مو

تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟؟

کدام مورد برای موهای سر شما گزینه مناسب‌تری است ؟

موهایی با طراوت و درخشان یکی از مواردی است که در زیبایی چهره و همچنین نشان دادن شخصیت شما نقشی تاثیر گذار دارند. به همین دلیل است که بایستی مراقبت از موها را در بین کارهای روزمره خود قرار دهید تا همیشه درخشندگی و زیبایی خود را حفظ کنند. روش‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید برای مراقبت از موهای خود از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از برخی از لوازم مراقبت از مو نیز در بین این روش‌ها هستند و شما می‌توانید با خرید هر یک از محصولات مراقبت از مو هم‌چون ماسک مو و سرم مو، مطابق با نیاز خود از موهایتان مراقبت و به آن‌ها رسیدگی کنید.

اما سوالی که ممکن است در این‌جا برای شما پیش آید این است که تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست ؟؟ و کدام مورد برای موهای سر شما گزینه مناسب‌تری است ؟؟

ما در تیم مادامون عرضه کننده تخصصی محصولات مراقبت از پوست و مو می‌خواهیم شما را با ماسک مو و سرم مو بیشتر آشنا کنیم و همچنین تفاوت این دو محصول را برای شما مخاطبین عزیز بیان کنیم. در صورتی‌که قصد خرید هر یک از این محصولات را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین محصول مناسب برای موی سر خود انتخاب و خریداری کنید.

ماسک مو (Hair Mask) چیست ؟

احتمالا نام ماسک صورت و خواص فوق‌العاده آن را بسیار شنیده باشید، اما در عین  حال ممکن است نام دیگری هم‌چون ماسک مو نیز در بین لوازم مراقبت از پوست و مو به گوشتان خورده باشد.

ماسک مو چیست

ماسک مو یکی از بهترین و جدیدترین محصولات مراقبت از مو است که برای درمان موهای آسیب دیده شما و همچنین بهتر شدن خشکی و یا وز بودن آن، به کار می‌رود. با توجه به مواد به کار رفته در ماسک مو، می‌توان از آن برای تغذیه، ترمیم و آبرسانی به موها استفاده و شادابی را به آن‌ها هدیه کرد. معمولا در ماسک‌های مو از ترکیباتی هم‌چون ویتامین‌های A، E و C و همچنین روغن‌های طبیعی مانند زیتون، بادام، جوجوبا، آرگان و … استفاده می‌شود و به کمک آن‌ها می‌توان به موهای خود رسیدگی کرد. در عین حال باید اشاره کرد که ماسک‌های مو بر پایه مواد پروتئینی و ترمیم کننده نیز وجود دارند. برای ‌‌آشنایی بیشتر با ماسک مو می‌توانید به مقاله ماسک مو، راه‌کاری مطمئن برای تقویت موهای شما !در مجله اینترنتی مادامون سر بزنید.

انواع ماسک مو

ماسک‌های موی مختلفی توسط تولید کنندگان محصولات مراقبت از مو به بازار عرضه می‌شوند که مناسب برای جنس موهای متفاوت، در دسترس افراد قرار می‌گیرند و در هر کدام با توجه به نوع مو از مواد مختلفی نیز استفاده می‌شود تا تاثیر گذاری خوبی داشته باشند. در ادامه این بخش به انواع ماسک مو اشاره کرده‌ایم.

  • ماسک موی آبرسان : وقتی‌که موهای شما خشک و شکننده شده باشند، نیاز به رطوبت رسانی دارند تا از این حالت خارج شده و طراوت از دست رفته خود را بار دیگر به دست آورند. برای این منظور خرید ماسک مو را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید برای موهای سر خود آبرسانی لازم را انجام دهید.

یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو در این زمینه که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، ماسک موی آبرسان شماره 1 مناسب موهای خشک 200ml مورینگا است که می‌توانید همین حالا آن‌را با بهترین قیمت از طریق سایت مادامون خریداری کنید.

ماسک آبرسان مو

  • ماسک موی  پروتئینه : اگر موهای شما سست و بی حالت شده‌اند، احتمالا به این دلیل است که مواد معدنی هم‌چون پروتئین را به خوبی دریافت نمی‌کنند و به مرور زمان شاهد ضعیف شدن آن‌ها خواهید بود. برای این منظور بهتر است خرید ماسک مو پروتئینی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید هر چه سریع‌تر طراوت را به موهای خود بازگردانید. یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو در این زمینه ماسک پروتئینه موی سر مای است.
  • ماسک موی ترمیم کننده : اگر موهای شما در اثر مواردی هم‌چون رنگ کردن آسیب دیده‌اند، می توانید با خرید ماسک موی ترمیم کننده به تقویت موهای خود بپردازید تا سریع‌تر شادابی خود را به دست آورند. این نوع از ماسک‌ها با وجود روغن‌های طبیعی و موادی هم‌چون کراتین هیدرولیز شده، باعث درخشندگی موی سر و همچنین تثبیت رنگ زده شده بر روی آن‌ها خواهند شد.

یکی از بهترین محصولات برای ترمیم موهای آسیب دیده، ماسک موی ترمیم کننده مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده 200ml لافارر است که ما در مادامون به شما عزیزان خرید آن‌را پیشنهاد می‌کنیم.

فواید استفاده از ماسک مو

ماسک مو یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو است که در سال‌های اخیر با توجه به سطح کیفی که در رسیدگی به موها و مراقبت از آن‌ها از خود نشان داده است، باعث شده جزو محبوب‌ترین لوازم مراقبت از مو در بین افراد باشد. از این رو در ادامه به مهم‌ترین فواید استفاده از ماسک مو اشاره کرده‌ایم.

  • استفاده از ماسک مو باعث کاهش آسیب دیدگی موها و همچنین شکنندگی آن‌ها خواهد شد.
  • از وز و مجعد شدن موها جلوگیری می‌کند و می‌توان موها را با ماسک مو به خوبی صاف و لطیف کرد.
  • با توجه به وجود مواد مغذی درون ماسک مو، با استفاده منظم از آن، موهای سر شما به خوبی تقویت خواهند شد.
  • زمانی‌که از ماسک مو استفاده می‌کنید، به دلیل خواص رطوبت رسانی بالایی که دارد شاهد ایجاد درخشندگی و همچنین نرم شدن موهای خود خواهید بود.
  • ماسک مو علاوه بر این‌که یک محصول مراقبتی برای موها به شمار می‌رود، می‌تواند به بهبود سلامت پوست سر شما نیز کمک کند.
  • اگر به‌صورت روزمره در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارید، استفاده از ماسک مو برای کاهش آسیب دیدگی در اثر چنین آلودگی‌هایی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

بهترین زمان برای استفاده از ماسک مو

ماسک مو را معمولا به دو روش، یکی داخل حمام و دیگری خارج از حمام استفاده می‌کنند. اما نکته قابل توجه در مورد زمان استفاده از این محصول این است که بایستی هفته‌ای یک بار آن‌را بر روی موهای خود بزنید. چرا که ماسک مو دارای مواد مغذی بسیار زیادی است که باعث سنگین شدن موهای شما خواهد شد و این موضوع می‌تواند در صورت استفاده بیش از حد برعکس عمل کند و سبب ریزش موهایتان شود.

در عین حال نکته جالب توجه در مورد ماسک مو این است که موهای شما را چرب نخواهد کرد.

سرم مو (Hair Seium) چیست ؟

سرم مو یکی از روش‌های نوین برای مراقبت از موها و رسیدگی به آن‌ها است. با کمک سرم مو می‌توانید موهای آسیب دیده خود را ترمیم و همچنین آن‌ها را تقویت کنید. نحوه تاثیرگذاری سرم مو به این صورت است که به عنوان یک لایه محافظتی بر روی سطح مو می‌ماند و به ساقه‌های مو و پوست سر نفوذ نمی‌کند.

سرم مو چیست؟

این محصول از موادی هم‌چون نرم کننده‌ها، سیلیکون، آمینو اسیدها و سرامیدها تهیه می‌شود و می‌تواند مواد مغذی هم‌چون پروتئین و فیبر را به همراه رطوبت کافی به موهای شما برساند تا از این طریق از شکنندگی آن‌ها جلوگیری کند و سبب تقویت موها شود. برای ‌‌آشنایی بیشتر با سرم مو می‌توانید به مقاله سرم مو؛ معجزه‌ای برای داشتن موهای درخشان! در مجله اینترنتی مادامون سر بزنید.

انواع سرم مو

سرم‌های مو برای انواع مختلف موهای سری تولید و عرضه می‌شوند و با توجه به نوع موی خود می‌توانید محصول مد نظر خود را تهیه کنید. در ادامه به برخی از رایج‌ترین انواع سرم مو اشاره کرده‌ایم.

  • سرم مو برای موهای فر : معمولا افراد به دنبال راهی برای صاف کردن موهای خود هستند، اما در عین حال باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که هر روشی را که برای صاف و لطیف کردن موهای خود پیش می‌گیرند، باعث آسیب رسیدن به موهایشان نشود. از این رو استفاده از سرم مو یکی از بهترین راه‌کارها برای چنین افرادی است. یکی از مناسب‌ترین محصولات مراقبت از مو که ما در مادامون در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم، سرم نرم کننده و ضد وز مو 230 میل سریتا بیوتی است که شما می‌توانید از طریق سایت و صفحه اینستاگرام ما برای خرید آن اقدام کنید.
  • سرم مو برای موهای خشک : زمانی‌که موهای شما خشک شده باشند، نشان از این دارد که به میزان کافی رطوبت دریافت نمی‌کنند، به همین دلیل است که آسیب می‌بینند و نیاز به مراقبت دارند. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدگی به چنین موهایی استفاده از محصولاتی هم‌چون سرم دو فاز مو خشک آسیب دیده 230 میل سریتا بیوتی است که پس از استفاده از آن شاهد ایجاد طراوت در موهای خود خواهید بود.
  • سرم مو برای موهای آسیب دیده و رنگ شده : وقتی‌که موهای خود را رنگ می‌کنید، ممکن است بعد از آن شاهد خشکی و آسیب دیدن آن‌ها باشید که در نتیجه می‌تواند جلوه بسیار بدی را برای ظاهر شما ایجاد کند. در چنین مواقعی استفاده از یک سرم موی مناسب هم‌چون سرم دو فاز موهای رنگ شده 230 میل سریتا بیوتی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است تا بتوانید هر چه سریع‌تر موهای آسیب دیده و رنگ شده خود را ترمیم و تقویت کنید.

سرم دوفاز سریتا

  • سرم مو برای موهای چرب : اگر موهای شما زیاد چرب می‌شوند و نمی‌توانید به خوبی آن‌ها را حالت دهید بهتر است از یک سرم موی مناسب برای موی سر خود استفاده کنید تا بتوانید حتی در حالتی که موهایتان چرب شده‌اند به آن‌ها حالت دهید.
  • سرم مو برای موهای دارای شوره : اگر پوست سر شما خشک می‌شود و مدام شوره می‌زند، بایستی از روش‌های کاربردی موجود برای رفع شوره‌های سر خود استفاده کنید، چرا که این موضوع نه تنها بر روی ظاهر شما تاثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند اعتماد به نفس شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور ما در مادامون به شما استفاده از سرم موی مناسب برای موهای دارای شوره را پیشنهاد می‌کنیم تا از این مشکل آزار دهنده رهایی پیدا کنید.

فواید استفاده از سرم مو

سرم مو نیز هم‌چون دیگر لوازم مراقبت از مو یکسری فواید دارد که می‌توان به تقویت و استحکام بخشیدن به موهای سر شما کمک کند. در ادامه این بخش به فواید استفاده از سرم مو اشاره کرده‌ایم.

  • شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مدام موهایتان در هم گره بخورند و به هم بچسبند، در این حالت یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از این موضوع آزار دهنده استفاده سرم مو است.
  • اگر به‌طور مداوم در معرض برخورد با نور مستقیم خورشید هستید، استفاده از سرم مو، می‌تواند از موهای شما محافظت کند تا درخشندگی و طراوت خود را حفظ کنند.
  • به‌طور معمول در سرم موها از سیلیکون استفاده می‌شود، به همین دلیل است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از یک لایه محافظتی در اطراف ساقه‌های موی خود برای محافظت از آن‌ها بهره‌مند شوید.
  • ریزش مو یکی از مسائلی است که در بسیاری از افراد رخ می‌دهد و می‌تواند بر روی زندگی هر شخص مستقیما تاثیر گذار باشد. از این رو بایستی به دنبال روش‌هایی برای تقویت موهای خود باشید تا دچار چنین عارضه‌ای نشوید. یکی از بهترین مواردی که می‌تواند به شما در این امر کمک کند استفاده از سرم موهایی است که برای جلوگیری از ریزش مو ساخته شده‌اند.

بهترین زمان برای استفاده از سرم مو

سرم مو معمولا برای براق کردن و کاهش الکتریسیته بین موها استفاده می‌شود، پس می‌توان از آن بعد از هر بار استحمام در زمانی که موها کمی نم‌دار هستند استفاده کرد. البته در زمان استفاده باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این محصول به دلیل میزان چربی که به موها می‌دهد بایستی به ریشه مو برخوردی نداشته باشد و پس از گذشت یک روز نیز شسته شود.

تفاوت سرم مو با ماسک مو در چیست ؟

ماسک مو و سرم مو دو محصول مراقبت از مو هستند که در نحوه استفاده و تاثیر گذاری تفاوت‌هایی را دارند که در ادامه این بخش از مطالب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

تفاوت ماسک و سرم مو

  • اولین تفاوت بین این دو محصول در زمان استفاده از آن‌ها است که ماسک مو را بایستی هفته‌ای یک بار استفاده کرد و با توجه به نوع محصولی که خریداری کرده‌اید بایستی آن‌را یا داخل حمام و یا خارج از حمام بر روی موهای خود بزنید، اما سرم مو را می‌توان بعد از هر بار استحمام یا در زمان نم‌دار بودن موها استفاده کرد.
  • از ماسک مو به دلیل وجود مواد پروتئینی که درون خود دارد برای تغذیه و سلامت ریشه، ساقه و پوشش خارجی موها استفاده می‌شود، اما سرم مو بیشتر برای جلوگیری از شکنندگی موها و زیبایی بخشیدن به ظاهر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سرم مو خواص آبرسانی برای ایجاد طراوت در موها را دارد، اما ماسک مو بیشتر برای ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • زمانی‌که از سرم مو استفاده می‌کنید، نیاز به شستشوی موهای خود نخواهید داشت، اما وقتی‌که از ماسک مو‌هایی بهره می‌برید که درون حمام قابل استفاده هستند، بایستی موهای خود را کامل بشویید.
  • ماسک مو علاوه بر این‌که برای مراقبت از موها مفید است، از پوست سر هم محافظت کرده و آن‌را بهبود می‌بخشد و در عین حال باعث چرب شدن آن نخواهد شد. اما همان‌طور که پیش‌تر نیز مکررا گفته شد، سرم مو بیشتر برای ایجاد طراوت در موها کاربرد دارد.

وقتی‌که صحبت از موها به میان می‌آید، همه ما ذهنمان به سمت موهایی شاداب و درخشان معطوف می‌شود. اما برای داشتن چنین موهایی بایستی به فکر رسیدگی مداوم و مراقبت از آن‌ها نیز باشیم. برای این منظور روش‌ها و لوازم بسیاری وجود دارند که از میان آن‌ها ما در فروشگاه اینترنتی مادامون در مطالب بالا به ماسک مو و سرم مو که از نوین‌ترین راه‌کارها برای مراقبت از موها هستند، اشاره کردیم و سعی بر این داشتیم که شما را با ماسک مو، سرم مو و همچنین تفاوت‌های این دو محصول مراقبت از مو آشنا کنیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مخاطبین عزیز مفید واقع شده باشد و بتوانید با اطلاعات جامع اقدام به خریداری محصول مناسب برای موهای خود کنید. همچنین به شما همراهان گرامی مادامون پیشنهاد می‌کنیم که به سایت و صفحه اینستاگرام فروشگاه مراجعه کنید تا با دسترسی به بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات مراقبت از مو هم‌چون ماسک مو و سرم مو بتوانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید. در عین حال خوشحال می‌شویم که اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در خصوص استفاده از ماسک مو و یا سرم مو داشته‌اید، آن‌را با ما و دیگر مخاطبین مادامون بلاگ به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا