پوست

روتین مراقبت از پوست در شب

شاید تا به حال اصطلاح روتین پوستی را از زبان بیوتی‌بلاگرها یا پزشکان پوست و مو و حتی دوستان خود شنیده‌اید اما نمی‌دانید که روتین پوستی قبل از خواب چیست و برای داشتن یک روتین پوستی دقیقا باید چه کارهایی انجام داد. در زندگی روزمره پوست صورتتان دائما در معرض مواد آرایشی، آلودگی‌ها و اشعۀ خورشید قرار می‌گیرد. پاک کردن این آلودگی‌ها و تقویت پوست بسیار ضروریست. روتین پوستی فقط برای خانم‌ها نیست و آقایان هم اگرچه با مواد آرایشی و بهداشتی کمتر سروکار دارند اما باید از پوستشان مراقبت کنند. این مراقبت در شب‌ها اهمیت بیشتری دارد و داشتن روتین پوستی شبانه بسیار مهم است. حتما برایتان سؤال پیش می‌آید که چرا؟ باید به شما بگوییم که بدن شما شب‌ها و خصوصا در زمان خواب به بازسازی و ترمیم سلول‌ها می‌پردازد. پوست شما هم از این قاعده مستثنی نیست و اتفاقا ترمیم و بازسازی سلول‌ها در شب سرعت بیشتری دارد. با انجام یک روتین پوستی درست و اصولی می‌توانید روند تقویت و بازسازی پوستتان را سرعت ببخشید و پوستی شاداب و سرزنده داشته باشید. با توجه به اهمیت ویژه‌ای که مراقبت از پوست در شب دارد، در این مقاله روتین پوستی شبانه را به طور کامل توضیح داده‌ایم. و در هر قسمت بهترین محصولی که می‌توانید استفاده کنید را به شما معرفی کرده‌ایم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مراحل روتین پوستی در شب چیست؟

شاید شما هم به پاکیزگی و تقویت پوستتان اهمیت می‌دهید و از محصولات مختلفی مثل کرم‌های ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده، سرم‌های پوستی و تونرها استفاده می‌کنید اما نمی‌دانید یک روتین پوستی اصولی چه مراحلی دارد. در ادامه مراحل روتین پوستی شبانه را برایتان خواهیم گفت. سعی کنید این نکات را به ترتیب و بادقت انجام دهید تا خوابی آرام و پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

مرحلۀ اول: صورتتان را کامل بشویید

اولین قدم برای انجام روتین پوستی شبانه شستشوی پوست صورت است. ابتدا باید پوست را از هرگونه مواد آرایشی و آلودگی پاک کنید. حتی زمانی که آرایش ندارید هم شستشوی صورت یک امر ضروریست. چون در طول روز انواع آلودگی‌های محیط بیرون روی پوست شما جمع می‌شود. یادتان باشد که اگر با آرایش به رختخواب بروید این مواد آرایشی، منافذ پوستتان را می‌بندد و باعث ایجاد لک و جوش صورت می‌شود. علاوه بر این در روند ترمیم و بازسازی پوست در هنگام خواب هم اختلال ایجاد می‌شود. پس بهتر است ابتدا پوست صورتتان را با یک محلول یا فوم شستشو کامل بشویید.

روتین مراقبت از پوست در شب

اگر قصد دارید یک فوم شستشوی عالی با قیمت مناسب بخرید ما برایتان یک پیشنهاد ویژه داریم. فوم شستشوی صورت ژاک آندرل بدون ایجاد خشکی و سوزش پوستتان را به طور کامل تمیز می‌کند. بابونه، آلوئه‌ورا و انواع ویتامین‌های موجود در این فوم برای پوستتان نیز مفید است. کافیست مقداری از فوم را کف دست بریزید و آن را روی صورت ماساژ بدهید.

مرحلۀ دوم: به صورتتان تونر بزنید

بعد از شستشوی صورت نوبت به استفاده از تونر می‌رسد. تونر محلولی است که خاصیت آرام‌بخشی و تقویت‌کنندگی دارد و از همه مهم‌تر پی‌اچ پوستتان را تنظیم می‌کند و در حالت تعادل نگه می‌دارد. اگر پس از شستشو هنوز آلودگی روی پوست باقی مانده باشد تونر آن را از بین می‌برد. تونر را می‌توانید در طول روز هم استفاده کنید، اما بهترین زمان مصرف آن در شب است. کافیست مقداری از تونر را با پنبه روی پوست بمالید و سپس آبکشی کنید.

روتین مراقبت از پوست در شب

ما به شما تونر پاک‌کننده و مرطوب‌کننده گلاب دیپ سنس را معرفی می‌کنیم که هم پرخاصیت است و هم ارزان‌قیمت. این تونر ارگانیک به حساب می‌آید و در ساخت آن از عصارۀ گل محمدی استفاده شده. تونر گلاب دیپ سنس با پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن آلودگی‌ها حس آرامش و سبکی را به شما هدیه می‌کند. این تونر برای همۀ انواع پوست‌ها مناسب است و حتی اگر پوست حساسی دارید هم می‌توانید این محصول را بدون هیچ نگرانی انتخاب کنید.

مرحلۀ سوم: از کرم شب استفاده کنید

همان طور که بالاتر گفتیم پوست شما شب‌ها نمی‌خوابد و به ترمیم و بازسازی مشغول است. بهترین زمان برای تقویت و رساندن مواد مغذی به پوستتان همین موقع است. بعد از اینکه پوستتان را با فوم یا محلول و تونر شستید و از هرگونه آلودگی پاک شد حالا نوبت به کرم شب می‌رسد. کرم شب ‌های مختلفی در بازار وجود دارد اما ویژگی مشترک همه‌شان خاصیت تقویت‌کنندگی و حفظ رطوبت پوست است. با زدن کرم شب هم پوستتان تقویت می‌شود و هم از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌شود. پس از این مرحلۀ مهم غافل نشوید.در این مرحله می‌توانید از کرم ابرسان نیز استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست در شب

اگر قصد خرید یک کرم شب خوب را دارید باید به شما بگوییم که کرم شب مغذی سینره یک محصول عالی و با قیمت به‌صرفه است و خواص فراوانی هم دارد. این کرم چروک‌های سطحی پوستتان را برطرف می‌کند و قدرت بازسازی پوست در شب را افزایش می‌دهد. سرشار از ویتامین‌های لازم است و از همه مهم‌تر قیمت مناسبی دارد. برای انتخاب و خرید کرم شب سینره کافیست به فروشگاه مادامون سر بزنید.

مرحلۀ چهارم: کرم دور چشم بزنید

اگر به پلک‌ها و پوست اطراف چشمتان دقت کنید متوجه می‌شوید که پوست این ناحیه بافت متفاوتی دارد و حساس‌تر و نازک‌تر است. به همین علت برای مراقبت از پوست دور چشمتان باید از یک محصول جداگانه استفاده کنید. برخلاف باور عموم مردم، کرم دور چشم برای سنین میانسالی و پیری نیست. پزشکان مصرف کرم دور چشم را از سنین جوانی به همۀ بانوان و حتی آقایان توصیه می‌کنند. از جمله فواید کرم دور چشم این است که علاوه بر کاهش سیاهی و چین و چروک‌، رطوبت پوست را هم افزایش می‌دهد و از پوست دور چشم محافظت می‌کند.

روتین مراقبت از پوست در شب

آخرین مرحلۀ روتین پوستی شبانه، مصرف کرم دور چشم است. برای این کار می‌توانید از کرم دور چشم 4 در 1پریم استفاده کنید. این کرم یک محصول چهارکاره است و با ترکیبات تخصصی که دارد تیرگی دور چشم را تا حد زیادی برطرف می‌کند. انواع عصاره‌های جلبک دریایی، کاکادو و درخت ابریشم در ساخت این کرم استفاده شده. با به‌کارگیری آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و ویتامین‌هایی که در فرمولاسیونش دارد پوست دور چشم را تقویت و ترمیم می‌کند.

برای انجام روتین شبانه به این نکات مهم توجه کنید:

-روتین پوستی شبانه را باید طبق مراحلی که برایتان گفتیم انجام بدهید. هر مرحله باید به‌درستی انجام شود و بعد به سراغ مرحلۀ دیگر بروید.

-اگر فرصت انجام روتین پوستی شبانه را نداشتید هرگز با آرایش و پوست آلوده نخوابید. سعی کنید با یک تکه پنبه یا پد بهداشتی پوستتان را پاک کنید و سپس بشویید. این کمترین کاریست که باید برای استراحت پوست صورتتان در شب انجام دهید.

-پوست افراد با هم متفاوت است و بعضی افراد پوست‌های حساسی دارند. در صورتی که از محصولی استفاده کردید و با علائم حساسیت مثل قرمز شدن پوست، خارش و بروز جوش و لک مواجه شدید آن محصول را کنار بگذارید و مصرف نکنید.

 

در این مقاله از اهمیت مراقبت پوست در شب برایتان گفتیم و روش اجرای یک روتین پوستی صحیح را مرحله به مرحله نوشتیم. اگر می‌خواهید پوستی شاداب و سرحال داشته باشید، این نکات را جدی بگیرید و مو به مو انجام دهید. از آنجا که شب‌ها بهترین زمان ترمیم پوست است، با انجام یک روتین سادۀ شبانه می‌توانید روند بازسازی سلول‌های پوستتان را سرعت ببخشید. به شما قول می‌دهیم پس از چندماه نتیجه‌اش را خواهید دید. فراموش نکنید که روتین پوستی برای پوست‌های خیلی خشک یا چرب کمی متفاوت است و باید بیشتر از آن نوع پوست‌ها مراقبت شود. روش انجام آن را در مقاله‌های بعد به طور کامل برایتان خواهیم نوشت. از اینکه تا پایان این مطلب همراه مادامون بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

 

آیا لازم است تمام محصولات پوستی را خریداری کنیم؟

محصولاتی که در پست وجود دارند باتوجه به نیاز مخاطبین مادامون معرفی شدند. بنابراین نیازی به استفاده از محصولات دیگر نیست.

آیا می‌توان از تونر به عنوان شوینده صورت استفاده کرد؟

تونر به‌عنوان پاک‌کننده عمقی منافذ صورت معرفی می‌شود. در ترکیبات بسیاری از تونرها، ماده ی پاک‌کننده‌ای وجود ندارد. برای پاک‌کردن آرایش خود بهتر است از شوینده صورت استفاده کنید.

از چه سنی باید از کرم دورچشم استفاده کنیم؟

سن پوست افراد با سن تولد متفاوت است‌. این موضوع به عواملی مثل ژنتیک و نوع پوست بستگی دارد. اما استفاده از کرم دور چشم برای افراد بالای سی سال ضروری است.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده بهتر است یا آبرسان؟

کاربرد این دو محصول متفاوت است. استفاده از کرم آبرسان به تمام افراد معرفی می‌شود. اگر پوست خشکی دارید پیشنهاد می‌کنیم از کرم مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید.

چه زمانی می‌توانیم از ماسک صورت استفاده کنیم؟

بعد از زدن تونر و پاک شدن پوست، می‌توانید از ماسک مورد نیاز خود استفاده کنید.

محصولات پوستی را از کجا خریداری کنیم؟

فروشگاه مادامون تمام محصولات موردنیاز برای داشتن یک روتین خوب را برای شما عزیزان تهیه کرده‌است‌. برای خرید محصولات می‌توانید به وبسایت مادامون سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا