آرایشی و زیباییآموزش ها

بهترین راه‌کار برای پرپشت شدن مژه چیست ؟

از چه راه‌کاری برای پرپشت شدن مژه خود استفاده کنیم تا به بهترین و سریع‌ترین نتیجه در این خصوص دست یابیم؟

یکی از دلایلی که می‌تواند در زیبایی چشمان شما نقش داشته باشد، داشتن مژه‌های پرپشت و بلند است. مژه با تاثیر خارق‌العاده‌ای که در زیبایی صورت و چشم‌های فرد ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث جذابیت بیشتر و هم‌چنین افزایش اعتماد به نفس در شما شود. اما در برخی از افراد دیده می‌شود که مژه‌هایی کم پشت و کوتاه دارند، به همین دلیل است از روش‌های مختلفی برای پرپشت‌تر نشان دادن مژه‌های خود استفاده می‌کنند.

اما انجام برخی از روش‌ها برای پرپشت‌تر نشان دادن مژه، کمی خسته کننده هستند، در این حالت این فکر به ذهن شما خطور می‌کند که باید از چه راه‌کاری برای پرپشت شدن مژه خود استفاده کنید تا به بهترین و سریع‌ترین نتیجه در این خصوص دست یابید ؟؟

ما در تیم مادامون یکی از عرضه کنندگان برتر در زمینه ارائه محصولات آرایشی و مراقبتی می‌خواهیم با معرفی برخی از بهترین راه‌کارها برای پرپشت شدن مژه به این سوال شما پاسخ دهیم تا از مشکل کم پشت و کوتاه بودن مژه‌های خود رهایی پیدا کنید. همچنین همواره بهتر است ابتدا دلیل دچار شدن به عارضه خود را بیابید تا بتوانید از روش یا روش‌هایی برای معالجه آن استفاده کنید، پس به همین منظور برخی از شایع‌ترین علت‌های کم پشت شدن و ریزش مژه‌ها را نیز برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

اگر تا به حال راه‌کارهایی را امتحان کرده‌اید به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید به بهترین راه‌کارها برای پرپشت شدن مژه‌های خود دست پیدا کنید.

علت کم پشت شدن و ریزش مژه‌ها چیست ؟؟

ریزش مژه‌ها و کم پشت شدن آن‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که بهتر است قبل از این‌که وارد بحث درمان این مشکل شویم، به آن‌ها بپردازیم. چرا که وقتی علت ریزش مژه خود را بفهمید، راحت‌تر می‌توانید از روش‌های درمانی برای رفع مشکل خود استفاده کنید. در ادامه این بخش از مطالب برخی از شایع‌ترین علل کم پشت شدن و ریزش مژه‌ها را بیان کرده‌ایم.

برای پرپشت شدن مژه چه کنیم

  • استفاده از وسایل آرایشی بی ‌کیفیت : اگر جزو آن دسته از افراد هستید که از ریمل، مداد و خط چشم استفاده می‌کنید بایستی به این موضوع حتما توجه کنید که لوازم آرایشی که از آن‌ها برای زیبایی بخشیدن به چشمان خود استفاده می‌کنید، از کیفیت لازم برخوردار باشند تا باعث بروز مشکلاتی هم‌چون ریزش مژه‌ها نشوند.

به‌عنوان مثال اگر در ریمل شما از مواد و ترکیبات نامرغوبی استفاده شده باشد، باعث چسبیدن مژه‌های شما به‌هم خواهد شد و در زمانی‌که می‌خواهید چشمان خود را بشویید متوجه این موضوع می‌شوید که بخشی از مژه‌های شما نیز از دست خواهند رفت. به‌طور کلی لوازم آرایشی بی کیفیت باعث خشک شدن، شکنندگی و همچنین نازک شدن مژه‌های شما می‌شوند و حتی با یک مالش ساده چشم هم، ممکن است مژه‌های خود را از دست بدهید.

حتی کرم‌ها و پودرهایی که برای آرایش در اطراف چشم خود استفاده می‌کنید، می‌توانند باعث سنگینی مژه‌ها و عدم جذب اکسیژن کافی در آن‌ها شوند. پس این موضوع نیز سبب ریزش مژه‌های شما خواهد شد.

  • تغذیه نامناسب : یکی دیگر از موارد مهمی که در ریزش و کم پشت شدن مژه‌ها بسیار تاثیر گذار است، عدم داشتن رژیم غذایی مناسب است. اگر مواد مغذی و مورد نیاز بدن هم‌چون ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در طول روز تامین نشوند، با گذشت مدت زمان کمی شاهد ریزش مژه‌های خود خواهید بود.
  • حساسیت به استفاده از برخی از داروها : برخی از افراد بدون آن‌که بدانند به برخی از داروها هم‌چون آندروژن‌ها، رتینوئیدها، ایندرال، ضد کلسترول، پروپرانول، ضد تیروئید و … حساسیت دارند که این موضوع سبب می‌شود که دچار ریزش مژه و کم پشت شدن آن شوند. پس بهتر است قبل از مصرف هر گونه دارو با یک پزشک مشورت کنید و یا از آن مهم‌تر این‌که هر چند وقت یک‌بار برای بررسی وضعیت کلی بدن خود به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از سلامت بدنی خود اطلاع حاصل پیدا کنید.
  • استرس : این مشکل همیشه باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها در بدن می‌شود. یکی از مواردی که استرس نیز می‌تواند در آن دخیل باشد، ریزش مژه‌ها است، چرا که در زمانی‌که دچار استرس می‌شوید، سطح کورتیزول بدن شما به شدت افزایش می‌باید و به این ترتیب بر روی مژه‌ها شما نیز تاثیر می‌گذارد و باعث تضعیف آن‌ها می‌شود.
  • ریزش مژه آره آتا : این نوع از ریزش مشابه ریزش موی سکه‌ای است اما با این تفاوت که در مژه اتفاق می‌افتد. به این صورت که پس از دچار شدن به این مشکل، شاهد خالی شدن برخی از بخش‌های مژه خود خواهید بود. معمولا چنین نوعی از ریزش زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد.
  • کاهش وزن : زمانی‌که از رژیم‌های غیر اصولی پیروی می‌کنید، این موضوع باعث می‌شود که میزان کافی از کالری به بدن شما نرسد و همین مسئله سبب خواهد شد که دچار ریزش مو و مژه شوید. وقتی‌که وزن شما نیز به‌صورت ناگهانی کم شود، این احتمال وجود دارد که موها و مژه‌ها خود را سریعا از دست بدهید.
  • اختلال کندن موها : این حالت یک وضعیت روحی است که فرد روی به کندن موهای خود می‌آورد. از این رو ممکن است مژه‌ها و ابروهای خود را نیز از ریشه با فشار بیرون آورد. معمولا افراد در دوران کودکی و نوجوانی دچار این مشکل می‌شوند. اما اگر به این مشکل رسیدگی نشود ممکن است تا دوران بزرگسالی نیز درگیر این موضوع باشید.
  • بیماری و عفونت : برخی از عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی هم‌چون اگزما وجود دارند که بدن افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر اگزما در اطراف چشم و بر روی پلک‌ها به وجود آید، می‌تواند باعث ریزش مژه و ابرو شود.

همچنین زمانی‌که به بیماری خاصی مبتلا شده و نیاز به انجام شیمی درمانی داشته باشید، در طول زمان ممکن است با ریزش مو و مژه مواجه شوید.

اگر به دنبال مطلبی مفید و کاربردی جهت آموزش لاک زدن با چسب برای زیبایی بخشیدن به ناخن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مربوط به آن‌را در مادامون بلاگ مطالعه کنید.

بهترین روش‌های پرپشت شدن مژه و جلوگیری از ریزش آن

اگر به مشکل ریزش مژه‌ها و کم پشت شدن آن‌ها برخورده‌اید، حتما به دنبال راهی برای پرپشت شدن مژه خود نیز بوده‌اید. از این رو ما در ادامه مطلب برخی از بهترین روش‌های پرپشت شدن مژه را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

  • استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی با کیفیت : مژه‌ها یکی از حساس‌ترین اعضایی هستند که با استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب ممکن است سریعا تحت تاثیر قرار گرفته و شروع به ریزش کنند. در خانم‌ها استفاده از ریمل و خط چشم بسیار مرسوم است و همچنین بسیاری از افراد از کرم‌ها دور چشم استفاده می‌کنند که در این حالت اگر از لوازم آرایشی و مراقبتی با کیفیت استفاده نشود منجر به شیوع حساسیت و در نتیجه ریزش و کم پشت شدن مژه‌ها خواهد شد.

در عین حال باید اشاره کرد که استفاده از ریمل‌های ضد آب یکی از رایج‌ترین مواردی است که می‌تواند مستقیما در ریزش مژه‌ها نقش داشته باشد. همچنین می‌توانید برای یادگیری بهتر ریمل زدن، به مقاله آموزش ریمل زدن در مجله مادامون سر بزنید.

برای این منظور بهتر است از لوازم آرایشی و مراقبتی با کیفیت هم‌چون سریتا (CERITA)، وچه (Voche)، لامینین (Laminin) و … استفاده کنید که آسیبی به مژه و ابروی شما وارد نشود. همچنین ما در فروشگاه مادامون به شما خرید محلول تقویت مژه 7 میل سریتا را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبت از مژه در بین افراد مختلف است. با استفاده منظم از چنین محصولات مراقبتی در مدت زمانی کم مشاهده خواهید کرد که مژه‌های شما پر پشت‌تر خواهند شد.

برای پرپشت شدن مژه چه کنیم

  • رعایت یک رژیم غذایی سالم : داشتن یک رژیم غذایی ناسالم همواره سبب بروز مشکلاتی در بدن می‌شود که ریزش مژه نیز یکی از این موارد است. چرا که مژه‌ها برای این‌که دوام خوبی داشته باشند و شروع به ریزش نکنند بایستی یکسری مواد مغذی هم‌چون ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را جذب کنند. پس برای این منظور بهتر است حتما از یک برنامه غذایی مقوی و مفید استفاده کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید و یا اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید بتوانید با یک رژیم غذایی مناسب مژه‌های خود را تقویت و پرپشت کنید.

همچنین در این مواقع مراجعه به یک پزشک متخصص تغذیه نیز برای شما گزینه مناسبی است تا با مشاوره با او بتوانید کمبود مواد مورد نیاز بدن خود را از طریق یک رژیم غذایی مناسب برطرف کنید.

  • غلبه بر استرس : استرس یک عامل بسیار موثر در تخریب جسم و روح فرد است. وقتی‌که دچار استرس شوید ممکن است هر جایی از بدن شما تحت تاثیر قرار گیرد و دچار مشکل شود. یکی از این مشکلات ریزش مژه خواهد بود که بایستی برای غلبه بر استرس خود که سبب به وجود آمدن چنین مشکلاتی می‌شود از راه‌کارهایی هم‌چون مدیتیشن بهره ببرید و در صورت امکان از موقعیت‌های که استرس‌زا نیز دوری کنید.

در عین حال مراجعه به یک روانشناس نیز برای شما مفید است و می‌تواند به کنترل استرس شما نیز کمک کند تا دچار عارضه‌هایی هم‌چون ریزش مژه و کم پشت شدن آن نشوید.

  • شستشوی منظم مژه‌ها : زمانی‌که بعد از گذراندن یک روز کاری به خانه خود بر می‌گردید، بهتر است به کمک برخی از راهکارها مژه‌های خود را تمیز کرده و آلودگی‌ها موجود بر آن‌را از بین ببرید. همچنین در صورتی‌که از لوازم آرایشی در اطراف چشم خود استفاده کرده‌اید، به کمک پاک کننده آرایش و یا شامپوی بچه به آرامی و ملایمت سعی کنید آن‌ها را پاک کنید. در عین حال سعی کنید که از کشیدن پلک خود هنگام شستشو جلوگیری کنید، چرا که این موضوع عاملی برای آسیب رسیدن به مژه‌ها و همچنین ایجاد چروک در اطراف چشم است.

تمیز کردن مژه

  • برس کشیدن مژه : یکی از راه‌کارهای مفید برای جلوگیری از ریزش مژه‌ها و همچنین پرپشت شدن آن‌ها برس کشیدن است. در وهله اول اگر ذراتی هم‌چون گرد و غبار در بین مژه‌ها شما وجود داشته باشند با کمک برس کشیدن تا حدود زیادی پاک می‌شوند. لازم به ذکر است که اگر این ذرات در بین مژه‌ها باقی بمانند، منافذ بین آن‌ها بسته می‌شود و مژه‌های شما شروع به ریزش می‌کنند.

در عین حال وقتی مژه‌های خود را با موادی هم‌چون ویتامین E که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند برس بکشید، از ریزش مژه‌های خود جلوگیری خواهید کرد و همچنین با انجام این‌کار باعث پرپشت شدن آن‌ها خواهید شد. برای این منظور بهتر است چند قطره از ویتامین E را بر روی برس خود ریخته و حدودا 5 دقیقه مژه‌ها خود را به آرامی برس بکشید.

برس کشیدن مژه

به‌طور کلی نیز باید به این موضوع اشاره کرده که برس کشیدن روزانه مژه‌ها امری بسیار مفید برای تقویت و جلوگیری از ریزش آن‌ها است.

  • استفاده از روغن‌های گیاهی : همواره استفاده از برخی از روغن‌های گیاهی برای رسیدگی به اعضای بدن مفید بوده است. با توجه به این موضوع می‌توان از روغن‌های گیاهی هم‌چون روغن 7 مغز، آرگان، بادام، جوجوبا، نارگیل، کرچک و … برای تقویت مژه‌ها و همچنین پرپشت شدن آن‌ها استفاده کرد.

شما می‌توانید از این روغن‌ها تا زمانی نتیجه گرفتن (معمولا بین 1 تا 3 ماه) بر روی مژه‌های خود به کمک یک برس نرم استفاده کنید. در عین حال گیاهان دارویی دیگری هم‌چون آلوئه ورا نیز می‌توانند برای پرپشت شدن مژه‌های شما بسیار مفید باشند.

  • ماساژ دادن پلک‌ها : ماساژ دادن اعضای بدن همواره به گردش خون برای رسیدن به آرامش و دور شدن بیماری‌ها بسیار مفید است. از این رو ماساژ دادن پلک‌ها به آرامی نیز می‌تواند باعث تحریک کلاژن سازی و افزایش تولید فولیکول در این ناحیه شود. با انجام این‌کار بعد از گذشت مدت زمانی اندک شاهد تقویت و پرپشت شدن مژه‌های خود خواهید بود.

ماساژ دادن پلک ها

برای ماساژ دادن پلک‌های خود از یک طرف به آرامی حرکتی دایره‌ای را شروع کرده تا رسیدن به طرف دیگر ادامه دهید. این‌کار را چندین بار تکرار کنید تا گردش خون مناسبی در پلک‌های شما انجام شود.

همان‌طور که مکررا در مطالب بالا ذکر شد، مژه‌هایی پرپشت و بلند نقشی بسیار مهم را در زیبایی چشمان و صورت شما ایفا می‌کنند، پس بایستی همیشه در صدد مراقبت از مژه و ابرو خود باشید تا زیبایی و جذابیت چهره شما حفظ شود. به همین دلیل است که از دست دادن مژه‌ها برای افراد مشکل ساز و سخت خواهد بود. همچنین این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در این مطلب سعی کردیم که به شایع‌ترین آن‌ها اشاره کنیم، چرا که برای حل مشکل ریزش مژه بایستی ابتدا علت این اتفاق را بیابید و بعد از آن از روش‌هایی که در این مطلب نیز به آن‌ها اشاره شد برای حل مشکل خود استفاده کنید. امیدواریم مطلب بیان شده، به شما برای پرپشت شدن مژه‌هایتان کمک کرده باشد و بتوانید ریزش آن‌ها را درمان کنید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای خرید محصولات مراقبت از مژه و ابرو به سایت و صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی مادامون مراجعه کنید و محصول مد نظرتان را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. در عین حال اگر شما مخاطبین نیز تجربه‌ای در رابطه با پرپشت شدن مژه داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که آن‌را با ما و دیگر همراهان مجله اینترنتی مادامون به اشتراک بگذارید.

خرید محصولات مراقبت از مژه و ابرو از فروشگاه مادامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا