماد به نفس افراد خدشه دار شود و از این رو است که عمل کاشت مو طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، آیا با مراقبت‌های بعد از کاشت مو نیز آشنایی دارید؟ یا می‌دانید اهمیت انتخاب درست شامپو بعد از کاشت مو چه‌قدر بالا است؟

در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌ها و طریقه مصرف شامپو بعد از کاشت مو آشنا شوید و بهترین شامپو بعد از کاشت مو مناسب خود را انتخاب کنید. موهای شما لایق بهترین‌ها هستند!

چرا بعد از کاشت مو به شامپو‌های خاص نیاز داریم؟

عمل کاشت مو یک عمل بسیار حساس است و از زمانی که باند‌های روی سر خود را بعد از عمل باز می‌کنید، متوجه تغییراتی خواهید شد. موهای کاشته شده بعد از عمل حساسیت بسیار بالایی دارند و به‌راحتی در معرض آسیب‌های مختلف قرار می‌گیرند. فولیکول‌های موهای تازه کاشته شده بسیار شکننده‌اند و ممکن است کرافت‌های مورد استفاده در سر شما به راحتی جا‌به‌جا شوند و آسیب‌ بخورند.

چرا بعد از کاشت مو به شامپو‌های خاص نیاز داریم؟

از این رو است که اکثر متخصصان توصیه می‌کنند هفته‌های بعد از انجام کاشت مو حتما از شامپو‌های مخصوصی استفاده کنید تا موهایتان به‌خوبی تقویت شده و آسیب نبینند.

طریقه استفاده از شامپو بعد از کاشت مو

همان‌طور که گفتیم فولیکول‌های مو بعد از انجام کاشت بسیار حساس‌اند و روش‌های شستشوی نادرست ممکن است به‌راحتی به آن‌ها آسیب بزند. طریقه استفاده از شامپو بعد از کاشت مو به شیوه اصولی این‌گونه است:

  1. ابتدا شامپو را کف دستتان ریخته و خوب مالش دهید تا کف کند. به هیچ وجه شامپو را مستقیم روی موهای خود نریزید.
  2. به آرامی کف دست‌های خود را روی سر مالش دهید تا شامپو به موها برسد.
  3. شامپو را خیلی آرام روی سر خود مالش دهید.
  4. به هیچ وجه موهای خود را زیر فشار مستقیم و شدید آب قرار ندهید. آب را با فشاری ملایم روی موهای خود بریزید و با ملایمت مالش دهید تا موهایتان آبکشی شود. دمای آب برای شستشوی موها بعد از کاشت باید ملایم باشد.
  5. پس از انجام شست‌وشو موهای خود را در هوای آزاد خشک کنید. بهتر است به سراغ وسایل حرارتی مثل سشوار برای خشک کردن موهایتان نروید.

نکته: همان‌طور که گفتیم موهای شما در این مرحله بسیار حساس هستند. پس از انجام حرکات تهاجهمی و مالش‌ دادن محکم موهای خود پرهیز کنید. انجام ندادن این کارها باعث محافظت از گرافت‌ها و فولیکول‌های تازه موهای شما خواهد شد.

ویژگی بهترین شامپو بعد از کاشت مو

معمولاً ۲۴ ساعت بعد از انجام کاشت مو لازم است تا موهای خود را بشویید و این شست‌وشو را باید تا چند هفته به صورت منظم انجام دهید. توصیه متخصصان این است که تا یک ماه بعد از عمل هم‌چنان از شامپو‌های مخصوص استفاده کرده و به هیچ وجه سراغ شامپو‌های معمولی نروید. ویژگی‌های یک شامپو بعد از کاشت موی با کیفیت عبارت‌اند از:

  • بدون پارابن هستند.
  • مواد شیمایی قوی در ساختار خود ندارند.
  • PH آن‌ها پایین است.
  • باعث تحریک و التهاب پوست سر نمی‌شوند.
  • باعث افزایش خون‌رسانی به پوست سر می‌شوند.
  • رطوبت کافی را به موها می‌رسانند.
  • از عفونت و تورم پوست سر جلوگیری می‌کنند.

چرا بعد از کاشت مو به شامپو‌های خاص نیاز داریم؟

هم‌چنین توصیه می‌کنیم از شامپو‌هایی که موارد زیر را در ترکیباتشان دارند استفاده کنید:

  • زینک برای ترمیم کردن سریع موها و جلوگیری از التهاب پوست سر
  • آلانتوئین با خاصیت ضد خارش و ضد التهاب پوست سر
  • عصاره بابونه نرم کننده موها و ضد التهاب پوست سر
  • آلوئه‌ورا برای نرمی موها و ضد خارش و التهاب پوست سر
  • عصاره چای سبز برای جلوگیری از شوره و التهاب پوست سر

بهترین شامپو بعد از کاشت

تا به اینجا درباره ویژگی‌های شامپو بعد از کاشت و نحوه استفاده از آن مطالعه کردید. در ادامه سعی می‌کنیم چند نمونه از بهترین شامپو بعد از کاشت مو را نیز به شما معرفی کنیم تا بسته به نیاز خود به سراغ آن‌ها بروید.

تمامی این شامپو‌ها فاقد مواد مضر هستند و با دارا بودن ترکیبات گیاهی به بهبود موهای کاشته شده شما کمک می‌کنند. شما می‌توانید خرید شامپو بعد از کاشت مو را از سایت مادامون تجربه کنید.

اما به سراغ معرفی چند نمونه از بهترین شامپو بعد از کاشت برویم:

شامپو مناسب موهای کاشته شده ژاک آندرل

شامپو ژاک آندرل به صورت فوم ساخته شده است تا استفاده از آن برای شستشوی موهای کاشته شده آسان شود و شما هیچ نگرانی را بابت کشیده شدن یا آسیب دیدن موهای خود هنگام استفاده از آن تجربه نکنید.

شامپو مناسب موهای کاشته شده ژاک آندرل

ویژگی‌ها:

  • دارای ترکیبات گیاهی
  • کمک به افزایش رشد فولیکول‌ها
  • کم کردن چربی کف سر
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت
  • حجم: ۱۵۰ میلی‌لیتر

شامپو فوم کاشت مو سریتا

پایه فرمولاسیون این شامپو را موادی ملایم تشکیل می‌دهند که برای شستشوی کامل موها و فولیکول‌های کاشته شده و پاکسازی کامل پوست سر کاربرد دارد. شامپو فوم کاشت موی سریتا هم‌چنین باعث تقویت فولیکول‌های کاشته شده می‌شود.

شامپو فوم کاشت مو سریتا

ویژگی‌ها:

  • دارای خواص ضد میکروبی برای جلوگیری از عفونت پوست سر
  • تغذیه کننده فولیکول‌های تازه
  • کاهش تورم، قرمزی و سوزش پوست سر
  • کمک به ترمیم زخم‌های ناشی از عمل کاشت
  • حجم: ۱۵۰ میلی لیتر

 

شامپو بچه حاوی عصاره بابونه آردن

بله! تعجب نکنید. محصولات مراقبت از موی کودک نیز می‌توانند به عنوان شامپو بعد از کاشت مو استفاده شوند. به این علت که شامپو‌های کودک معمولاً دارای PH پایین بوده و هیچ‌گونه مواد آسیب‌زننده‌ای مثل پارابن را ندارند. به همین خاطر می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. شامپو بچه آردن حاوی عصاره بابونه نیز یکی از این محصولات مناسب برای شستشوی مو بعد از کاشت است.

شامپو بچه حاوی عصاره بابونه آردن

ویژگی‌ها:

  • دارای عصاره بابونه با خاصیت ضد التهابی
  • حاوی کالاندولا برای ترمیم سریع
  • تسکین‌دهنده پوست سر
  • دارای PH مناسب
  • حجم: ۲۰۰ میلی‌لیتر

درست است که با کاشت مو می‌توانید مشکل کم‌پشت شدن و ریزش موهای خود را حل کنید. اما به خاطر داشته باشید بدون مراقبت‌های لازم بعد از کاشت، ممکن است پوست سر شما عفونت کند یا فولیکول‌های کاشته شده دچار شکستگی شوند. یکی از قدم‌های درست این مراقبت استفاده از شامپو بعد از کاشت مناسب و شستشوی صحیح و اصولی پوست سر است. در این نوشته سعی کردیم این نکات را به شما آموزش دهیم. آیا شما هم تجربه کاشت مو را داشته‌اید؟ شما کدام محصول را به عنوان بهترین شامپو بعد از کاشت مو به ما معرفی می‌کنید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم. فراموش نکنید شما می‌توانید خرید شامپو بعد از کاشت مو و انواع محصولاتی آرایشی، بهداشتی و مراقبتی مد نظر خود را از فروشگاه مادامون تجربه کنید.

سوالات متداول

 

بعد از کاشت مو چه داروهایی باید مصرف شود ؟

برای یک هفته پس از عمل از استفاده از داروهای مسکن، غیر از مسکن های تجویز شده پرهیز کنید. از داروهایی مانند آسپرین، قرص ویتامین E، قرص امگا3 و همچنین مشروبات الکلی در این دوره استفاده نکنید.

شستشوی مو بعد از کاشت چگونه انجام می گیرد ؟

فردای کاشت مو معمولا از افراد خواسته می شود تا برای برداشت و تعویض پانسمان، مجددا به کلینیک مراجعه کنند که در همان روز، یکبار شستشوی مو توسط پرسنل کلینیک کاشت مو انجام و نحوه صحیح شستن موهای کاشته شده و تعویض پانسمان آموزش داده می شود.

آیا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو اشکالی ندارد ؟

باید گفت روزهای اول پس از کاشت مو ، موهای کاشته شده مقداری ضعیف بوده و در اثر سایش و کشش ممکن است از محل کاشت بیرون بیایند. بنابراین در روزهای اول لازم است احتیاط های لازم را مخصوصا هنگام خوابیدن و قرار دادن سر بروی بالش انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا