مو

بهترین راه برای از بین بردن شوره سر چیست ؟!

در بعضی از افراد به وجود آمدن شوره سر ممکن است تبدیل به یک مسئله آزار دهنده ‌شود و این موضوع می‌تواند بر روی رفتار و اعتماد به نفس آن‌ها تاثیرگذار باشد. شوره سر می‌تواند در مدت زمان طولانی باعث ایجاد یک معضل جدی برای سلامت شما شود و اگر آن ‌را درمان نکنید منجر به ریزش موی زیاد و ایجاد یک ظاهر به‌هم ریخته برای شما خواهد شد. به بیان ساده می‌توان گفت که شوره‌های سر همان دانه‌های سفید رنگی هستند که ممکن است بسیاری از افراد آن‌ها را بر روی لباس خود ببینند و حس بدی به آن‌ها القا شود.

به‌طور کلی شوره سر تشکیل شده از یک سری سلول مرده از پوست سر است که در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر در افراد دیده می‌شود. برای از بین بردن شوره سر راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت طبیعی و در خانه آن‌ها را انجام دهید و یا حتی می‌توانید از طب سنتی برای خلاص شدن از شر شوره‌های سر خود نیز کمک بگیرید. اما هر چه علم پزشکی پیشرفت می‌کند راه‌های بهتری نیز برای از بین بردن شوره سر توسط متخصصان به افرادی که با این مشکل مواجه هستند، پیشنهاد می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن شوره‌های سر، استفاده از شامپوی ضد شوره است.

ما در مادامون در ادامه این مطلب قصد داریم، انواع شوره سر و برخی از روش‌های درمان شوره سر را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال یک راه قطعی برای از بین بردن شوره سر خود هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع شوره سر کدامند ؟

همان‌طور پیش‌تر گفته شد در صورتی‌که به شوره‌های سر خود توجه نکنید، می‌تواند عواقب ناگواری برای شما در بر داشته باشند که یکی از شایع‌ترین آن‌ها ریزش شدید موهای سر است. در نتیجه این موضوع می‌تواند روی ظاهر شما نیز تاثیرات نا خوشایندی داشته باشد. شوره‌های سر به‌صورت کلی یا می‌توانند با درمان‌های خانگی برطرف شوند و یا می‌توانید از شامپوی ضد شوره قوی و درمان‌های دارویی آن‌ها را برطرف کنید. در ادامه این بخش، انواع شوره سر را به‌شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین راه برای از بین بردن شوره سر چیست ؟!

شوره‌های خشک

شوره‌های خشک رایج‌ترین نوع شوره هستند که بیشتر در فصول سرد هم‌چون زمستان نمایان و یا تشدید می‌شوند. دلیل عمده به‌وجود آمدن شوره در فصول سرد می‌تواند سرد و گرم شدن پوست سر باشد. همچنین زمانی‌که در فصل‌های سرد سال، سر خود را با آب گرم شستشو می‌کنید، می‌تواند باعث تشدید شوره سر شما شود. شوره‌ها همان پوسته پوسته‌های سفیدی هستند که به‌صورت دانه‌های ریز نمایان می‌شوند و باعث خارش سر شما می‌شوند. هرچه که بیشتر سر خود را بخارانید پوست سر شما حساس‌تر خواهد شد و شاهد به‌وجود آمدن شوره‌های بیشتری خواهید بود. اگر کوهای خشکی دارید حتما به مقاله بهترین ماسک مو برای موهای خشک سر بزنید.

اگر خارش سر شما شدیدتر از حد معمول شود، می‌تواند نشانه بروز یک بیماری پوستی باشد که در این‌صورت می‌بایست به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم را برای درمان شما انجام دهد. البته راه‌کار دیگری برای جلوگیری از شوره‌های سر وجود دارد که یکی از بهترین‌ راه‌کار‌ها، استفاده از شامپوی ضد شوره است.

درمان‌های خانگی هم‌چون استفاده از روغن نارگیل و یا ماساژ سر به آرامی، نیز برای از بین بردن شوره سر وجود دارد که می‌تواند از خشکی پوست سر شما جلوگیری کند و خارش آن ‌را نیز تسکین دهد.

شوره‌های چرب

شوره‌های چرب نوع دیگری از شوره سر هستند. این شوره‌ها به این‌صورت به‌وجود می‌آیند که در زیر سطح پوست سر شما یک سری غدد تولید کننده ماده‌ای روغنی به نام سبوم وجود دارند که کار آن‌ها محافظت از پوست و مرطوب سازی آن است و در صورتی‌که چربی زیادتر از حد معمول را تولید کنند، باعث می‌شوند پوست سر شما چرب شود. در ادامه پوست سر شما تحریک می‌شود و به این ترتیب شوره‌هایی به‌صورت پوسته پوسته به‌وجود می‌آیند. این پوسته پوسته‌ها از شوره‌های خشک کمی بزرگ‌تر هستند و به‌صورت روغنی از سطح پوست سر جدا می‌شوند و در عین‌حال رنگ آن‌ها اغلب زرد رنگ است و در صورتی‌که به آن‌ها رسیدگی نشود می‌توانند به یک بیماری پوستی شدید تبدیل شوند.

بهترین راه‌های درمان شوره سر کدامند ؟

راه‌کارهای بسیاری برای درمان شوره سر وجود دارند، اما بهترین راه برای از بین بردن شوره‌های سر شما چیست ؟!

بهترین راه برای از بین بردن شوره سر چیست ؟!

در ابتدا باید اشاره کنیم که، زمانی‌که شما به یک پزشک متخصص در زمینه پوست و مو برای از بین شوره‌های سر خود مراجعه می‌کنید، بسیاری از معیارها را مورد بررسی قرار می‌گیرند و برخی از روش‌هایی که مناسب شما هستند به‌شما معرفی خواهد شد. ما در فروشگاه اینترنتی مادامون نیز در ادامه این مطلب به این سوال شما پاسخ داده‌ایم و برخی از بهترین راه‌های جلوگیری از به‌وجود آمدن شوره سر را به‌شما معرفی کرده‌ایم.

شانه زدن موها به‌صورت منظم

در صورتی‌که از شانه‌های مناسبی برای شانه زدن موهای خود استفاده کنید، این‌کار باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست سر از بین بروند و موهای سر شما سلامت خود را حفظ کنند.

استفاده از شامپوی ضد شوره

یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن شوره سر استفاده از شامپوهای ضد شوره است. شامپوهای ضد شوره انواع مختلفی دارند، برای مثال شامپو ضد شوره‌ای که حاوی موادی هم‌چون سلنیوم سولفاید و یا کلیمبا است، برای کنترل خارش و پوسته پوسته شدن سر استفاده می‌شود و همچنین باعث کاهش تولید چربی توسط غدد پوستی می‌شود. و یا شامپوهایی که در آن‌ها از قطران زغال سنگ که یک ماده ضد قارچ است، استفاده شده است؛ علاوه بر این‌که قابلیت ضد شوره‌ای دارند، می‌توانند از برزو بیماری‌های پوستی نیز جلوگیری کنند.

البته بهتر است قبل از این‌که موهای خود را با شامپو بشویید، آن‌ها را به آرامی شانه کنید تا با تحریک بیشتر شوره‌ها، سریع‌تر و بهتر سر شما تمیز شود.

بهترین راه برای از بین بردن شوره سر چیست ؟!

احتمالا تا به این‌جا متوجه این موضوع شده‌اید که استفاده از یک شامپوی مناسب و ضد شوره چقدر می‌تواند برای پوست سر و موهای شما مفید باشد، پس بهتر است پس از مشورت با یک پزشک متخصص، سریعا اقدام به خرید یک شامپوی ضد شوره مناسب موهای خود کنید. در عین‌حال شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع شامپوهای ضد شوره به سایت مادامون مراجعه کنید و بهترین شامپوهای ضد شوره را مطابق با پوست سر خود خریداری کنید.

عدم استفاده از مواد شیمیایی ناسازگار با موها

در مطالب بالا مکررا به استفاده از شامپوهای ضد شوره اشاره شد و همچنین گفته شد که برای انتخاب بهترین شامپوی ضد شوره مطابق با پوست سر و موهای خود به یک پزشک متخصص در زمینه پوست و مو مراجعه کنید تا با بررسی دقیق‌تر پوست سر و موهای شما بهترین نوع شامپو ضد شوره را برای از بین شوره‌های سَرتان به‌شما معرفی کند.

به این ترتیب آگاهی لازم را هنگام خریداری شامپوی ضد شوره خواهید داشت و دیگر از مواد شیمیایی ناسازگار با موهای خود استفاده نخواهید کرد.

کاهش سطح استرس

یکی از مسائلی که بر سلامت پوست و موی شما تاثیر منفی بسیار زیادی دارد استرس است. داشتن استرس به‌صورت مستقیم باعث به‌وجود آمدن شوره سر نمی‌شود، اما می‌تواند باعث خارش و خشکی پوست سر شما شود و همین امر در تشدید شوره سر نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. در عین‌حال استرس نیز می‌تواند سیستم ایمنی بدن افراد را تحت تاثیر قرار دهد، پس بهتر است تا جای ممکن به کاهش سطح استرس خود توجه ویژه‌ای کنید.

همان‌طور که بارها در این مطلب اشاره شده شوره سر می‌تواند در صورتی‌که به‌موقع به آن رسیدگی نشود باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی جدی‌تر و شاید جبران ناپذیر هم‌چون بیماری‌های پوستی و ریزش مو شود. از این رو بهتر است در صورت مشاهده شوره سر یکی از راه‌های درمانی هم‌چون استفاده از شامپوی ضد شوره را با نظر یک پزشک متخصص در این زمینه برای سلامت موی خود در دستور کار قرار دهید. در عین‌حال تلاش ما در تیم مادامون نیز این بود که در این مطلب شما را با انواع شوره سر و بهترین راه‌های از بین بردن آن بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول

 

چقدر طول می‌کشد شوره سر درمان شود؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع شوره و پیگیری شما در طول درمان دارد. از بین رفتن شوره‌های چرب راحت‌تر از شوره‌های خشک است.

شوره سر باعث خارش پوست سر می‌شود؟

وجود شوره روی پوست خارش را به‌همراه دارد. اما بهتر است هنگام خارش به آن دست نزنید تا از تحریک شوره جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا