مو

راه‌حل خلاصی از موی چرب به همراه راهکارهای خانگی

 یکی از مشکلات شایع حوزه پوست و مو، خشکی یا چرب شدن زیادی از حد موهاست و باید گفت افراد خیلی زیادی از این مشکلات رنج می‌برند. غدد چربی زیر پوست سر ماده‌ای به نام سبوم ترشح می‌کنند که همان چربی طبیعی مو است. زمانی که فعالیت غدد چربی از حالت عادی خارج می‌شود، موها از حالت عادی به چرب تغییر می‌کنند. عوامل مختلفی وجود دارند که روی فعالیت این غدد و چرب شدن موها اثر گذارند. برای آشنایی با این عوامل مطلب علت چرب شدن زیادی موی سر چیست را بخوانید تا عامل چربی موی سرتان را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم راز خلاصی از موی چرب را به شما بگوییم و راهکارهای خانگی برای حل آن به شما پیشنهاد کنیم. تا پایان مطلب همراه مادامون باشید تا یکبار برای همیشه این مشکل را برطرف کنید. 

چرب شدن مو چه عوارضی دارد؟

همان طور که گفتیم غدد چربی زیر پوست به طور عادی سبوم تولید می‌کنند که برای سلامت پوست و مو مفید است. اما زمانی که این میزان چربی از حالت عادی خارج می‌شود دردسرها و مشکلات شروع می‌شود. بیشتر افراد از چربی زیاد مو و ظاهر نامطلوب آن شکایت دارند. اما این مشکل فقط در ظاهر خلاصه نمی‌شود. ایجاد جوش و کیست، ریزش مو و شوره سر از جمله عوارضی هستند که به دنبال چربی موی سر اتفاق می‌افتد. ریزش مو و شوره سر زمانی ایجاد می‌شود که هرگونه آلودگی و مواد شیمیایی منافذ پوست را مسدود کند. چربی موها و زیاد شدن روغن در ناحیۀ پوست سر دقیقا همین کار را می‌کند. 

با موی چرب چه کنیم

چربی موی سر را چطور درمان کنیم؟

چربی موی سر بر اثر علت‌های مختلفی مثل ژنتیک، سن، تغییرات هورمونی و خلقی و … اتفاق می‌افتد. اولین قدم برای برطرف کردن این مشکل پیدا کردن علت آن است. معمولا افراد در ابتدا از روش‌های خانگی کمک می‌گیرند و اگر نتیجه نداد سراغ پزشک و مصرف داروهای شیمیایی می‌روند. در ادامه روش‌های کاربردی را به شما خواهیم گفت که اگرچه ساده به نظر می‌رسند اما تا حد زیادی در رفع مشکل مؤثرند. 

اصلاح رژیم غذایی

غذایی که می‌خورید به طور مستقیم روی پوست و موی شما تأثیر دارد. زمانی که مصرف کربوهیدرات و چربی‌ها زیاد باشد ترشح چربی پوست سر هم افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه موها چرب و روغنی می‌شود. یک رژیم غذایی سالم باید سرشار از ویتامین‌ها، مواد پروتئینی، مواد معدنی و سبزیجات باشد. هرگز از این موضوع غافل نشوید. 

شستشوی مو با سرکه و آبلیمو

یکی از راهکارهایی که به افراد دارای موی چرب پیشنهاد می‌شود استفاده از آبلیمو و سرکه است. کافیست سه قاشق غذاخوری سرکه یا آبلیمو را با سه لیوان آب مخلوط کنید و محلول را روی پوست سر ماساژ دهید. سپس موها را با آب ولرم آبکشی کنید. این کار باعث تنظیم چربی پوست سرتان خواهد شد. 

استفاده از آلوئه‌ورا

مصرف ژل آلوئه‌ورا نیز در برطرف کردن چربی اضافه روی موها مؤثر است. ابتدا ژل آلوئه‌ورا را از برگ آن جدا کنید. سپس ژل را داخل یک ظرف بریزید و با شامپویی که استفاده می‌کنید مخلوط کنید. بهتر است این کار را چندبار در هفته انجام دهید تا نتیجه دهد. 

درمان چرب شدن مو

کنترل شستشوی موها 

بعضی افراد عادت دارند هر روز حمام کنند و موهایشان را با شامپو بشویند. باید به شما بگوییم که زیاد شستن مو باعث از بین رفتن چربی ناحیۀ سر و تحریک غده‌های تولید چربی می‌شود. از طرف دیگر شستشوی کم باعث جمع شدن آلودگی‌ روی پوست و مو می‌شود و با بسته شدن منافذ آن، موها چرب می‌شود. بهتر است موها را در هر هفته سه بار بشویید و از شستشوی هرروزه پرهیز کنید. 

شستشوی مو

به موهای خود دست نزنید 

بازی کردن با مو و دست زدن بیش از حد باعث چرب شدن مو می‌شود. شاید ساده به نظر بیاید اما خیلی اوقات با پرهیز از این کار و اصلاح رفتار، چرب شدن موها درمان می‌شود و مو به حالت عادی خود برمی‌گردد. برای پرهیز از این کار بهتر است در این مواقع با یک خودکار بازی کنید و حواستان را پرت کنید. 

 شتسشوی شانه و برس مو

شانۀ شما و ابزاری که استفاده می‌کنید همیشه باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. اگر موهای قدیمی روی شانه مانده باشد با شانه زدن چربی موها به ساقۀ مو منتقل می‌شود. این کار علاوه بر چرب شدن موها، باعث عفونت و قارچ هم می‌شود. فراموش نکنید که هر هفته شانه‌تان را با مادۀ شوینده مثل شامپو بشویید. 

چه محصولاتی برای موی چرب مناسب است؟

همۀ ما در زندگی روزمره از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنیم. کیفیت این مواد و انتخاب صحیح آن بسیار مهم است. اگر موهایتان چرب و روغنی است پیشنهاد می‌کنیم مصرف نرم‌کننده‌ها را به حداقل برسانید. شما باید از محصولات متناسب با نوع موهایتان استفاده کنید. در همۀ داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها محصولاتی برای موهای چرب پیدا می‌شود. 

ما به شما شامپو موهای چرب دیپ سنس را توصیه می‌کنیم. این شامپو علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی و تنظیم چربی مو، باعث تقویت و شادابی مو می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد.

محصول دیگر شامپو مخصوص موی چرب سریتا است که برای شستشوی روزانه مناسب است. این شامپو چربی اضافه روی مو را از بین می‌برد و با افزایش خونرسانی از ریزش موها جلوگیری می‌کند. 

برای خرید راحت و بی‌دردسر این محصولات کافیست به فروشگاه مادامون سر بزنید و از بین برندهای مختلف، محصولات مناسب پوست و موی چرب را انتخاب کنید. در صورتی که سؤالی برایتان پیش آمد با پشتیبانی سایت در تماس باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا