آرایشی و زیبایی

تفاوت مام مردانه و زنانه در چیست ؟

در طول روز در اثر فعالیت‌های روزمره‌ای که دارید و یا گرم شدن هوای محیط اطرافتان ممکن است بدن شما شروع به عرق کردن کند. در واقع تعریق یک واکنش طبیعی از سمت بدن شما است و در این حالت ممکن است به دلیل این موضوع، بدن و لباس‌های شما خیس شوند. در این حالت شما با یک معضل جدی رو به رو هستید و برای رفع آن بایستی از روش‌های موجود کمک بگیرید. یکی از بهترین راه‌کارها برای رهایی از این مشکل، استفاده از محصولات بهداشتی هم‌چون مام است. مام‌ها به صورت کلی 2 دسته بندی دارند که شامل مام مردانه و مام زنانه می‌شوند.خیس شدن بدن تا زمانی‌که باعث ایجاد بوی بدی نشود، تحمل پذیر است اما سیستم بدن همه افراد به یک شکل عمل نمی‌کند و تعریق برخی از افراد ممکن است کمی بد بو باشد.

ما در تیم مادامون قصد داریم شما را انواع مام بیشتر آشنا کنیم و اگر مایل هستید که بدانید تفاوت مام مردانه و زنانه در چیست، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مام (MUM)

مام چیست؟ مام در واقع نام یک برند خارجی است که در سال 1888، موفق شده موادی کرم مانند را برای رفع بوی ناخوشایند عرق تولید و عرضه کنند، اما در ایران معمولا از واژه‌ی مام برای برای تمام محصولات ضد تعریق استفاده می‌شود. مام‌ها بیشتر به‌صورت یک رول ضد تعریق عرضه می‌شوند و در عین حال به‌صورت جامد و صابونی شکل نیز در دسترس هستند.

تفاوت مام مردانه و زنانه

انواع مام

مام‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام به شکلی خاص می‌تواند شما را از شر بوی بد و تعریق بیش از حد بدن رها کند. در ادامه نیز به انواع مام اشاره شده است. همچنین جالب است راز خوشبو بودن افراد را بدانید. در مجله اینترنتی مادامون به‌طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.

  • یکی از رایج‌ترین انواع مام، رول‌های ضد تعریق هستند که به شکل مایع و به‌صورت یک رول استفاده می‌شوند.
  • استیک‌ ضد تعریق نوع دیگری از انواع مام است که شکلی جامد دارد و در هنگام استفاده باید لایه‌ای از آن‌را بر روی ناحیه‌ای که عرق می‌کند بکشید تا میزان تعریق و بوی بد آن‌را کنترل کند.
  • مام صابونی نوع دیگری از لوازم ضد تعریق است که به صورت جامد عرضه می‌شود مزیت آن نسبت به دیگر انواع مام قیمت مقرون به صرفه‌تر آن است.

فواید مام

مام یکی از محصولات بهداشتی بسیار کارآمد است که علاوه بر خاصیت ضد تعریقی که دارد، می‌تواند به سلامت بدن شما نیز کمک کند. در ادامه نیز به چند مورد از مهم‌ترین فواید مام اشاره کرده‌ایم.

تفاوت مام مردانه و زنانه

  • وقتی‌که از مام در ناحیه‌ای هم‌چون زیر بغل خود استفاده می‌کنید، باعث می‌شود که غدد تعریق در این قسمت تا مدت زمانی غیر فعال شوند و و بدن شما تقریبا خشک بماند.
  • استفاده از مام سبب می‌شود که پوست ناحیه‌ای که مورد هدف است، نرم و لطیف و در عین حال روشن‌تر از گذشته شود.
  • رایحه‌های مختلف مام باعث می‌شود در زمان استفاده هم شما و هم اطرافیانتان حس خوبی داشته باشید، چرا که اگر عرق هم کنید، بوی تعریق شما ناخوشایند نخواهد بود.
  • وقتی از مام و رول‌های ضد تعریق استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست که نگران خیس شدن لباس‌های خود باشید، حتی می‌توانید لباس‌های رنگ روشن را به راحتی بپوشید و نگران زرد شدن آن‌ها نباشید. در عین حال لباس‌های تیره رنگ شما نیز دچار سفیدی و اصطلاحا شوره نمی‌شوند.

نحوه صحیح استفاده از مام

برای این‌که نتیجه مناسبی در زمان استفاده از مام بگیرید بهتر است با توجه به نکات گفته شده در زیر از مام استفاده کنید.

تفاوت مام مردانه و زنانه

  • بهترین زمان برای استفاده از مام بعد از دوش گرفتن و زمانی که بدن خود را خشک می‌کنید، است.
  • بهتر است قبل از استفاده مام موهای زائد در ناحیه‌ای که می‌خواهید مام را استفاده کنید، بتراشید و در عین حال توجه داشته باشید، دچار خراش و یا زخم نشود.
  • مام‌های 48 ساعته نسبت به مام‌های 24 ساعته انتخاب بهتری هستند. چرا که با استفاده از آن‌ها دیگر نیازی نیست که هر روز از مام استفاده کنید.

تفاوت مام مردانه و زنانه ؟!

به‌طور معمول تعداد غدد تولید عرق در خانم ها نسبت به آقایان کمی بیشتر است، اما این موضوع به هیچ وجه بیانگر این نیست که خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر عرق می‌کنند. با توجه به این‌که غدد تولید عرق در آقایان بزرگ‌تر است، معمولا نسبت به خانم‌ها بیشتر عرق می‌کنند. به همین دلیل مام‌هایی که برای مردان تولید می‌شود نیز تفاوت‌هایی با مام‌های زنانه دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • اولین تفاوت مام‌ مردانه و زنانه در طراحی ظاهری آن‌ها است. در جایی‌که اغلب مشاهده می‌شود که محصولات مردانه، با رنگ‌هایی تیره‌تر و حجمی بزرگ‌تر عرضه می‌شوند و از طرف دیگر محصولات زنانه حجم کمتر و رنگ‌های ملایم‌تر و متنوع‌تری خواهند داشت.
  • نحوه برندینگ برای مام‌های مردانه و زنانه نیز متفاوت است و باعث می‌شود که افراد تصور کنند این دو محصول تفاوت‌های بسیاری دارند. معمولا در تبلیغ مام‌های مردانه کارهای سخت و فیزیکی نشان داده می‌شود، اما در تبلیغ‌های مربوط به مام زنانه بیشتر رایحه خوش و لطافت مد نظر است.

تفاوت مام مردانه و زنانه

  • تفاوت دیگر مام مردانه و زنانه در نوع رایحه آن‌ها است. مام مردانه معمولا بوی تند و اصطلاحا اسپرت‌تری دارد، اما مام زنانه معمولا بوی گل‌ و رایحه‌های ملایم و خنک را خواهد داشت. در عین حال باید به این موضوع اشاره کنیم که در ترکیبات مام‌های مردانه و زنانه تفاوت خاصی وجود ندارد و تنها فرق این دو محصول در نوع رایحه مورد استفاده در آن‌ها است.
  • معمولا از ماده آلومینیوم برای پراکندگی بیشتر بوی مام استفاده می‌شود و این ماده در مام‌های زنانه به میزان حدودا 15 درصد استفاده می‌شود، در حالی‌که میزان استفاده شده از آن در مام‌های مردانه حدودا 18 درصد است. البته استفاده از این میزان در همه برندها یکسان نیست و هر برند با توجه به فرمولاسیونی که ارائه می‌دهد، می‌تواند میزان متفاوتی از این ماده را در مام‌های خود استفاده کند.

تعریق بدن همواره یکی از مواردی است که در فصول گرم سال و یا به دلیل انجام فعالیت زیاد به وجود می‌آید. این موضوع در همه افراد یکسان نیست و میزان تعریق و بوی آن در هر شخص متفاوت است. اما به هر حال برای این‌که بتوانید تعریق بدن خود را کنترل کنید و از به وجود آمدن بوی ناخوشایند آن نیز جلوگیری کنید، بهتر است از محصولات بهداشتی هم‌چون مام استفاده کنید. ما در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که شما را با انواع مام و فواید آن بیشتر آشنا کنیم، در عین تفاوت‌ مام مردانه و زنانه را نیز برای شما زیبارویان بیان کردیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در عین‌حال خوشحال می‌شویم که اگر شما همراهان گرامی تجربه‌ای در خصوص استفاده از محصولات بهداشتی هم‌چون مام‌های مردانه و زنانه را داشته‌اید، آن‌را با ما و دیگر مخاطبین عزیز مجله اینترنتی مادامون به اشتراک بگذارید.

خرید انواع مام از فروشگاه مادامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا