پوست

روتین مراقبت از پوست در روز

داشتن پوست جوان و شاداب یکی از فاکتورهای زیبایی به حساب می‌آید. حتما شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به سلامت پوستتان بسیار اهمیت می‌دهید و برای سلامتی پوست خود از محصولات مختلفی استفاده می‌کنید. داشتن یک روتین پوستی اصولی و صحیح یکی از مواردی است که نباید آن را نادیده بگیرید. چراکه استفاده از محصولات و هزینه کردن به‌تنهایی ضامن زیبایی و سلامت پوست نیست. لازم است روتین مراقبت از پوست را درست و مرحله به مرحله انجام بدهید. باید توجه داشته باشید که روتین پوستی در روز و شب متفاوت است و همین طور روتین پوست‌های چرب و خشک با یکدیگر تفاوت دارد. در این مقاله قصد داریم روتین پوستی روزانه را برایتان توضیح بدهیم. همۀ افراد چه خانم و چه آقا باید روتین مراقبت از پوست را رعایت کنند. برای اینکه بدانید یک روتین پوستی صحیح چه مراحلی دارد و برای حفظ سلامت پوست چه نکاتی را باید در طول روز رعایت کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟

پوست شما همیشه در معرض انواع آلودگی‌ها، هوای سرد و گرم و نور آفتاب قرار دارد. با انجام یک روتین پوستی این آلودگی‌ها تا حد زیادی برطرف می‌شود و با استفاده از محصولات، موادی که برای سلامت پوستتان بسیار مفید و ضروری است نیز تأمین می‌شود. روتین پوستی منافذ باز پوست را می‌بندد و پی‌اچ پوستتان را به تعادل می‌رساند. در واقع شما با انجام روتین پوستی، پیر شدن پوست را به تأخیر می‌اندازید و از ایجاد لک‌های پوستی، جوش، چین و چروک و موارد مهم‌تری مثل سرطان پوست جلوگیری می‌کنید. به شما توصیه می‌کنیم هرگز از رعایت روتین پوستی برای حفظ سلامتی پوست و ترمیم آن غافل نشوید.

روتین مراقبت از پوست چه مراحلی دارد؟

روتین پوستی برای افراد با پوست‌های مختلف، متفاوت است و طبیعتا فردی که پوست خشک دارد با فردی که پوست چرب دارد از یک محصول یکسان استفاده نمی‌کند. اما روتین پوستی روزانه اولیه برای همۀ انواع پوست‌ها شامل سه مرحلۀ ساده و ابتدایی است:

روتین مراقبت از پوست در روز

1-پاکسازی پوست از مواد آرایشی و هرگونه آلودگی

2-تنظیم پی‌اچ پوست و حفظ رطوبت

3-زدن ضدآفتاب

مراحل روتین پوستی روزانه چیست؟

اهمیت ویژۀ روتین پوستی در انجام آن به صورت مرحله به مرحله است. پس لازم است کارهایی که ذکر می‌کنیم را به ترتیب انجام بدهید تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید.

مرحلۀ اول: پاکسازی و شستشوی صورت

اولین قدم روتین پوستی روزانه، شستشوی صورت و پاکسازی پوست از مواد آرایشی و آلودگی‌هایی است که در محیط بیرون روی پوست می‌نشیند. شاید ساده به نظر برسد اما این مرحله اهمیت ویژه دارد و اگر به‌درستی انجام نشود نمی‌توان نتیجۀ خوبی از رعایت روتین پوستی انتظار داشت. برای انجام این کار باید از شوینده‌های مناسب پوستتان استفاده کنید. پوست را با شوینده‌هایی مثل روغن پاک‌کننده، شیرپاک کن یا میسلارواتر پاکسازی کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای پاک کردن مواد آرایشی و آلودگی‌ها از روی پوست از میسلارواتر استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست در روز

محلول پاک کننده میسلار شون پیشنهاد ما به شماست. این محلول حاوی عصارۀ آلوئه‌ورا و چای سبز است و با حفظ رطوبت پوست، تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از چشم، صورت و لب شما پاک می‌کند. علاوه بر این کاربردها، میسلار واتر شون قیمت بسیار مناسبی دارد و از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه است. کافیست یک پد آرایشی را به این محلول آغشته کنید و به‌آرامی روی پوستتان بکشید تا مواد آرایشی و آلودگی‌ها را در خود حل کند و پاکسازی پوست به خوبی انجام شود.

مرحلۀ دوم: استفاده از تونر

تونر زدن یکی از اصلی‌ترین مراحل روتین پوستی روزانه و شبانه است و به هیچ وجه نباید آن را نادیده گرفت. بعد از شستشوی پوست نوبت به استفاده از تونر می‌رسد. تونر با پاکسازی عمیق‌تر و تنظیم پی‌اچ، پوست شما را برای جذب بهتر محصولات مراقبتی آماده می‌کند. اگر به دنبال یک تونر عالی با قیمت مناسب می‌گردید ما برایتان یک پیشنهاد ویژه داریم. تونر پاک کننده صورت و آرایش کامفورتینگ الارو یک گزینۀ بسیار خوب برای پاکسازی پوست شماست. هر نوع پوستی که داشته باشید می‌توانید از این تونر استفاده کنید. تونر کامفورتینگ الارو علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی عمیق، خاصیت نرم‌کنندگی و ضدالتهابی هم دارد.

تونر چه خاصیتی دارد؟

 -باقیماندۀ مواد آرایشی و آلودگی‌ها را از لایه‌های زیرین پوست پاک می‌کند و در واقع یک پاک‌کنندۀ عمیق به حساب می‌آید.

-منافذ باز پوست را کوچک‌تر می‌کند و خاصیت آبرسانی و تقویت‌کنندگی هم دارد.

-پی‌اچ پوست را متعادل می‌کند و در تنظیم چربی، به‌خصوص در پوست‌های چرب مؤثر است.

-به بهبود و کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند.

مرحلۀ سوم: سرم پوست

بعد از شستشو و پاکسازی عمیق صورت، نوبت به مرحلۀ سوم یعنی زدن سرم می‌رسد. سرم یک محلول غنی و سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان با غلظت بالاست. ممکن است حوصله یا فرصت انجام این کار را نداشته باشید. اما باید به شما بگوییم که استفاده از سرم یکی از مراحل بسیار مهم روتین پوستی روزانه است پس بهتر است از آن غافل نشوید. استفاده از سرم بسیار راحت و بدون دردسر است. کافیست مقداری از سرم را روی دست بریزید و به‌آرامی روی سطح پوست پخش کنید. سرم آنتی‌اکسیدان اریکه یک سرم بسیار عالی و باکیفیت برای تقویت و روشن کردن پوست است. این محصول با داشتن ترکیباتی مثل ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان، از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد بر پوست جلوگیری می‌کند و با ساخت کلاژن، جوانی و شادابی را به پوست شما هدیه می‌کند. برای خرید این محصول به فروشگاه مادامون سر بزنید.

روتین مراقبت از پوست در روز

مرحلۀ چهارم: آبرسانی و مرطوب کردن  

در این مرحله باید از یک آبرسان یا مرطوب‌کننده استفاده کنید. تفاوت آبرسان و مرطوب‌کننده در میزان و غلظت چربی است. آبرسان همان طور که از اسمش پیداست میزان آب بیشتری دارد و برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. شاید تصور کنید فقط افرادی که پوست‌های خشک دارند باید به صورت مداوم از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنند. اما این تفکر اشتباه است و شما هر نوع پوستی که داشته باشید باید حداقل روزی یکبار مرطوب‌کننده بزنید. بهترین کار این است که ابتدا آبرسان را به پوستتان بزنید و بعد آن را با یک لایه کرم مرطوب‌کننده بپوشانید. برای آشنایی با آبرسان به بلاگ مربوطه در مادامون مگ سر بزنید.

کرم مرطوب‌کننده صورت سینره یک محصول باکیفیت و در عین حال ارزان‌قیمت است و می‌تواند گزینۀ مناسبی برای این مرحله از روتین پوستی شما باشد. این کرم حاوی روغن آرگان و روغن سبوس برنج است و به محافظت و احیای پوست آسیب‌دیده کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این در تسریع بازسازی لیپیدهای از دست رفتۀ پوست مؤثر است و یک مرطوب‌کننده با دوام طولانی است.

مرحلۀ پنجم: کرم دور چشم

اکثر مردم فکر می‌کنند که استفاده از کرم دور چشم را باید از سنین میانسالی و پیری آغاز کنند. در حالی که این تصور اشتباه است و پزشکان به افراد بالای 25سال توصیه می‌کنند که مصرف کرم دور چشم را فراموش نکنند. کرم‌های دور چشم خاصیت ضدپیری و ضدلک دارند و از تیرگی و چروک شدن پوست اطراف چشم جلوگیری می‌کنند. برای استفاده از این نوع کرم‌ها کافیست مقداری از کرم دور چشم را روی نوک انگشت بمالید و به ‌صورت ضربه‌ای به قسمت حلقۀ دور چشم بزنید. فقط باید مراقب باشید تا کرم داخل چشمتان نرود. برای خرید کرم دور چشم می‌توانید به فروشگاه مادامون سر بزنید و محصول مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. همچنین می‌توانید مزایای استفاده از کرم دورچشم را در مادامون مگ بخوانید.

مرحلۀ آخر: ضدآفتاب

روتین مراقبت از پوست در روز

 آخرین مرحلۀ روتین پوستی روزانه استفاده از کرم ضدآفتاب است. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چرا باید این کار را آخر از همه انجام داد؟ باید به شما بگوییم که ضدآفتاب مانند یک سرباز از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. در واقع کرم ضدآفتاب ترکیبی به پوست شما اضافه نمی‌کند بلکه یک محافظ است و به همین علت باید در خارجی‌ترین لایۀ پوست قرار بگیرد. با مصرف ضدآفتاب از عوارضی مثل پیری زودرس پوست، لک و تیرگی و حتی سرطان پیشگیری می‌کنید. به گفتۀ پزشکان لازم است مصرف کرم ضدآفتاب را هر دو تا چهار ساعت تمدید کنید تا اثربخش باشد. امروزه ضدآفتاب‌های متنوعی در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها پیدا می‌شود و به‌راحتی می‌توانید با توجه به نوع پوستتان ضدآفتاب مدنظرتان را انتخاب کنید.

اگر به سلامتی پوستتان اهمیت می‌دهید و برایتان مهم است پوستی شاداب و جوان داشته باشید، روتین پوستی روزانه و روتین پوستی شبانه را فراموش نکنید. انجام روتین پوستی پوستتان را از آلودگی‌ها پاک می‌کند و از ایجاد چین و چروک و لک‌های پوستی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود. اگر فرصت انجام این کارها را ندارید سه مرحلۀ اصلی روتین روزانه یعنی شستشو و پاکسازی، آبرسانی و ضدآفتاب را حتما انجام دهید. بعد از مدت کوتاهی می‌توانید نتیجه‌اش را روی پوستتان مشاهده کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

 

روتین پوست بدن با صورت تفاوتی دارد؟

روتین پوست صورت در مطالب بالا توضیح داده شده‌است. اما روتین پوست بدن به این صورت است: هفته‌ای یکبار از اسکراب استفاده کنید. حداقل دوبار در هفته حمام بروید. بعد از استحمام ار لوسیون بدن استفاده کنید. از شامپوی بدن به‌جای صابون استفاده کنید.

برای فراموش نکردن انجام روتین پوستی چه‌کاری انجام دهیم؟

روتین پوستی باید بخشی از زندگی شما شود. در ابتدا برای فراموش نکردن می‌توانید یادداشتی را روی میز یا آینه خود بچسبانید.

مقدار استفاده از هر محصول چقدر است؟

مقدار استفاده از محصولات پوستی: شوینده: یک فندق میسلارواتر: یک سکه تونر: یک پد سکه‌ای سرم: 7-10 قطره نرم‌کننده و ابرسان: نصف بند انگشت ضدآفتاب: دو بند انگشت کرم دورچشم: انداره یک عدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا